Lambdan paikka
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Lambdan paikka
Tuli tilattua fmi 1.4 seosmittari lämmitettävällä anturilla.Aika monella näyttäis olevan lambda-anturi melko lähellä turboa,eikös se ole turhankin kuuma paikka anturille?Helpompihan se siihen tietysti olis laittaa,kuin auton alle.
Säädöistä vielä,eikös boxin co-ruuvista säädetä 0-3000 alue ja bensanpaineilla saa säädettyä siitä ylemmäs?
Säädöistä vielä,eikös boxin co-ruuvista säädetä 0-3000 alue ja bensanpaineilla saa säädettyä siitä ylemmäs?
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Lambdan paikka
Jos netistä löydät anturin datasheetit niin niistä voi koittaa infoa onkia. Usein maksimilämpötilat kerrottuna niissä.ff kirjoitti:Tuli tilattua fmi 1.4 seosmittari lämmitettävällä anturilla.Aika monella näyttäis olevan lambda-anturi melko lähellä turboa,eikös se ole turhankin kuuma paikka anturille?
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Lambdan paikka
Johtuu varmaan siitä että katilla olevissa cossuissa lambda on vakionakin turbon pakopesässäff kirjoitti:Tuli tilattua fmi 1.4 seosmittari lämmitettävällä anturilla.Aika monella näyttäis olevan lambda-anturi melko lähellä turboa,eikös se ole turhankin kuuma paikka anturille?Helpompihan se siihen tietysti olis laittaa,kuin auton alle.
Säädöistä vielä,eikös boxin co-ruuvista säädetä 0-3000 alue ja bensanpaineilla saa säädettyä siitä ylemmäs?

ex Jäsen #10
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Tuon titaani lambdan ainut hyöty on käsittääkseni sen nopeampi toiminta, ei mikään muun. Kannattaa myös muistaa, että kaikki lambdat vaativat n.300-500 asteenlämpötilan, ennen kuin ne edes alkavat toimiin.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Ja viel täydennyksenä: mieluiten ulkokaarteessa.ff kirjoitti:Soitin vielä fmi:lle ja varmistin lambdan paikan,15-20 cm turbon jälkeen on hyvä paikka anturille.
Syyksi epäilen et on lämpimin/varmaankin tarkin kohta koska pakokaasu törmää siihen
Ite kans tuosta soiteltu.

Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
^ Ei vaan koska lämmitettävä lambda voi rikkoutua jos putkeen on kondensoitunut vettä, eli virrat päälle --> lambda lämpiää hetkessä --> konekäyntiin ja nuo putkessa olevat vedet on kuuman lambda-anturin päällä. Tai tuo on siis ainakin selityksenä innovaten asennusohjeissa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73