Kytkin cossuun...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Speciltä tuli kytkinpaketti toissa päivänä. . 650ft/lbs lupasivat kestoa. Käyttökokemuksia kesällä. Nyt punttisalille kyykkyjä tekemään.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.magelius kirjoitti:Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?puuhapete kirjoitti:Speciltä tuli kytkinpaketti toissa päivänä. . 650ft/lbs lupasivat kestoa. Käyttökokemuksia kesällä. Nyt punttisalille kyykkyjä tekemään.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
näkyykö asetelmasssa numeroita joita ois hiottu pois?puuhapete kirjoitti:siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.magelius kirjoitti:Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?puuhapete kirjoitti:Speciltä tuli kytkinpaketti toissa päivänä. . 650ft/lbs lupasivat kestoa. Käyttökokemuksia kesällä. Nyt punttisalille kyykkyjä tekemään.
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
kuinka ne vois näkyä jos ne on hiottu pois?timoheikkinen792 kirjoitti:näkyykö asetelmasssa numeroita joita ois hiottu pois?puuhapete kirjoitti:siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.magelius kirjoitti: Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Meinasin et näkyykö onko jotain numero sarjoja ikään kuin yritetty hioa pois...puuhapete kirjoitti:kuinka ne vois näkyä jos ne on hiottu pois?timoheikkinen792 kirjoitti:näkyykö asetelmasssa numeroita joita ois hiottu pois?puuhapete kirjoitti: siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.mitäs se sit tarkoittaa? Vähän oli ehkä sen näköistä jälkeä maalin alla.
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
hyvin oli kyllä pois hiottu, ei näkynyt mitään vaikka yritin tiirailla..timoheikkinen792 kirjoitti:Meinasin et näkyykö onko jotain numero sarjoja ikään kuin yritetty hioa pois...puuhapete kirjoitti:kuinka ne vois näkyä jos ne on hiottu pois?timoheikkinen792 kirjoitti: näkyykö asetelmasssa numeroita joita ois hiottu pois?mitäs se sit tarkoittaa? Vähän oli ehkä sen näköistä jälkeä maalin alla.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen...
Viimeksi muokannut puuhapete, La Joulukuu 1. 21:49:22 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
ft/lbs * 1,35 = Nm ..eli toi 650ft/lbs on n.877Nm..voiks tollanen normi 1-levykytkin kestää noin kovaa vääntöä..? Viititko viel ottaa kuvaa niistä "liuskoista" mitkä pitää sitä keskiosaa/"massalevyä" paikoillaan? Toihan kuulostaa tosi asialliselta kytkimeltä, jos noi arvot pitää paikkansa..puuhapete kirjoitti:joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen...
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
650Nm:kin olis jo ihan kiva arvo.magelius kirjoitti:ft/lbs * 1,35 = Nm ..eli toi 650ft/lbs on n.877Nm..voiks tollanen normi 1-levykytkin kestää noin kovaa vääntöä..? Viititko viel ottaa kuvaa niistä "liuskoista" mitkä pitää sitä keskiosaa/"massalevyä" paikoillaan? Toihan kuulostaa tosi asialliselta kytkimeltä, jos noi arvot pitää paikkansa..puuhapete kirjoitti:joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen...
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
juu, tässä liuskoista vertailu kuva (epäselvä kännykuva) SPEC vs 4wd Cossumagelius kirjoitti:ft/lbs * 1,35 = Nm ..eli toi 650ft/lbs on n.877Nm..voiks tollanen normi 1-levykytkin kestää noin kovaa vääntöä..? Viititko viel ottaa kuvaa niistä "liuskoista" mitkä pitää sitä keskiosaa/"massalevyä" paikoillaan? Toihan kuulostaa tosi asialliselta kytkimeltä, jos noi arvot pitää paikkansa..puuhapete kirjoitti:joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen...
Käytetyn asetelman liuskat saattaa ollla erkaantuneet toisistaan hieman mutta eroa 0.3mm. Molemmissa 3liuskaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tälläistä löytyy Virtala Racingin sivuilta. Ainut että miten kovaksi poljin tulee tuollaisella asetelmalla.magelius kirjoitti:ft/lbs * 1,35 = Nm ..eli toi 650ft/lbs on n.877Nm..voiks tollanen normi 1-levykytkin kestää noin kovaa vääntöä..? Viititko viel ottaa kuvaa niistä "liuskoista" mitkä pitää sitä keskiosaa/"massalevyä" paikoillaan? Toihan kuulostaa tosi asialliselta kytkimeltä, jos noi arvot pitää paikkansa..puuhapete kirjoitti:joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen...
Ap ja Sachs racing kytkinosia
Sachs mallikohtaiset kytkin levyt ja asetelmat laaja valikoima kysy.
Esimerkiksi BMW M 3 ym. 228 mm asetelma 640 nm vääntö hinta 285 Euroa.
Esimerkiksi BMW M 3 ym. 240 mm asetelma massalevyllä!!! 600 nm käytetään esimerkiksi (MB 300 D 600 hv) vääntö hinta 450 Euroa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Onko toi rautasintteri levy se ei taida antaa luistattaa yhtään kuten ne vähän kuparin väriset napit?puuhapete kirjoitti:siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.magelius kirjoitti:Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?puuhapete kirjoitti:Speciltä tuli kytkinpaketti toissa päivänä. . 650ft/lbs lupasivat kestoa. Käyttökokemuksia kesällä. Nyt punttisalille kyykkyjä tekemään.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Onks kellää tarkempaa tietoa/kokemusta että istuuks toi M3 asetelma kuin helposti cossuun.. Ja mikä painelaakeri käy..Aksu kirjoitti: Tälläistä löytyy Virtala Racingin sivuilta. Ainut että miten kovaksi poljin tulee tuollaisella asetelmalla.Esimerkiksi BMW M 3 ym. 240 mm asetelma massalevyllä!!! 600 nm käytetään esimerkiksi (MB 300 D 600 hv) vääntö hinta 450 Euroa.
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
joo ei varmaankaan saa luistattaa, kuten ei "tavallista" sintteriäkään vaikka sitä vähän ehkä kestääkin.SLEI kirjoitti:Onko toi rautasintteri levy se ei taida antaa luistattaa yhtään kuten ne vähän kuparin väriset napit?puuhapete kirjoitti:siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.magelius kirjoitti: Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?
Jonkuhan tääkin on kokeiltava, tyyliin...
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
kysäseppäs joko "Mikko R" on saanut koneen/laatikon yhdistettyä projetissaan.magelius kirjoitti:Onks kellää tarkempaa tietoa/kokemusta että istuuks toi M3 asetelma kuin helposti cossuun.. Ja mikä painelaakeri käy..Aksu kirjoitti: Tälläistä löytyy Virtala Racingin sivuilta. Ainut että miten kovaksi poljin tulee tuollaisella asetelmalla.Esimerkiksi BMW M 3 ym. 240 mm asetelma massalevyllä!!! 600 nm käytetään esimerkiksi (MB 300 D 600 hv) vääntö hinta 450 Euroa.
Tosin sillä sorvattu vp, kokonaan omaa tuotantoa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
"Sisään" ajettu 3-levy kytkin 1500 Nm+ mitsun teräsvauhtipyörä 500€. Noita QM:n paketteja saa aika edullisesti ja pitäis riittää cossuunkin.
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Quarter Masterin kytkimistä saa ottaa n.-30% pois ilmoitetusta väännönkestosta, PO-Metal on noita mitannut useampia ja aina samoin tuloksin. Tosin kyllä 1000nm vielä cossuun riittää..
Mulla on omassa takavetocossussa juurikin tuollainen Quarter Master 1500nm 3- levykytkin, on muuten herkkä käyttää jos vertaa esim. AP:n yksilevyiseen kilpa-asetelmapakettiin.

Mulla on omassa takavetocossussa juurikin tuollainen Quarter Master 1500nm 3- levykytkin, on muuten herkkä käyttää jos vertaa esim. AP:n yksilevyiseen kilpa-asetelmapakettiin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
carbon semimetallic oli muuten vastaus kun kysyin Spec.tä. Pitäisi olla "ystävällinen" kadullekkin. Näkee sit joskus ehkä.SLEI kirjoitti:Onko toi rautasintteri levy se ei taida antaa luistattaa yhtään kuten ne vähän kuparin väriset napit?puuhapete kirjoitti:siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.magelius kirjoitti: Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Mitäs arvon raati on mieltä, kun olis tarve ostaa 4x4 Cossuuni uusi kytkin muiden päivitysten lomassa, vaihtoehtoja joita olen miettinyt on:
-Alcon 6-lapainen, jousitettu sintteri ja Asetelma.
-AP Racing 6-lapainen, jousitettu sintteri ja Asetelma.
tai
-AP Racing massalevy ja Asetelma.
Onko noilla kahdella ylemmällä käytännössä mitään eroa? tarkoitan asetelman jäykkyyttä (->kytkinpolkimen jäykkyyttä..) Hintaeroa ei näillä käytännössä ole.
Itse olen kallistumassa Alconiin, mutta onko SINULLA jotain hyviä argumentteja?
Tehoa tulee n.400hv
Kiitoksia asiallisista ja myöskin asiattomista kommenteista
:D:D
-Alcon 6-lapainen, jousitettu sintteri ja Asetelma.
-AP Racing 6-lapainen, jousitettu sintteri ja Asetelma.
tai

-AP Racing massalevy ja Asetelma.
Onko noilla kahdella ylemmällä käytännössä mitään eroa? tarkoitan asetelman jäykkyyttä (->kytkinpolkimen jäykkyyttä..) Hintaeroa ei näillä käytännössä ole.
Itse olen kallistumassa Alconiin, mutta onko SINULLA jotain hyviä argumentteja?

Kiitoksia asiallisista ja myöskin asiattomista kommenteista

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Asiallisuudesta en osaa sanoa, mut eiköhän vakioasetelma ja APracingin massalevy vahvistetulla painelaakerilla aja vielä asiansa noissa tehoissa. Itellä oli ko. paketti ja oli mukava käyttää ihan normiajossa. Laatikko taitaa oksentaa enemmin kuin kytkin... voin kertoa kokemuksesta.Stefa kirjoitti:
Kiitoksia asiallisista ja myöskin asiattomista kommenteista:D:D
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Kyllä, ainoa vaan että 270 on aika paljon vähemmän kuin 400 (väännöistä puhumattakaan)Hannez kirjoitti:Asiallisuudesta en osaa sanoa, mut eiköhän vakioasetelma ja APracingin massalevy vahvistetulla painelaakerilla aja vielä asiansa noissa tehoissa. Itellä oli ko. paketti ja oli mukava käyttää ihan normiajossa. Laatikko taitaa oksentaa enemmin kuin kytkin... voin kertoa kokemuksesta.Stefa kirjoitti:
Kiitoksia asiallisista ja myöskin asiattomista kommenteista:D:D

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
tuossa on minusta ihan järkevän hintanen kytkin cossuun. kaveri laittoi kyssäri et mitä lupaa max vääntöä tolle...
http://cgi.ebay.co.uk/ALCON-6-PADDLE-CL ... dZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/ALCON-6-PADDLE-CL ... dZViewItem
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Nyt tuli käytyä escon kanssa penkis ja 440hp tuli penkis kytkin toimi mut sit kun päästiin kokeilemaan tien päälle niin luistamaanhan se rupes jo parin kiihdytyksen jälkeen!
Nyt on 6 lapane sintteri ja ap racin asetelma!
Mikä olis polt on kykin mikä pitäs! Not ei tarvittisi purkaa koko alakertaa ja tasapainottaa.
Nyt on 6 lapane sintteri ja ap racin asetelma!
Mikä olis polt on kykin mikä pitäs! Not ei tarvittisi purkaa koko alakertaa ja tasapainottaa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Veikkaisin että et tainnu hiottaa tai sorvauttaa vanhaa kulunutta vauhtipyörää kuntoon kun kone oli osina...Cosander kirjoitti:Nyt tuli käytyä escon kanssa penkis ja 440hp tuli penkis kytkin toimi mut sit kun päästiin kokeilemaan tien päälle niin luistamaanhan se rupes jo parin kiihdytyksen jälkeen!
Nyt on 6 lapane sintteri ja ap racin asetelma!
Mikä olis polt on kykin mikä pitäs! Not ei tarvittisi purkaa koko alakertaa ja tasapainottaa.

Se on ilmeisesti usein se mikä porukalla unohtuu, kun laitetaan konetta kuosiin uusine järeine kytkimineen.
Jos kumminkin oot suorittanu ko. vauhtipyörän "huollon", niin sit on todennäköisesti käyttäjässä tai uusissa osissa vika...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Kyllä vauhtipyörän pinta sorvattin puhtaaksi ja levy ja asetelmakin oli uusia!tumppe kirjoitti:Veikkaisin että et tainnu hiottaa tai sorvauttaa vanhaa kulunutta vauhtipyörää kuntoon kun kone oli osina...Cosander kirjoitti:Nyt tuli käytyä escon kanssa penkis ja 440hp tuli penkis kytkin toimi mut sit kun päästiin kokeilemaan tien päälle niin luistamaanhan se rupes jo parin kiihdytyksen jälkeen!
Nyt on 6 lapane sintteri ja ap racin asetelma!
Mikä olis polt on kykin mikä pitäs! Not ei tarvittisi purkaa koko alakertaa ja tasapainottaa.![]()
Se on ilmeisesti usein se mikä porukalla unohtuu, kun laitetaan konetta kuosiin uusine järeine kytkimineen.
Jos kumminkin oot suorittanu ko. vauhtipyörän "huollon", niin sit on todennäköisesti käyttäjässä tai uusissa osissa vika...
Mut parin lähdön jälkeen rupee luistamaan sit kun jähtyy niin taas
pari vetoa 0-230km/h kestää ja sit rupee luistamaan!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Toi kuulostaa jo pahemman luokan rääkkäämiseltä, jos tosiaan puhut asioista oikeilla nimillä...Cosander kirjoitti:tumppe kirjoitti:Veikkaisin että et tainnu hiottaa tai sorvauttaa vanhaa kulunutta vauhtipyörää kuntoon kun kone oli osina...Cosander kirjoitti:Nyt tuli käytyä escon kanssa penkis ja 440hp tuli penkis kytkin toimi mut sit kun päästiin kokeilemaan tien päälle niin luistamaanhan se rupes jo parin kiihdytyksen jälkeen!
Nyt on 6 lapane sintteri ja ap racin asetelma!
Mikä olis polt on kykin mikä pitäs! Not ei tarvittisi purkaa koko alakertaa ja tasapainottaa.![]()
Se on ilmeisesti usein se mikä porukalla unohtuu, kun laitetaan konetta kuosiin uusine järeine kytkimineen.
Jos kumminkin oot suorittanu ko. vauhtipyörän "huollon", niin sit on todennäköisesti käyttäjässä tai uusissa osissa vika...
Mut parin lähdön jälkeen rupee luistamaan sit kun jähtyy niin taas
pari vetoa 0-230km/h kestää ja sit rupee luistamaan!
Eli tolaseen extreme urheiluun ko. kytkin ei taida olla valmis.
Eli jos tosiaan 440hv ...Nm? 0-230km/h täysvedolla niin en ite edes miettis ykslevy kytkintä...

Normi ajolla "silloin tällöin vedätystä" voi kestää (luultavasti), mut ei tollasta rääkkiä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Mut parin lähdön jälkeen rupee luistamaan sit kun jähtyy niin taas
pari vetoa 0-230km/h kestää ja sit rupee luistamaan![/quote]
Toi kuulostaa jo pahemman luokan rääkkäämiseltä, jos tosiaan puhut asioista oikeilla nimillä...
Eli tolaseen extreme urheiluun ko. kytkin ei taida olla valmis.
Eli jos tosiaan 4wd.kö? autolla 440hv ...Nm? 0-230km/h täysvedolla niin en ite edes miettis ykslevy kytkintä...
[/quote]
Auto on 2wd vääntö tais olla samaa luokkaa tehojen kans!
No ei tolla pääse kun ton 230km/h rajotin on7000
Jos kytkin ei kestä tommosta kiihdytystä niin en edes uskalla mennä testaamaan sitä radalle.
Ykkösellä ja kakkosella pitää mut sitkun pukataan kolmasta ja tulee pitoja niin het rupee luistamaan!
pari vetoa 0-230km/h kestää ja sit rupee luistamaan![/quote]
Toi kuulostaa jo pahemman luokan rääkkäämiseltä, jos tosiaan puhut asioista oikeilla nimillä...
Eli tolaseen extreme urheiluun ko. kytkin ei taida olla valmis.
Eli jos tosiaan 4wd.kö? autolla 440hv ...Nm? 0-230km/h täysvedolla niin en ite edes miettis ykslevy kytkintä...

Auto on 2wd vääntö tais olla samaa luokkaa tehojen kans!
No ei tolla pääse kun ton 230km/h rajotin on7000
Jos kytkin ei kestä tommosta kiihdytystä niin en edes uskalla mennä testaamaan sitä radalle.
Ykkösellä ja kakkosella pitää mut sitkun pukataan kolmasta ja tulee pitoja niin het rupee luistamaan!
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Ei tuohon mitään ihme kytkintä vielä pitäis tarvita, kuusilapainen sintteri pitäis hyvin riittää.tumppe kirjoitti:Toi kuulostaa jo pahemman luokan rääkkäämiseltä, jos tosiaan puhut asioista oikeilla nimillä...
Eli tolaseen extreme urheiluun ko. kytkin ei taida olla valmis.
Eli jos tosiaan 440hv ...Nm? 0-230km/h täysvedolla niin en ite edes miettis ykslevy kytkintä...
Normi ajolla "silloin tällöin vedätystä" voi kestää (luultavasti), mut ei tollasta rääkkiä.
Toimiiko kytkimen automaattisäätö oikein?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Pohdin asiaa vielä ja tulin kyl itekkin siihen tulokseen että kyllä sen pitäs kestää vielä noilla tehoilla jos vääntöäkin on vaan jotain 450nm, ku itellä oli n.1,2bar ahdoilla "ehkä" noin 400Nm (penkissä 1,5bar 470Nm).
Eikä mulla oo toi jo hiukan käytetty 6-lapanen ja AP racing asetelma antanu vedossa periks, ainoastaan ku 2-vaiht. koitin joskus epäonnistuneesti polttaa kumia seisovasta lähdöstä, niin silloin on antanu periks, mut ei kertaakaan vedossa...
Eikä mulla oo toi jo hiukan käytetty 6-lapanen ja AP racing asetelma antanu vedossa periks, ainoastaan ku 2-vaiht. koitin joskus epäonnistuneesti polttaa kumia seisovasta lähdöstä, niin silloin on antanu periks, mut ei kertaakaan vedossa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no kuten cosanderin kanssa privailin niin jossakin on oikeesti vikaa..
Mulla oli Sepolta "saatu" nelilapainen sintteri, vakiopaineasetelmalla, vauhtipyörän taso hiottu, kesti nelisen vuotta tehoilla 465-511hv, vääntöä 540-580nm, ja monet ratapäivät tuli käytyä, saati muut "testailut", lopussa alkoi pikkasen luistamaan ja syykin selvisi kun sen pois otti, oli pinnat loppu.
eli höpöjä luulla et ei pitäis pitää noilla tehoilla..
peruscossu hyvin lastutettuna ja pikkasen muutenkin modattuna tuottaa sen 350hv/liki 500nm, ja kyllä niissäkin on ihan vakiokytkimet pitäneet melko hyvin, saati sitten x-lapaiset sintterit, vääntö se on mikä kytkimen tappaa, ei teho. ja cosanderilla kun jostain syystä ei oikein vääntökäyrä ole vielä kohdallaan, niin ei pitäis kyllä kytkimenkään luistaa.
mut se et miksi ei pidä, sitä en tiedä, sitä jo privana mietittiin.
Mulla oli Sepolta "saatu" nelilapainen sintteri, vakiopaineasetelmalla, vauhtipyörän taso hiottu, kesti nelisen vuotta tehoilla 465-511hv, vääntöä 540-580nm, ja monet ratapäivät tuli käytyä, saati muut "testailut", lopussa alkoi pikkasen luistamaan ja syykin selvisi kun sen pois otti, oli pinnat loppu.
eli höpöjä luulla et ei pitäis pitää noilla tehoilla..
peruscossu hyvin lastutettuna ja pikkasen muutenkin modattuna tuottaa sen 350hv/liki 500nm, ja kyllä niissäkin on ihan vakiokytkimet pitäneet melko hyvin, saati sitten x-lapaiset sintterit, vääntö se on mikä kytkimen tappaa, ei teho. ja cosanderilla kun jostain syystä ei oikein vääntökäyrä ole vielä kohdallaan, niin ei pitäis kyllä kytkimenkään luistaa.
mut se et miksi ei pidä, sitä en tiedä, sitä jo privana mietittiin.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Mulle on kerrottu, että mitä enemmän lapoja, niin sitä enemmän pitää olla asetelmassa painetta, että saadaan pitoa kytkimeen. Jos halutaan tielle mukava käyttöinen kytkin, niin 3- tai 4-lapainen. 6-lapaisessa pitää olla sikajäykkä asetelama, että pintapaine saadaa samaksi, kuin esim. 3-lapaisesa. Jos pintapaine pieni, niin 6-lapainen luistaa helpommin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Just tuli paketti mulle Woodfordilta. 550e kuluineen.adh kirjoitti:varmaankin englannista noin 500 euroaSultzi kirjoitti:Vaikuttaako sylinterimäärä mitenkään lapojen määrään? Aika moni täällä näyttää käyttävän noita alconin asetelmia ja 6-lapasta jousitettua sintteriä. Saako tällä n. 600nm väännönkeston? Mistä kannattaa ostaa?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tämä taas taitaa olla näitä mitä kenenkin mielestä juttuja.Vesku kirjoitti:Mulle on kerrottu, että mitä enemmän lapoja, niin sitä enemmän pitää olla asetelmassa painetta, että saadaan pitoa kytkimeen. Jos halutaan tielle mukava käyttöinen kytkin, niin 3- tai 4-lapainen. 6-lapaisessa pitää olla sikajäykkä asetelama, että pintapaine saadaa samaksi, kuin esim. 3-lapaisesa. Jos pintapaine pieni, niin 6-lapainen luistaa helpommin.
Ainakin täällä suunnalla on tarvikemyyjä sitä mieltä että 3-lapaisella tulee tie-käyttöön turhan äkäinen kun taas 4-lapaisella saisi viellä jollain lailla "mukavan"
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
6 lapainen alcon ja 4wd kossun paine asetelma. Hyvin pitää 600nm. Ja monta vuotta vieläpä, tai kesää siis.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Kuinka pian tuli tuolta kytkin?Stefa kirjoitti:Just tuli paketti mulle Woodfordilta. 550e kuluineen.adh kirjoitti:varmaankin englannista noin 500 euroaSultzi kirjoitti:Vaikuttaako sylinterimäärä mitenkään lapojen määrään? Aika moni täällä näyttää käyttävän noita alconin asetelmia ja 6-lapasta jousitettua sintteriä. Saako tällä n. 600nm väännönkeston? Mistä kannattaa ostaa?
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi