edis 4

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

mauri
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Heinäkuu 20. 19:15:38 2007
Paikkakunta: orimattila

edis 4

Viesti Kirjoittaja mauri » La Tammikuu 26. 16:25:37 2008

onko iso homma laittaa tollanen edis 4 sytkä cossuun???

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: edis 4

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Tammikuu 26. 16:26:39 2008

mauri kirjoitti:onko iso homma laittaa tollanen edis 4 sytkä cossuun???
On, ei onnistu.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: edis 4

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Tammikuu 26. 16:41:14 2008

Skorppi kirjoitti:
mauri kirjoitti:onko iso homma laittaa tollanen edis 4 sytkä cossuun???
On, ei onnistu.
Eikö triggeripyörää saa sovitettua minnekään vai mikä sen estää? Kiinnostaisi tietää kun itselläkin kävi joskus mielessä mega+edis4.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Tammikuu 26. 16:52:42 2008

Vähän oli vajaa kysymys mutta voi laittaa mutta moottorinohjauksen pitää pystyä ohjaamaan sitä, eli ei weber-marelli. Onhan niitä cossuja tehty ihan fordin tehtaalla edis-sytkällä :wink:

jannu5
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Syyskuu 19. 16:57:51 2006
Paikkakunta: NILSIÄ

Viesti Kirjoittaja jannu5 » La Tammikuu 26. 16:56:18 2008

tietysti megan kanssa saa laitettuu vaikka minkä sytkän :) itellä on mega+edis cossussa.mut vakiopoksilla voi olla hankalampi saaha edis toimimaan.
2wd cosworth -89 MS+edis4+MPHX40

Octavia 1u combi 104kw/320nm TDI
Grand voyager -05 CRD 2.8AUT

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: edis 4

Viesti Kirjoittaja Jake » La Tammikuu 26. 17:41:44 2008

SeppoJJ kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:
mauri kirjoitti:onko iso homma laittaa tollanen edis 4 sytkä cossuun???
On, ei onnistu.
Eikö triggeripyörää saa sovitettua minnekään vai mikä sen estää? Kiinnostaisi tietää kun itselläkin kävi joskus mielessä mega+edis4.
saa sovitettua mutta ECU ei ymmärrä Edis:stä . Kun se on tarkoitettu jakajalle . Englannista löytyy epromeja babyboardilla missä toimii suorasytkä , mutta silloin tarvii myös sopivan puolan , johtosarjan vaikka Ryanilta jne. Ei kannata . Siipicossu tais laittaa omaansa tällasen paketin , ehkä hän neuvoo sitten lisää .
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Tammikuu 26. 22:07:13 2008

Joo mulla on suorasytkä omassa Cossussa alkuperäisellä ruiskunohjauksella.
http://www.siipicossu.com/cpg135/albums ... osat_1.jpg

Tuo kuvassa näkyvä piirilevy on alkuperäiseen ecuun juotettu kiinni.
Kaksi kipinänvahvistinta ja edis-puola tarvitaan myös.

http://www.siipicossu.com/cpg135/albums ... boxi_1.jpg
http://www.siipicossu.com/cpg135/albums ... boxi_2.jpg
http://www.siipicossu.com/cpg135/albums ... boxi_3.jpg


Piirilevy ja johtosarja on hommattu täältä:
Motorsport-Developments
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Su Tammikuu 27. 14:10:12 2008

Varsin mielenkiintoinen paketti. Tosin 400 puntaa tuntuu aika suolaiselta hinnalta, vaikkakin siinä näyttäis olevan triggeripyörää lukuunottamatta kaikki tarpeellinen.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Tammikuu 27. 15:58:32 2008

Pari sataa euroa lisää niin saa P8 ecusta säädettävän mistä löytyy lähtö, paukku, suorasytkä sekä paljon muuta. Suorasytkään tarvitsee hukkakipinäpuolan ja toisen sytkävahvistimen niin kuin tuohon siipicossun laiteeseen.

JOSPEED
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammikuu 19. 18:03:38 2008
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JOSPEED » Su Helmikuu 3. 18:06:22 2008

Kiinnostaa tuo P8 ecun muokkaus. Millä konstilla siitä saa säädettävän ja mistä voi ostaa osat? Millainen operaatio se ylipäätään on? Entä 8:n suuttimen ohjaus, mitä muutoksia ecu tarvitsee?

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Helmikuu 3. 20:06:57 2008

Eli systeemi toimii niin että poxi lähetetään saksaan nikola:lle (hänen kanssaan hoidin oman ecun) http://rptune.eu.org/ he tekevät siellä tarpeelliset muutokset. Itsellä homma kesti noin viikon. Ecu on sinetöity ja takuu raukeaa jos on avattu (itse tietenkin kurkkasin sisään :lol:) Mukaan tulee säätösofta joka lukitaan tietokone/ecu, eli muulla kuin yhdellä tietokoneella ei voi säätää. 8 suutinta mielestäni ei voi käyttää elleivät ole tehneet uudistuksia. Softalla voi valita käyttääkö jakajaa vai suorasytkää, ahtopaineen ohjauksessa "amalia" vai air to air suuttimia. Lisää löytyy nettisivuilta.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Helmikuu 3. 20:10:09 2008

cossuesco kirjoitti:Vähän oli vajaa kysymys mutta voi laittaa mutta moottorinohjauksen pitää pystyä ohjaamaan sitä, eli ei weber-marelli. Onhan niitä cossuja tehty ihan fordin tehtaalla edis-sytkällä :wink:
Kyllä ja jopa EDIS6 sytkälläkin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

JOSPEED
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammikuu 19. 18:03:38 2008
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JOSPEED » La Helmikuu 9. 22:04:13 2008

Mikä toi air to air ahtopaineen ohjaus on? Kumpiko olis parempi? Tällähetkellä ahtopaineen ohjaus menee niin että painekotelosta letku turboruuvin kautta hukkaportin kellolle(ei amalia).Voiko tätä menetelmää käyttää tolla muutetulla ecu:lla?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Helmikuu 11. 21:10:23 2008

Tuli muuten mieleen, että onko kukaan askarrellut reppupuolia mihinkään moniventtiili Ford moottoriin? YB tai BOA. Milläs systeemillä niitä ohjataan? Kaiketi samanlailla kuin EDIStäkin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Helmikuu 11. 21:29:53 2008

JOSPEED kirjoitti:Mikä toi air to air ahtopaineen ohjaus on? Kumpiko olis parempi? Tällähetkellä ahtopaineen ohjaus menee niin että painekotelosta letku turboruuvin kautta hukkaportin kellolle(ei amalia).Voiko tätä menetelmää käyttää tolla muutetulla ecu:lla?
siinä käytetään bensasuuttimia/suutinta tämän amal härpäkkeen tilalla, mielestäni turboruuvit kuuluu 80-luvulle :wink:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Helmikuu 13. 9:17:08 2008

SeppoJJ kirjoitti:Varsin mielenkiintoinen paketti. Tosin 400 puntaa tuntuu aika suolaiselta hinnalta, vaikkakin siinä näyttäis olevan triggeripyörää lukuunottamatta kaikki tarpeellinen.
Ei se läheskään noin kallis systeemi ole, kun värkkää jotain myös itse.
Kortti on n. 150£. Tulpanjohtoja ei tarvitse vaihtaa, kun käyttää toisenlaista puolaa, Bosch puolissa on mielestäni päät joihin sopii johdot jakajasta. 400£ satsissa maksaa pelkästään tuo sytkävahvistin teline 50-60£. Yksi kappale sytkävahvistimia yleensä löytyy valmiina ja liittimiä saa esim. VPV:ltä. Palikoita tarvitsee vähemmän jos laittaa sytkävahvistimen jossa kaksi tuloa ja lähtöä tai älykkään puolan tai vaikka älykkään joka tulppaan.
Mulla on ylimääräinen sytkäkortti.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 13. 13:57:15 2008

Mulla on alkuperäiset johdot vaikka edis puola kiinni.
Vaihdoin vaan ne kumit siihen johdon ympärille jostain vanhoista edis johdoista että saa puolaan kiinni. Hiukan puristaa pihdeillä pienemmäksi sitä liitintä niin mahtuu puolaan kiinni.
Täältä hommasin joltain toisen sytkävahvistimen ja telineen niille tein itse kahdesta alumiinilevyn palasta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Helmikuu 14. 19:27:41 2008

Löytyiskö/viitsiskö joku värkätä tuosta johtosarjasta kytkentäkaavion? VPV:ltä ei muuten näköjään saa sitä urospuoleista 7-napaista, millä johtosarja kytketään alkuperäisen sytkävahvistimen paikalle... kuka tietää mistä sais?

Sitten, mitä kannattais käyttää triggeripyörässä anturina? VR-anturi, mutta mistä autosta mikä anturi on helpoin värkätä paikalleen?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Vastaa Viestiin