En ole kans koskaan huomannu moista, tosin lumella en ole koskaan edes koittanu, mut asvaltilla kun tekee noin ni ei ravista.KtK kirjoitti:Miku kirjoitti:Mulla ei tee cossu ainakaan tollasta. Voiskohan kumminkin liittyä löysiin takaiskareihin. Rupee silleen pompottamaan. Tai jotain.Racehard kirjoitti: Viskoon liittyen kysymys: Kun esim. pyörittää Sierralla rinkiä lumella ja visko lukittuu, ja jatkaa siitä suoraan tarjoamalla kaasua, niin perä ravistaa tosi tuntuvasti. Onko tämä ominaisuus vai vika? Jos odottaa hetken ja lähtee sitten, niin ravistusta ei tunnu. Laukeaako visko silloin vai mistä on kyse?
Cossun perä 2WD
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Taisipa olla niin, että toimenpide pitää suorittaa alipaine tilassa. Lukon kasaaminen nimittäin...Timo kirjoitti:en tiedä mitä se aine on mutta mites aioit sen sinne laittaa jos sitä löydät? ei taida ainakaan ihan helposti onnistua, siis siten että tulee hyvä...haave kirjoitti:ei ollu apua noista vastauksista ELI jos joku tietää että mitä se aine on siellä viskolukon sisällä ja mistä sitää saa niin olisin kiitollinen tiedosta, Ford:ilta ei ainakaa tuntunu löytyvän.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Löysät takatuennan puslat ravistamisen sutimisessa yleisimmin aiheuttavat.Skorppi kirjoitti:KtK kirjoitti:En ole kans koskaan huomannu moista, tosin lumella en ole koskaan edes koittanu, mut asvaltilla kun tekee noin ni ei ravista.Miku kirjoitti: Mulla ei tee cossu ainakaan tollasta. Voiskohan kumminkin liittyä löysiin takaiskareihin. Rupee silleen pompottamaan. Tai jotain.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Puslat voisi tietysti vaikuttaa. Luulisi, että jaksaa lumella sutia ilman pompotteluja. Voihan siellä olla tietysti muutakin väljää jossakin voimansiirrossa mikä rupeaa häikkäämään. Iskarit ja jouset on jämäkät ja kunnossa. Pitää katella asiaa.. aika harvoin tuo on ilmennyt, mutta ihmetyttää silti.PasiZ kirjoitti:Löysät takatuennan puslat ravistamisen sutimisessa yleisimmin aiheuttavat.Skorppi kirjoitti:En ole kans koskaan huomannu moista, tosin lumella en ole koskaan edes koittanu, mut asvaltilla kun tekee noin ni ei ravista.KtK kirjoitti:Mulla ei tee cossu ainakaan tollasta. Voiskohan kumminkin liittyä löysiin takaiskareihin. Rupee silleen pompottamaan. Tai jotain.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Puslat vaikuttaa asiaan yllättävän paljon,mulla loppu se pompotus ja vellominen kun vaihdoin puslat uretaanisiin. Takakelkan puslat oli ihan loppu.Miku kirjoitti:Puslat voisi tietysti vaikuttaa. Luulisi, että jaksaa lumella sutia ilman pompotteluja. Voihan siellä olla tietysti muutakin väljää jossakin voimansiirrossa mikä rupeaa häikkäämään. Iskarit ja jouset on jämäkät ja kunnossa. Pitää katella asiaa.. aika harvoin tuo on ilmennyt, mutta ihmetyttää silti.PasiZ kirjoitti:Löysät takatuennan puslat ravistamisen sutimisessa yleisimmin aiheuttavat.Skorppi kirjoitti: En ole kans koskaan huomannu moista, tosin lumella en ole koskaan edes koittanu, mut asvaltilla kun tekee noin ni ei ravista.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Takakelkan puslat voi vaihtaa uretaanisiin mutta en suosittele takatukivarsille (ellei kaikista kovimmat, en ole testannut enkä testaa), cossun alkuperäiset on hyvät. Uretaaneilla perä muuttui vellovaksi käännöksissä. Etupää asia erikseen. nm."Uretaanit pihalle" Alkuperäiset ei maksa mitään, muistaakseni isompi pusla 185€kpl ja pienempi 155€kpl 

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
joo tai se pitäs saada kasaan niin että se tulis täyteen öljyä (tai mitä se aine nyt sitten onkin) eikä sinne jäis yhtään ilmaa. pitää nyt koittaa kasata niin hyvin ku mahdollista ja kattoa sitten että miten se lukko pitää.sierra4x4tbo kirjoitti:
Taisipa olla niin, että toimenpide pitää suorittaa alipaine tilassa. Lukon kasaaminen nimittäin...
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Ei tainnu ihan noin paljoa maksaa, ainakaan alennuksineen. Mankka semmoisen setin osti, tais jäädä alle 400€ koko 4 kappaleen setti.cossuesco kirjoitti:Takakelkan puslat voi vaihtaa uretaanisiin mutta en suosittele takatukivarsille (ellei kaikista kovimmat, en ole testannut enkä testaa), cossun alkuperäiset on hyvät. Uretaaneilla perä muuttui vellovaksi käännöksissä. Etupää asia erikseen. nm."Uretaanit pihalle" Alkuperäiset ei maksa mitään, muistaakseni isompi pusla 185€kpl ja pienempi 155€kpl
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Ne oli ovh hintoja, alennukset erikseensierra4x4tbo kirjoitti:Ei tainnu ihan noin paljoa maksaa, ainakaan alennuksineen. Mankka semmoisen setin osti, tais jäädä alle 400€ koko 4 kappaleen setti.cossuesco kirjoitti:Takakelkan puslat voi vaihtaa uretaanisiin mutta en suosittele takatukivarsille (ellei kaikista kovimmat, en ole testannut enkä testaa), cossun alkuperäiset on hyvät. Uretaaneilla perä muuttui vellovaksi käännöksissä. Etupää asia erikseen. nm."Uretaanit pihalle" Alkuperäiset ei maksa mitään, muistaakseni isompi pusla 185€kpl ja pienempi 155€kpl

-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Tehtiin kilpuriin alumiinista takakelkan puslat ja peränkannake muutettiin kiinteäksi. Ei maksanut juuri mitään eikä muuten pompota eikä vello... 

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Runkoa lienee vahvisteltu? Hieman taitaisi pitää meteliä katukäyttöisessä autossaCosesc kirjoitti:Tehtiin kilpuriin alumiinista takakelkan puslat ja peränkannake muutettiin kiinteäksi. Ei maksanut juuri mitään eikä muuten pompota eikä vello...

Vaan ei varmaan turhia anna periksi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
onneks peltorit on keksitty..ukormi kirjoitti:Runkoa lienee vahvisteltu? Hieman taitaisi pitää meteliä katukäyttöisessä autossaCosesc kirjoitti:Tehtiin kilpuriin alumiinista takakelkan puslat ja peränkannake muutettiin kiinteäksi. Ei maksanut juuri mitään eikä muuten pompota eikä vello...![]()
Vaan ei varmaan turhia anna periksi.

nyloni on kans ihan jees mut se ei taas hirveesti pakkasta kestä..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Hammasvälyksen nyt säätää helposti, mutta mites säädät tuon pinionin oikeaan korkeuteen lautaspyörään nähden jos ei ole voortin omia työkaluja? Ohjearvot kun on annettu niille vehkeille. Jos tämä mitta heittää niin perä laulaa ihan saletisti, tuosta hammasvälyksen merkityksestä äänen syntymisessä en niinkään ottaisi ressiä. Ja jos joku kohta kirkuu että saako muka hammasvälystä olla 5mm niin ei saa enkä ihan tuota tarkoittanutkaan. Olisi vaan mukava kuulla miten tuota pinionin säätöä on käytännössä toteutettu.sierra friikki kirjoitti:se hammas kosketus todellakin teke sen äänen.
jos ääni häiristee niin sit onkin ongelmia edessä.
nimittäin pokilaakereilla hammas välyksen saa muutettua mutta kun menet vanhaa perää säätämään hiljaiseksi niin taitaa korjaus olla vääränlainen.
ääni kovenee.
jäykemmät öljyt taitaa olla ainoo keino hiljentämiseen.
tai taka tilaan paksumpi matto.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Onko tää nyt se miltä 2wd cossun perän pitäs näyttää ja kuinka sieltä nyt se lukko otetaan irti ja saako sen pitään ihan kotikonsteilla?
http://s248.photobucket.com/albums/gg19 ... G_2439.jpg
http://s248.photobucket.com/albums/gg19 ... G_2439.jpg
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Eipä siihen taida kotikonstein muuta olla kuin väriä hampaisiin ja hakemaan kohdalleen, tosin siinä on aika tolkuton homma juurikin sen takia että kun liikuttaa pinionia vähänkin sisään/ulos niin hammaskosketuksen kuvio muuttuu ja kun taas siirrät lautaspyörää lähemmäs/kauemmas niin taas muuttuu hammaskosketus, eli pitää molempia muuttaa samalla ja jokaiseen liikutteluun tarvitsee saada vedettyä laakerit pois pinionista ja murikan poskista ja eripaksuista shimmiä väliin ja taas painaa laakerit paikalleen x 1000 kertaaArska kirjoitti:Shimmeillä juu mutta se mittauspuoli?

Yksi vaihtoehto on että hyväkuntoiset käytetyt tai uudet laakerit sorvaa aavistuksen väljiksi ja lähtee niillä hakemaan shimmeja suunnilleen kohdalleen, kun on noin kohdallaan niin sitten vielä "hienosäätöä" uusien/lopullisten laakereiden kanssa
http://www.drivetrain.com/ringpinioninstal.html
Tuolla on aika hyvin yleisluontoista tietoa hammaskosketus kuviosta ja muusta säätämisestä
En ymmärrä miksi hitossa ei voi tehdä noita peria samaan tyyliin kuin japanilaisissa yms muissa missä murikka purkenee eteenpäin. Paketin saa näppärästi pöydälle ja lautaspyörän sivusäätö on kierrettävillä laakeripesillä, ei paljoa helpommaksi voi muuttua
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 220
- Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
- Paikkakunta: kangasniemi
- Viesti: