Cossun kampiakselin takastefa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Cossun kampiakselin takastefa

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Huhtikuu 6. 19:36:43 2007

Onko sama kun ohc 2.0l tiiviste sarjassa? Kuulin jostain että se on ja Laitoin sellaisen ja vuotaa kuin seula.Liekö tullut asennuksessa fiba :lol:
Arvaa harmittaako :D
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 6. 19:44:36 2007

On sama.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Huhtikuu 6. 19:51:59 2007

jjs kirjoitti:On sama.
Siis viidenpennnin osan asennus virheestä mahtava jumppa.
Tämä on harrasteautoilun ehdoton suola :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Huhtikuu 6. 20:07:01 2007

En tiedä liittyykö aiheeseen mitenkään, mutta täälä päin ainakin on tarvike-tiivisteet pullahtaneet paikoiltaan. Orkkis Ford/Motorcraft osat on pitäneet ja pysyneet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Huhtikuu 6. 20:15:26 2007

MouTine kirjoitti:En tiedä liittyykö aiheeseen mitenkään, mutta täälä päin ainakin on tarvike-tiivisteet pullahtaneet paikoiltaan. Orkkis Ford/Motorcraft osat on pitäneet ja pysyneet.
täälläpäin on tarvikkeetkin pysyny paikallaan. kunnolla perille ja suoraan ni pysyy.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Huhtikuu 6. 20:18:13 2007

MouTine kirjoitti:En tiedä liittyykö aiheeseen mitenkään, mutta täälä päin ainakin on tarvike-tiivisteet pullahtaneet paikoiltaan. Orkkis Ford/Motorcraft osat on pitäneet ja pysyneet.
Ihmettelen miksi Rally race myy ohc tiivistettä noin 7e ja cossun noin 20e ?????
Jos on sama osa aika jannä hinnoittelu toki varaosa numero oli eri.
Toki sairaalalaiteissakin on aina sairaalalisä :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Pe Huhtikuu 6. 21:01:22 2007

Ettei nyt vaan tulis se öljy kampiakseli kaulan laakerinkannen välistä ohittaen stefan nuo pitäisi olla liimattu moottori tiivisteliimalla.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Huhtikuu 6. 21:11:51 2007

t5 kirjoitti:Ettei nyt vaan tulis se öljy kampiakseli kaulan laakerinkannen välistä ohittaen stefan nuo pitäisi olla liimattu moottori tiivisteliimalla.
Muistaakseni kyllä liimasin sen.No kaikki on mahdollista :oops:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 6. 22:02:03 2007

ls454 kirjoitti:
MouTine kirjoitti:En tiedä liittyykö aiheeseen mitenkään, mutta täälä päin ainakin on tarvike-tiivisteet pullahtaneet paikoiltaan. Orkkis Ford/Motorcraft osat on pitäneet ja pysyneet.
Ihmettelen miksi Rally race myy ohc tiivistettä noin 7e ja cossun noin 20e ?????
Jos on sama osa aika jannä hinnoittelu toki varaosa numero oli eri.
Toki sairaalalaiteissakin on aina sairaalalisä :lol: :lol:
Eri tiiviste on ainakin Microcatin mukaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Huhtikuu 6. 22:52:16 2007

siipicossu kirjoitti:
ls454 kirjoitti:
MouTine kirjoitti:En tiedä liittyykö aiheeseen mitenkään, mutta täälä päin ainakin on tarvike-tiivisteet pullahtaneet paikoiltaan. Orkkis Ford/Motorcraft osat on pitäneet ja pysyneet.
Ihmettelen miksi Rally race myy ohc tiivistettä noin 7e ja cossun noin 20e ?????
Jos on sama osa aika jannä hinnoittelu toki varaosa numero oli eri.
Toki sairaalalaiteissakin on aina sairaalalisä :lol: :lol:
Eri tiiviste on ainakin Microcatin mukaan.
Eli laadussa voi todella olla eroa!
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 6. 23:18:02 2007

Tästä on ollut joskus isonvihan aikaan vääntöä.
Ero stefassa kuulemma johtui siitä että cossun kampuran halkaisija (siis stefan liukupinnan kohdalla) on erilainen kuin OHC:n. Mitattiinkin niitä ristiin, ja tulos oli sama mitta. Tämänhän voi joku innokas vielä varmistaa.
Hopalla stefa oli -sama- OHC vs. cossu kun tiivistesarjoja purettiin.
Pakko tunnustaa että varaosanro heitti kun -päätteeltä- tutkittin, mutta se taidettiin laittaa tiivistetyypin uusiutumiskierron piikkiin (2 -huuli / 3 -huuli).
Olen siinä uskossa että jos nyt ostaa fordilta ko. stefan, on se sama kuin OHC:ssä :?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Huhtikuu 6. 23:27:39 2007

Fordilta ei kannata hakea mitään osia jos on vähänkään vanhempi auto kyseessä, tämä tarkoittanee jotain 5-7 vuoden ikää. Tarvikeliikkeestä saa samaa ellei jopa parempaa tavaraa ihan merkkiosina ja edullisemmin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Huhtikuu 7. 8:15:59 2007

t5 kirjoitti:Ettei nyt vaan tulis se öljy kampiakseli kaulan laakerinkannen välistä ohittaen stefan nuo pitäisi olla liimattu moottori tiivisteliimalla.
Jos spekulooraan että tilanne olisi tämä , vesihiontapaperilla ja jarru cleenerillä puhdistamala pinnan mikähän mömmö pitäsi öljyt sisällä ilman suurempaa purku revohkaa kuin laatikko ja vauhtipyörän irroitus.Musta tasotiivisteliima loctite? Vai joku rajumpi akryllipohjainen kovettimella toimiva ohut kerros,niiden ongelma vain on kovuus ?? Koko konetta en enää täksi kesäksi nosta pois. :?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Huhtikuu 7. 8:36:18 2007

Ja alakerran huohotus kuntoon niin pysyy tiivisteet paikallaan :wink:

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Huhtikuu 7. 9:12:06 2007

Viimeksi kun vko sitten Turun automaasta kyselin, niin vastaus oli ettei taka stefaa välttämättä enää saa. Voi olla ettei myyjä vaan jaksanut selvittää asiaa :roll:

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Huhtikuu 7. 11:06:06 2007

Fordilta ei enää saa alapään tiivistesarjaa originaalina. Ei oohooceehen eikä cossuun. Myös yläpään satsia ei enää saa. Hyvin menee... :(
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Huhtikuu 7. 11:41:32 2007

cossuesco kirjoitti:Ja alakerran huohotus kuntoon niin pysyy tiivisteet paikallaan :wink:
Huohotus on kunnossa :lol:
Löysin varaosaputkasta stefan aletaan ottamaan laattikkoa pois 5min kuluttua. Sika hinta 19e,mutta eipä sitä muualtakaan tähän hätään löytynyt kävin fordillakin ,pudistivat vain päätään :lol: :lol: Sinu auto nin vanha sanoi närpiönmurteella :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Huhtikuu 7. 11:56:32 2007

Ai muillakin sama laulu.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Huhtikuu 7. 20:48:46 2007

t5 kirjoitti:Ai muillakin sama laulu.
Joo näin kai se on.Stefa vaihdettu ,koeajot ajettu ,ei tiputa enää öjlyä.
Tuo huohotus hommaa pitää miettiä vielä paremaksi,mutta nyt välillä jo ajellaan :lol:
Mikä on yksinkertaisin tomiva ratkaisu ?Alipaineventtiiliin joka lähtee huohotusputkelle imusarjasta ,oli italianpojat poranneet 3mm reiän kumikalvoon ja ahtopaineet paineli suoraan kellariin.Tuo stefa vuoti jo ennen kuin alettiin ahtoja nostamaan ,mutta meni ihan mahdottomaksi kun paineet nousi 1bar.Heitin venttiilillä kuikkaa :lol:
Nyt Lohkosta putki suodatinkotelon kylkeen ja venttiilikopasta putki purkkiin jossa jossa kyljessä pieni vapaavirtaussuodatin. Ehdotuksia??
En enää tälle kesälle ala rakentelemaan kokonaan uusia systeemejä!!
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 8. 6:03:30 2007

Arska kirjoitti:Fordilta ei kannata hakea mitään osia jos on vähänkään vanhempi auto kyseessä, tämä tarkoittanee jotain 5-7 vuoden ikää. Tarvikeliikkeestä saa samaa ellei jopa parempaa tavaraa ihan merkkiosina ja edullisemmin.
Vahvasti eri mieltä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Huhtikuu 8. 7:41:29 2007

ls454 kirjoitti:
t5 kirjoitti:Ai muillakin sama laulu.
Joo näin kai se on.Stefa vaihdettu ,koeajot ajettu ,ei tiputa enää öjlyä.
Tuo huohotus hommaa pitää miettiä vielä paremaksi,mutta nyt välillä jo ajellaan :lol:
Mikä on yksinkertaisin tomiva ratkaisu ?Alipaineventtiiliin joka lähtee huohotusputkelle imusarjasta ,oli italianpojat poranneet 3mm reiän kumikalvoon ja ahtopaineet paineli suoraan kellariin.Tuo stefa vuoti jo ennen kuin alettiin ahtoja nostamaan ,mutta meni ihan mahdottomaksi kun paineet nousi 1bar.Heitin venttiilillä kuikkaa :lol:
Nyt Lohkosta putki suodatinkotelon kylkeen ja venttiilikopasta putki purkkiin jossa jossa kyljessä pieni vapaavirtaussuodatin. Ehdotuksia??
En enää tälle kesälle ala rakentelemaan kokonaan uusia systeemejä!!
Löysin jo foorumilta asisasta keskusteluja!!
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Vastaa Viestiin