Rst ahtopaineet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
Rst ahtopaineet
Ongelma on hieman erikoinen koska ahtopaineita on hieman liikaa, noin 2.2bar ja pitäis saada tiputettua mutta miten? Muutenhan toi ei varmaan ole ongelma, mutta toi vakio kone ei varmaan kauhean kauaa tota kestä. Kaikki osat ovat vielä alkuperäisiä ja silti paineita vähän liikaa. Tietysti hukkaportinkellosta vois varmaan säätää, mutta vakio kellolla toi tuntuu vähän oudolta.
ESCORT MK3/4
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Kaikki letkut painekellolle ehjät ja kiinni?
Painekello ehjä? Koeta laittaa vaikka kompuralla ilmaa kellolle ja katsoa liikkuuko tanko. Jos åmål on kiinni niin voi vaikka ottaa liittimen irti niin pitäisi päästää kaikki paineet kellolle jos vaan sekin ehjä.
Jossain on vikaa, koska ei tuo vakiokello tuollaisia paineita pidä millään.
Ja kone ei varmasti kestä.
Painekello ehjä? Koeta laittaa vaikka kompuralla ilmaa kellolle ja katsoa liikkuuko tanko. Jos åmål on kiinni niin voi vaikka ottaa liittimen irti niin pitäisi päästää kaikki paineet kellolle jos vaan sekin ehjä.
Jossain on vikaa, koska ei tuo vakiokello tuollaisia paineita pidä millään.
Ja kone ei varmasti kestä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
Kokeilin tossa aikani kuluksi vaihdella boksejakin ja kaikilla kolmella parilla teki samoin, eli ei minkäänlaisia rajoittimia ole enää olemassa. Toista åmål venttiiliäkin tuli kokeiltua ja ei ollut mitään vaikutusta. Pitänee varmaan ottaa toi turbo irti ja katsoa on siellä jotain hämärää.
ESCORT MK3/4
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
tota munkin piti kysyä, eli muuttuko teho kun mittari alko tommosta näyttää?adh kirjoitti:j.kangas kirjoitti:Tuli katsottua toi turbokin läpikohtaisesti ja ehjähän sekin näyttäisi olevan joten vian etsintä näköjään jatkuu vielä.
eihän vaan mittari kuseta??
äänestäkin melkeen kuulee onko siel oikeesti yli2bar.
Kauheesti ei kyl ehkä kannata nyt kaasua painaa...
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
En nyt tiedä yhtään millanen on rst:n hukkaportti systeemi, mutta onko sulla nyt se kellon varsi niin "löysällä" kun sen saa? eli varsi niin pitkänä kun vain voi olla?j.kangas kirjoitti:Hukkaporttikin on kyllä ihan kunnossa ja kolmilla eri bokseilla kokeiltu ja ei mitään vaikutusta, tuskin noi kaikki boksit voi olla samallalailla rikki.
Minkäs siellä oikein pitäis katkoa sitä ahtopainetta ynnä muita?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
[/quote]En nyt tiedä yhtään millanen on rst:n hukkaportti systeemi, mutta onko sulla nyt se kellon varsi niin "löysällä" kun sen saa? eli varsi niin pitkänä kun vain voi olla?[/quote]
Kyllähän niitä ahtoja saa tietysti tiputettua jos ajaa hukkaportti auki, mutta lieneekö pisemmällä aika välillä kannattavaa. Pitänee vaan ajella tolla 1.8bar niin kauan kuin kestää ja vaihtaa sitten parempi kone tilalle.
Kiitokset vastanneille.
Kyllähän niitä ahtoja saa tietysti tiputettua jos ajaa hukkaportti auki, mutta lieneekö pisemmällä aika välillä kannattavaa. Pitänee vaan ajella tolla 1.8bar niin kauan kuin kestää ja vaihtaa sitten parempi kone tilalle.
Kiitokset vastanneille.
ESCORT MK3/4
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Sulla ei tosiaan taida tuo kello olla oikein säädetty! Ei sitä kelloa tarvii silleen säätää et hukkaportti on auki jo valmiiks, vaan vähän löysäät sitä vartta et portti yleensä pääsee aukeamaan.j.kangas kirjoitti:Kyllähän niitä ahtoja saa tietysti tiputettua jos ajaa hukkaportti auki, mutta lieneekö pisemmällä aika välillä kannattavaa. Pitänee vaan ajella tolla 1.8bar niin kauan kuin kestää ja vaihtaa sitten parempi kone tilalle.
Meneekös imusarjasta boksille letkua?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
Ongelma on siinä, että vaikka sen säätää oikein niin ahtoja ei saa tiputettua kuin pitämällä porttia kokoajan vähän auki. Imusarjasta menee luonnollisesti letku boksille ja kaikki on muutenkin niin kuin pitää. Auto on toiminut 5 vuotta kyseisellä kokoonpanolla moitteettomasti, kunnes yhtenä päivänä.
ESCORT MK3/4
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
joko kokeilit toisella painemittarilla? esim hydrauliikka kaupasta neste vaimennettu wika.j.kangas kirjoitti:Ongelma on siinä, että vaikka sen säätää oikein niin ahtoja ei saa tiputettua kuin pitämällä porttia kokoajan vähän auki. Imusarjasta menee luonnollisesti letku boksille ja kaikki on muutenkin niin kuin pitää. Auto on toiminut 5 vuotta kyseisellä kokoonpanolla moitteettomasti, kunnes yhtenä päivänä.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Jos imusarjasta tai kompurakotelosta todellakin menee paine kellolle, ehjästä letkusta joka ei ole haaroitettu mistään bleederiletkusta, niin aivan varmasti ahtopaineet on kohdallaan. Edellyttäen että portin läppä pääsee liikkumaan vapaasti joka tilanteessa. Ettei sinne kellolle mene nyt väärä letku? Ei noin yksinkertaiseen järjestelmään voi tulla mitään vikaa, siis yksi letku ja painekello.... 

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
Aivan samaa mieltä, että ei voi tulla vikaa mutta kun. Ei tosiaan ole kun yksi letku joka lähtee kompurakotelosta ja menee kellolle ja läppä pääsee liikkumaan kunnolla joka tilanteessa.Arska kirjoitti:Jos imusarjasta tai kompurakotelosta todellakin menee paine kellolle, ehjästä letkusta joka ei ole haaroitettu mistään bleederiletkusta, niin aivan varmasti ahtopaineet on kohdallaan. Edellyttäen että portin läppä pääsee liikkumaan vapaasti joka tilanteessa. Ettei sinne kellolle mene nyt väärä letku? Ei noin yksinkertaiseen järjestelmään voi tulla mitään vikaa, siis yksi letku ja painekello....
ESCORT MK3/4
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005