BOA + Apexi s-afc (Cosworth V6 BOA viritys)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
BOA + Apexi s-afc (Cosworth V6 BOA viritys)
Mitä mieltä olis arvon raati jos asentais scorpioon tollasen apexin kun työkaverilla olis sellanen ylimääräsenä.
Onko jollain yleensäkään mitään kokemusta tommosen tai vastaavan laitteen asentamisesta muihin kuin niihin japanin suhistimiin?
Apexi on ollu aikasemmin suprassa ja sainzissa.
Onko jollain yleensäkään mitään kokemusta tommosen tai vastaavan laitteen asentamisesta muihin kuin niihin japanin suhistimiin?
Apexi on ollu aikasemmin suprassa ja sainzissa.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BOA + Apexi s-afc
Tolla pystyy vaikuttamaan vain seokseen, eli jos seokset on kunnossa niin laite on tiedonkeruuta lukuunottamatta täysin turha.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: BOA + Apexi s-afc
Joo
Ajattelin vaan että jos parantais moottorin ilmansaantia nii tommonen vois olla ihan ok laite, toinen vaihtoehto olis sit lastu.
Ajattelin vaan että jos parantais moottorin ilmansaantia nii tommonen vois olla ihan ok laite, toinen vaihtoehto olis sit lastu.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: BOA + Apexi s-afc
Ja Megalla pääsis maffista eroon.
Sitten kun vielä tekee peltisarjat ja putkiston voikin odotella 230 kopukan dynolukemia.
Sitten kun vielä tekee peltisarjat ja putkiston voikin odotella 230 kopukan dynolukemia.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: BOA + Apexi s-afc
Mites se mega hoitaa laatikon ilmastoinnin ym.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: BOA + Apexi s-afc
No sitten vaikka se tweeseri, mut syytä varautua vajoamaan aika syvälle F-insinöörien aivoituksiin. On nimittäin melkoista huttua mitä EEC-V:stä löytyy.
Nimim. yksi SN-95 Mussen Tweecer riittää.
Nimim. yksi SN-95 Mussen Tweecer riittää.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: BOA + Apexi s-afc
Joo pitää hautoo asiaa vähän enemmän jos sit mielummin se lastu sitten.
Peltisarjatkin olis ihan kivat mut ei varmaankaan saa mistään valmiina/edes valmiita käyriä.
Kemiran metallikatit mulla jo on siellä, ja eiköhän tuo alkuperänen 2x2'' putket riitä?
Sen huomasin sillon kun ostin auton nii siinä oli orkkis katit ja siitä oli sit 2,5'' tai 3'' putki taakse asti.
Ei vääntäny yhtään alhaalta, kamala meteli, vei bensaa mun mielestä liikaa.
Vaihdoin vakioputken tilalle nii kulutus tippu 2l./100km, kiihtyy pintakaasulla todella herkästi noihin 50/60 nopeuksiin.
Ja äänet hukku lähes olemattomiin, vasta sen jälkeen kuulee äänen kun on yli 4500 kierroksia.
Peltisarjatkin olis ihan kivat mut ei varmaankaan saa mistään valmiina/edes valmiita käyriä.
Kemiran metallikatit mulla jo on siellä, ja eiköhän tuo alkuperänen 2x2'' putket riitä?
Sen huomasin sillon kun ostin auton nii siinä oli orkkis katit ja siitä oli sit 2,5'' tai 3'' putki taakse asti.
Ei vääntäny yhtään alhaalta, kamala meteli, vei bensaa mun mielestä liikaa.
Vaihdoin vakioputken tilalle nii kulutus tippu 2l./100km, kiihtyy pintakaasulla todella herkästi noihin 50/60 nopeuksiin.
Ja äänet hukku lähes olemattomiin, vasta sen jälkeen kuulee äänen kun on yli 4500 kierroksia.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: BOA + Apexi s-afc
Juurikin näin se menee. Scorpio 24V BOA/FBA on tosi hiljainen matalilla kierroksilla (minusta vähän liian turhankin hiljainen) ja sitten vasta kierroksilla murisee kunnolla.
Vakioputkistolla on varmaan myös ahdistettu konetta (automaattivaihdelaatikko kovilla jo muutenkin) ja saatu vääntöä lisää myös alakierroksille. BOA/FBA:ssahan on vääntöhuippu aika korkealla (4500 rmp), jonka jälkeen vanhat 2.8/2.9 12V alkavat jo huutaa antakkee armoo…
FBE:n teho on se 300 hp, mutta vääntö kadonnut jonnekin FBA 275 Nm/4500 rpm => FBE 183 Nm/5500 rpm. No se FBE onkin racing engine, ei katuauton kone.
--
Mutta itse aiheeseen: eikös ilmastoinnin ja automaattilaatikon osaa jotkut after market ruiskutkin kuitenkin hoitaa? Megaan en ole niin tutustunut.
Vakioputkistolla on varmaan myös ahdistettu konetta (automaattivaihdelaatikko kovilla jo muutenkin) ja saatu vääntöä lisää myös alakierroksille. BOA/FBA:ssahan on vääntöhuippu aika korkealla (4500 rmp), jonka jälkeen vanhat 2.8/2.9 12V alkavat jo huutaa antakkee armoo…
FBE:n teho on se 300 hp, mutta vääntö kadonnut jonnekin FBA 275 Nm/4500 rpm => FBE 183 Nm/5500 rpm. No se FBE onkin racing engine, ei katuauton kone.
--
Mutta itse aiheeseen: eikös ilmastoinnin ja automaattilaatikon osaa jotkut after market ruiskutkin kuitenkin hoitaa? Megaan en ole niin tutustunut.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: BOA + Apexi s-afc
Aika uskomatonta että tuossa FBE koneessa olisi noin surkea vääntö. Noh... empä tiedä sitten.
Itse aiheeseen... Tuntuu myös aika uskomattomalta että liian isolla putkella varsinkin kattien kanssa olisi saatu tehot tippumaan. Katit kuitenkin ahdistaa yläkierroksilla jonkin verrankin. Sanoisin että vika ollut jossain muualla. Orkkis BOA ja katiton 2 x 2,5" putkisto tötterö suotimella, 210hp konetehoa, fakta.
Tämä BOA:n virittäminen on ikuinen kuumaperuna. Monet sanoo toista ja toiset toista. Oma mielipiteeni on BOB:n nokilla saisi sen 10-15hp, moottorinohjausta säätämällä 10-12hp ja ei kunnollisista pakosarjoistakaan olisi haittaa. Sanoisimpa että 250hp voisi olla teoreettisesti saavutettavissa noilla perusvireillä.
Itse aiheeseen... Tuntuu myös aika uskomattomalta että liian isolla putkella varsinkin kattien kanssa olisi saatu tehot tippumaan. Katit kuitenkin ahdistaa yläkierroksilla jonkin verrankin. Sanoisin että vika ollut jossain muualla. Orkkis BOA ja katiton 2 x 2,5" putkisto tötterö suotimella, 210hp konetehoa, fakta.
Tämä BOA:n virittäminen on ikuinen kuumaperuna. Monet sanoo toista ja toiset toista. Oma mielipiteeni on BOB:n nokilla saisi sen 10-15hp, moottorinohjausta säätämällä 10-12hp ja ei kunnollisista pakosarjoistakaan olisi haittaa. Sanoisimpa että 250hp voisi olla teoreettisesti saavutettavissa noilla perusvireillä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: BOA + Apexi s-afc
Mitäs tuo boksi ohjaa laatikossa? Vaihteita? Turbiinia?Sine kirjoitti:
--
Mutta itse aiheeseen: eikös ilmastoinnin ja automaattilaatikon osaa jotkut after market ruiskutkin kuitenkin hoitaa? Megaan en ole niin tutustunut.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: BOA + Apexi s-afc
http://s169.photobucket.com/albums/u228 ... th_FBE_V6/MouTine kirjoitti:Aika uskomatonta että tuossa FBE koneessa olisi noin surkea vääntö. Noh... empä tiedä sitten.
Tuolla kuvat Cosworth FBE V6 esitteestä. Löysin nuo kuvat joltain Scorpio sivulta, en enää muista mistä.
PS. Muokkasin otsikkoa, niin löytyy myöhemmin paremmin haulla.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: BOA + Apexi s-afc
Kämmi tossa esitteessä. Googlesta löytynyt kääntäjä antaa 336Nm..Sine kirjoitti:http://s169.photobucket.com/albums/u228 ... th_FBE_V6/MouTine kirjoitti:Aika uskomatonta että tuossa FBE koneessa olisi noin surkea vääntö. Noh... empä tiedä sitten.
Tuolla kuvat Cosworth FBE V6 esitteestä. Löysin nuo kuvat joltain Scorpio sivulta, en enää muista mistä.
PS. Muokkasin otsikkoa, niin löytyy myöhemmin paremmin haulla.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: BOA + Apexi s-afc (Cosworth V6 BOA viritys)
Hyvä Timo. Nämä jenkkien (ja brittien) mittayksiköt kun eivät sano juuri mitään minulle, niin en osannut epäillä virhettä.
http://www.mr2ownersclub.com/converter.htm
Foot Pounds: 248 lb/ft => 335.86 Nm (22% parempi vrt BOA 275 Nm)
Jollakin brittifoorumilla väitettiin BOB:ssa myös olevan FBE:n nokat. Tiedä sitten.
http://www.mr2ownersclub.com/converter.htm
Foot Pounds: 248 lb/ft => 335.86 Nm (22% parempi vrt BOA 275 Nm)
Jollakin brittifoorumilla väitettiin BOB:ssa myös olevan FBE:n nokat. Tiedä sitten.
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: BOA + Apexi s-afc (Cosworth V6 BOA viritys)
Hyvä että otsikkoa muokattu.Sine kirjoitti:PS. Muokkasin otsikkoa, niin löytyy myöhemmin paremmin haulla.
Joo katoin kanssa heti että miten toi vääntö on tollai käännetty.
Mut asiaan eli lähinnä ajattelin sitä että jos pikkasen sais lisää puhtia, jollain pikkujipolla.

Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95