Moottori teki stopin !

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Heinäkuu 7. 6:49:28 2007

Eli eilen illalla cossun kone sammui kuin seinään.Kipinä tulee,bensapumppu ei pyöri, venttiilikopan alla ei mitään hälyyttävää.Olisko ruiskujen ohjaus pois pelistä vai mitä??? Tulppa näytti kuivalta kun otin pois. Taas olis hyvät neuvot
tarpeen :lol: :lol:
Anteeks väärä info tässä alussa ,nyt korjattu BENSAPUMPPU EI PYÖRI!!
Viimeksi muokannut ls454, Su Heinäkuu 8. 21:45:37 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » La Heinäkuu 7. 10:22:28 2007

en tiedä et onko kovin yleinen vika mut esa84:n (entisessä) cossussa oli samat oireet ja siinä suuttimille tulevassa johtonipussa oli kosketushäikkää...eli venakopan takan oleva liitin oli hapettunu ja sitärataa ei tullu suutimille jännitettä

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Heinäkuu 7. 10:45:19 2007

ensimmäisenä tuli mieleen takakontin tappo-kytkin, mut jos pumppu pyörii niin se se ei ole. tuo henun mainitsema liitos voi olla yksi syy.

toinen syy voi olla kammen asentoanturi, tarkista välys ja ohmit.

katso myös jakajan sisällä oleva tahdistin anturi, ettei ole johdot hapettuneet/kuori rikki ja ota yhteen/maihin.

kokeile startatessa kädellä suutinta, sen naksumisen huomaa kyllä, tai sit kuuntele stetoskoopilla et naksuuko. se antaa hieman lisäinfoa vian paikallistamiseksi. muuta ei tähän hätään tuu mieleen. toki kaikki liitokset ja muut kannattaa tarkastaa ja voidella "sähkösprayllä".
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Heinäkuu 7. 10:46:45 2007

Mittaa tuleeko suuttimille virtaa ? Jos ei , lähde koneesta boksiin päin tarkastamaan liitokset jne.
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Heinäkuu 7. 12:07:36 2007

Sytytyksenohjaus yksikkö rikki?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Heinäkuu 7. 14:37:46 2007

Bensanpaineet olis ja hyvä mitata. Ei välttämättä tule soppa koneelle asti vaikka pumppu pyöriskin.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Heinäkuu 7. 19:16:31 2007

Ton stetoskoopin korvaa ihan tavan ruuvimeisseli, kärki suuttimen runkoon kiinni ja otepää korvan juureen.

Toimii.

Ja juu, löpön paineet kannattas tarkistaa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Heinäkuu 8. 18:11:52 2007

Kannattaa lähtee liikkeelle maadoituksista ja mittaamalla ruiskun johtosarja. Ei tarvii kuin yleismittarin ja kaverin joka on konehuoneessa ja mittaat jokaisen pinnin läpi missä pitäis kontakti olla. Kytkis on hyvä olla, selvii moni juttu.
Kaikki perusasiat läpi järjestyksessä jotta ei eksy hommassa. Kossun ruiskun johtosarja on vanhemmiten häiriöherkkä koska ei ole ihmeellisesti niputettu ja pääsee hankaamaan mm. venakoppa ja imusarja. Imusarjassa on yhdet maadoitukset.
Sitten nää legendaariset jakajan anturin johdot, kammenkulma jne jne mapit ja kumppanit.
Siivessä ei ole "tappokytkintä", mutta b-paineet kannattaa toki tutkia.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Heinäkuu 8. 21:38:33 2007

SHR kirjoitti:Kannattaa lähtee liikkeelle maadoituksista ja mittaamalla ruiskun johtosarja. Ei tarvii kuin yleismittarin ja kaverin joka on konehuoneessa ja mittaat jokaisen pinnin läpi missä pitäis kontakti olla. Kytkis on hyvä olla, selvii moni juttu.
Kaikki perusasiat läpi järjestyksessä jotta ei eksy hommassa. Kossun ruiskun johtosarja on vanhemmiten häiriöherkkä koska ei ole ihmeellisesti niputettu ja pääsee hankaamaan mm. venakoppa ja imusarja. Imusarjassa on yhdet maadoitukset.
Sitten nää legendaariset jakajan anturin johdot, kammenkulma jne jne mapit ja kumppanit.
Siivessä ei ole "tappokytkintä", mutta b-paineet kannattaa toki tutkia.
Bensapumppu on ok testasin sähköllä liittimestä suoraan niin pyörii.Bensapumpun rele ei saa ohjausta eculta johto releeltä eculle mitattu ja ok..Testaako ecu jotain ennekuin antaa luvan bensapumpulle?Annoin alussa väärää infoa bensapumppu ei toimi!! :shock:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Heinäkuu 8. 22:04:58 2007

Kampiakselin anturista ainakin menee tieto bensapumpulle kun starttaa.. Eli jos se anturi on paskana niin ei toimi.. Sen anturin pystyy mittaamaan ja ohmimäärä 600-1000 väliin.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Heinäkuu 8. 22:39:01 2007

ls454 kirjoitti:
SHR kirjoitti:Kannattaa lähtee liikkeelle maadoituksista ja mittaamalla ruiskun johtosarja. Ei tarvii kuin yleismittarin ja kaverin joka on konehuoneessa ja mittaat jokaisen pinnin läpi missä pitäis kontakti olla. Kytkis on hyvä olla, selvii moni juttu.
Kaikki perusasiat läpi järjestyksessä jotta ei eksy hommassa. Kossun ruiskun johtosarja on vanhemmiten häiriöherkkä koska ei ole ihmeellisesti niputettu ja pääsee hankaamaan mm. venakoppa ja imusarja. Imusarjassa on yhdet maadoitukset.
Sitten nää legendaariset jakajan anturin johdot, kammenkulma jne jne mapit ja kumppanit.
Siivessä ei ole "tappokytkintä", mutta b-paineet kannattaa toki tutkia.
Bensapumppu on ok testasin sähköllä liittimestä suoraan niin pyörii.Bensapumpun rele ei saa ohjausta eculta johto releeltä eculle mitattu ja ok..Testaako ecu jotain ennekuin antaa luvan bensapumpulle?Annoin alussa väärää infoa bensapumppu ei toimi!! :shock:
Käykö se tuolla virityksellä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Heinäkuu 9. 8:11:47 2007

siipicossu kirjoitti:
ls454 kirjoitti:
SHR kirjoitti:Kannattaa lähtee liikkeelle maadoituksista ja mittaamalla ruiskun johtosarja. Ei tarvii kuin yleismittarin ja kaverin joka on konehuoneessa ja mittaat jokaisen pinnin läpi missä pitäis kontakti olla. Kytkis on hyvä olla, selvii moni juttu.
Kaikki perusasiat läpi järjestyksessä jotta ei eksy hommassa. Kossun ruiskun johtosarja on vanhemmiten häiriöherkkä koska ei ole ihmeellisesti niputettu ja pääsee hankaamaan mm. venakoppa ja imusarja. Imusarjassa on yhdet maadoitukset.
Sitten nää legendaariset jakajan anturin johdot, kammenkulma jne jne mapit ja kumppanit.
Siivessä ei ole "tappokytkintä", mutta b-paineet kannattaa toki tutkia.
Bensapumppu on ok testasin sähköllä liittimestä suoraan niin pyörii.Bensapumpun rele ei saa ohjausta eculta johto releeltä eculle mitattu ja ok..Testaako ecu jotain ennekuin antaa luvan bensapumpulle?Annoin alussa väärää infoa bensapumppu ei toimi!! :shock:
Käykö se tuolla virityksellä?
Ei käy ,ei edes lupaa :shock:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Heinäkuu 9. 11:11:19 2007

Tuosta pumpun käskyttämisestä niin kone pitää pyörähtää jotta pumppu surahtaa näin ulkomuistista, eli pelkkä virtojen päälle laitto ei startaa pumppua...tästä voi jotain päätellä, vaikka toi pablon hajatelma.
Yleisesti vanhassa kossussa kannattaa tutkia johtosarjat (lähinnä ettei oo hinkannu johki, palanu, joku repiny), maadoitukset, pistokkeet ja uusia pistokkeita (saa tiiviitä ja jämptejä pro töpseleitä, orkkikset useesti runkattuna löysiä ja imevät paskaa).

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ma Heinäkuu 9. 11:45:50 2007

Kyllä ruiskupeleissä pumppu yleensä(?) pyörähtää kun virrat laittaa päälle. Näin olen todennut käyvän myös cossuissa mutta ei aina ja kaikissa. En sitten tiä onko siellä joku mikä tunnistaa että painetta on vielä ja ei sitten pyöräytä pumppua jos paineet riittää käyntiinlähtöön :?:
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Heinäkuu 9. 12:19:50 2007

Jos kampuran siivapyörän nasta on asentotunnistimen kohdalla niin silloin pumppu pyörähtää hetri kun lyödään virrat päälle.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Heinäkuu 9. 20:21:33 2007

Nyt käy lopullinen vika löytyi puolasta,se antoi kipinän kun tulpat oli johtojen päissä , mutta ei enää kun laittoi koneeseen kiinni . Kiitos kaikille jotka olitte mukana ratkaisemassa ongelmaa :lol: :lol:
Bensapumppu ongelma ratkesi johtosarjoja sprayaamalla.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Heinäkuu 9. 22:54:10 2007

Hyvä että vika löytyi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » Ke Tammikuu 16. 21:04:05 2019

Jatketaan tästä. Sain tänään cossun koneremontin valmiiksi ja otin siitä savutkin pihalle.

No itse asiaan. Eli lohko on 200 10 pitkällä pinnapultilla ja wisecon 92 männät.
Kansi on nelikon lähes vakio mitalla oleva yksilö. No sitten tapahtui seuraavaa.
Odottelin että nostajat hiljenis kun auto kävi. Täältä lukeneena että anna vaan lämää kyllä ne siitä hiljenee. :D
No joo hiljeni nopsasti kun pako nokka hirtti kiinni yhdestä pukista. Ilmeisesti noi pinnapultit tukkii öljykanavan pakopuolelta? Turbon linja oli tukossa ainakin ja sen otin suoraan öljynsuodatin jalalta. Eipä tullut tyhmyyksissä pyöriteltyä öljynpaineita kokoamis vaiheessa vaan vasta ennen starttausta. Ostin tuon koneen kansineen osina ja kannen vielä jouduin koneistamaan joten rahaa tuohon kanteen on palanut noin 2t. Osaako joku kertoa mikä meni pieleen. Eikös tuon nokkalinjan saa jossain korjattua? Ylös toi kansi täytyy nostaa ja selvittää syy. Tämä viesti on puoliksi avautumista ja puoliksi kysymys. No hetken oli hyvä fiilis kun mun elämän toinen ensikäynnistys cossun koneesta ja heti starttas. No harrastus näköjään vaatii toisinaan enemmän pelimerkkejä. :roll:
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » Ke Tammikuu 16. 23:17:57 2019

Kävin vielä tutkimassa koneen raatoa ja ilmeisesti pinnapulttien reijät on liian tiukat ettei öljy pääse perille asti.
Jos joku voisi vielä varoiksi mainita mistä pulteista öljyn pitäisi tulla. Enpä tajunnut tätä asiaa ollenkaan että menis öljy pulttien kanssa kaverina. :? Nokka pukki joka otti itteensä on tosiaan keskimmäinen pakopuolelta. Aksila näytti ottaneen enemmän itseensä kuin pukki. Pukissakin on kyllä jälkiä mutta kuinka vaarallista se on kun ei tunnu väljältä jos laittaa vaan uuden kannen ja vaihtaa aksilan. Tai tohtiiko näitä kansia täyttöhitsata?
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » To Tammikuu 17. 12:30:04 2019

Kansi otettu irti ja lähtee korjaus lenkille. Ei vielä tietoa miten ja kuinka korjataan. No kuitenkin pää ongelma on että öljylinjat on tukittu. Tää vissiin on melko normaali toimenpide pitkillä pulteilla? Öljyä kyllä tulee kanavihin kun tulpat otti pois. Muokkaanko jotain pultin reikiä vai laitanko suoraan kannen taakse syötön? Jos näin niin pitääkö laittaa molemmin puolin vai onko kanavat yhteydessä toisiinsa? Siinä muutama kysymys. Kiitos vastauksista jo etukäteen :)
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Tammikuu 17. 12:35:09 2019

Kannen taakse öljysyötöt.

Voit samalla tukkia lohkon kansitasossa olevan kanavan, eipähän hikoile kannentiivisteestä öljyä pihalle..

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Tammikuu 17. 18:07:12 2019

Tosiaan kannessa öljy kulkee etummaisten kannenpulttien läpi imupuolelta pakopuolelle ja tukkoonhan ne menee jos liian paksut pultit on.
Kannen takaata kanavat yhteen niin ongelma korjaantuu, voi toki tehä ulkoisen syötön kokonaan.
Itellä tämmönen patentti -> KUVA
Joo ja kyllä näitten kanssa on saanu oppirahoja maksella itsekukin ja maksellaan edelleen..
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » To Tammikuu 17. 19:12:42 2019

Kansi käyty viemäs rintakarille lapualle ja meinas että riittäisi yläpukin koneistus ja kanteen vaan kiillotus. Nokka aksila ottanut toisesta ulko kantista vähän osumaa mutta meinas että ihan riittävästi jää vielä laakeri pinta-alaa ja käski laittaa vaan saman kiinni kiillotettuna. Taidan kuitenkin ottaa aksilan tuosta vanhasta moottorista joka on tarkoitus jossain välis porauttaa ja niputtaa kasaan. No suht vähällä tästä kuitenkin selvittiin. Lohkossa oli tukittu tosiaan kaikki kolme öljykanavaa ja siksi öljyä ei ollut mennyt. Eipä vaan käynyt edes pienes mieles että olis voinu olla kanavia tukittu vaikka olin kyllä joskus kirjaviisaana siitä täällä lukenutkin. Mutta mistä ihmeestä sinne imupuolelle sitte pääsi jos kanavat oli tukos? Eli Timo suosittelee täysin ulkoista linjaa. Meneekö pahoin metsään jos laittaa yhdellä putkella ensin imupuolen nurkkaan ja siitä pakonurkkaan ja siitä vielä turbolle? Ja Akis versiossa siis kanteen öljy vakio paikasta mutta takaa yhdistetty kanavat? Turbolleko alun perin öljy menee keskimmäisen pultin reikää pitkin? Entäs se viimeinen öljyreikä. Ex konees näytti olevan kaikki auki.
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » To Tammikuu 17. 19:37:38 2019

Jotenkin on sellainen fiilis että taidan vetää suoraan päätyyn syötöt kun jotenkin katos luotto tuohon orkkis paikkaan. Sitten jää 2 vaihtoehtoa joko noin kun kirjoitin tai turbolle täysin oma. Siistein olis jos vetäis kaikki samalla mutta tuleeko ongelmia kannen tai turbon voitelun kanssa. Oma linja turbolle kuitenkin samasta öljynsuodatin jalan liittimestä t haaran kanssa auttaako asiaan yhtään? Ja vielä täältäkin kyselen että mihin momenttiin noi pitkät pultit olisi hyvä vetää kun tiedot vaihtelee suuresti. :D Ekassa yrityksessä oli 80nm joka oli kosusen suositus. Pahviksi on tulos a ryhmän pahvi. Edellinen vissiin joutaa romukoppaan vaikka aika vähäiseksi jäi käyttöikä. Onneksi on aarrekammiosta ottaa pahvi tilalle :D
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Tammikuu 18. 11:31:56 2019

Varmaan toimii ihan hyvin noin kuin kirjotit..

..itse saattaisin tehdä omat öljylinjat kannelle ja turbolla. Luultavasti käytännössä ei mitään väliä.

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » Pe Tammikuu 18. 14:24:28 2019

Taidan kokeilla tuolla tavalla. Saa vähän siistimmän paketin kasaan. Jos vielä saisin mielipiteitä tuohon momentti asiaan niin olis selvät sävelet sitten kun kannen saan takaisin :D Kiitoksia tämän hetkisistä vinkeistä
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Tammikuu 18. 18:01:53 2019

Oma mielipide, 80nm kuulostaa pienelle, mutta 100nm taas kovalle. Tiuhakierteinen vetää kyllä paremmin kiinni kuin normi pultti.
Itsellä oli 90nm ja100nm pinnapulteilla. 100nm kanssa prikat uppos/selvät jäljet jätti jo kanteen.
Oli Kupari renkailla (lohkossa urat) ja massa tiiviste, ei vuotanut kummallakaan momentilla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Tammikuu 19. 12:33:40 2019

Jos oli lohkosta kaikki kolme öljyreikää tulpattu niin ei pitäs kyllä kanteen tulla mistään öljyä..?
Kannelle öljy tulee vain siitä etummaisesta, keskimmäisestä vain ahtimelle, viiminen ei mee cossussa mihinkään.
Itellä siis jätetty se eka auki ja varmuuden vuoksi takaata yhdistetty ja jätetty varaus ulkoselle syötölle.
Ahtimelle tulee sitte oma syöttö jakoblokin kautta.
Momenttiasiaan ei uskalla muuta kommentoida kun että pulttien valmistajan ohjeiden mukaan jos vaan on tiedossa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » La Tammikuu 19. 15:48:43 2019

Joo enköhän mä näillä tiedoilla saa koneen nippuun. Pitää tehdä lopullinen päätös kun saan kannen takaisin. Ei ole tietoa pulttien valmistajasta mutta yli 90nm en sitten ainakaan vedä.
Kiitoksia kaikille nyt on enemmän valoa näkyvissä ja jos hyvin käy niin voi päästä jopa tallista tienpäälle testaamaan :driv
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » Ma Tammikuu 28. 21:26:33 2019

Jatkan nyt tähän kun samasta motista on kyse. Eli nyt palikat kasas ja lämpöiseksi käytettykin toimii ihan hyvin paitsi nelosen pakosarjan pinnapultin välistä tulee pakkasnesteitä läpi lämpöisenä. Eikä tule siitä vesiletkusta jota itsekin ensin epäilin. Ostin aikoinaan tuon kannen juurikin sen takia ettei olisi halki vesitilaan niinkuin edellinen jonka kylläkin itse onnistuin aiheuttamaan. Se kyllä pelitti ainakin 5 vuotta ja kestäis jopa vieläkin jos ei ehjää purkaisi. Taisin silloin laittaa paikkaainetta nesteiden sekaan. Tää motti oli kyllä tarkoitus tehdä priimaksi mutta se juna tais jo mennä. Kuitenkin mitäs tekisitte nyt? Jotain tiivistys ainetta pinnapultin väliin? Eipä vaan taida kestää lämpötilan puolesta. Vuodon paikkaus ainetta nesteiden sekaan. Ja mielellään en taas purkaisi tuota taas eli toivotaan "helppoa" korjaustapaa. Kiitoksia taas vastauksista etukäteen :D
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Tammikuu 28. 21:56:26 2019

Kyl sen liiman pitäis kannen sisällä kestää.
Chevyn pikkulohkossa kannenpultit menee vesitilaan, samaa liimaa laittaisin tohonkin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Moottori teki stopin !

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » Ti Tammikuu 29. 23:52:08 2019

Joo ainakin toistaiseksi näyttää pysyvän vedet oikeas paikas.
Loctiten 542 laitoin lämmönkesto on 150 astetta mutta jos ei toimi tuolla niin pitää hommata sitten loctiten 272 jolle lupaavat 200 astetta. On se vaan kiva kun pääsi liikenteeseen näiden vastoinkäymisten jälkeen. Kiitos kaikille jotka antoivat vinkkejä. :D
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

Vastaa Viestiin