4x4 cossuun lastu + suuttimet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
4x4 cossuun lastu + suuttimet
Miten saan pelaan msd 6 reikäset 900 suuttimet cossussa http://groups.msn.com/Mprestmotorsport/ ... PhotoID=88
ahdin on garret gt 37
http://groups.msn.com/Mprestmotorsport/ ... PhotoID=14
portti on
http://groups.msn.com/Mprestmotorsport/ ... &PhotoID=9
cooleri on
http://groups.msn.com/Turboriesa/shoebo ... &PhotoID=7
dumppi on
http://groups.msn.com/Turboriesa/shoebo ... &PhotoID=1
ja kone on green hat cossu, 3 bar map ja lastu sille on 803 vihreille suuttilille... saako sillä lastulla toimiin???????????
ahdin on garret gt 37
http://groups.msn.com/Mprestmotorsport/ ... PhotoID=14
portti on
http://groups.msn.com/Mprestmotorsport/ ... &PhotoID=9
cooleri on
http://groups.msn.com/Turboriesa/shoebo ... &PhotoID=7
dumppi on
http://groups.msn.com/Turboriesa/shoebo ... &PhotoID=1
ja kone on green hat cossu, 3 bar map ja lastu sille on 803 vihreille suuttilille... saako sillä lastulla toimiin???????????
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
pitäisi toimia vihreitten lastulla tai vaihtoehtoisesti harmaitten.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Paljonko noiden MSD -tötteröiden tuotto on ja millä paineella?
Vihree pipo on alunperin L8 -ECUlla; vaatinee siis käpälöidyn babyboardin epromin lisäksi joten piirinpuukotus on hankalampaa. Ckolli tietänee em. mainittujen tahojen pystyvyyden ko. aiheen osalta.
Vihreiden -803 tuotoksi ilmoitettu n.383cc ja harmaiden -403 on n.503cc. Jos osuu liki (arvio +-15%), voi saada toimimaankin
Vihree pipo on alunperin L8 -ECUlla; vaatinee siis käpälöidyn babyboardin epromin lisäksi joten piirinpuukotus on hankalampaa. Ckolli tietänee em. mainittujen tahojen pystyvyyden ko. aiheen osalta.
Vihreiden -803 tuotoksi ilmoitettu n.383cc ja harmaiden -403 on n.503cc. Jos osuu liki (arvio +-15%), voi saada toimimaankin

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
jjs kirjoitti:Paljonko noiden MSD -tötteröiden tuotto on ja millä paineella?
Vihree pipo on alunperin L8 -ECUlla; vaatinee siis käpälöidyn babyboardin epromin lisäksi joten piirinpuukotus on hankalampaa. Ckolli tietänee em. mainittujen tahojen pystyvyyden ko. aiheen osalta.
Vihreiden -803 tuotoksi ilmoitettu n.383cc ja harmaiden -403 on n.503cc. Jos osuu liki (arvio +-15%), voi saada toimimaankin
oli tuotto jotain 920 3 barin paineilla on ylhäällä mutta lappu on tallilla
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ero on aikamoinen, ja (epäilen että) vihreiden lastu ei kyllä riitä alkuunkaan, harmaan piirillä tullee mutkia matkaan myös. -> saa syötävää... Peruspaineet pistämällä lattiaan voi aloittaa yrittelyäfordrs2000 kirjoitti:jjs kirjoitti:Paljonko noiden MSD -tötteröiden tuotto on ja millä paineella?
Vihree pipo on alunperin L8 -ECUlla; vaatinee siis käpälöidyn babyboardin epromin lisäksi joten piirinpuukotus on hankalampaa. Ckolli tietänee em. mainittujen tahojen pystyvyyden ko. aiheen osalta.
Vihreiden -803 tuotoksi ilmoitettu n.383cc ja harmaiden -403 on n.503cc. Jos osuu liki (arvio +-15%), voi saada toimimaankin
oli tuotto jotain 920 3 barin paineilla on ylhäällä mutta lappu on tallilla

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
Miten ihmeessä se puukotettu lastu katsastuksessa vaikuttaa?jive kirjoitti:ei taida mennä puukotettu lastu läpi katsastuksessa, koskapa on vähäpäästöinen kattimalli
Ei mulla koskaan ole inssi avannut boxia tarkastaakseen lastun vaan päästöt mitataan ja jos ne on kohillaan on homma klaari.
Mulla on ollu viittä eri lastua testauksessa (L6 ecu:lle) harmaille suuttimille ja Valtosen lastu välikannan kera antoi parhaat tehot.
Ryhmä A-lastu myös hyvä mutta soppaa palaa tuhottomasti mm siksi ettei siinä ole syötön katkaisua ym.
Lastuja kyllä löytyy ja puukottajia jopa omasta clubista eli eikun kyselemään.
Timolla taitaa olla Sepon puukottama lastu harmaille suuttimille vieläkin käytössä ja komeita lukemia on penkittänyt.
Ja se lastun puukottaminen vaatii sitten tietotaitoa enemmänkin koska kyseessä on ns suojattu eprom jonka selkokielelle saaminen vaatisi lähdekoodit ja niitähän ei ole saatavilla.
Tästäkin aiheesta on säännöllisesti tässä foorumissa keskusteltu eli hae napilla saa lisää tietoa.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
niin nuo mun viimeisetkin laput on penkitetty sillä sepon lastulla, ja hyvin vielä soppa riitti, tai ei ehkä arvosanalla hyvin mutta riitti kuitenkin, saattaapi jo suuttimetkin käydä pieniksi..
taitaa vaan sepon ja mun lastut rajoittua 2wd malleihin joten ei ole oikein apua antaa, kokeilemalla eri lastuja homma selkiää, näin mekin on tehty.. epäilen tosin että noin isoille suuttimille ei cossuun lastua löydy..
taitaa vaan sepon ja mun lastut rajoittua 2wd malleihin joten ei ole oikein apua antaa, kokeilemalla eri lastuja homma selkiää, näin mekin on tehty.. epäilen tosin että noin isoille suuttimille ei cossuun lastua löydy..
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
Muutama sana väärinkäsitysten välttämiseksi:
Olen pari L6:n lastua Timolle muokannut ja samoin itselle OHC:hen (cossun ruiskut). Kyse on varsin pienistä muutoksista lähinnä max. ahtopaine- ja kierrosluvun mulkkaamista. Tämä on tehty eri lastujen karttoja vertaamalla ja näin sekoiteltu lastujen tiettyjen rivien arvoja kartassa ja lisäksi lukuisilla kokeiluilla. Suurin ongelma on siinä, että tietää, mitä riviä ja mitä arvoa muuttaa.
Ja tähänhän ei ole mitään tarvetta, jos lastun arvot vastaavat tarpeitasi. Edellä mainituissa tapauksissa näin ei ollut.
Kyse ei todellakaan ole mistään laajasta uudelleen ohjelmoinnista, siihen ei omat harrastajan ja näpertelijän taidot riitä.
On varmasti olemassa firmoja, jotka tähänkin pystyvät, mutta toimenpide vaatii lastun koodikartan purkamiseen tehdyn ohjelman, jota tuskin on missään vapaasti saatavilla eikä edes kohtuullisella hinnalla.
Hyvin alkutaipaleella tässä vasta ollaan, mutta toivotaan, että päästään jollain tavalla ja jossakin vaiheessa eteenpäin.
Olen pari L6:n lastua Timolle muokannut ja samoin itselle OHC:hen (cossun ruiskut). Kyse on varsin pienistä muutoksista lähinnä max. ahtopaine- ja kierrosluvun mulkkaamista. Tämä on tehty eri lastujen karttoja vertaamalla ja näin sekoiteltu lastujen tiettyjen rivien arvoja kartassa ja lisäksi lukuisilla kokeiluilla. Suurin ongelma on siinä, että tietää, mitä riviä ja mitä arvoa muuttaa.
Ja tähänhän ei ole mitään tarvetta, jos lastun arvot vastaavat tarpeitasi. Edellä mainituissa tapauksissa näin ei ollut.
Kyse ei todellakaan ole mistään laajasta uudelleen ohjelmoinnista, siihen ei omat harrastajan ja näpertelijän taidot riitä.
On varmasti olemassa firmoja, jotka tähänkin pystyvät, mutta toimenpide vaatii lastun koodikartan purkamiseen tehdyn ohjelman, jota tuskin on missään vapaasti saatavilla eikä edes kohtuullisella hinnalla.
Hyvin alkutaipaleella tässä vasta ollaan, mutta toivotaan, että päästään jollain tavalla ja jossakin vaiheessa eteenpäin.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive
Keep the Legend Alive
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Seppo: ok. Näin "pelkäsinkin". Eikun opiskelemaan vaan; tarvetta olisi, mm. muutama RST -mosa IAW:llä jne. Itseäni harmittaa vieläkin kun n. 10v sitten mulle tarjottiin englannista ostettavaksi IAW:n dekooderia ja ohjelmointiyksikköä, enkä ostanut. Mutta v*tullako vihellät kun huulet on halki. Hp. oli n. 6000mk.
Eli Karala osaa ne dekoodata/muuttaa mutta onko muita?
Eli Karala osaa ne dekoodata/muuttaa mutta onko muita?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tässä tullaan taas samaan pisteeseen kuin ennenkin eli miksi käytetään ohjelmoitavaa ruiskua, laitteet saa kohdalleen karalan kautta omalla ruiskulla mutta jos haluaa päivittää säädöt alkaa homma maksaa liikaa jolloin ainoa vaihtis tää dta, haltec ym maailma, miksi ei sitten sillai jos halutaan mulkata? pitää myös huomioida dta,haltec maailman jälleenmyyntiarvo joka on korkeempi kuin "uniikkilastu" juuri johonkin autoon ja kombinaatioon. Tietenkin orkkisruisku houkuttelee kun kaikki johdot ja anturit on valmiina vain hyvä lastu puuttuu, mutta maksaako esim dta ruisku NIIN paljon enemmän (jälleenmyyntiarvo huomioiden) että ei kannata jos kerran valmislastut ei riitä, vanha ja visainen kysymysjjs kirjoitti:Seppo: ok. Näin "pelkäsinkin". Eikun opiskelemaan vaan; tarvetta olisi, mm. muutama RST -mosa IAW:llä jne. Itseäni harmittaa vieläkin kun n. 10v sitten mulle tarjottiin englannista ostettavaksi IAW:n dekooderia ja ohjelmointiyksikköä, enkä ostanut. Mutta v*tullako vihellät kun huulet on halki. Hp. oli n. 6000mk.
Eli Karala osaa ne dekoodata/muuttaa mutta onko muita?

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä tuommoisilla suuttimilla (virityksillä) jo kannattaisi harkita ohjelmoitavaa ruiskua.
Varmasti saa paremmat säädöt kuin jollain lastulla
Varmasti saa paremmat säädöt kuin jollain lastulla
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
mulla on halteci e6 mutta se menee kilpuriin ja noi osat jäi niinku ylimääräseks ja ois heittäny ne cossuun, ei viitti joka laitteeseen laittaa säädettävää ruutaa tulee maksaan liikaa..... eikaise autakuhommata pienemmät suuttimet varmaan msd 600 sais pelaan tolla lastulla...?siipicossu kirjoitti:Kyllä tuommoisilla suuttimilla (virityksillä) jo kannattaisi harkita ohjelmoitavaa ruiskua.
Varmasti saa paremmat säädöt kuin jollain lastulla
-
- Ylläpitäjä
Kuulopuheiden mukaan en menis msd:n suuttimia hankkii.
Tasasen laadun saamiseksi joutuu hankkii 4 sarjaa jotta saisi yhden hyvän. Ei esson baarista kuultua vaan ihan kisahemmoilta.
Valtosen lastu on tehty 580 suuttimille ja toimii hyvin harmaillakin joten sanoisin että toimii hyvin vielää 600 suuttimilla.
Tasasen laadun saamiseksi joutuu hankkii 4 sarjaa jotta saisi yhden hyvän. Ei esson baarista kuultua vaan ihan kisahemmoilta.
Valtosen lastu on tehty 580 suuttimille ja toimii hyvin harmaillakin joten sanoisin että toimii hyvin vielää 600 suuttimilla.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Niin ja onhan se halvempi vaihtoehto ohjelmoitavissa ruikuissa eli MegasquirtSHR kirjoitti:Tässä tullaan taas samaan pisteeseen kuin ennenkin eli miksi käytetään ohjelmoitavaa ruiskua, laitteet saa kohdalleen karalan kautta omalla ruiskulla mutta jos haluaa päivittää säädöt alkaa homma maksaa liikaa jolloin ainoa vaihtis tää dta, haltec ym maailma, miksi ei sitten sillai jos halutaan mulkata? pitää myös huomioida dta,haltec maailman jälleenmyyntiarvo joka on korkeempi kuin "uniikkilastu" juuri johonkin autoon ja kombinaatioon. Tietenkin orkkisruisku houkuttelee kun kaikki johdot ja anturit on valmiina vain hyvä lastu puuttuu, mutta maksaako esim dta ruisku NIIN paljon enemmän (jälleenmyyntiarvo huomioiden) että ei kannata jos kerran valmislastut ei riitä, vanha ja visainen kysymysjjs kirjoitti:Seppo: ok. Näin "pelkäsinkin". Eikun opiskelemaan vaan; tarvetta olisi, mm. muutama RST -mosa IAW:llä jne. Itseäni harmittaa vieläkin kun n. 10v sitten mulle tarjottiin englannista ostettavaksi IAW:n dekooderia ja ohjelmointiyksikköä, enkä ostanut. Mutta v*tullako vihellät kun huulet on halki. Hp. oli n. 6000mk.
Eli Karala osaa ne dekoodata/muuttaa mutta onko muita?
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Eikös turbotecillä ole niitä digitalsport yms lastuja jotka on ohjelmoitavia ja ohjelmointi/säätö maksaa n.300€
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kysyin Karalalta joku vuosi sitten mitä kustantaa kossuun lastun tekeminen, mielessä siis isompi ahdin ja suuttimet, en muista tarkkaan mitä se maksoi mutta 500-1000 eetä se olis ollu ja jos haluaa päivittää joskus myöhemmin piti maksaa enemmän plus aikanaan tuntiveloitus, joten päätin piristää vakioo T35 plus Mountune plus hyötysuhde.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Joo, meillä oli sama kohtalo. Kyselin joku vuosi sitten ja mulle Mika totesi myös että 1000e. Lisäsin toisen mokomanSHR kirjoitti:Kysyin Karalalta joku vuosi sitten mitä kustantaa kossuun lastun tekeminen, mielessä siis isompi ahdin ja suuttimet, en muista tarkkaan mitä se maksoi mutta 500-1000 eetä se olis ollu ja jos haluaa päivittää joskus myöhemmin piti maksaa enemmän plus aikanaan tuntiveloitus, joten päätin piristää vakioo T35 plus Mountune plus hyötysuhde.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe