AMAL -venttiili rikki?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

AMAL -venttiili rikki?

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » To Tammikuu 4. 12:42:04 2007

Elikäs mittasin ohmeja anturin liittimistä eikä anna minkäänlaista kontaktia. vastuksen pitäisi olla 50-80 ohmia.

AMAL:n vaihtaminen ei varmaan korjaa pätkivää cosaa. Ei ilmeisesti muuta kuin pitelee ahtoja.

Onko joku tehnyt hintavertailuja mistä sopivimpaan hintaan uus?
Cosworth 4x4 -90

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Tammikuu 4. 13:31:44 2007

Luultavasti kaikki neuvoo sinua heittämään sen Åmalin niin etäs metsään, kuin vaan jaksat? Eikai sen tehtävä tosiaan ole muu kuin säätää/pitää ahtopaineita. Saman asia ajaa esim. rajapaineventiili ja paremmin!

http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... ohje10.pdf

Tuosta kun selaat, niin löytyy ohjeet moneen muuhunkin testaukseen ja sieltä voit saada jopa sen pätkimisen syyn selville. Yleismittari vaan kouraan ja testailemaan!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » To Tammikuu 4. 15:52:02 2007

Okei, siis amalin voi korvata fiksummalla venttiilillä.

Yleismittari kourassa toista päivää. Seuraavanlainen ongelma löytyi äskettäin: Kipinän vahvistimen ulostulo ECU:lta pitäi olla 1-1,5 Kohmia mulla ääretön.

No, mulla on Lorenz motosport lastu poksissa, mutta ei kai pitäs tähän vaikuttaa. Onko ECU siis rikki? Toisaalta epäilen koska sama vika ilmeni vakio poksillakin. Moottori siis käy epätasaisesti tyhjää ja kierroksilla ja kiekkamittari sekoilee häikän kanssa käsikäres. Kiekkamittarin purin enkä löytänyt siitä vikaa. Välykset ja anturit tarkastettu.

Aika epätoivoselta rupee näyttään. Ehkä jossain maadotuksessa häikkää
Cosworth 4x4 -90

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Tammikuu 4. 16:47:27 2007

Puuhapetri kirjoitti: No, mulla on Lorenz motosport lastu poksissa, mutta ei kai pitäs tähän vaikuttaa. Onko ECU siis rikki?
Lastu ei tuohon vaikuta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » To Tammikuu 4. 17:40:13 2007

siipicossu kirjoitti:
Puuhapetri kirjoitti: No, mulla on Lorenz motosport lastu poksissa, mutta ei kai pitäs tähän vaikuttaa. Onko ECU siis rikki?
Lastu ei tuohon vaikuta
Oisko tässä sitten kaikkien epätodennäköisyyksien äite. Kahdessa ECU:ssa sama vika peräkkäin. Poksi siis vaihdettu virilastulliseen. Tuleeko näiltä pinneiltä käsky kipinästä sytkäpoksille. Kuinkahan moottori ees toimii jos näin on. Sytkäpoksikin kerran vaihdettu toiseen.

Mittasin sytkäpoksille tulevan maan ja moottorin maadoituksen välisen resistanssin. Arvo oli 1 ohmin ja sallittu 0,5 ohmia. onkohan näillä heitoilla suurta merkitystä?
Cosworth 4x4 -90

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » To Tammikuu 4. 23:27:09 2007

Aika moni yleismittari näyttää 0,5 ohmia mittapäät yhdessä eli pitäisi olla silloin ihan kunnossa mutta kokeile varmuudeksi se oman mittarisi heitto.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Pe Tammikuu 5. 7:32:51 2007

Katselin cossun konetilaa piippu ohimolla eilen illalla ja päätin mitata anturit vielä kerran. Koneen käydessä lambda anturia mitatessa johdot löi kipinää runkoon rikkinäisestä eristeestä. Toivottavasti käyntiongelmat loppuvat tähän.

Täytyy alkuun kokeilla säätää ahtoja ilman AMAL:a ja lisätä penkityksen yhteydessä bleed-venttiili
Cosworth 4x4 -90

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Su Tammikuu 7. 20:48:20 2007

Muistaisko joku lambdan signaalijohdon värin(pun,valk,musta)? Pitäis lambda vaihtaa enkä voi virrat päällä kokeilla.
Cosworth 4x4 -90

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 7. 22:36:50 2007

Puuhapetri kirjoitti:Muistaisko joku lambdan signaalijohdon värin(pun,valk,musta)? Pitäis lambda vaihtaa enkä voi virrat päällä kokeilla.
Olisiko tuosta apua:
http://www.lambdasensor.com/main/mcolours1.htm ?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Tammikuu 8. 17:05:05 2007

Pistetäämpäs tähän jatkeeksi. Minulla on ongelma fysiika lakien ja AMAL-venttiilin kanssa. Eli kun suuressa viisaudessani ajattelin Eskooni rakentaa 2-tasoisen sähköisen ahtopaineen säätimen tuon AMALin ja Bleed Valven avulla. Rakennelma menee yksinkertaisuudessaan näin Bleedi normaalisti kompurapesän ja hukkiksen kellon välissä ja bleedin keskimmäisestä lähdöstä letku AMALiin jota auotaan erillisellä napilla. Eli kun amal kiinni ahdot määräytyvät hukaportin tangon mukaan 0.9bar ja kun amal auki niin tavoitteena 1.2-1.3bar joka säädetään sillä bleedillä. Mutta tässä tulee ne fysiikan lait vastaan kun amal on auki niin ahdot käyvät tuossa 1.3:ssä mutta tippuvat heti 0.9:iin kun taas repii letkun kokonaan amalista irti niin ahdot pysyvät tuossa 1.3:ssa. Miksi ei amalin läpi mennessä? Amalin jälkeen ei ole mitään lisä letkuja yms. tukkeita.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin