Moottorin sisäänajo

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

J.J
Viestit: 9
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:15:28 2008

Moottorin sisäänajo

Viesti Kirjoittaja J.J » Su Huhtikuu 15. 18:20:20 2012

Talven aikana tullu teetettyä/tehtyä koneremppa. Kysymys kuuluukin? Kuinka monta kilsaa ootte ajanut ennen kuin ootte vaihtanut öljyt? Kuinka nopeasti ootte sitten käyttänyt penkissä/säädettävänä?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Huhtikuu 17. 8:58:14 2012

J.J kirjoitti:Talven aikana tullu teetettyä/tehtyä koneremppa. Kysymys kuuluukin? Kuinka monta kilsaa ootte ajanut ennen kuin ootte vaihtanut öljyt? Kuinka nopeasti ootte sitten käyttänyt penkissä/säädettävänä?
ite ruukan tehdä näin: käyttelen koneen rempan jälkeen kuummaksi ja vaihdan heti öljyt. seuraavaksi ajan 1000km ja sit uudet öljyt millä päästellään se 5000km.

ajaa vaikka joitan satoja kilsoja sisään ja vie sit penkkiin tai voihan sen viedä hetikin jos haluaa...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Huhtikuu 17. 9:41:22 2012

Sisäänajoa muutama tuhatta km.
Vedättää ei saa; kierrokset ei niinkään tapa uutta konetta kuin liian alhaalta vääntäminen.
Jos ei ole pakko esim. ohjelmoitavan ruiskun vuoksi mennä penkkiin heti, jättäisin sen 2-3 tkm kohdille.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Huhtikuu 18. 8:47:03 2012

Samaa mieltä, oma mielipide on että kierrättää saa ja pitää. Käy osat ihan äärilaidoissa asti. Mut isolla vaihteella ei pidä vedätellä väkisin
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Huhtikuu 18. 17:22:46 2012

Itselle neuvoi eräs moottorintekijä laittamaan halpis mineraaliöljyt sisään ja niillä vaihtelevaa ajoa 3-500km. Ei tietenkään matka-ajoa. Sit vaihtoon ja samalla suodattimen avaus ja metallihileen etsintä sieltä. Jos kaikki ok, ni kunnon öljyt sisään ja normaalia ajoa. Perusteli nykyöljyjen liukkaudella tuota mieraaliöljyä. Hioo paremmin renkaat pyttyyn. Onpa joistakin uusista VW-tuotteista tullut öljysyöppöjä liiankin varovaisen sisäänajon takia.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Moottorin sisäänajo

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Toukokuu 4. 13:58:22 2012

Männänrenkaiden pinnoitus ja materiaali kai eniten tuohon sisäänajoon vaikuttaa, merkkirinkuloiden mukana on varmaan joku lappu jossa kerrotaan millaista öljyä ja sisäänajoa valmistaja haluaa.
Synteettinen öljy voi tosiaan olla liian liukasta sisäänajoon, jos koneen osat, kasaamistila ja öljykanavat on puhtaat niin ei sille koneelle kovin monia pesuöljyjä tarvitse juottaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin