Kuva cossun alakerrasta.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Kuva cossun alakerrasta.

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Helmikuu 16. 15:42:40 2004

Eli olis hakusessa kuva 2wd cossun alakerrasta, kyl varmaan jollain on käynny öljypohja irti ja tullu kuvattuu moinen kapistus. Ku ei tunnu löytyvän tota öljy pumppuu ni kait se on tehtävä ite tuo öljyn suihkutus putki... Tietäs vaan suunnilleen millanen se on :roll:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 16. 16:21:50 2004

otan sulle illa kuvan pumpusta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Helmikuu 16. 20:54:22 2004

jahmanilla tai siipicossulla oli piirroskuva siitä putkiloisesta. valitettavasti en muista kummalla.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 16. 22:14:27 2004

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » Ma Helmikuu 16. 22:18:03 2004

Eikös tämä ole kuitenkin enemmän tekniikkaan kuuluva?
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Helmikuu 17. 8:51:54 2004

no siinähän se kuva oliki jo.
huomioi kuitenkin kun teet sen että toi pitkisto on paine ventiilillä erotettu pumpun paineesta siten että ruiskut toimivat vasta pumpun saavutettua tietyn paineen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 17. 13:21:12 2004

Marja kirjoitti:Eikös tämä ole kuitenkin enemmän tekniikkaan kuuluva?
Olet aivan oikeassa. Sinne siis...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Helmikuu 17. 17:26:01 2004

Joku sano et ottaa öljyn pääkanavasta? missähän päin lohkoa noi kulkee niin että siitä sais jonkun putken lähtemään niin että se mahtuis olla siellä?

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Helmikuu 17. 19:52:11 2004

pääöljykanava kulkee lohkon läpi pituussuunnassa ja on tulpattu
kummastakin päästä peltisellä tulpalla. jos haluat ottaa öljyn sieltä niin joudut joka tapauksessa laittamaan venttiilin/venttiilit jotka aukeavat vasta "korkeammalla paineella" t25 escocossussahan noi reijät pääöljykanavaan on sylinterien vieressä ja niissä erilliset suuttimet/venttiilit. mulla on muuten semmonen tarvitsemasi pumpun
kansi varustettuna paineventtiilillä. pumppu on naarmuinen ja saatan tarvita sitä. kansi joutaisi sulle. putkiston modasin tuohon 4wd pumppuun joten sitä ei ole saatavilla.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Helmikuu 17. 20:33:12 2004

Tietääkö joku missä paineessa se venttiili rupeaa öljyä ruikkimaan myös männille?

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Helmikuu 17. 20:40:38 2004

cossuescon minimi öljynpaine on 2000kierroksella
2,4bar joten päättelemällä siittä vois veikata että männille lähtee
paine hieman alta 3bar. korjatkaa päätelmäni kun ei mulla ole tarkempaa factaa.
Viimeksi muokannut jarkkoscosworth, Ti Helmikuu 17. 22:29:53 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Helmikuu 17. 21:18:43 2004

Cos 205/200 moottorit, minimipaine 20W-50 öljyllä:

1,8bar@850 rpm
2,4bar@2000 rpm

Tässä kuva pumpun kannesta.
Tuon valmistaminen itse ei maksa vaivaa, mutta putkiston pystyy kyllä tekemään vaikka jarruputkista ja nipoista.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Helmikuu 18. 15:16:09 2004

eräs ralli hemmo yritti tilata joskus ton pumpun kannen fordilta mutta se toimitetaan vaan kokopumpun kanssa.
aika kova homma tehdä se.
taitaa olla käytettynä oston aika.
uutena ei taida olla oikein halpa
ainakaan täällä härmässä
vieläkö tarvit kuvia siitä?
mulla on jo ne kamerassa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Helmikuu 26. 13:19:42 2004

Juu no en mä kyl oikeestaan enää kuvia tarvii, sain jo niitä muutaman. Mut ei noita oikeen löydy et kait se on väännettävä ite... on tässä tullu muutaki kivaa tehtyy mitä en kuvitellu koskaan tekeväni, eli alumiinin hitsaus ku piti vähä muokkailla tota is:n imu sarjaa..

Vastaa Viestiin