Ahtimen valinta +400 hp cossuun
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Ahtimen valinta +400 hp cossuun
Tehotavoite 2 wd Cossuun on noin 420-440 heppaa. Autosta pitäisi saada alhaalta vääntävä, jotta se olisi mukava jokapäiväisessä ajossa. Ahtimen oltava erillisellä hukkaportilla.
Autossa on portattu kansi, joka virtaa 212 heppaa. Nokiksi olen suunnitellut BD10:jä, mutta tällä hetkellä koneessa on 4 wd:n nokat.
Ehdotelkaa hyviä ahtimia, jotka täyttäisivät edellämainitut kriteerit. Ahdin voisi olla mielellään sellainen, että siihen jäisi vielä pieni kiristysvara, jos tulevaisuudessa haluaa veilä parikymmnetä konia lisää.
Autossa on portattu kansi, joka virtaa 212 heppaa. Nokiksi olen suunnitellut BD10:jä, mutta tällä hetkellä koneessa on 4 wd:n nokat.
Ehdotelkaa hyviä ahtimia, jotka täyttäisivät edellämainitut kriteerit. Ahdin voisi olla mielellään sellainen, että siihen jäisi vielä pieni kiristysvara, jos tulevaisuudessa haluaa veilä parikymmnetä konia lisää.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
H1E Holsetista sais varmaan sopivan kasattua?
http://www.proturbo.fi/turbot/turbos.htm
http://www.proturbo.fi/turbot/turbos.htm
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Ylläpitäjä
Jos haluat pienillä kierroksilla heräävän ahtimen noille tehoille niin kuulalaakeriturbo on oikea valinta.
http://www.futurez.fi/viri-ahtimet.html
GT25/40R riittää ainakin ja miksei diskoperunakin jos nuo tehot ei aivan ehdottomia ole.
http://www.futurez.fi/viri-ahtimet.html
GT25/40R riittää ainakin ja miksei diskoperunakin jos nuo tehot ei aivan ehdottomia ole.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
H1:stä olen miettinyt itsekin jo moneen otteeseen. Muita eri turbopajojen suosittelemia ja mielessäni käyneitä vaihtoehtoja ovat HX35, T04, GT35R, GT37 ja GT40. GT37 ei ole nyt saatavilla ja GT40 ei saa järkevään hintaan irrallisella hukkaportilla.
GT25R ja diskoperuna on mielestäni liian pieniä ahtimia. Mieluummin sitten GT35R. Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon
Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?
GT25R ja diskoperuna on mielestäni liian pieniä ahtimia. Mieluummin sitten GT35R. Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon

Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.Mankka kirjoitti:Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon![]()
Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Se on totta, että kuulalaakeriturboa ei kannata korjata.jesus48 kirjoitti: Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.
jesus48, koska soitit Pro Turboon, kun he suosittelivat GT37:kaa? Minä, kun kysyin pari kuukautta sitten GT37:kaa, niin sitä ei ollut saatavilla.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Hmm,on siitä ehkä kuukausi..hinta muokattuna olis ollu alle tonnin.Mankka kirjoitti:Se on totta, että kuulalaakeriturboa ei kannata korjata.jesus48 kirjoitti: Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.
jesus48, koska soitit Pro Turboon, kun he suosittelivat GT37:kaa? Minä, kun kysyin pari kuukautta sitten GT37:kaa, niin sitä ei ollut saatavilla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Sitä arvaa millanen muokattu pesä sieltä tulee. Vanha väsyny .63 pesä kiinni ja ahdin herää huonommin ku vakiopesälläjesus48 kirjoitti:Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.Mankka kirjoitti:Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon![]()
Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
jos haluatte kunnon ahtimen niin soittakaa kuopioon professional motoriinjesus48 kirjoitti:Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.Mankka kirjoitti:Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon![]()
Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?

If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Mun muistaakseni se mulle ei tarjottu .63 pesällä vaan se oli jollain muulla mutten kuollaksenikaan muista millä. Kyselin myös integroidulla hukkiksella ja sillon tarjottiin tolla .63 pesällä.ytte kirjoitti:En ole kysellyt tota ahdinta mistää. Pro turbon perinne vaan on se .63 pesä integroidulla hukkiksella.Mankka kirjoitti:Ytte: kyselitkö ahdinta Porin vai Lappeenrannan toimipisteestä? Oliko ahdin nimenomaan erillisellä hukkiksella?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Ite kävin tos alkuviikosta tuol kuopion toimipisteessä tustumassa firmaan ja tuli puhetta ahtimestani. Itellä hyllyllä odottelemassa upouusi hx40 60/65 14:lla pakopesällä ja mainitsinki siitä ku tuli puheeksi... Haukku milteipä sen helvettiin ja sanoi et ei sil enää nykypäivänä tee mitää..
Tarjoili vaan joitain nyrkinkokosia garretin kuulalaakeroituja ja sanoi et nää on 320hv kitteja ja jne.. mä taas yritin vänkätä vastaan et mul kuitenki tarve sinne ~500 hummaa jne.. hirvee intto vaan äijäl ja sillee.. melkee hattukädes piti poistuu paikalta ja paskafiilis jäi kyseisen firman palvelusta.. olis ny jotain positiivista ees keksiny mun mieliksi.. 


-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Olisihan se kuulalaakeroitu varmaan hyvä mutta ne maksaa reilusti.pehkos69 kirjoitti:Ite kävin tos alkuviikosta tuol kuopion toimipisteessä tustumassa firmaan ja tuli puhetta ahtimestani. Itellä hyllyllä odottelemassa upouusi hx40 60/65 14:lla pakopesällä ja mainitsinki siitä ku tuli puheeksi... Haukku milteipä sen helvettiin ja sanoi et ei sil enää nykypäivänä tee mitää..Tarjoili vaan joitain nyrkinkokosia garretin kuulalaakeroituja ja sanoi et nää on 320hv kitteja ja jne.. mä taas yritin vänkätä vastaan et mul kuitenki tarve sinne ~500 hummaa jne.. hirvee intto vaan äijäl ja sillee.. melkee hattukädes piti poistuu paikalta ja paskafiilis jäi kyseisen firman palvelusta.. olis ny jotain positiivista ees keksiny mun mieliksi..
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Juuri juttelin tällä viikolla erään klubilaisen kanssa ja kertoi moisesta ahtimesta että nizmon 1,8L konessa olisi ollut 0,2 bar hieman reilulla 2000RMP:llä ja huippu tehotkin tulleet ennen 7000.pehkos69 kirjoitti:Ite kävin tos alkuviikosta tuol kuopion toimipisteessä tustumassa firmaan ja tuli puhetta ahtimestani. Itellä hyllyllä odottelemassa upouusi hx40 60/65 14:lla pakopesällä ja mainitsinki siitä ku tuli puheeksi... Haukku milteipä sen helvettiin ja sanoi et ei sil enää nykypäivänä tee mitää..
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Juuri näin... NOT!!!ytte kirjoitti:Sitä arvaa millanen muokattu pesä sieltä tulee. Vanha väsyny .63 pesä kiinni ja ahdin herää huonommin ku vakiopesälläjesus48 kirjoitti:Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.Mankka kirjoitti:Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon![]()
Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?
P.S Tässä kuva omasta GT37:sta "vanhalla väsyneellä" .63 pesällä made by Pro Turbo

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Halutaan alhaalta vääntävä ja ylhäältä potkiva mieluiten halpa ahdin. Mahdoton yhtälö HALVALLA.
Mikä on käyttöalue mille ahtimen haluat? Se antaisi vastaajille hieman mahdollisuuksia enemmän.
Ahdinkauppiaat kehuvat juuri sitä mitä sattuu olemaan hyllyssä.
Alkuperäiseen kysymykseen, RS500:n ahdin ja tehoalue saavutetaan. Holset H1E/D, Hx40/45... Vaihtoehtoja on yhtä paljon kuin vastaajia.
Mikä on käyttöalue mille ahtimen haluat? Se antaisi vastaajille hieman mahdollisuuksia enemmän.
Ahdinkauppiaat kehuvat juuri sitä mitä sattuu olemaan hyllyssä.
Alkuperäiseen kysymykseen, RS500:n ahdin ja tehoalue saavutetaan. Holset H1E/D, Hx40/45... Vaihtoehtoja on yhtä paljon kuin vastaajia.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
niin no, samoin mulla tekee kun laittaa kaasun auki, eli 0.2 tulee lähes aina, mutta se milloin ahdin antaa halutun maksimipaineen on aivan eri juttu. eli tarkoitan että tuo 0.2 ei kyllä ainakaan mulle kerro mitään. nelonen tai vitonen sisään ja se kierrosluku millä ahtoviisari suorastaan ampaisee tappiin, se on turbon heräämishetki. ja cossuihin liittyen, itsekin pidin omaa ahdinta tosi alhaalta heräävänä, rpm mittarissa oli noin 3500 kun tuli täys paine, nyt kun on säädettävä ruisku mikä mittaa "oikean" kierrosluvun, se on noin 500rpm korkeampi kuin mittarin näyttämä.. no onko sillä väliä, 500 sinne tänne, mutta ihan nice to knowk, cossun rpm mittari ei ole oikein tarkka..Aksu kirjoitti: Juuri juttelin tällä viikolla erään klubilaisen kanssa ja kertoi moisesta ahtimesta että nizmon 1,8L konessa olisi ollut 0,2 bar hieman reilulla 2000RMP:llä ja huippu tehotkin tulleet ennen 7000.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
ckolli kirjoitti:Halutaan alhaalta vääntävä ja ylhäältä potkiva mieluiten halpa ahdin. Mahdoton yhtälö HALVALLA.
Mikä on käyttöalue mille ahtimen haluat? Se antaisi vastaajille hieman mahdollisuuksia enemmän.
Ahdinkauppiaat kehuvat juuri sitä mitä sattuu olemaan hyllyssä.
Alkuperäiseen kysymykseen, RS500:n ahdin ja tehoalue saavutetaan. Holset H1E/D, Hx40/45... Vaihtoehtoja on yhtä paljon kuin vastaajia.
Sehän olisikin mahtavaa, jos sellaisen ahtimen saisi että se heräisi todella alhaalta ja potkisi vihaisesti yläkierroksilla. Taitaa vaan olla niin, että jommastakummasta joutuu tinkimään. Ahtimen on alettava mielestäni heräilemään 3000 kierroksen tuntumassa, mieluummin vaikka jo aikaisemmin. Käyttöalue mille ahdin tulee on 1000-7000 rpm. Tavoite olisi saada autosta sellainen, että se painaisi oikeasti Recaroon kiinni kiihdytyksissä. Ikävä kyllä kunnolla penkkiin painamiseen ei taida 400 heppaa riittää.
Se on totta, että jokaisella ahdinkauppiaalla on oma mielepiteensä siitä, että mikä ahdin on paras ja tietysti he suosittelevat niitä ahtimia joita he itse myyvät ja hyllystä löytyy. Itse olen nyt päätynyt joko H1:seen tai GT37:kaan erillisellä hukkaportilla.
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
ensi keväänä penkityspäivillä on mukava otanta taas viritettyjä autoja. monet suunnittelee uusiksi laitteitaan. omaan autoon tulee nyt uusi turbo, gt35r tuplakuulalaakeroitu .86 pakopesällä. maksoi 1350e professiolan motorsissa. mukava nähdä pitääkö kaikki väitökset tuon tyypin ahtimesta paikkansa vai menikö rahat hukkaan.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Pystytkö kertomaaan yhtään tarkempia specsejä tuosta puhaltimestasi?caltsu kirjoitti:ensi keväänä penkityspäivillä on mukava otanta taas viritettyjä autoja. monet suunnittelee uusiksi laitteitaan. omaan autoon tulee nyt uusi turbo, gt35r tuplakuulalaakeroitu .86 pakopesällä. maksoi 1350e professiolan motorsissa. mukava nähdä pitääkö kaikki väitökset tuon tyypin ahtimesta paikkansa vai menikö rahat hukkaan.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
en pysty koska en tiedä. mitä tietoja olisit tarvinnut?AkiS kirjoitti:Pystytkö kertomaaan yhtään tarkempia specsejä tuosta puhaltimestasi?caltsu kirjoitti:ensi keväänä penkityspäivillä on mukava otanta taas viritettyjä autoja. monet suunnittelee uusiksi laitteitaan. omaan autoon tulee nyt uusi turbo, gt35r tuplakuulalaakeroitu .86 pakopesällä. maksoi 1350e professiolan motorsissa. mukava nähdä pitääkö kaikki väitökset tuon tyypin ahtimesta paikkansa vai menikö rahat hukkaan.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Juu no... Kompuran AR. ja siipien koot noin alkuun. Kartat olis jees mutta niistä ei promotorikaan varmaan mitään tiedä. Mut pystys garretin sivuilta ainakin kattoo täsmääkö mihinkään jos tietäs vähän noita kokoja. Paitti jos tuo ahdin ihan promotorin omaa customia niin sittei täsmää kyllä mihinkään...caltsu kirjoitti:en pysty koska en tiedä. mitä tietoja olisit tarvinnut?AkiS kirjoitti:Pystytkö kertomaaan yhtään tarkempia specsejä tuosta puhaltimestasi?caltsu kirjoitti:ensi keväänä penkityspäivillä on mukava otanta taas viritettyjä autoja. monet suunnittelee uusiksi laitteitaan. omaan autoon tulee nyt uusi turbo, gt35r tuplakuulalaakeroitu .86 pakopesällä. maksoi 1350e professiolan motorsissa. mukava nähdä pitääkö kaikki väitökset tuon tyypin ahtimesta paikkansa vai menikö rahat hukkaan.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
tuo ei ole custom-malli. .70 näytti olevan kompurapuoli. siipiä en nyt voi mitata koska nauhamitalla saattaa mittatarkkuus heittääAkiS kirjoitti: Juu no... Kompuran AR. ja siipien koot noin alkuun. Kartat olis jees mutta niistä ei promotorikaan varmaan mitään tiedä. Mut pystys garretin sivuilta ainakin kattoo täsmääkö mihinkään jos tietäs vähän noita kokoja. Paitti jos tuo ahdin ihan promotorin omaa customia niin sittei täsmää kyllä mihinkään...

Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Laitat ahtimen atomeiksi jotta saa mittojacaltsu kirjoitti:tuo ei ole custom-malli. .70 näytti olevan kompurapuoli. siipiä en nyt voi mitata koska nauhamitalla saattaa mittatarkkuus heittääAkiS kirjoitti: Juu no... Kompuran AR. ja siipien koot noin alkuun. Kartat olis jees mutta niistä ei promotorikaan varmaan mitään tiedä. Mut pystys garretin sivuilta ainakin kattoo täsmääkö mihinkään jos tietäs vähän noita kokoja. Paitti jos tuo ahdin ihan promotorin omaa customia niin sittei täsmää kyllä mihinkään...

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Ylläpitäjä
ööh.. ei mitään.AkiS kirjoitti:Laitat ahtimen atomeiksi jotta saa mittojacaltsu kirjoitti:tuo ei ole custom-malli. .70 näytti olevan kompurapuoli. siipiä en nyt voi mitata koska nauhamitalla saattaa mittatarkkuus heittääAkiS kirjoitti: Juu no... Kompuran AR. ja siipien koot noin alkuun. Kartat olis jees mutta niistä ei promotorikaan varmaan mitään tiedä. Mut pystys garretin sivuilta ainakin kattoo täsmääkö mihinkään jos tietäs vähän noita kokoja. Paitti jos tuo ahdin ihan promotorin omaa customia niin sittei täsmää kyllä mihinkään...No ei vaa... Se saattas olla TÄMÄ paitti että tuos on .82 pakopesä...

Viimeksi muokannut Jaakkoki, La Marraskuu 26. 15:41:53 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Outoa on myös jos myi T25 pakopuolella Cossuun saa tehdä kaikki putket uusiksi?caltsu kirjoitti:otin sarjanumerot levystä ja tarkistin asiat oikeiksi.
harhaluulo oli että olisi ollut iso kuin mikä vaan todellisuudessa se onkin sopiva.
voi herätä aikasta hyvin.
tämä
outoa että virtala sanoi sen olevan isompi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
jup, tiedossa oli putkien sopimattomuus. sovitelevyä ei tulekaan vaan petsku alias jesus48 ilmoitti halukkuutensa koko välipalan tekoon kunnon kamasta.Walderama kirjoitti:Joo, T25 laippa on reilusti pienempi,kuin T3 laippa.
Aika paha on tehdä sovitelevyä,ettei tulisi kynnystä virtaus suuntaan.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Nytpä se sitten selvis mullekin minkä takia "gt35" laippa ei ole normaalikokonen..caltsu kirjoitti:otin sarjanumerot levystä ja tarkistin asiat oikeiksi.
harhaluulo oli että olisi ollut iso kuin mikä vaan todellisuudessa se onkin sopiva.
voi herätä aikasta hyvin.
tämä
outoa että virtala sanoi sen olevan isompi.

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
siitä tais olla eilen juttua jos muistan oikein,pätkii jostaan kumman syystä toi muisti.Hena kirjoitti:Nytpä se sitten selvis mullekin minkä takia "gt35" laippa ei ole normaalikokonen..caltsu kirjoitti:otin sarjanumerot levystä ja tarkistin asiat oikeiksi.
harhaluulo oli että olisi ollut iso kuin mikä vaan todellisuudessa se onkin sopiva.
voi herätä aikasta hyvin.
tämä
outoa että virtala sanoi sen olevan isompi.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
No cossuescon T25:n laipat täysin samat ja käy suoraan heittämällä paikalleen vaikka 4wd cossuun ainoa ero on sisääntulon suuaukko, on soikea mutta voi pienellä työllä muokkaa sopivaksi vanhalle 4wd:n pakosarjalle. Mut voipi olla että on tehty "cossu" versio ja onhan se jo 10vuotta vanhaWalderama kirjoitti:Joo, T25 laippa on reilusti pienempi,kuin T3 laippa.
Aika paha on tehdä sovitelevyä,ettei tulisi kynnystä virtaus suuntaan.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Mutta miksi tuo on myyty sulle gt35r:nä?caltsu kirjoitti:otin sarjanumerot levystä ja tarkistin asiat oikeiksi.
harhaluulo oli että olisi ollut iso kuin mikä vaan todellisuudessa se onkin sopiva.
voi herätä aikasta hyvin.
tämä
outoa että virtala sanoi sen olevan isompi.
Garretti lupaa tuolle 350hv.
Toi on melkein sama ahdin mitä esim. Futurez myy GT25/40R:nä ja 1149e hintaan ja tota saa vielä t3 liitännälläkin...
Tälle luvataan 450hv...
No kuitenkin... Toivottavasti täyttää lupaukset... Kommenttia sitten heti kun saat kiinni ja ajoon!
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Jep,juuri noin se onnistuukin.Tossa cossussa onkin toi välipala aika kätevä,sitä muuttamalla saa hyrrän,kuin hyrrän sopimaan.caltsu kirjoitti:jup, tiedossa oli putkien sopimattomuus. sovitelevyä ei tulekaan vaan petsku alias jesus48 ilmoitti halukkuutensa koko välipalan tekoon kunnon kamasta.Walderama kirjoitti:Joo, T25 laippa on reilusti pienempi,kuin T3 laippa.
Aika paha on tehdä sovitelevyä,ettei tulisi kynnystä virtaus suuntaan.
Pelkkä sovitelevy T3-->T25 ei onnistu.Tai onnistuu kyllä,mutta tulee mahdoton pykälä.Sen verran pienempi on t25 sisäänmeno.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tietääkseni To3 laipassa on n. 3"x 2" reikä ja T2 2.25" x 1.75" ei toi kovin jouhevaa menoa anna.Aksu kirjoitti:Mistä te siihen pykälää yritätte tehdä ?
Itellä oli T03 laippa ja kiinni ihin rhb6:nen eikä siellä mitään pykälä ollut pelkällä välilaipalla.
Eikös IHI RHB6 ahtimessa ole pyöreä reikä tai peräti To3 laippa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ihin laippa oli lähempenä t2:sen laippaa mutta kun sen teki 30mm levystä ja toisella puolella to3 kokoinen ja toisella ihin sekä jyrsitty välistä jouheammaksi.Linja oli suhteellisen sama kuin p-sarjan kollektorissa.
Ja se oli pelkkä välipala jonka läpi pultit menivät pakosarjasta turboon.
Pultti väli oli muistakseen sen verran erinlainen että toiselle puolelle to3 ja toiselle ihin jako olisi onnistunut,mutta levy oli sen verran kovaa että en edes yrittänyt ruveta tekemään kierteitä siihen.
Ja se oli pelkkä välipala jonka läpi pultit menivät pakosarjasta turboon.
Pultti väli oli muistakseen sen verran erinlainen että toiselle puolelle to3 ja toiselle ihin jako olisi onnistunut,mutta levy oli sen verran kovaa että en edes yrittänyt ruveta tekemään kierteitä siihen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer