Zetec + T5 yhteen naitto.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Zetec + T5 yhteen naitto.

Viesti Kirjoittaja kemes » La Maaliskuu 1. 14:49:35 2008

Mitä vaatii Zetecin ja T5 lodjun yhdistäminen? Suunnitelmissa laittaa sierraan ko. paketti. Miten istuu? Onko ongelmakohtia?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » La Maaliskuu 1. 15:39:00 2008

Rahaa :lol: ,no eipä tuos mitään ongelmakohtia pitäisi olla.
minkälaiset ns.tehotavoitteet?
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Maaliskuu 1. 17:15:16 2008

Jäähdysvesi kanteen vaatii askartelua(tai reilu 200£ paalua), kun reikä jää kannen ja tuliseinän väliin pitkittäisasennuksessa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » La Maaliskuu 1. 17:49:12 2008

Ei letkuista nyt väliä, miten menee kone ja laatikko yhteen?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Maaliskuu 1. 19:00:09 2008

Eipä kai siinä mitään ihmeellistä pitäs olla, kun type9:kin menee zetecciin "heittämällä"...
Pedal tu tö metal!

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » La Maaliskuu 1. 19:47:30 2008

Ville K kirjoitti:Eipä kai siinä mitään ihmeellistä pitäs olla, kun type9:kin menee zetecciin "heittämällä"...
joo-o, mutta kysymys koski T5-laatikkoa.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Maaliskuu 1. 20:15:28 2008

Niin niin, mutta jos ohc alakerta vastaa cossun alakertaa, cossussa on T5, ohc:n perässä type9, zetec menee type 9:iin, niin eikös se mene silloin T5:eenkin? See my point?
Pedal tu tö metal!

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » La Maaliskuu 1. 20:16:34 2008

Ainut mitä tulee mieleen on painelaakeri, kun toi vauhtipyörä/asetelma on n.1cm (matalampi), mutta toi kyllä koskee kaikkia lootia. enny justiin muista mistä mallista sopi se painelaakeri eli noin 1cm pitempi (olisko ollu joku taunus/iso4v.) en oo kyllä varma sopiiko se t5 haarukkaan. Jos käytät omaa vauhtipyörää ja asetelmaa niin hommaat vain sopivalla poorilla olevan levyn(maailma täynnä) tais olla 215mm halkaisija, paksuus ero hoituu shimmaamalla jos tarvis. Jos et sitten tarvi vahvempaa kytkintä.
:roll: .Startiksi pitäis sopia suoraan Doch startti
eikai tuos muuta, korjatkaa jos oon väärässä :D
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » La Maaliskuu 1. 20:28:15 2008

Tuli muuten viä mieleen että onko jollain varmaa tietoa sopiiko och/cosh vauhtipyörä zeteciin eli onko sama pulttijako? Olis vain helppoa kun sais laittaa cossunv.pyörä,asetelman ja levyn ja t5 sopis suoraan. vaatii toki vauhtipyörään tai jakopäähän triggeröinnin..
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Su Maaliskuu 2. 7:43:24 2008

Ok, eli laatikko ja lohko ilmeisesti istuu mukavasti yhteen. 2.0 Zetecin vauhtipyödää tuskin voi suoraan käyttää. Ellen ihan väärin muista voisi tässä yhdistelmässä käyttää 1.8 zetecin vauhtipyörää?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Su Maaliskuu 2. 12:44:05 2008

Hei toi on uutta, mitä eroa on 2.0(miksi ei voisi käyttää) :roll: ja 1.8 vauhtipyörällä?
Kyllä tuo 1.8 vauhtipyörä ainakin voi käyttää.
mulla on itellä 1.8 vauhtipyörä ja asetelma ,1.6/2.0 gt taunuksen levy (2mm paksumpi verrattuna orkkikseen),1.6 ohc taunuksen painelaakeri (1cm pidempi) ja dohc stratti, laatikko tosin on 4-vaiht. pikkuloota , mutta ei kai tuos muuta eroa oo ku kytkinakselin boori type-9 ja t5. (t5 haarukasta en oo varma)
tarkoituksena on kyllä hommata jäykempi asetelma ja sopivalla boorilla oleva (sintteri) levy, kun laitan tuon type-9.
Eli jos tuo painelaakeri sopii type-9 -> t5 niin ei jää ku tuo levyn boori.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Patrik.N
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Elokuu 29. 21:54:54 2003
Paikkakunta: oravainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Patrik.N » Su Maaliskuu 2. 14:42:03 2008

kuinka pitkästi kampura tulee lohkosta ulos zetecissä?
elikkä vauhtipyörän kiinnitykseen mitattuna.
cossussa noin 20mm

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Su Maaliskuu 2. 15:00:30 2008

pitää käydä mittaamassa kun ehdin.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Su Maaliskuu 2. 18:39:16 2008

n.19mm
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Su Maaliskuu 2. 21:12:07 2008

Nyt hieman viisaampana.

T5 menee hyvin yhteen zetecin kanssa.

Jos laatikko on menossa autoon, jossa T5:sta ei ole aikaisemmin ollut (=ei cossu) joutuu laatikon kiinnikettä muokkaamaan.

Zetecin vauhtipyöriä voi mahdollisesti käyttää, kunhan löytää sopivilla booreilla olevan ja oikean kokoisen kytkinlevyn. Jos haluaa teettää customina isomman vauhtipyörän pääsee käyttämään isompia kytkimiä, mikäli on tarpeen.

Sierraan laitettaessa, niin kuin SLEI jo mainitsikin, on termarikoteloa siirrettävä, koska se tulee niin lähelle tuliseinää. Löytyy valmiita palikoita (ainakin briteistä) ja kätevät tekevät itse.

Tässä yksi mielenkiintoinen britti projekti: http://passionford.com/forum/showthread.php?t=106415
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Patrik.N
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Elokuu 29. 21:54:54 2003
Paikkakunta: oravainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Patrik.N » Su Maaliskuu 2. 22:08:06 2008

jaa miten meinaat startata, työntämälläkö?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Maaliskuu 2. 22:09:07 2008

Ihan normaali kytkinlevy sinne käy 2.0 zetecin vauhtipyörän kanssa. Sama poori on MTX75, MT75, type9 ja T5. Cossun levykin pitäs käydä tohon 2.0 zetecin pyörään. Ainoo että cossun laatikon kanssa joutuu starttia siirtämään, koska starttikehä on eri kokoinen.
Jäsen #606

Patrik.N
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Elokuu 29. 21:54:54 2003
Paikkakunta: oravainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Patrik.N » Su Maaliskuu 2. 22:19:59 2008

senkun kokeilemaan voi mennä pari kytkinkoppaa ennenkun pelaa

olis ehkä helpompi vaihtaa pelkkä vauhtipyörä ja pistää cossun pyörä ja kytkin, niin kaikki sopii suoraan.
pitää tietysti pulttijako vaihtaa mutta ei sais kaatua siihen hommaan, koneistajia joka puolella.
ja jos kampurakin tulee samaan mittaan ulos niin ei tarvi mitään patentteja missään

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Su Maaliskuu 2. 23:07:01 2008

Noissa muutoksissa just koneistettu cossun vauhtipyörä, ratkasee starttiongelman ja varmasti helpompi ratkaisu kuin startin paikan muokkaaminen.

Onko niin, että zetecin pyörä on pienempi => starttia siirrettävä lähemmäksi?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Ma Maaliskuu 3. 0:00:32 2008

Patrik.N kirjoitti:olis ehkä helpompi vaihtaa pelkkä vauhtipyörä ja pistää cossun pyörä ja kytkin, niin kaikki sopii suoraan.
pitää tietysti pulttijako vaihtaa mutta ei sais kaatua siihen hommaan, koneistajia joka puolella.
ja jos kampurakin tulee samaan mittaan ulos niin ei tarvi mitään patentteja missään
Tuo olis kyllä järkevin vaihtoehto, sais isomman kytkimen samalla. Tuota hammaskehän eroavaisuutta en tiennytkään :oops:(aina sitä oppii jotain uutta). Ja tuo laatikon kiinnityksien muuttaminenhan on päivän selvä asia, "kuka hullu sitä nyt zeteciä aitoon cossuun laittais" :lol:
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Maaliskuu 3. 1:32:28 2008

ZetecPower kirjoitti:Tuo olis kyllä järkevin vaihtoehto, sais isomman kytkimen samalla. Tuota hammaskehän eroavaisuutta en tiennytkään :oops:(aina sitä oppii jotain uutta). Ja tuo laatikon kiinnityksien muuttaminenhan on päivän selvä asia, "kuka hullu sitä nyt zeteciä aitoon cossuun laittais" :lol:
Miksei? Jos esim. kattila räjähtää täysin niin onhan Zetec kuitenkin jo hieman uudenaikaisempi keksintö. Ja vielä aika kohtuu hintainen.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Ma Maaliskuu 3. 10:29:20 2008

se on vähä sama asia ku laittaas bda escorttiin zetecin "Eli Pilalla" :lol:
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ma Maaliskuu 3. 11:20:52 2008

ZetecPower kirjoitti:
Patrik.N kirjoitti:olis ehkä helpompi vaihtaa pelkkä vauhtipyörä ja pistää cossun pyörä ja kytkin, niin kaikki sopii suoraan.
pitää tietysti pulttijako vaihtaa mutta ei sais kaatua siihen hommaan, koneistajia joka puolella.
ja jos kampurakin tulee samaan mittaan ulos niin ei tarvi mitään patentteja missään
Tuo olis kyllä järkevin vaihtoehto, sais isomman kytkimen samalla. Tuota hammaskehän eroavaisuutta en tiennytkään :oops:(aina sitä oppii jotain uutta). Ja tuo laatikon kiinnityksien muuttaminenhan on päivän selvä asia, "kuka hullu sitä nyt zeteciä aitoon cossuun laittais" :lol:
mitä meinasit laatikon kiinnityksestä muuttaa?
muuta se vautip.kiinnitys tai teetä teräs vauhtip.omilla mitoilla niin käy paikalleen
Timppa 24V

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Ma Maaliskuu 3. 15:39:26 2008

TIMPPA24V6 kirjoitti:
kemes kirjoitti:Jos laatikko on menossa autoon, jossa T5:sta ei ole aikaisemmin ollut (=ei cossu) joutuu laatikon kiinnikettä muokkaamaan.
mitä meinasit laatikon kiinnityksestä muuttaa?
muuta se vautip.kiinnitys tai teetä teräs vauhtip.omilla mitoilla niin käy paikalleen
Kori kiinnikkeitä:!: Et vissiin lukenu ajatuksella. Ja sitähän mä just tarkoitin,että laittais cossun v.pyörän ja kytkimen, niin sopis suoraan.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Maaliskuu 3. 18:07:24 2008

ZetecPower kirjoitti:se on vähä sama asia ku laittaas bda escorttiin zetecin "Eli Pilalla" :lol:
Olisipa edes askel edistykseen päin, eipä tossa taunuksen aikaisessa twincamissa ole mitään muuta, kuin hieno venttiilikoppa ;) Ja sekin täysin naamioitavissa!
Kuka uskaltaa eka?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Maaliskuu 3. 18:10:54 2008

Stefa kirjoitti:
ZetecPower kirjoitti:se on vähä sama asia ku laittaas bda escorttiin zetecin "Eli Pilalla" :lol:
Olisipa edes askel edistykseen päin, eipä tossa taunuksen aikaisessa twincamissa ole mitään muuta, kuin hieno venttiilikoppa ;) Ja sekin täysin naamioitavissa!
Kuka uskaltaa eka?
Hmm, pitäisköhän.. :twisted:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Ma Maaliskuu 3. 23:19:51 2008

sierra4x4tbo kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
ZetecPower kirjoitti:se on vähä sama asia ku laittaas bda escorttiin zetecin "Eli Pilalla" :lol:
Olisipa edes askel edistykseen päin, eipä tossa taunuksen aikaisessa twincamissa ole mitään muuta, kuin hieno venttiilikoppa ;) Ja sekin täysin naamioitavissa!
Kuka uskaltaa eka?
Hmm, pitäisköhän.. :twisted:
No niinhän se olis, kunhan oon vain piruuttanu.Yks mun kaveri vain on niin kova mobilisti,sen mielestä escorttihin ei voi ikimaailmas laittaa muuta 16v konetta ku bda:n ja kaiken pitää olla alkuperäistä :lol:. Onneksi mua ei vähällä käännytetä :twisted:
Oon kyllä kans yrittäny puhua sille järkiä, että laittaas yhteen niistä mummoankoista zetecin kun sellainenkin siltä löytyy tallin lattialta lojumassa. Mutta ei kun ei :D

rupiaa menemään vähän OT:ksi
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ti Maaliskuu 4. 8:13:04 2008

ZetecPower kirjoitti:rupiaa menemään vähän OT:ksi
Tavan mukaan.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Vastaa Viestiin