cossun ahtokotelon väliin lev

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

cossun ahtokotelon väliin lev

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Joulukuu 1. 12:03:57 2004

onko jollain valmistaa ohjelmaa että sais käydä vesileikkaamassa alumiinista välilevyn cosan ahtokoteloon....

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Joulukuu 1. 13:57:24 2004

Jos jollakulla on tosiaan CAD-piirustukset levystä, niin minäkin huolisin mieluusti sellaisen.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Joulukuu 1. 15:14:09 2004

Mankka kirjoitti:Jos jollakulla on tosiaan CAD-piirustukset levystä, niin minäkin huolisin mieluusti sellaisen.
Löytyy joltain kaveriltasi :roll:

..tosin ilman pultin reikiä, mutta nehän on helppo sutasta palikkaan vaikka Black&Deckerillä :wink: .
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

..

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Joulukuu 1. 15:39:03 2004

mutta sellaisen välilevyn tekeminen ei välttämättä ole kovin hyvä idea. jos katsoo miten se ilma tulee vakiokoteloon (imutorvien taakse/väliin) ja sitten kun se siirretään ulommas niin ilma menee aika suoraa kakkos ja kolmospyttyihn, saattaa aiheuttaa tyhjäkäynnillä röpöttelyä, jos sillä sinänsä mitään väliä on.. alkuperäistä on joku varmaan miettinyt ja varmaankin siksi se sisääntulo on niin littana ja imutorvien takana..

ja tämä oli teoreettinen pohdinta, en ole kokeillut itse.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Joulukuu 1. 16:06:41 2004

Tota testattiin virtauspenkissä siis nielun avartaminen + imukotelon tilavuuden kasvatus eli 8-10mm alupalikka kotelonkannen välissä. Tulos oli virtauksen paraneminen. Haittavaikutuksiakin saattaa olla kuten Timo arveli mutta mitään selvää jarrupenkkivertailua ei ole tehty. Mitattuja hyötyjä ja selvästi todettuja haittoja ei ole ollut. Itse olen alupalikkaa käyttäny ja kone vetää varsin laajalla alueella, vääntö ollut aina hyvä, mutta kuten sanoin mitään näyttöä ei ole.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Joulukuu 1. 16:08:32 2004

SHR kirjoitti:Tota testattiin virtauspenkissä siis nielun avartaminen + imukotelon tilavuuden kasvatus eli 8-10mm alupalikka kotelonkannen välissä. Tulos oli virtauksen paraneminen. Haittavaikutuksiakin saattaa olla kuten Timo arveli mutta mitään selvää jarrupenkkivertailua ei ole tehty. Mitattuja hyötyjä ja selvästi todettuja haittoja ei ole ollut. Itse olen alupalikkaa käyttäny ja kone vetää varsin laajalla alueella, vääntö ollut aina hyvä, mutta kuten sanoin mitään näyttöä ei ole.
Onkos tämä 2wd painekotelolla vai 4wd?

Ilmeisesti tuo 4wd painekotelo ei välttämättä edes tarvitse moista välilevyä?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Joulukuu 1. 16:11:05 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:
SHR kirjoitti:Tota testattiin virtauspenkissä siis nielun avartaminen + imukotelon tilavuuden kasvatus eli 8-10mm alupalikka kotelonkannen välissä. Tulos oli virtauksen paraneminen. Haittavaikutuksiakin saattaa olla kuten Timo arveli mutta mitään selvää jarrupenkkivertailua ei ole tehty. Mitattuja hyötyjä ja selvästi todettuja haittoja ei ole ollut. Itse olen alupalikkaa käyttäny ja kone vetää varsin laajalla alueella, vääntö ollut aina hyvä, mutta kuten sanoin mitään näyttöä ei ole.
Onkos tämä 2wd painekotelolla vai 4wd?

Ilmeisesti tuo 4wd painekotelo ei välttämättä edes tarvitse moista välilevyä?
Joo tosiaan 4wd kotelo ei välttämättä (vakiona tilavampi nielu) muutoksia tarvi joten mun tarina koski 2wd.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 1. 16:33:49 2004

se nelarin oma on välilevyn verran valmiiksi paksumpi
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Joulukuu 1. 16:41:25 2004

mutta jos tekee kokonaan uuden ahtokotelon ja vaihtaa 75mm kaasu läpän niin miten saa toimiin ku ei oo tyhjäkäynti moottorin paikkaaaa...

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Joulukuu 1. 16:49:51 2004

fordrs2000 kirjoitti:mutta jos tekee kokonaan uuden ahtokotelon ja vaihtaa 75mm kaasu läpän niin miten saa toimiin ku ei oo tyhjäkäynti moottorin paikkaaaa...
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=87488
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 1. 16:56:04 2004

Ei laita tyhjäkäynti moottoria ollenkaan
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Joulukuu 3. 13:17:39 2004

tärkein homma jäi niin löytykö sitä ohjelmaa niin sais koittaa tehä???

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Pe Joulukuu 3. 16:48:29 2004

fordrs2000 kirjoitti:tärkein homma jäi niin löytykö sitä ohjelmaa niin sais koittaa tehä???
Löytyy, ja löytyy valmiita levyjäkin. Lähetteleppä emailia mullepäin...

Vastaa Viestiin