205 lohko + 91.6mm viseco
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
205 lohko + 91.6mm viseco
Tässä nyt arvotaan uutta alakertaa ja edullisin se ois toteuttaa 205 lohkoon. Onko jollain kokemusta että kestääkö kurapaska 205 91,6mm porauksella enään mitään. Puhutaan ~2bar ja 500hv vai onko se pakko ostaa 200 lohko. Yks tietty olis 205 + betonit. Onko kokemuksia ?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Voi olla katkolla, varsinkin tuolla tehotasolla. -Vapareissa- tuo n.92mm 205:ssa toimii, 94mm on jo epävarmaa; repee tai-ja muuttuu tynnyriksi. Itsellä nyt työn alla 94mm 205 ja tarkoitus työntää betonit...
Pahaa pelkään ettei toimi turbona 500hv:nä. Ota riski ja kokeile betonia
Pahaa pelkään ettei toimi turbona 500hv:nä. Ota riski ja kokeile betonia

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on 205 lohko ja 92mm Wisecot.madhand kirjoitti:onko siipicossulla 205 lohko? itse vien 205 lohkon perjantaina koneistamolle ja se pitää todennäköisesti porata ja varmaankin tulee wisecot
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Laittaisinkin jos ois rajaton pudjetti. Tossa betoniasiassa mua huolettaa lämmöt. Jos lykkään lohkon lähes täyteen betonia niin pysyykö lämmöt kurissa enään kun vesitila pienenee reippaasti ?bpasi kirjoitti:pistä pitkilläpulteilla 200 ja kunnon sylinteriputkilla niin kestää
+2b
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
vahvistaa saman verran kuin 4wd lohko vahvistettu niin ei mitään ongelmaa ollu monta vuotta käytössä
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
niin ja yleensä putki repeää yläältä missä harvemmin on betonia..Skorppi kirjoitti:Laittaisinkin jos ois rajaton pudjetti. Tossa betoniasiassa mua huolettaa lämmöt. Jos lykkään lohkon lähes täyteen betonia niin pysyykö lämmöt kurissa enään kun vesitila pienenee reippaasti ?bpasi kirjoitti:pistä pitkilläpulteilla 200 ja kunnon sylinteriputkilla niin kestää
+2b
tuttu on joskus betonoinu yläältä ja tehny sitte vesireikiä mutta enpä oikeen tiiä ....
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Ainakin kaverin välikopassa noin 450hp ( joku 2wd ihmelohko ja wisecot ) ja kurat ( n. puoliväliin betonoitu ) niskassa ei lämpöongelmia kovassakaan ajossa. Öljylämmöt sitävastoin hipoivat pilviä...asettui kun lisäsi kunnon öljynlauharin.Skorppi kirjoitti:. Tossa betoniasiassa mua huolettaa lämmöt. Jos lykkään lohkon lähes täyteen betonia niin pysyykö lämmöt kurissa enään kun vesitila pienenee reippaasti ?
S a a b & F o r d
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Joo tuon kuulin että kaipaa kunnon öljynjäähdytystä ja kossun syylari on myös onneton jopa vakio vesitilalla tehokkaassa koneessa, eli teetän kunnollisen 3 rivisen syylarin ja laitan öljykuulerin. Osaako joku sanoa minkä kokonen ton öljykuulerin kennon pitäisi suunnilleen olla kun ei ole niistä mitää kokemusta. Kelpaako 240 x 100 x 50 13-rivinen kenno vai pitääkö olla isompi ?Tähtisilmä kirjoitti:Ainakin kaverin välikopassa noin 450hp ( joku 2wd ihmelohko ja wisecot ) ja kurat ( n. puoliväliin betonoitu ) niskassa ei lämpöongelmia kovassakaan ajossa. Öljylämmöt sitävastoin hipoivat pilviä...asettui kun lisäsi kunnon öljynlauharin.Skorppi kirjoitti:. Tossa betoniasiassa mua huolettaa lämmöt. Jos lykkään lohkon lähes täyteen betonia niin pysyykö lämmöt kurissa enään kun vesitila pienenee reippaasti ?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Porsche jolla on "jonkin" verran on kokemusta tehokkaista turbo-moottoreista on käyttänyt n. 5cm korkeaa vesitilaa putkien yläpäässä kisamoottoreissa ja myös kadulla lyhyttä vesitilaa.Skorppi kirjoitti:Laittaisinkin jos ois rajaton pudjetti. Tossa betoniasiassa mua huolettaa lämmöt. Jos lykkään lohkon lähes täyteen betonia niin pysyykö lämmöt kurissa enään kun vesitila pienenee reippaasti ?bpasi kirjoitti:pistä pitkilläpulteilla 200 ja kunnon sylinteriputkilla niin kestää
+2b
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Pitää käydä kaverin tallilla ja kysästä mikä sillä oli kiinni, jos vaikka samalla hieroisi kauppoja ko. mosasta.Skorppi kirjoitti: Osaako joku sanoa minkä kokonen ton öljykuulerin kennon pitäisi suunnilleen olla kun ei ole niistä mitää kokemusta. Kelpaako 240 x 100 x 50 13-rivinen kenno vai pitääkö olla isompi ?

Tuli tuossa käytyä romiksella...Pajeron lauharissa näyttäisi ainakin koko riittävän vaativaankin menoon.

S a a b & F o r d
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Mulla oli omassa 0,55 joka on liian väljä, lisäksi kun oli vielä lämpöongelmia ja kone kävi liian kylmänä niin ajoi öljyä huolella palotilaan -> poks. Seuraavaksi tulee 0,3 joka on kuulemma testattu toimivaksi viskoiden kanssa. Aika pieni sulla toi poraus, sais olla toisella kymmenelläkin. Tekee helposti leikkaus jälkiä mäntiin kun vähänki lämpeää.neliveto kirjoitti:oliskohan 0.4mm liian tiukka katkosvälys 91.6mm wisecoille juuri porattuun mottiin kun wisecon lappu neuvoo: Supercharged, turbo .024-.026" eli 0.60-0.66mm ei viittis sentään noin väljiks viilata heti uutena. Poraus tehtiin 0.08mm välyksellä
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Mulla on kanssa 0.08mm välys porauksessa ja katkosvälit viilasin muistaakseni 0,5mm.Skorppi kirjoitti:Mulla oli omassa 0,55 joka on liian väljä, lisäksi kun oli vielä lämpöongelmia ja kone kävi liian kylmänä niin ajoi öljyä huolella palotilaan -> poks. Seuraavaksi tulee 0,3 joka on kuulemma testattu toimivaksi viskoiden kanssa. Aika pieni sulla toi poraus, sais olla toisella kymmenelläkin. Tekee helposti leikkaus jälkiä mäntiin kun vähänki lämpeää.neliveto kirjoitti:oliskohan 0.4mm liian tiukka katkosvälys 91.6mm wisecoille juuri porattuun mottiin kun wisecon lappu neuvoo: Supercharged, turbo .024-.026" eli 0.60-0.66mm ei viittis sentään noin väljiks viilata heti uutena. Poraus tehtiin 0.08mm välyksellä
Pienempi välys porauksessa soveltuu paremmin ympäri vuotiseen käyttöön, iso porausvälys aiheuttaa pakkasilla julmetun kilinän.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
No joo, ite ei tuu stressattua kylmä kilinöitä kun ei oo käyttöautosta kyse. Pääasia vaa et ois voimaatony the tiger kirjoitti:Mulla on kanssa 0.08mm välys porauksessa ja katkosvälit viilasin muistaakseni 0,5mm.Skorppi kirjoitti:Mulla oli omassa 0,55 joka on liian väljä, lisäksi kun oli vielä lämpöongelmia ja kone kävi liian kylmänä niin ajoi öljyä huolella palotilaan -> poks. Seuraavaksi tulee 0,3 joka on kuulemma testattu toimivaksi viskoiden kanssa. Aika pieni sulla toi poraus, sais olla toisella kymmenelläkin. Tekee helposti leikkaus jälkiä mäntiin kun vähänki lämpeää.neliveto kirjoitti:oliskohan 0.4mm liian tiukka katkosvälys 91.6mm wisecoille juuri porattuun mottiin kun wisecon lappu neuvoo: Supercharged, turbo .024-.026" eli 0.60-0.66mm ei viittis sentään noin väljiks viilata heti uutena. Poraus tehtiin 0.08mm välyksellä
Pienempi välys porauksessa soveltuu paremmin ympäri vuotiseen käyttöön, iso porausvälys aiheuttaa pakkasilla julmetun kilinän.

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -