Cossun kansipahvi asiaa.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 2. 21:52:37 2008

Se jää sit nähtäväks... Tuo "Pasin hoivissa" oleva rajumman koneen alku ei tuu kumminkaan piiitkäään aikaan oleen vielä kasas, joten sitä on turha täs vaihees vielä spekuloida, suunnitelmat voi muuttua vielä 100 kertaa ennenkö kansi on pultattuna lohkoon...
Jaa että miksikö, no eipä oo ketään tuonu lottovoittoa vielä... :lol: :?
Mutta katotaan nyt ensiks miten tuo pahvi kestää kovilla pulteilla siinä n.400hv toisessa koneessa... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Kesäkuu 24. 22:43:45 2014

pitäis navalinen irtoliekkirengas tiivisteeseen, tai liekkirenkaille tilata uusi tiiviste. 91.6mm poraus. tarvisi liekkirenkaan ulkohalkasijan, oisko sama kaikil 91.6mm tiivisteillä?/mittaan oman, kun kerkiän tallille ja sitten tiivisteen paksuus, on siinä alkuperäsessä paketissa, mulla nyt ei ainakaan ole sitä pakettia tallella, oisko jollain muulla?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Re: Vs: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ti Kesäkuu 24. 23:03:02 2014

Navalinean liekkirenkaan ulkohalkaisija 98mm. Paksuudet valinnan mukaan, joko 1,3mm, 1,6mm tai 1,9mm. Toi 1,3mm varmaankin yleisimmin käytetty paksuus cossussa. Liekkirenkaan reikä, eli sisämitta 92,5mm. Eri porauksille ei oo erikokoisia
renkaita, kaikissa toi 92,5mm reikä.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Vs: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Kesäkuu 24. 23:09:11 2014

harry81 kirjoitti:Navalinean liekkirenkaan ulkohalkaisija 98mm. Paksuudet valinnan mukaan, joko 1,3mm, 1,6mm tai 1,9mm. Toi 1,3mm varmaankin yleisimmin käytetty paksuus cossussa. Liekkirenkaan reikä, eli sisämitta 92,5mm. Eri porauksille ei oo erikokoisia
renkaita, kaikissa toi 92,5mm reikä.
thänks!

jännä kun tiivistettä tilailin/kyselin, tarvii liekkirenkaan koon ja pahvin mitan. kysyin sitten että riittääkö jos mittaan liekkirenkaan paksuuden tai käytetyn pahvin, niin tuli vaan tuo vastaus että alkuperäsestä pakkauksesta näkee. mutta voi siis tilailla nuin et sen renkaan ulkohalkasija 98mm ja 1,3mm paksuus.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Re: Vs: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ti Kesäkuu 24. 23:32:01 2014

Paolo Ricciltä kysyit? Mä oon näköjään tilannu oman tiivisteni sähköpostin mukaan tuotenumerolla 80058. Ja kyseessä se 1,3mm tiiviste. Navalineasportin sivuilta saa ladattua gatalogin josta näkee noi tiivisteet. Jos et oo varma et sul on ollu just toi 1,3mm tiiviste, niin varmista viel niiden liekkirenkaides paksuus ennenku tilaat sen massan. EDIT: Ja onhan siellä näköjään 1,4mm versiokin. Tuolta saat sen gatalogin http://www.navalineasport.it/eg/catalogo_eg.htm

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Vs: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Kesäkuu 25. 5:35:54 2014

harry81 kirjoitti:Paolo Ricciltä kysyit? Mä oon näköjään tilannu oman tiivisteni sähköpostin mukaan tuotenumerolla 80058. Ja kyseessä se 1,3mm tiiviste. Navalineasportin sivuilta saa ladattua gatalogin josta näkee noi tiivisteet. Jos et oo varma et sul on ollu just toi 1,3mm tiiviste, niin varmista viel niiden liekkirenkaides paksuus ennenku tilaat sen massan. EDIT: Ja onhan siellä näköjään 1,4mm versiokin. Tuolta saat sen gatalogin http://www.navalineasport.it/eg/catalogo_eg.htm
jeps, soittelin sille eka ja laitoin perään viestiä ja viestitellen ollaan jatkeltu.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Vs: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Kesäkuu 25. 9:31:42 2014

harry81 kirjoitti:Navalinean liekkirenkaan ulkohalkaisija 98mm. Paksuudet valinnan mukaan, joko 1,3mm, 1,6mm tai 1,9mm. Toi 1,3mm varmaankin yleisimmin käytetty paksuus cossussa. Liekkirenkaan reikä, eli sisämitta 92,5mm. Eri porauksille ei oo erikokoisia
renkaita, kaikissa toi 92,5mm reikä.
no aiemmin nimenomaan oli erikokoisia eri poraukselle. mites sitten jos lohkon poraus on 94mm ja liekkirenkaan sisämitta 92,5mm, ei taida olla hyvä juttu kun mäntä tulee eka kerran dekin yli.. ;) ?

Paolo nimenomaan halusi aina tietää porauksen, ja sen perusteella hän laittoi oikeankokoisella sisämitalla olevan pahvin. Kerran meni hoono-soomi termit sekas ja kun mä puhuin hänelle liekkirenkaan sisämitasta, hän ymmärsi sen porauksen kooksi ja liian isoreikäinenhän liekkirengas tuli. ;)
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Re: Vs: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ke Kesäkuu 25. 11:35:16 2014

No sehän on selvä et 94 poraukselle ei käy. Ton gatalogin mukaan vaan näyttäs olevan irrallisilla renkailla olevien halkaisija 92,5mm. Tai niin mä googletranslaten välityksellä tota tulkitsin. Varmaan tekevät muitakin kokoja kuin mitä gatalogissa on. Sen takia just Juustopallerolle yritin sanoo et kannattaa mitata se rengas eikä mutulla tilata. Rupes nimittäin HETI ton mittojen laiton jälkeen harmittaan et puutuin koko asiaan. Hetken mielijohteesta ja unisena :D En tiiä mikä suonenveto oikein tuli. Ei nimittäin mun tietämyksellä kannattas kirjotella tekniikka-osioon yhtään mitään. Täällä sais olla samanlainen systeemi ku Jatkoajan foorumilla. Modet laittas tötöilyistä jäähylle. Joku pari vuotta bannia vois olla paikallaan.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Vs: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Kesäkuu 25. 15:08:04 2014

harry81 kirjoitti:No sehän on selvä et 94 poraukselle ei käy. Ton gatalogin mukaan vaan näyttäs olevan irrallisilla renkailla olevien halkaisija 92,5mm. Tai niin mä googletranslaten välityksellä tota tulkitsin. Varmaan tekevät muitakin kokoja kuin mitä gatalogissa on. Sen takia just Juustopallerolle yritin sanoo et kannattaa mitata se rengas eikä mutulla tilata. Rupes nimittäin HETI ton mittojen laiton jälkeen harmittaan et puutuin koko asiaan. Hetken mielijohteesta ja unisena :D En tiiä mikä suonenveto oikein tuli. Ei nimittäin mun tietämyksellä kannattas kirjotella tekniikka-osioon yhtään mitään. Täällä sais olla samanlainen systeemi ku Jatkoajan foorumilla. Modet laittas tötöilyistä jäähylle. Joku pari vuotta bannia vois olla paikallaan.
jos ei ole toimintatapa muuttunut niin Paolo tarttee porauksen koon, esim poraus 91,6, jonka jälkeen hän määrittää kuin paljon isompi sisämittä liekkirenkaalla kuuluu olla. Tarkkana tän kanssa, menee helposti sekasi kuka tahtoo mitä..

Muuten ei hämminkiä, jokainen saa kirjoittaa ja kertoa ajatuksia yhdenvertaisena niin tekniikkapuolella kuin muualla, ei täällä koskaan absoluuttista totuutta ole tarjolla. Hyviä huomioita kaikki, kunhan muistaa vaan kertoa onko kyseessä fakta vai oma "käsitys".. anna palaa vaan, :burn
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Vs: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Kesäkuu 25. 19:39:59 2014

harry81 kirjoitti:No sehän on selvä et 94 poraukselle ei käy. Ton gatalogin mukaan vaan näyttäs olevan irrallisilla renkailla olevien halkaisija 92,5mm. Tai niin mä googletranslaten välityksellä tota tulkitsin. Varmaan tekevät muitakin kokoja kuin mitä gatalogissa on. Sen takia just Juustopallerolle yritin sanoo et kannattaa mitata se rengas eikä mutulla tilata. Rupes nimittäin HETI ton mittojen laiton jälkeen harmittaan et puutuin koko asiaan. Hetken mielijohteesta ja unisena :D En tiiä mikä suonenveto oikein tuli. Ei nimittäin mun tietämyksellä kannattas kirjotella tekniikka-osioon yhtään mitään. Täällä sais olla samanlainen systeemi ku Jatkoajan foorumilla. Modet laittas tötöilyistä jäähylle. Joku pari vuotta bannia vois olla paikallaan.
thänks tiedoista vaan! :) tarkotus on vielä ennen tilausta mittailla omat rinkulatkin, että ei mitään hämmimkiä
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

HaBa
CRSC jäsen 2017
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Marraskuu 1. 22:12:44 2005

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja HaBa » Ti Huhtikuu 14. 19:17:09 2015

Tuli hommattua Victor Reinzin A-ryhmän pahvi ja kun vertailin sitä alkuperäiseen, niin huomasin imupuolelta puuttuvan 7kpl 6mm vesireikiä. Onko nuo reiät merkityksettömiä vai miksi niitä ei ole?
Kannessa on joka sylinterin kohdalla matala uramainen vesitila, jonka molempien päiden kohdalla alkureräisessä pahvissa on pieni reikä. Kyseessä siis T25:n kansi.
Escort RS Cosworth -95
A4 3.0TdiQ -09

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Huhtikuu 15. 9:33:45 2015

HaBa kirjoitti:Tuli hommattua Victor Reinzin A-ryhmän pahvi ja kun vertailin sitä alkuperäiseen, niin huomasin imupuolelta puuttuvan 7kpl 6mm vesireikiä. Onko nuo reiät merkityksettömiä vai miksi niitä ei ole?
Kannessa on joka sylinterin kohdalla matala uramainen vesitila, jonka molempien päiden kohdalla alkureräisessä pahvissa on pieni reikä. Kyseessä siis T25:n kansi.
Moro, käsittääkseni reiät on vain pakopuolella siksi että tehostetaan kuumanpuolen veden virtausta noissa kisapahveissa.
Näin olen havainnut muidenkin moottorien kisatiivisteissä.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Huhtikuu 15. 11:35:14 2015

Itse olen kylmästi porannut reiät pahviin, jotta nämä umpi poterot täyttyvät edes varmemmin.
Kyllähän se vesi tuonne menee pahvin pintaakin myöten, joten ei varmaan suurta merkitystä oli niin tai näin.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Helmikuu 19. 14:31:57 2016

Herätellääs!

tarjolla ois soppelisti cometic & arp studit, kestäneekö, vai orkkis pultit mielummin? tulossa perusviri 1.5b/350hv settiin

Studisetti jota sopivaksi sopivasti tarjottiin ois tuo

http://www.burtonpower.com/arp-head-stu ... phd03.html eli pinton nimikkeellä

Mikä ero verraten tähän cossun nimikkeellä olevaan?

http://www.burtonpower.com/arp-head-stu ... phd07.html
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

MedFin
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Maaliskuu 11. 15:18:10 2015

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja MedFin » La Helmikuu 20. 2:35:56 2016

A-ryhmän pahvi ja vakio pultit, näin ainakin itse menisin. Mielestäni et noin kallista pahvia ja pinnoja tarvitse noilla tehoilla. Halkee vielä vain lohko turhaan.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Jake » La Helmikuu 20. 17:30:29 2016

Samaa mieltä, cometicit ja pinnapultit saa työntää sen valmistajan sinne syvälle mihin aurinko ei paista. Vakiopultit+a-ryhmä/yb0611 O:)
ex Jäsen #10

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Helmikuu 24. 11:46:19 2016

Joo, A+Vakiot päädyin kans, hyllyssä ois 2kpl cometicciä vapaana jos jollakin tarvetta on
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Huhtikuu 21. 22:30:21 2016

Mistäs raati tilais kansipahvin 91,1 porauksella n.350-450hp koneeseen koville pulteille? Tainnu muuttua noiden mestojen olot ja yhteystiedot parissa vuodessa ni siksi kyselen.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Kaihola
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Pe Huhtikuu 22. 14:21:15 2016

Jos kiire niin RallyRace tai Kilpaosat. Mikäli ei niin kiire ja tarttee muutakin tavaraa, niin sitten Burton (halvempi).
Pahviksi Reinzin A-ryhmäläinen. On ainakin ARP:pien kanssa meillä pelannut ~440hp.
Tai sitten tuolta jos järeämpää haluaa -> Pro Engines

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Huhtikuu 22. 20:47:26 2016

Vieläkös Paololta saa sitä ykkösplaatua pahvien suhteen? :D
Muuten kiitoksia tiedoista, tilaan burtonilta suoraan ni saan alkaa niputtaa konetta.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

mikkeee
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 11:30:20 2014

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja mikkeee » Ti Toukokuu 17. 17:07:52 2016

Onko kellään tiedossa kuinka paksu tuo "Felpron sininen" kansipahvi on puristettuna?
MS-Koneistuspalvelut
https://mikkeee.kuvat.fi/kuvat/

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Toukokuu 20. 20:18:01 2016

Sama kysymys Cossun Group A pahvista, pitäis vähän laskeskella psuhdetta. :D

Juntto
Viestit: 279
Liittynyt: La Joulukuu 31. 19:16:59 2005
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Juntto » Ti Toukokuu 24. 16:26:26 2016

Felpro 1mm ja GpA 1.3mm.
Escort 1974
Sierra 1988
Focus 2008
Focus 2003
Harley 1999

MedFin
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Maaliskuu 11. 15:18:10 2015

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja MedFin » Ke Toukokuu 25. 10:44:55 2016

Ford is God kirjoitti:Sama kysymys Cossun Group A pahvista, pitäis vähän laskeskella psuhdetta. :D
Noi varmaankin mitattu puristamattomana?

Itsellä sellainen käsitys että A-pahvi olisi noin 1,1mm puristettuna?! Jos joku tietää tarkemmi niin voisi ilmoitella.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Toukokuu 25. 11:22:59 2016

Orkkis ja A-pahvi molemmat puristettuna sen 1.3mm.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Toukokuu 25. 23:16:28 2016

Mielenkiintoista, mulla oli sellanen muistikuva et GrpA olis ollu 1.3 mm tuoreena.

Kaihola
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Kaihola » To Toukokuu 26. 20:58:49 2016

Piti ihan mielenkiinnosta mitata tallin seinällä roikkuvat kolme käytettyä pahvia, kaksi oli Reinzin std ja yksi GrpA. Kaikki oli luokkaa 1.3mm.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Jake » La Toukokuu 28. 11:57:33 2016

Kyllä se on 1,3mm
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin