Cossun Konehuoneen poikkituki.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Cossun Konehuoneen poikkituki.
Onkos porukat vetänyt poikkituen kiinni "itsestäänporautuvilla" vai läpipultilla ja muttereilla.
Tangon mukana tulee itseporautuvat ,mutta mites ne mahtaa kestää ajan kanssa.
Peruslaiskana noi itseporautuvat olis vaan paljon iisimmät laittaa,vai saakos ne mutterit vedettyy toiselle puolelle ilman iskarin irrotusta,en oikeen muista miten paljon siellä on tilaa.
Tangon mukana tulee itseporautuvat ,mutta mites ne mahtaa kestää ajan kanssa.
Peruslaiskana noi itseporautuvat olis vaan paljon iisimmät laittaa,vai saakos ne mutterit vedettyy toiselle puolelle ilman iskarin irrotusta,en oikeen muista miten paljon siellä on tilaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on ainakin mutteri takana.
Pitää tiputtaa iskaria alaspäin että saa mutterin kiinni.
Pitää tiputtaa iskaria alaspäin että saa mutterin kiinni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Se poikkituki on vain koriste jos vedät "itse"porautuvilla...
99% ne on vain ulkonäön tai siis sisänäön takia.
Itse asentaisin kunnolla tolpasta tolppaan kunnon ruuveilla ja tietenkin kolvio mallinen.
99% ne on vain ulkonäön tai siis sisänäön takia.
Itse asentaisin kunnolla tolpasta tolppaan kunnon ruuveilla ja tietenkin kolvio mallinen.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Ylläpitäjä
Cossun Konehuoneen poikkituki.
NiceMan kirjoitti:Se poikkituki on vain koriste jos vedät "itse"porautuvilla...
99% ne on vain ulkonäön tai siis sisänäön takia.
Itse asentaisin kunnolla tolpasta tolppaan kunnon ruuveilla ja tietenkin kolvio mallinen.
Mistäköhän saisi kunnollisen poikkituen konehuoneeseen ja tietysti halvalla (cossu sierraan)(4x4)

-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Cossun Konehuoneen poikkituki.
vaikka autoracingiltaPosu kirjoitti:Mistäköhän saisi kunnollisen poikkituen konehuoneeseen ja tietysti halvalla (cossu sierraan)(4x4)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
toki toki, parempi tulee kun laittaa läpiruuveilla. mutta ei se koriste ole vaikka laittaakin itseporautuvilla. nimittäin saa vetää niin lujaan kuin uskaltaa eikä korkkaa, jos on tehnyt oikean kokoiset reiät. eli pysyy varmasti ja vaikutus on aivan sama kuin läpi ruuveilla. ajan kanssa saattaa alkaa löystymään, no toisaalta itsellä on ollut itseporautuvilla yli viisi vuotta kiinni ja ei ole yksikään ruuvi ole löystynyt ja tuki ei ole liikahtanut milliäkään..NiceMan kirjoitti:Se poikkituki on vain koriste jos vedät "itse"porautuvilla...
99% ne on vain ulkonäön tai siis sisänäön takia.
Itse asentaisin kunnolla tolpasta tolppaan kunnon ruuveilla ja tietenkin kolvio mallinen.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
LOL !KtK kirjoitti:Itseporautuvilla

Toi on jo lähellä sitä Mauno joku-en-muista kirjoittamasta kirjasta auton alustasta, jossa poikkitukien päihin laitetaan kumipuslat, rotflmao !
tein ite edelliseen sierraan kiinnikkeen ihan perinteisesti hitsaamalla tornin viereen tasanne, josta kolmella 10mm pultilla sai pään kiinni, ja sekin tuntui elelleen vähäsen, kun jenkan juuret oli plöijääntyneet.
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Ratsastan tässä aiheella...
Onko kellään poikkitukia cossu-skorpparissa, nimenomaan etuakselistossa? Entä jossain muussa kopassa, jossa on tuo 24-vee-kone???

Onko kellään poikkitukia cossu-skorpparissa, nimenomaan etuakselistossa? Entä jossain muussa kopassa, jossa on tuo 24-vee-kone???
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Riippuu varmaan siitä ,kuin pehko on poikkituen alustapau kirjoitti:LOL !KtK kirjoitti:Itseporautuvilla![]()
Toi on jo lähellä sitä Mauno joku-en-muista kirjoittamasta kirjasta auton alustasta, jossa poikkitukien päihin laitetaan kumipuslat, rotflmao !
tein ite edelliseen sierraan kiinnikkeen ihan perinteisesti hitsaamalla tornin viereen tasanne, josta kolmella 10mm pultilla sai pään kiinni, ja sekin tuntui elelleen vähäsen, kun jenkan juuret oli plöijääntyneet.
p.

Toistaiseksi ihan itsestään porautuvat ruuvit on riittäny

-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mihinkäs sitä poikkitukea Dokissa tartteeVille K kirjoitti:Sopiikos cossun konehuoneen poikkituki sellaisenaan dohc-sierraan, vai joutuuko muokkaan? Nimimerkillä "tilasinko turhaan". Voihan sitä tietysti muokata jos ei suoraan sovi, mutta joku tälläisen on tietysti kokeillut?

Ja tosiaan ei taida mennä, ottaa juuri tuosta imusarjasta kiinni.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Imusarjaa minä itsekin epäilin, mutta voihan sitä poikkitukea muokkailla sitten tarpeen vaatiessa. Ei kai ne poikkituet dokissakaan pahasta ole, vallankin kun alustaan on nyt panostettu uretaanipuslin, cossun iskarit ja jouset ja radallakin tulee joskus vierailtua. Auttaa ainakin vähän tukevoittamaan koria etu ja takapäästä. Vai oliko tuo tarkoitus ottaa kuittailuina ettei dokin tehoilla saa alustan kunnossa ollessa koria nitkumaan? 

Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mitäpä minä menisin moisia kuittailemaan.Ville K kirjoitti:Imusarjaa minä itsekin epäilin, mutta voihan sitä poikkitukea muokkailla sitten tarpeen vaatiessa. Ei kai ne poikkituet dokissakaan pahasta ole, vallankin kun alustaan on nyt panostettu uretaanipuslin, cossun iskarit ja jouset ja radallakin tulee joskus vierailtua. Auttaa ainakin vähän tukevoittamaan koria etu ja takapäästä. Vai oliko tuo tarkoitus ottaa kuittailuina ettei dokin tehoilla saa alustan kunnossa ollessa koria nitkumaan?
Jos on alusta jäykistetty ( cossun vakioiskarit/jouset eivät siitä jäykkää tee ) ja radalla ajaa niin mikäs siinä. Tästä aiheesta on jo tuo yksi topicci, sieltä saa hyviä lisävinkkejä.
Mutta itse sopivuuskysymystä sivuten: Luulen ettei siitä tukevaa saa jos joutuu cossun tukea muokkaamaan.
Tuo imusarja tulee todella ylös takaosastaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Joo, en minäkään nyt ihan tosissani, vaikka hymiöllä tuollainen naama olikin..
Täytyypä odotella ja katsoa kun posti sen tuo, että kuinka pienellä vaivalle se sopii, taaksehan se pulttaantuu suoraan. Uskon kyllä että sierrankin kori vanhemmiten on jo sen verran vetelä, ettei poikkituista ainakaan haittaa ole. Ei se iso homma ole pätkäistä poikki ja tehdä mutka joka kiertää imusarjan takaa, jos ei muuten mahdu mitenkään. Ja ehkä se silti olisi tukevampi kuin auto ilman poikkitukea? Ja tosiaan, cossun vakio iskarit ja jouset on alla, ja kyllä se ainakin vakio-sierraan verrattuna on huomattavasti jäykempi, ei tietenkään mikään kivireki.
Onko cossussa sitten vakiona jo jotenkin jäykempi kori kuin normisierrassa, joitain jäykistehitsauksia tai jossain paksumpaa peltiä?

Täytyypä odotella ja katsoa kun posti sen tuo, että kuinka pienellä vaivalle se sopii, taaksehan se pulttaantuu suoraan. Uskon kyllä että sierrankin kori vanhemmiten on jo sen verran vetelä, ettei poikkituista ainakaan haittaa ole. Ei se iso homma ole pätkäistä poikki ja tehdä mutka joka kiertää imusarjan takaa, jos ei muuten mahdu mitenkään. Ja ehkä se silti olisi tukevampi kuin auto ilman poikkitukea? Ja tosiaan, cossun vakio iskarit ja jouset on alla, ja kyllä se ainakin vakio-sierraan verrattuna on huomattavasti jäykempi, ei tietenkään mikään kivireki.
Onko cossussa sitten vakiona jo jotenkin jäykempi kori kuin normisierrassa, joitain jäykistehitsauksia tai jossain paksumpaa peltiä?
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Eipä koreista juurikaan eroja ole kukaan löytänyt vaikka täälläkin on sitä aihetta paljon tutkittu. Vaihdeistotunnelissa on molemmissa cossuissani ollut tukipelti jota en ole noista tavallisista löytänyt.Ville K kirjoitti: Onko cossussa sitten vakiona jo jotenkin jäykempi kori kuin normisierrassa, joitain jäykistehitsauksia tai jossain paksumpaa peltiä?
Tässä hieman korin jäykistymisestä:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ossun+kori
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015