Omavalmiste painekotelo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su Huhtikuu 13. 21:35:14 2008
- Paikkakunta: jkl
Omavalmiste painekotelo
Meinasin tehdä uuden painekotelon nelikon mottiin, kaasuläpän suunnittelin laittavani kotelon etuosaan. Kotelon etuosasta leveämpi, mutta missä kulmassa tuon tekis, onko merkitystä? et sais saman ilmamäärän joka sylinterille.
Viimeksi muokannut cosworth2x4, Pe Syyskuu 5. 15:31:34 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su Huhtikuu 13. 21:35:14 2008
- Paikkakunta: jkl
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Mulla on ok toimiva, tai siis ei se varmaan paljon huonompi alkuperäistä ole.cosworth2x4 kirjoitti:Eihän kellään sattuis olemaan kuvia/piirrustuksia ite tehdyistä? Mielellään hyvin toimivista
kuva löytyy http://i283.photobucket.com/albums/kk31 ... a030-1.jpg
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
itse suosittelen tämän mallista painekoteloa jossa ilma tuodaan imutorvien taakse ...
http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... mis005.jpg
tämmöisen/tämän mallisen tekeminen vaatii jo hiukan aikaa ja osaamista /työkaluja
http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... mis005.jpg
tämmöisen/tämän mallisen tekeminen vaatii jo hiukan aikaa ja osaamista /työkaluja
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
eikös näitä pian saa ja halvalla..?bpasi kirjoitti:itse suosittelen tämän mallista painekoteloa jossa ilma tuodaan imutorvien taakse ...
http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... mis005.jpg
tämmöisen/tämän mallisen tekeminen vaatii jo hiukan aikaa ja osaamista /työkaluja

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Omavalmiste painekotelo
Ei taida haku oikein toimia niin pistän kysymyksen tähän eli miten RS500 koppa virtaa?
Sain moisen haalittua projektiin johon tulee kaikkiaan 12-suutinta ja tuumin virtaako ko. koppa riittävän tasaisesti ettei sen keräilyarvoa tarvitsisi raiskata hitsaamalla tms. ?
Jossain olen nähnyt kuvia RS500 kopasta jossa mutkasta on vedetty putket 1- ja 4-sylinterien kohdalle eli jotain virtauksen tasoitusta siinäkin ilmeisesti tarvitaan?
Onko joku modannut tavallista 2WD lootaa niin, että laitettu korotus ja mutka on leikattu veks, laatikon reunaan on hitsattu putki josta reiät avautuu suppiloiden viereen tai taakse kuten tos MIS kopassa?
Sain moisen haalittua projektiin johon tulee kaikkiaan 12-suutinta ja tuumin virtaako ko. koppa riittävän tasaisesti ettei sen keräilyarvoa tarvitsisi raiskata hitsaamalla tms. ?
Jossain olen nähnyt kuvia RS500 kopasta jossa mutkasta on vedetty putket 1- ja 4-sylinterien kohdalle eli jotain virtauksen tasoitusta siinäkin ilmeisesti tarvitaan?
Onko joku modannut tavallista 2WD lootaa niin, että laitettu korotus ja mutka on leikattu veks, laatikon reunaan on hitsattu putki josta reiät avautuu suppiloiden viereen tai taakse kuten tos MIS kopassa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Omavalmiste painekotelo
Jotain reilua 700bhp:tä britit on ottanu moottoridynossa rs500 kotelolla jossa on levikepala.SLEI kirjoitti:Ei taida haku oikein toimia niin pistän kysymyksen tähän eli miten RS500 koppa virtaa?
Sain moisen haalittua projektiin johon tulee kaikkiaan 12-suutinta ja tuumin virtaako ko. koppa riittävän tasaisesti ettei sen keräilyarvoa tarvitsisi raiskata hitsaamalla tms. ?
Jossain olen nähnyt kuvia RS500 kopasta jossa mutkasta on vedetty putket 1- ja 4-sylinterien kohdalle eli jotain virtauksen tasoitusta siinäkin ilmeisesti tarvitaan?
Onko joku modannut tavallista 2WD lootaa niin, että laitettu korotus ja mutka on leikattu veks, laatikon reunaan on hitsattu putki josta reiät avautuu suppiloiden viereen tai taakse kuten tos MIS kopassa?
Joku britti(putka?) on tämmöstäkin väsäilly, ei erityisen kaunis mutta ilmeisesti toimii:
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure084.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure086.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure090.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure089.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure083.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure085.jpg
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Omavalmiste painekotelo
Yrkesman kirjoitti:Jotain reilua 700bhp:tä britit on ottanu moottoridynossa rs500 kotelolla jossa on levikepala.SLEI kirjoitti:Ei taida haku oikein toimia niin pistän kysymyksen tähän eli miten RS500 koppa virtaa?
Sain moisen haalittua projektiin johon tulee kaikkiaan 12-suutinta ja tuumin virtaako ko. koppa riittävän tasaisesti ettei sen keräilyarvoa tarvitsisi raiskata hitsaamalla tms. ?
Jossain olen nähnyt kuvia RS500 kopasta jossa mutkasta on vedetty putket 1- ja 4-sylinterien kohdalle eli jotain virtauksen tasoitusta siinäkin ilmeisesti tarvitaan?
Onko joku modannut tavallista 2WD lootaa niin, että laitettu korotus ja mutka on leikattu veks, laatikon reunaan on hitsattu putki josta reiät avautuu suppiloiden viereen tai taakse kuten tos MIS kopassa?
Joku britti(putka?) on tämmöstäkin väsäilly, ei erityisen kaunis mutta ilmeisesti toimii:
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure084.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure086.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure090.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure089.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure083.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure085.jpg
Tuohan näyttää ihan asialliselta. Mankalla ja sierratbo on wrc kotelot jotka aika asiallisesti tehty
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Omavalmiste painekotelo
Juu, onhan ne. Harmi vaan, että tekijä on lopettelemassa viripartsien tekoa. Eli ei saa enää uutena.THR kirjoitti:Yrkesman kirjoitti:Jotain reilua 700bhp:tä britit on ottanu moottoridynossa rs500 kotelolla jossa on levikepala.SLEI kirjoitti:Ei taida haku oikein toimia niin pistän kysymyksen tähän eli miten RS500 koppa virtaa?
Sain moisen haalittua projektiin johon tulee kaikkiaan 12-suutinta ja tuumin virtaako ko. koppa riittävän tasaisesti ettei sen keräilyarvoa tarvitsisi raiskata hitsaamalla tms. ?
Jossain olen nähnyt kuvia RS500 kopasta jossa mutkasta on vedetty putket 1- ja 4-sylinterien kohdalle eli jotain virtauksen tasoitusta siinäkin ilmeisesti tarvitaan?
Onko joku modannut tavallista 2WD lootaa niin, että laitettu korotus ja mutka on leikattu veks, laatikon reunaan on hitsattu putki josta reiät avautuu suppiloiden viereen tai taakse kuten tos MIS kopassa?
Joku britti(putka?) on tämmöstäkin väsäilly, ei erityisen kaunis mutta ilmeisesti toimii:
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure084.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure086.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure090.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure089.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure083.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v313/ ... ure085.jpg
Tuohan näyttää ihan asialliselta. Mankalla ja sierratbo on wrc kotelot jotka aika asiallisesti tehty
Eikös tuossa britti valu-möhkäleessä ole huonoa se että syöttö tulee suoraan imutorviin, eikä niiden taakse niinkuin tossa omassa WRC-tyyppisessä tai MIS-sarjassa..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Omavalmiste painekotelo
Totta! Eipäs tullutkaan kaupungin toinen virivelho ollenkaan mieleen..THR kirjoitti:AMW:lta saa tietätettyä samanlaisia wrc koteloita...


BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Omavalmiste painekotelo
Toimitus aika tuollaselle on kuulema 1kk jos jollain himo saada. Hinnan voi jokainen henk.kohtasesti kysyä...sierra4x4tbo kirjoitti:Totta! Eipäs tullutkaan kaupungin toinen virivelho ollenkaan mieleen..THR kirjoitti:AMW:lta saa tietätettyä samanlaisia wrc koteloita...![]()
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Re: Omavalmiste painekotelo
Nelikon kotelosta tein yhen sellasen version mistä leikkasin mutkan irti ja jyrsin pohjan auki imutorvien kohalta. Tähän pohjalle sit hitsasin kartioputken jossa päässä on paikka kaasuläppäkotelolle. Ei kovin hieno, mut ilmeisesti toimi paremmin kun seuraava kokonaan levystä tehty versio.SLEI kirjoitti: Onko joku modannut tavallista 2WD lootaa niin, että laitettu korotus ja mutka on leikattu veks, laatikon reunaan on hitsattu putki josta reiät avautuu suppiloiden viereen tai taakse kuten tos MIS kopassa?
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Omavalmiste painekotelo
"Ei kovin hieno, mut ilmeisesti toimi paremmin kun seuraava kokonaan levystä tehty versio."
Toimiva tekniikka on aina hienoa ulkonäöstä huolimatta.
Toimiva tekniikka on aina hienoa ulkonäöstä huolimatta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Omavalmiste painekotelo
Tossa olisi koppa-aihio, joka menisi tosi hyvin Cossun imusarjan mittoihin. Kylkeen putki tai voishan noin iso päästäkin töhöttämällä toimia. Vähän tilava tosin tulee, mutta ehkä alkuperäiset imusuppilot voisi leikata pois kokonaan ja laittaa vähän siistimmät pitemmät.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su Huhtikuu 13. 21:35:14 2008
- Paikkakunta: jkl
Re:
eikös näitä pian saa ja halvalla..?
[/quote]
Kohta saa sopuhintaan, ainoa hidaste on tuo tig hitsin hinta, kun ei mitään pilipali konetta viiti ostaa, 4000€:lla sais jo jotai osaa capriinkin

Kohta saa sopuhintaan, ainoa hidaste on tuo tig hitsin hinta, kun ei mitään pilipali konetta viiti ostaa, 4000€:lla sais jo jotai osaa capriinkin

-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Re: Omavalmiste painekotelo
Jos mun koteloa tarkotit, ni voin ottaa illalla kuvia. Muistaakseni on jossain jemmassa vielä.Jake kirjoitti:Ei sulla olis kuvaa tuosta toteutuksesta ?
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: Omavalmiste painekotelo
Itse aattelin noita koteloita ruveta valattamaan alumiinistä tai muovista. Hitsamalla on muoto aina vähä sama jos haluaa että on helppo vetää saumaa.
Mut iteltä noita rupee tulee varmaan vasta ens kesänä.
Mut iteltä noita rupee tulee varmaan vasta ens kesänä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: Re:
Kohta saa sopuhintaan, ainoa hidaste on tuo tig hitsin hinta, kun ei mitään pilipali konetta viiti ostaa, 4000€:lla sais jo jotai osaa capriinkincosworth2x4 kirjoitti:eikös näitä pian saa ja halvalla..?

Muotoile koteloon osat niin tinataan pois kohtuu korvausta vastaan

Kunnon sovitteet osiin ja itse aineet myös suht tuoreita, ei lantalan takaa löydettyä matskua!
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su Huhtikuu 13. 21:35:14 2008
- Paikkakunta: jkl
Re: Re:
Muotoile koteloon osat niin tinataan pois kohtuu korvausta vastaanfiffe kirjoitti:Kohta saa sopuhintaan, ainoa hidaste on tuo tig hitsin hinta, kun ei mitään pilipali konetta viiti ostaa, 4000€:lla sais jo jotai osaa capriinkincosworth2x4 kirjoitti:eikös näitä pian saa ja halvalla..?

Kunnon sovitteet osiin ja itse aineet myös suht tuoreita, ei lantalan takaa löydettyä matskua![/quote]
On tuo tigin osto ollu aika ajoin mielessä, kyllä sille kuitenkin käyttöä olis aika paljon, niin eiköhän sen joudu pian omaks ostamaan
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 15:19:57 2008
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Omavalmiste painekotelo
Kyselin AMW hintaa kotelo ja 70 mm läppä noin 800 € lTHR kirjoitti:Toimitus aika tuollaselle on kuulema 1kk jos jollain himo saada. Hinnan voi jokainen henk.kohtasesti kysyä...sierra4x4tbo kirjoitti:Totta! Eipäs tullutkaan kaupungin toinen virivelho ollenkaan mieleen..THR kirjoitti:AMW:lta saa tietätettyä samanlaisia wrc koteloita...![]()
- Ford Sierra stw 2.0 Cosworth -89
- Ford Sierra 5.0 v8 -87
- Ford Sierra Cosworth 4x4 OON-1
- Ford Capri 5.0 v8 -69
- Vw Kleinbus -65
- Mb vito 112 cdi -00
- Mitsubishi pajero 3.2 -04
- Ford Sierra 5.0 v8 -87
- Ford Sierra Cosworth 4x4 OON-1
- Ford Capri 5.0 v8 -69
- Vw Kleinbus -65
- Mb vito 112 cdi -00
- Mitsubishi pajero 3.2 -04
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Omavalmiste painekotelo
Veikkaisin että tuo kaasuläppä on aika kallis, eli mitähän kotelo ois ilman sitä?cossie kirjoitti:Kyselin AMW hintaa kotelo ja 70 mm läppä noin 800 € lTHR kirjoitti:AMW:lta saa tietätettyä samanlaisia wrc koteloita...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Omavalmiste painekotelo
veikkaisin läppä 100-150e, kotelo loput..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Omavalmiste painekotelo
tuntuu silti aika kalliilta ...?Timo kirjoitti:veikkaisin läppä 100-150e, kotelo loput..
ex Jäsen #10
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Omavalmiste painekotelo
no, teet itse moisen, niin tiedät että kuin paljon siihen voipi aikaa mennä. Käsityö ja mittatilaushommana = aina kallista.
Itse en ees pidä 800e: kovin järjettömänä hintana uudella kaasuläpällä varustettuna, yhen kotelon rakennellu niin kyllä siinä iltoja menee äkkiä jos hyvin meinaa tehä.
Itse en ees pidä 800e: kovin järjettömänä hintana uudella kaasuläpällä varustettuna, yhen kotelon rakennellu niin kyllä siinä iltoja menee äkkiä jos hyvin meinaa tehä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Omavalmiste painekotelo
Jos on billetti läppä, niin luulempa että realistisempi läpän hinta olis 200-250€, ku tolla 100-150€ ei taida suomesta löytyä normi 70mm kaasuläppääkään, jollei jotain paskoja kiinakopioita lasketa.Timo kirjoitti:veikkaisin läppä 100-150e, kotelo loput..
Mutta jos joku viittii kysellä esim. muiden asioiden yhteydessä, niin ois kiva tietää faktaa eikä arvailla?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Omavalmiste painekotelo
läppä maksaa 200€... ja se on fakta tietoatumppe kirjoitti:Jos on billetti läppä, niin luulempa että realistisempi läpän hinta olis 200-250€, ku tolla 100-150€ ei taida suomesta löytyä normi 70mm kaasuläppääkään, jollei jotain paskoja kiinakopioita lasketa.Timo kirjoitti:veikkaisin läppä 100-150e, kotelo loput..
Mutta jos joku viittii kysellä esim. muiden asioiden yhteydessä, niin ois kiva tietää faktaa eikä arvailla?

ps ojennus ei tee enää kuulema läppiä...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Omavalmiste painekotelo
Jos kyseinen firma on noita jo tehny, mahdollisesti omistavat cnc ohjatun koneen, jossa jo tällit olemassa, niin on kova hinta!VooDoo kirjoitti:no, teet itse moisen, niin tiedät että kuin paljon siihen voipi aikaa mennä. Käsityö ja mittatilaushommana = aina kallista.
Itse en ees pidä 800e: kovin järjettömänä hintana uudella kaasuläpällä varustettuna, yhen kotelon rakennellu niin kyllä siinä iltoja menee äkkiä jos hyvin meinaa tehä.
Ite voin kyseiseen firmaan mennä asettaan cnc koneeseen kappaleet, painella nappeja ja jos joku hitsaa ne kasaan, niin ei pitäs montaa kymppiä tulla työlle hintaa ja siihen materiaali ym. kulut.


MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Omavalmiste painekotelo
aivan totta voodoo; pitää varmaan sitä ennen sen kyseisen firman ostaa se cnc-kone. ja maksaa palkka sille työmiehelle joka sitä käyttää. ja sen sos./ym kulut. ja maksaa hinnasta verot. sekä hukkapalat kiertoon. ja kuljettaa osia ristiin rastiin, lämmittää se halli missä työstetään, toki se hallikin pitää rakentaa, jne.. mitähän jää viivan alle?tumppe kirjoitti:Jos kyseinen firma on noita jo tehny, mahdollisesti omistavat cnc ohjatun koneen, jossa jo tällit olemassa, niin on kova hinta!VooDoo kirjoitti:no, teet itse moisen, niin tiedät että kuin paljon siihen voipi aikaa mennä. Käsityö ja mittatilaushommana = aina kallista.
Itse en ees pidä 800e: kovin järjettömänä hintana uudella kaasuläpällä varustettuna, yhen kotelon rakennellu niin kyllä siinä iltoja menee äkkiä jos hyvin meinaa tehä.
Ite voin kyseiseen firmaan mennä asettaan cnc koneeseen kappaleet, painella nappeja ja jos joku hitsaa ne kasaan, niin ei pitäs montaa kymppiä tulla työlle hintaa ja siihen materiaali ym. kulut.![]()

on niin helppo arvostella, mut jos tuntuu hyvältä bisnekseltä niin eikun vaan puuhaamaan...
p.s harisella näkyy olevan ~180e kaasuläpät, ja kyllä ne "kiinan kopiot" siellä talleissa kestää.. hih! ojennuksen läppiä näkyi netissä olevan pari uutta myynnissä 150e/kpl.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
Re: Omavalmiste painekotelo
Juu tuskin se nappuloiden painaminen siinä maksaa. Jos jollain viriputkalla on metallin työstökoneet mitä suuresti epäilen niin muutaman kotelon tai muun kikkareen saa myydä että koneiden hinnasta edes murto-osa tulee takaisin. Toiseksi ei kai noita koteloita jyrsitä? Eihän siinä olisi mitään järkeä, pelkän materiaalin hinta olisi satoja euroja.
Viimeksi muokannut jiivee, Pe Syyskuu 26. 18:05:08 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Omavalmiste painekotelo
minusta tuo kotelo ei ole kallis ja oisin tilannu tollasen jos ei tää muutto opetraatio ois pakottanu muuttaan sunnitelmia...
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Omavalmiste painekotelo
Ei kellään olis kuvatusta minkälainen häkkyrä tuo kotelo on ?
ex Jäsen #10
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Omavalmiste painekotelo
Muakin kiinnostais nähä kuva moisesta, kuuluukohan siihen sit imusarjakin ja millanen se on?Jake kirjoitti:Ei kellään olis kuvatusta minkälainen häkkyrä tuo kotelo on ?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Omavalmiste painekotelo
Onko jollain kiinnostusta niille Ross koteloaihiolle?
Meinasin tilata sieltä jotain palikoita, en ole vielä saanut vastausta leikkaako he ne oikeaan mittaan vai myyvätkö vaan per jalka bensakiskoja ja muuta. Päätyjä eri läpille ja umpinaisia on satavana valmiina, Mustang 75mm olisi varmaan aika sopiva koko.
Meinasin tilata sieltä jotain palikoita, en ole vielä saanut vastausta leikkaako he ne oikeaan mittaan vai myyvätkö vaan per jalka bensakiskoja ja muuta. Päätyjä eri läpille ja umpinaisia on satavana valmiina, Mustang 75mm olisi varmaan aika sopiva koko.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: Omavalmiste painekotelo
Pistän tähän nyt rakenteilla olevan painekotelo/imusarjan osien ym. hintojaJake kirjoitti:tuntuu silti aika kalliilta ...?Timo kirjoitti:veikkaisin läppä 100-150e, kotelo loput..
Cossunhan tää ei ole mutta jotain aiheeseen.
-Laippaaihio 100x10 alulatta 17e
-painekoteloaihio AMW 120e
-kaasuläppä PO 180e
-Alumutkia 40mm(sisä) 4kpl 50e
-Alumutka 76mm 35e
-Suutintukkiaihio 38e
-Suuttimien holkit+muita sorvatuja osia 50e
-Reilu puoli pulloa argonia 60e
-Lisäainelankaa 10e
+ kohtuu paljon työtä...
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: Omavalmiste painekotelo
Onkos tuo nyt ihan pakko tehdä aina alumiinista? millisestä pellistä ja pakoputkituubista saa ainekset alle puoleen hintaan. Ajaa vielä peltiin jäykisteet ja sisälle vaikka muutama tukirima niin ei painokaan karkaa käsistä. Kotimekaanikonkin on helpompi hitsailla kun ei tartte välttämättä ihan HiPo -laitteita.
Tosin ulkonäkö ei välttämättä ole niin kuul, tosin voihan sen aina maalata vaikka punaiseksi.
Tosin ulkonäkö ei välttämättä ole niin kuul, tosin voihan sen aina maalata vaikka punaiseksi.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: Omavalmiste painekotelo
Hartza kirjoitti:Onkos tuo nyt ihan pakko tehdä aina alumiinista? millisestä pellistä ja pakoputkituubista saa ainekset alle puoleen hintaan. Ajaa vielä peltiin jäykisteet ja sisälle vaikka muutama tukirima niin ei painokaan karkaa käsistä. Kotimekaanikonkin on helpompi hitsailla kun ei tartte välttämättä ihan HiPo -laitteita.
Tosin ulkonäkö ei välttämättä ole niin kuul, tosin voihan sen aina maalata vaikka punaiseksi.
Niin eihän se tietty hassumpi tulis jos vaan saan sen millin pellin tarpeeksi jäykäksi paketiksi. Sikkikoneella vaan viivaa kylkeen ja reilun pyöreää muotoa.
TVR kertoi joskus "kauhutarinan" noista ohuitten aineitten resoista, tapauksessa painekotelo oli aiheuttanut Mäntäpistiäisen vierailut. En muista mistä aineesta oli tehty, ehkä ohuesta alsasta.
Alumiinin lämmönjohtavuus on huomattava ja painokin on tosiaan plussaa. Nää on nyt näitä omia näkemyksiä

-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Omavalmiste painekotelo
Tuossa just kun omaan Ronin tekemään koteloon (sama kuin Mankalla ja sierra4x4tbo:lla) vaihdoin kotelontiivistettä pullahtaneen tilalle, tuli tämä topici mieleen. Ainakin tuossa mallissa on rakenneltu sisällekkin huullosta ja monenlaista. Tuo malli on ainakin tehty virtauspenkin ääressä kun on haettu tasaista virtausta. Jossain jenkkilän foorumilla näin oikeinkin hienon näköisen imusarja, joka sitten virtautettaessa olikin susi. Tuossa omassakin on jonkin aikaa mennyt tehdessä ja suunnitellessa, sekä jotain tarvikkeisiin ja jopa verottajalle. Mielestäni 550-600 ei nyt ole järjettömästi kunnon kotelosta, jos se on hyvä ja huonoahan on turha laittaa! Jos koneeseen on menyt jo tuhansia, ainakin tietää, että seokset on tasaiset.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Omavalmiste painekotelo
Joku vois laittaa kuvia omista teettämistänsä tai ostamistansa painekoteloista, kun monikaan ei ei esimerkiks tiedä minkä näkönen on tuo Ronin kotelo ja se kun ainakin on virtauspenkissäkin testailtu ja ite en oo mitään pahaa siitä vielä kuullu.
Ronin kotelon hintaakaan kukaan ei oo tainnu kertoa, ite en tiedä koska kyseinen kapistus oli edellisen omistajan toimesta laitettu mun autoon yhdessä saman tekijän Coolerin kanssa.
Eli tekeeko tämä Roni osia vielä ja jos tekee niin mitä ja millä hinnalla?
Ronin kotelon hintaakaan kukaan ei oo tainnu kertoa, ite en tiedä koska kyseinen kapistus oli edellisen omistajan toimesta laitettu mun autoon yhdessä saman tekijän Coolerin kanssa.
Eli tekeeko tämä Roni osia vielä ja jos tekee niin mitä ja millä hinnalla?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Omavalmiste painekotelo
Pitää jossain välin yrittää jotain kuvalinkkeja/palveluita kokeilla... Mutta Mankan projektikuvista sellaisen kyllä löytää! Viimeksi, kun tuosta oli Tepalmetilla puhetta, niin hinta tais olla tuo 550-600€ ilman kaasuläppää. Tilatessa sitten on pitänyt tietää kaasuläpän koko, että Hän osaa tehdä nielun oikean kokoiseksi. Esim. oma on vakioläpälle tehty. Nielu= kaasuläpän pinta-ala. Sellaista huhua tosin olen kuullut, että Roni kait olisi hiljentämässä tahtia osien teon suhteen. Tämä siis vaan "kyliltä" kuultu ja toivottavasti ei totta, koska mies tekee pirun komeita osia!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Omavalmiste painekotelo
Se oli millin teräspellistä tehty painekotelo.fiffe kirjoitti:Hartza kirjoitti:Onkos tuo nyt ihan pakko tehdä aina alumiinista? millisestä pellistä ja pakoputkituubista saa ainekset alle puoleen hintaan. Ajaa vielä peltiin jäykisteet ja sisälle vaikka muutama tukirima niin ei painokaan karkaa käsistä. Kotimekaanikonkin on helpompi hitsailla kun ei tartte välttämättä ihan HiPo -laitteita.
Tosin ulkonäkö ei välttämättä ole niin kuul, tosin voihan sen aina maalata vaikka punaiseksi.
Niin eihän se tietty hassumpi tulis jos vaan saan sen millin pellin tarpeeksi jäykäksi paketiksi. Sikkikoneella vaan viivaa kylkeen ja reilun pyöreää muotoa.
TVR kertoi joskus "kauhutarinan" noista ohuitten aineitten resoista, tapauksessa painekotelo oli aiheuttanut Mäntäpistiäisen vierailut. En muista mistä aineesta oli tehty, ehkä ohuesta alsasta.
Alumiinin lämmönjohtavuus on huomattava ja painokin on tosiaan plussaa. Nää on nyt näitä omia näkemyksiä
Alko resonoimaan niin että anto yhelle pytylle niin paljon enemmän täytöstä isoilla kierroksilla että mäntä suli

Matalan 9 sekan ooppeli oli kyseessä, kaveri tuumi että pitäs saada sama täytös syntyy samaan aikaan kaikkiin pyttyihin niin kulkis tosi kovaa

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Omavalmiste painekotelo
Mua kiinnostais kovasti mitä tämän Ronin tekemä ns. RS500 cooleri maksais, ku itellä on jo yks, johon oon ihan tyytyväinen, mut pitäs toiseenki Cossuun saada samanlainen, muta hiukan isommilla putkilla.Vesku kirjoitti:Pitää jossain välin yrittää jotain kuvalinkkeja/palveluita kokeilla... Mutta Mankan projektikuvista sellaisen kyllä löytää! Viimeksi, kun tuosta oli Tepalmetilla puhetta, niin hinta tais olla tuo 550-600€ ilman kaasuläppää. Tilatessa sitten on pitänyt tietää kaasuläpän koko, että Hän osaa tehdä nielun oikean kokoiseksi. Esim. oma on vakioläpälle tehty. Nielu= kaasuläpän pinta-ala. Sellaista huhua tosin olen kuullut, että Roni kait olisi hiljentämässä tahtia osien teon suhteen. Tämä siis vaan "kyliltä" kuultu ja toivottavasti ei totta, koska mies tekee pirun komeita osia!
Saattaa olla et pitäis uus painekotelokin hommata, ku tuo nykyinen taitaa olla liian pienellä nielulla, ku siin on vakio kaasuläppä, mut pitäs sovittaa 70mm läppä.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Omavalmiste painekotelo
Tuossa par viikkoo sitten juttelin, kun vein kannen hänelle eteenpäin lähetettäväksi. Valitettavasti lopettaa hommat, käsitin että tekee enää tilauksessa olevat osat. Ei kuulemma jaksa enää näprätä noiden kanssa.Vesku kirjoitti:Sellaista huhua tosin olen kuullut, että Roni kait olisi hiljentämässä tahtia osien teon suhteen. Tämä siis vaan "kyliltä" kuultu ja toivottavasti ei totta, koska mies tekee pirun komeita osia!
Maatsikin on keskittymässä enemmän dynotukseen, mut onneksi tekee viel osiakin.. Esim. ei tee käsittääkseni enää pakoputkia ollenkaan.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002