Ja 2wd temppuilee

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Ja 2wd temppuilee

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 5. 18:36:39 2006

Välillä on vetänyt tosi rikkaalle mutta seos on tyhjäkäynnille päästettyäni palautunut normaaliksi. Tänään sitten nykäisi kerran kunnolla ja samalla veti seosmittarin tappiinsa. Kun sitten jätin auton parkkiin ja kävin pojan tarhasta, ei lähtenytkään käyntiin. Sahasi kyllä pirtsakasti mutta ei edes luvannut. Aikani siinä vesisateessa ihmettelin, bensanpaineita oli normaalisti mutta ei käynnistynyt. Hetken odoteltuani ja johtoja nyittyäni lähti vaivalloiosesti startista käyntiin ja röpötti pirukseen. Pikkasen aikaa annoin reippaampaa kierrosta ja sitten alkoi taas toimimaan.

Olisiko nyt joku anturi luovuttamassa totaalisesti? Ilmanlämpötila-anturi? Veden lämpöanturi?..Parin viikon päästä on se meetti ja tuolla pitäisi Tampereelle ja takaisin päästä. Tuo vika olisi kyllä saatava ennen sitä korjatuksi. Nyt kun on Passat nokka irrallaan tallissa niin kossua tarttee sepittää tuossa pihalla. Ja kun ulkona vielä sataa vettä, ei paljon himota alkaa tutkimaan mikä anturi siellä olisi poks...Jos ostasisi uudet ja laittaisi vaan paikoilleen. Tuo ilman lämpöanturi löytynee tarvikkeenakin ettei tartte voortin versiosta maksaa maltaita.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Syyskuu 5. 19:42:19 2006

Lamdan vois tässäkin kokeilla ensin. Johto irti ja kattelemaan onko mitään muutosta.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Syyskuu 5. 19:50:21 2006

Tharkad kirjoitti:Lamdan vois tässäkin kokeilla ensin. Johto irti ja kattelemaan onko mitään muutosta.
Turha kokeilla kun ei 2wd:ssä ole mitään lambdaa. Moottorin lämpötila-anturin rikkoontuminen vetää paksulle, se kannattaa tarkastaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 5. 20:35:34 2006

Eikä äskenkään lähtenyt käyntiin. Virranjakajan kansi irti ja induktiivisen Hall -anturin johtoja vemputellen. Lähti sitten laakista käyntiin. Laskin bensanpainetta 0.1 baarilla ja huomenna tilaan tuon lämpötila-anturin voortilta. Taidan tilata samalla tuon induktiivisen Hall -anturinkin vaikka tuohon juuri uuden tarvikemallisen laitoinkin. Mikä voisi vituttaa enemmän kuin se että käyttöauto on paskana tallissa eikä harrasteautokaan lähde luotettavasti käyntiin :?

Tuo CTS taisi olla jossakin sangen Vitumaisessa paikassa vaihdon suhteen..No eipä se ole mikään uutinen ja kun sen saan ja alan sitä ulkona vaihtamaan, tulee vettä kuin esterin pers*estä. Sekään ei ole uutinen.

Huh, hieman helpotti..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Syyskuu 5. 20:38:51 2006

Tuo on niin tuttua , että vettä alkaa just sillon satamaan :evil:

Melko varmasti vika on vesi-anturissa , nimim. kokemusta on
ex Jäsen #10

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 5. 21:00:50 2006

Gulp, Catti näyttää tuon anturin hinnaksi about sata euroa.

Liekö noita saatavissa ihan varaosaliikkeistäkin?

Hallia en catilla löytänyt. Jospa varaosakaverit sen bongaisivat.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jorecos
Viestit: 59
Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003

Ja 2wd temppuilee

Viesti Kirjoittaja jorecos » Ti Syyskuu 5. 22:10:32 2006

Lämpötila-anturi 10,90€ Motonetissä.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Syyskuu 5. 22:15:49 2006

Se on helppo vaihtaa pitkällä 19mm hylsyllä, saa räikänki vielä sopivasti väliin, jos on orkkis painekotelo. Toi motonetin anturi toimii hyvin, olen itsekkin sellaisen joskus vaihtanut.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Syyskuu 5. 22:18:32 2006

Mikä on induktiivinen hall-anturi?

No sitä virranjakajan induktiivista anturia kuitenkin löytyy myös motonetista ja kokemuksesta voin sanoa että toimii hyvin.
Toyota Supra TT

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 5. 22:33:01 2006

Hena kirjoitti:Mikä on induktiivinen hall-anturi?

No sitä virranjakajan induktiivista anturia kuitenkin löytyy myös motonetista ja kokemuksesta voin sanoa että toimii hyvin.
Huoh, rakkalla lapsella on monta nimeä ja otin tuohon mukaan kaksi ettei kukaan tällä kertaa puuttuisi :wink: Hall se on minulle aina ollut..

Tuossa on sellainen motonet malli paikoillaan, vaihdoin sen aika äskettäin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Syyskuu 6. 7:37:06 2006

Jälleen kerran, kossussa ei ole yhtään hall-anturia, kaikki on induktiivi antureita :wink: Ja se motonetin induktiivi toimii, koitettu on.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 6. 8:14:23 2006

Skorppi kirjoitti:Jälleen kerran, kossussa ei ole yhtään hall-anturia, kaikki on induktiivi antureita :wink: Ja se motonetin induktiivi toimii, koitettu on.
Minulla on paikoillaan juurikin uusi tuollainen rautapala josta lähtee kaksi johtoa ja joka toiminta perustuu magneettivuon vaihtelussa tapahtuvaan pulssimuutokseen. Aivan sama millä nimellä sitä palaa kutsutaan. Se oli uusi kun sen paikoilleen laitoin ja nyt se on ollut paikoillaan n. 700 kilometriä. En tiedä onko vika siinä vai kuun asennossa, auringonpilkuissa vai maan magneettikentän vaihteluissa. Aamulla auto käynnistyi normaalisti. Vika voi olla jossakin muussakin mutta varmaa on että vika rajoittuu etupuskurin ja takapuskurin välille. Toki puskurit ovat kiinni tuossa autossa :D

Joo..
Viimeksi muokannut ukormi, Ke Syyskuu 6. 8:50:55 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Syyskuu 6. 8:48:37 2006

ukormi kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Jälleen kerran, kossussa ei ole yhtään hall-anturia, kaikki on induktiivi antureita :wink: Ja se motonetin induktiivi toimii, koitettu on.
Minulla on paikoillaan juurikin uusi tuollainen rautapala josta lähtee kaksi johtoa ja joka toiminta perustuu magneettivuon vaihtelussa tapahtuvaan pulssimuutokseen. Aivan sama millä nimellä sitä palaa kutsutaan. Se oli uusi kun sen paikoilleen laitoin ja nyt se on ollut paikoillaan n. 700 kilometriä. En tiedä onko vika siinä vai kuun asennossa, auringonpilkuissa vai maan magneettikentän vaihteluissa. Aamulla auto käynnistyi normaalisti. Vika voi olla jossakin muussakin mutta varmaa on että vika rajoittuu etupuskurin ja takapuskurin välille. Toki puskurit ovat kiinni autossa.

Joo..
inductiivi anturissa on kaks johtoa.
hall anturissa kolme johtoa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Lauders
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Marraskuu 10. 9:05:44 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lauders » Ke Syyskuu 6. 10:58:38 2006

Tuota moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturia löytyy tosiaankin motonetistä. Ko. anturia on myös Bosch merkkisenä. Voi löytyä paikallisesta Bosch liikkeestä myös hyllystä. Jostain topiikistakin tuo varaosanumero löytyy. Jos yhtä-äkkiä vetää rikkaalle tai ei käynnisty tai käynnistyy ja alkaa röpöttämään. Etsisin vikaa tuosta anturista tai niinkuin mulla oli, anturi oli ehjä mutta veti tosi rikkaalle. Vika oli siinä anturin liittimessä, liitin oli ehjän näköinen mutta toinen pinni lähti juoksemaan karkuun kun työnsi sen paikalleen. Tarkasta tarkkaan upi toi kohta ja boxin liittimestä mittaa myös arvot, että tiedät johdot olevan OK. Toivottavasti vika löytyy ja löytyyhän se. Mittaa samantien myös kaikki muut anturit sieltä boxin päästä. Ilman lämpötilaanturivika tuo ei kyllä ole ehken, se ei tee noin kauheita muutoksia.
BMW E46
Kia Sorento 2.2 CRDi 2010

Mikko K
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elokuu 16. 17:01:58 2005
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Mikko K » Ke Syyskuu 6. 12:28:29 2006

Onkos toi ilman lämpötila-anturi sit se joka tulee painekoteloon ja juurikin se jota motonetissä myydään "Cosworth Ilma-anturi RUSKEA (M12x1,5). "

Lauders
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Marraskuu 10. 9:05:44 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lauders » Ke Syyskuu 6. 13:56:22 2006

Mikko K kirjoitti:Onkos toi ilman lämpötila-anturi sit se joka tulee painekoteloon ja juurikin se jota motonetissä myydään "Cosworth Ilma-anturi RUSKEA (M12x1,5). "
No sehän se.
BMW E46
Kia Sorento 2.2 CRDi 2010

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 6. 18:06:52 2006

ukormi kirjoitti:
Hena kirjoitti:Mikä on induktiivinen hall-anturi?

No sitä virranjakajan induktiivista anturia kuitenkin löytyy myös motonetista ja kokemuksesta voin sanoa että toimii hyvin.
Huoh, rakkalla lapsella on monta nimeä ja otin tuohon mukaan kaksi ettei kukaan tällä kertaa puuttuisi :wink: Hall se on minulle aina ollut..

Tuossa on sellainen motonet malli paikoillaan, vaihdoin sen aika äskettäin.
Mulla oli joskus johdoista eristeet pois ja johdot yhdessä mutta käyntiin se lähti ihan normaalisti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 6. 19:18:45 2006

siipicossu kirjoitti: Mulla oli joskus johdoista eristeet pois ja johdot yhdessä mutta käyntiin se lähti ihan normaalisti.
Sillai se mullakin oli se vanha, originaali. Otti vaan joskus vissiin maihinkin kun välillä ei käynnistynyt. Vaihdon jälkeen on toiminut hyvin, nyt vaan pari kertaa jätti käynnistymättä.

Paikallisesta AD varaosasta ei saanut lämpötila-anturia eikä CID anturia ( se on se siellä virranjakajan sisällä oleva anturi :D ) Varaosajannu muuten kysyi että tarkoitanko sitä Hall -anturia siellä virranjakajan sisällä 8) .
Voortilla lämpötila-anturi 80 euroa, tilauskamaa. Ei ollut kuulemma koskaan moista vielä myyty EH -autosta, miksiköhän..

Motonet tulee Joensuuhun vasta jonkun ajan päästä joten kaipa lämpötila-anturi pitää tilata jo olemassa olevasta Motonetista.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Syyskuu 6. 19:36:11 2006

Ja tuossa ne mittaus ohjeet! http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... ohje10.pdf
Eikun yleismittari kouraan, siksari Karhua (ei ole mainos) mukaan ja mittailemaan! :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 6. 19:39:14 2006

paperman kirjoitti:Ja tuossa ne mittaus ohjeet! http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... ohje10.pdf
Eikun yleismittari kouraan, siksari Karhua (ei ole mainos) mukaan ja mittailemaan! :wink:
Ja kuten arvata saattaa koko päivän on tihkutellut vettä. Nyt ulkona alkaa olla jo liian pimeää tehdä duunia auton kanssa. Taidan piipahtaa saunaan..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Syyskuu 6. 19:43:34 2006

No noihan saa mitattua Ecun päästä liittimestä! Ja eikös karttavalo valaise sen verran, että näkee? No ota edes saunan jälkeen pari Gebardia. Se helpottaa!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Syyskuu 6. 20:15:24 2006

Skorppi kirjoitti:Jälleen kerran, kossussa ei ole yhtään hall-anturia, kaikki on induktiivi antureita :wink: Ja se motonetin induktiivi toimii, koitettu on.
pilkkua vilataan :wink: kyllä cossustakin löytyy hall-anturi mutta vain T25 mallista, virranjakajan tillalla on nokka-akselin asentotunnistin joka on hall-anturi.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Syyskuu 6. 20:39:12 2006

cossuesco kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Jälleen kerran, kossussa ei ole yhtään hall-anturia, kaikki on induktiivi antureita :wink: Ja se motonetin induktiivi toimii, koitettu on.
pilkkua vilataan :wink: kyllä cossustakin löytyy hall-anturi mutta vain T25 mallista, virranjakajan tillalla on nokka-akselin asentotunnistin joka on hall-anturi.
Vähän tarkkuutta, otsikossa puhutaan 2wd:stä :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 6. 21:27:03 2006

Skorppi kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Jälleen kerran, kossussa ei ole yhtään hall-anturia, kaikki on induktiivi antureita :wink: Ja se motonetin induktiivi toimii, koitettu on.
pilkkua vilataan :wink: kyllä cossustakin löytyy hall-anturi mutta vain T25 mallista, virranjakajan tillalla on nokka-akselin asentotunnistin joka on hall-anturi.
Vähän tarkkuutta, otsikossa puhutaan 2wd:stä :)
Joo ja sinä sanot että kossussa ei ole kyseistä värkkiä. Mikäs se Cosworth Escort on :wink:

Mutta lopetetaan tämä kinastelu. Puhutaan enää CID anturista niin ei jää kenellekään epäselväksi mistä puhutaan :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Syyskuu 6. 21:44:54 2006

ukormi kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:pilkkua vilataan :wink: kyllä cossustakin löytyy hall-anturi mutta vain T25 mallista, virranjakajan tillalla on nokka-akselin asentotunnistin joka on hall-anturi.
Vähän tarkkuutta, otsikossa puhutaan 2wd:stä :)
Joo ja sinä sanot että kossussa ei ole kyseistä värkkiä. Mikäs se Cosworth Escort on :wink:

Mutta lopetetaan tämä kinastelu. Puhutaan enää CID anturista niin ei jää kenellekään epäselväksi mistä puhutaan :lol:
Tän ketjun kun lukee läpi ni ei voi mitenkään olla varma et ois kaikilla vieläkään jakelussa, että mikä se anturi on oikeesti.

Ja esko ei oo edelleenkään 2wd kossu, josta tässä topikissa puhutaan otsikon mukaisesti. :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Syyskuu 6. 22:54:56 2006

ukormi kirjoitti: Motonet tulee Joensuuhun vasta jonkun ajan päästä joten kaipa lämpötila-anturi pitää tilata jo olemassa olevasta Motonetista.
Tota kossun imuilman anturia ei tarvikkeena tee tietojeni mukaan muu kuin FAE, kyllä pitäis löytyä ihan mistä vaan hyvin varustetusta varaosaputkasta, Koivunen maahantuojana. Jos paikallinen AD paja ei tee yhteistyötä Koivarin kanssa?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 6. 23:01:05 2006

Hartza kirjoitti:
ukormi kirjoitti: Motonet tulee Joensuuhun vasta jonkun ajan päästä joten kaipa lämpötila-anturi pitää tilata jo olemassa olevasta Motonetista.
Tota kossun imuilman anturia ei tarvikkeena tee tietojeni mukaan muu kuin FAE, kyllä pitäis löytyä ihan mistä vaan hyvin varustetusta varaosaputkasta, Koivunen maahantuojana. Jos paikallinen AD paja ei tee yhteistyötä Koivarin kanssa?
Kyllä ne Koivuseltakin tilaa. Onko jotakin tarkkaa numeroa tuolta Koivusen kataloogista? Jospa kaverini sillä sen luettelostansa löytäisi :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Syyskuu 6. 23:04:34 2006

FAE 33220, tommosen kopioin Finsquirtin sivuilta.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 6. 23:26:51 2006

Hartza kirjoitti:FAE 33220, tommosen kopioin Finsquirtin sivuilta.
Hieno homma. Laitoin kaverille tekstarin, jos vaikka huomenna katselisi tuolla numerolla. Kiitokset.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Syyskuu 7. 10:30:13 2006

Löytyihän sieltä:
FAE 33220 Ilmatunnistin 14mm kierre ( painekoteloon )
FAE 33200 Lämpötilatunnistin 12mm kierre ( vedenlämpötila kannen takaosa )
FAE 32040 Lämpömittarin tunnistin ( mittarin anturi koneen etuosa )

Otin nuo kaikki kun hieman tuntuu tuo lämpömittarikin näyttävän aina aika alhaisia lämpöjä :D

Koko läjä kolmisen kymppiä.

Kaipa nuokin toimivat
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 8. 17:35:24 2006

TÄSSÄ ne. Jospa niitä vaikka huomenna kokeilisi survoa paikoilleen. Ensin hankalin, siis jäähdytysnesteenlämpötila-anturi eculle. Jos ei auta niin sitten tuo ilman lämpötilatunnistin..

Ehkäpä hommaan vielä kaasuläpän asentotunnistimenkin.

Ei noissa mittauksessa mitään kummaa näy ( paitsi tuota lämpätunnistinta en mitannut ) mutta jostakin joku katkos/väärä arvo pitää löytyä.

Ei tuo ole kyllä oireillut niiden kahden käynnistämättömyyden jälkeen yhtään mitään :?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 8. 21:27:37 2006

Samperi kun taas sataa..Toivottavasti huomenna on pieni katko sateessa. Saisi uuden kytkimen automaattisäätörattaistonkin asennettua uuden vaijerin kera.

Tarttisko noista toimenpiteistä ottaa fotoja?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » To Tammikuu 4. 22:33:55 2007

Nostelen tän vanhan aiheen ylös ihan mielenkiinnosta,tuntuu nämä käyntihäiriöt olevan sen verran yleisiä.Missä oli lopulta vika ukormi?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Tammikuu 5. 8:20:17 2007

ff kirjoitti:Nostelen tän vanhan aiheen ylös ihan mielenkiinnosta,tuntuu nämä käyntihäiriöt olevan sen verran yleisiä.Missä oli lopulta vika ukormi?
Kun en tiedä. Ei ole noiden toimenpiteiden jälkeen mitään temppuillut.
Nyt kun hieman tuota konehuonetta putsailen niin huomasin että laturi vaatii huolenpitoa. Laakerit alkavat olla loppu ja herätin ( vai mikä se laturin toinen ohuempi piuha onkaan nimeltään ) piuha oli liittimestään sangen hapettunut. Ei varmaan vaikutusta mutta mistäpä senkään tietää.

Kesäksi toiset tulpanjohdot ja muutamien sähköosien uusinnat.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Tammikuu 5. 8:31:08 2007

ukormi kirjoitti:
ff kirjoitti:Nostelen tän vanhan aiheen ylös ihan mielenkiinnosta,tuntuu nämä käyntihäiriöt olevan sen verran yleisiä.Missä oli lopulta vika ukormi?
Kun en tiedä. Ei ole noiden toimenpiteiden jälkeen mitään temppuillut.
Nyt kun hieman tuota konehuonetta putsailen niin huomasin että laturi vaatii huolenpitoa. Laakerit alkavat olla loppu ja herätin ( vai mikä se laturin toinen ohuempi piuha onkaan nimeltään ) piuha oli liittimestään sangen hapettunut. Ei varmaan vaikutusta mutta mistäpä senkään tietää.

Kesäksi toiset tulpanjohdot ja muutamien sähköosien uusinnat.
Mitkäs tulpan johdot sulla nyt olikaan paikoillaan?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Pe Tammikuu 5. 9:56:09 2007

Alkuviikosta hain omaani varaosia ja kysäsin piruuttani foordilta orggis johtojen hintaa,oli muikeat 78€ kappale.Mikähän niissäkin maksaa.Täällä jossain mainostettiin honda accordin piuhoja sopiviksi,joten ostin sellaiset.Hintaa alle 50€/sarja,puolan johdon joutuu ostamaan erikseen.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Tammikuu 7. 12:56:58 2007

ff kirjoitti:Alkuviikosta hain omaani varaosia ja kysäsin piruuttani foordilta orggis johtojen hintaa,oli muikeat 78€ kappale.Mikähän niissäkin maksaa.Täällä jossain mainostettiin honda accordin piuhoja sopiviksi,joten ostin sellaiset.Hintaa alle 50€/sarja,puolan johdon joutuu ostamaan erikseen.
mä ostin tarvikepiuhat kossuun, oli kans jotain 50e.

paljos on alkuperäisten johtojen vastusmäärä?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Tammikuu 7. 15:49:18 2007

tony the tiger kirjoitti:
ukormi kirjoitti:
ff kirjoitti:Nostelen tän vanhan aiheen ylös ihan mielenkiinnosta,tuntuu nämä käyntihäiriöt olevan sen verran yleisiä.Missä oli lopulta vika ukormi?
Kun en tiedä. Ei ole noiden toimenpiteiden jälkeen mitään temppuillut.
Nyt kun hieman tuota konehuonetta putsailen niin huomasin että laturi vaatii huolenpitoa. Laakerit alkavat olla loppu ja herätin ( vai mikä se laturin toinen ohuempi piuha onkaan nimeltään ) piuha oli liittimestään sangen hapettunut. Ei varmaan vaikutusta mutta mistäpä senkään tietää.

Kesäksi toiset tulpanjohdot ja muutamien sähköosien uusinnat.
Mitkäs tulpan johdot sulla nyt olikaan paikoillaan?
Silicone Mega lead noissa lukee.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Tammikuu 7. 21:04:28 2007

caltsu kirjoitti:
ff kirjoitti:Alkuviikosta hain omaani varaosia ja kysäsin piruuttani foordilta orggis johtojen hintaa,oli muikeat 78€ kappale.Mikähän niissäkin maksaa.Täällä jossain mainostettiin honda accordin piuhoja sopiviksi,joten ostin sellaiset.Hintaa alle 50€/sarja,puolan johdon joutuu ostamaan erikseen.
mä ostin tarvikepiuhat kossuun, oli kans jotain 50e.

paljos on alkuperäisten johtojen vastusmäärä?
5 kilo ohmia näyttäis olevan.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 7. 21:51:58 2007

t5 kirjoitti:
caltsu kirjoitti:
ff kirjoitti:Alkuviikosta hain omaani varaosia ja kysäsin piruuttani foordilta orggis johtojen hintaa,oli muikeat 78€ kappale.Mikähän niissäkin maksaa.Täällä jossain mainostettiin honda accordin piuhoja sopiviksi,joten ostin sellaiset.Hintaa alle 50€/sarja,puolan johdon joutuu ostamaan erikseen.
mä ostin tarvikepiuhat kossuun, oli kans jotain 50e.

paljos on alkuperäisten johtojen vastusmäärä?
5 kilo ohmia näyttäis olevan.
5 kilo ohmia on siinä mikä menee venakopasta läpi, johdossa vielä suunnilleen saman verran eli n. 10k ohmia/piuha.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ma Tammikuu 8. 9:17:07 2007

10kohmia alkaa olemaan reippaasti liikaa, jos meinaa että toimii...
max 5kohmia yhteensä, sisältäen tulpan ärrän ( jos sellanen on ).

Pistin omaan orggispiuhojen kaveriksi puolanjohdon "rautalanka"mallisen.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Tammikuu 8. 9:50:34 2007

pau kirjoitti:10kohmia alkaa olemaan reippaasti liikaa, jos meinaa että toimii...
max 5kohmia yhteensä, sisältäen tulpan ärrän ( jos sellanen on ).

Pistin omaan orggispiuhojen kaveriksi puolanjohdon "rautalanka"mallisen.

p.
Toinen vaihtoehto on ajella kunnon sytkävehkeillä, niin ei tarvitse arpoa johtojen ja tulppien kanssa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ma Tammikuu 8. 10:33:33 2007

Skorppi kirjoitti:
pau kirjoitti:10kohmia alkaa olemaan reippaasti liikaa, jos meinaa että toimii...
max 5kohmia yhteensä, sisältäen tulpan ärrän ( jos sellanen on ).

Pistin omaan orggispiuhojen kaveriksi puolanjohdon "rautalanka"mallisen.

p.
Toinen vaihtoehto on ajella kunnon sytkävehkeillä, niin ei tarvitse arpoa johtojen ja tulppien kanssa.
No itseasiassa ei ole vaihtoehtoja, kyllä ne johdot ja tulpat pitää olla silti kunnossa. Jos löytyy kunnon kipinävehkeet ja johdoissa liiaksi resistanssia, niin alkaa jakajan kannen sisällä melkoinen ilotulitus. On huomattu ihan käytännössä parissa kilpurissa...

p.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Tammikuu 8. 10:45:13 2007

Jakajan kannen? Kunnon sytkään ei kuulu jakaja. Mulla oli ykkösen tulpanjohto irti, heilui siinä tulpan päällä, pari senttiä johdon päästä matkaa tulppaan, 2bar paineilla en ainakaan huomannu mitään ongelmaa. Tulpat 2,5e densot, kärkiväli noin millin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Tammikuu 8. 14:01:47 2007

pau kirjoitti:10kohmia alkaa olemaan reippaasti liikaa, jos meinaa että toimii...
max 5kohmia yhteensä, sisältäen tulpan ärrän ( jos sellanen on ).

Pistin omaan orggispiuhojen kaveriksi puolanjohdon "rautalanka"mallisen.

p.
Mulla on kaikki tulpanjohdot (5k tietysti löytyy siitä alkuperäisestä systeemistä tulpan päässä) ja puolanjohto vastuksettomia.
Tulppia ollut vastuksella ja ilman.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ti Tammikuu 9. 13:29:13 2007

Toimihan se kossu taas vähän aikaa...Oireet on samat kuin ukormin autossa.Jakajan anturin vaihdoin,se oli rikki.Sen jälkeen toimi normaalisti kunnes taas ei lähtenyt käyntiin.Tulpat pikimustat ja bensaset.

Vaihdoin vanhat tulpat takasin ja taas toimi ihan normaalisti.Uudet tulpat oli motorgraftin agpr902p,väli 0,7.Vahat tulpat nippodenson platinat,niilä tuntuu pelaavan paremmin.Mikähän tota vaivaa?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Tammikuu 9. 13:42:17 2007

ff kirjoitti:Toimihan se kossu taas vähän aikaa...Oireet on samat kuin ukormin autossa.Jakajan anturin vaihdoin,se oli rikki.Sen jälkeen toimi normaalisti kunnes taas ei lähtenyt käyntiin.Tulpat pikimustat ja bensaset.

Vaihdoin vanhat tulpat takasin ja taas toimi ihan normaalisti.Uudet tulpat oli motorgraftin agpr902p,väli 0,7.Vahat tulpat nippodenson platinat,niilä tuntuu pelaavan paremmin.Mikähän tota vaivaa?
Kun ei lähde tulille niin liikutteles hieman jakajan kantta irroittamatta sitä. Tuo auttoi omassani. Olin jo jakajan sisällä olevan anturin vaihtanut kun tuota kokeilin..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ti Tammikuu 9. 16:34:09 2007

Tota jakajan kantta ihmettelin,kun vaihdoin sen uuteen.Minusta toi kansi on joten väljän olonen,vaikka se on lukittuna niillä klipsulla,niin silti se heiluu ihmeen paljon.

Täytyy vielä vaihtaa se lämpötunnistin,josko siinä olis jotain häikkää,ilmatunnistimen jo uusin.

Ihmetytti myös noi motorgraftin tulpat,se keskiosa on tosi lyhyt,kärkivälillä 0,7mm menee sivukärki melkosen vinoon.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Tammikuu 9. 19:06:29 2007

oisko MAP anturissa jotain häikkää ,tai sen alipaineletkuissa. Moottorin maadotus kunnossa.

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ke Tammikuu 10. 13:31:15 2007

Yleismittarin mukaan lämpötilatunnistin oli rikki.Vaihdoin uuden anturin,auto tulille.Kylmänä käy huonosti ja tosi paksulla,tyhjäkäynti heittelee,korjaantu kun nyppäsi solenoidin johdon irti.Normaali lämpösenä käy hyvin.Solenoidi vasta putsattu,onkohan sekin rikki.

Paljonko se kampuran asentotunnistimen väli on?Minkälaisia oireita se aiheuttaa?Vaihdellaan vielä uusi puola ja uudet tulpan johdot paikalleen.

Vastaa Viestiin