Kannentiiviste rst ja vapari

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Kannentiiviste rst ja vapari

Viesti Kirjoittaja venom » Ke Kesäkuu 9. 9:01:31 2004

Onko rs turbossa ja esim xr3 malleissa sama kansipahvi? Varaosakirjan mukaan on, mutta jotenkin tuntuu omituiselta..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 9. 10:37:43 2004

Sama pahvi siis fyysisesti kyllä sopii, mutta alkuperäisissä pahveissa on ainakin selkeä ero kestävyydessä. RSTn pahvi on ollut Fordilla noin 50e nurkilla. Fordin omissa pahveissa on myös eritelty selkeästi kaasarikoneen ja ruiskukoneen pahvit ja siis RST vielä erikseen. RST:hen ei sitten kannata mitään viriviri-pahvia laittaa. Niistä on monelle tullut vain murheita. Turbon vakiotiiviste on hyvä ja monet pajat suosittelevat juuri sitä rajuissa virityksissä. Eikös Arskakin testaillut jotakin 2.4 bar painella?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » To Elokuu 17. 23:48:10 2006

Nostellaan vähä ylös aihetta.

Itteltäni meni just kannentiiviste, sylinterin ja vesikanavan välistä -> vettä sekoittui palotilaan.

Kansi plaanattu ennen paikalleen laittoa ja lätsän kiristys tehty oikeaoppisesti. Ajelin pari kuukautta 0,5bar paineilla kunnes sain isommat suuttimet ja nostin kilon paikkeille paineet. Kesti päivän ja pahvi meni, enkä edes pahemmin vedätellyt.

Onko porukalla kokemusta juuri tuosta että menis toi pahvi vesikanavan ja sylinterin välistä. Ehkä meikäläisellä huonoa tuuria vaan?

No jokatapauksessa selvisin säikähdyksellä, luulin aluksi että hajos jotain enemmänki :)
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 17. 23:50:52 2006

Millaiset ennakot oli? :lol:
Escort mk3 + 2x Focus mk1

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » To Elokuu 17. 23:51:51 2006

hyst :D

Tosiaan mainittakoon vielä että mentiin astetta rajummilla ennakoilla :) Vaikuttanee ehkä..
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 17. 23:57:23 2006

Täytyy sanoa että on ensimmäinen palanut RST:n kannentiiviste josta olen edes kuullut.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » To Elokuu 17. 23:58:30 2006

Pahvi ei varsinaisesti näyttäny palaneelta vaan enemmänki näytti pettäneen. Liekkirengas täysn ehjä siltä kohden..
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Elokuu 28. 9:46:01 2006

RST:n vakiopahvit ovat Fiestassa yhtä poikkeusta lukuunottamatta kestäneet. Länsiväylän aamuruuhkassa yksi petti,ykköspytyn remmin puoleinen pääty häipyi komean pöllähdyksen myötä jonnekin. Kauluspaita sopi muuten hienosti tilanteeseen!!
Jesse:vain 2,2 baria. Ahtopaineiden kanssa ei pidä hullutella...

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Elokuu 28. 10:38:51 2006

Mulla kanssa vakio kannentiiviste ja ahtoa 1.8bar hyvin on kestänyt ainakin tähän asti.
ESCORT MK3/4

voortimies
Ylläpitäjä

tiiviste

Viesti Kirjoittaja voortimies » Pe Syyskuu 8. 10:48:07 2006

Kuten Jesse aiemmin kertoi niin ennakko sen pahvin yleensä tappaa!
Ja kovilla paineilla ennakko pitää olla melko pieni.

Esim mitsussa puristus jossain 11 nurkilla ja painetta 2 bar niin ennakko on enään noin 3 astetta. kilpavehkeestä siis kyse.

Kannattaa kiinittää huomiota suurestikkin tuohon ennakko juttuun!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 9. 20:43:09 2006

Taunus (huom, ohc moottori) kesti vakiolla massatiivisteellä 1.5bar ahtopaineita 5-6 asteen max. ennakolla 2 viikkoa, kokeilin 8:aa astetta, jonka jälkeen meni samana iltana kakkospytyn kohdalta pahvi ja nelosen mäntä. Kaikkien pyttyjen liekkirenkaat oli sen näköset, että olis pihdeillä puristeltu reunasta lyttyyn. Kakkospytyn palotilasta oli liekkirengas puhki ja oli palanut tavaraa pois vesitilaan asti. Kolmosestakin oli liekkirengas puhki, mutta palotila oli normaalin paskanen eikä näkynyt jälkiä vesikanaviin asti.

Kone nakutti silloin tällöin, kun kaasun löi pohjaan. Eräs säätäjä jälkikäteen epäili, että ilmeisesti kiihdytyspumpputoiminto oli liian "pienellä", koska muuten ei nakutusta taas ilmentynyt. Moottori teki tätä samaa myös pienemmillä ahtopaineilla ja ehti olla läjässä jonkun aikaa hajoamatta siihen.

Nakutus ilmeni tietyllä kierrosalueella(max vääntö), eikä poistunut vaikka vähensin ennakkoa juuri niistä kohdista. Tehot vain vähenivät, ainakin perstuntumalla. Seosmittarista ei ehtinyt näkemään kävikö kone laihalla sillä sekunnin murto-osalla, jonka aikana ääni kuului. 8:n asteen annakolla kuului täydellä vedolla 1.5bar paineilla pari terävää kravausta, minkä jälkeen ketunhäntä oli todellinen. Tarkkana niiden ennakoiden kanssa. Tuho tulee! 8)
Jäsen #606

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ma Syyskuu 11. 22:02:41 2006

cossu44 kirjoitti:Ahtopaineiden kanssa ei pidä hullutella...
Mitähän tähänkin sanois... harjaamishommat on sinänsä ihan mukavia...
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

Vastaa Viestiin