Cossun tiivisteet??

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Marraskuu 22. 9:52:56 2007

AleSrs kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Orkkis pultit on fordilla 8e kpl. Ne volkkarin pultit ei kyllä taida olla samat, tosin tästä on vähän väliä pientä epäselvyyttä ilmassa.
Kyllä ne volkkarin pultit samat on..
Sä oot testannu että niissä on sama kovuus?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 22. 9:58:36 2007

Volkkarin pultit on saman mittaiset, mutta poikkitieteellisellä kilkuttelumenetelmällä vaikutti kyllä VW pultit kovemmilta kuin Fordin pussissa olleet vakiot.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Marraskuu 22. 11:41:08 2007

Oon kuullut että niitä volkkarin pultteja ja cossun pultteja on ollut jopa samalla numerolla laatikoissa. Eli ne ois samat.. Itse en oo vertaillu, eli kuulopuheita..

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Marraskuu 22. 12:11:58 2007

Samat ne ei ole missään tapauksessa, se että onko edes samanlaiset on kyseenalaista.

Fordin pulteissa lukee KX1000 / KXA1000, 2wd / 4wd pultti. Volkkarin pulteissa perus 10.9 kovuusluokka.

Fordilta tilattaessa kossun pultit ovat yksiselitteiset ja tulevat yksittäispakattuna FORD pusseissa. "tarvikkeena" voi joku putka myydä volkkarin pulttia kossun pulttina ja pitää niitä samassa laatikossa, joka taas ei kerro yhtään mitään.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 22. 12:25:08 2007

Kävin tsekkaamassa pultit:
Volkkarin Febi/Billstein pulteissa kannassa 10.9 merkintä ja Fordin pussissa KXA Germany 1000. Fordissa paksumpi prikka ja karvan leveämpi kanta, VW pultit pinnaltaan sileämmät mustatut.
VW pultti soi mielestäni korkeammin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Marraskuu 22. 12:47:02 2007

oli eli ei samat, sitä en tiedä, eikä ole faktaa.

mutta itse olen ajanut pisimpään "samalla" moottorilla, 4 vuotta 4-500hv tehoilla ja silloin oli wolkkarin pultit, cometic, ei liimaa, tasot oikaistu, painetta 1.4-3.0bar. (~3bar tuli pari kertaa kun pelleilin noilla 42mm perus halppis hukkaporteilla).

Ilmeisesti ne on diesel wolkkarista, joten voisi jopa ilman muuta tietoa kuvitella että ovat tiukemmat, ainakin diesel wolkkarin kiristysmomentti taitaa olla aika rajusti kovempi kuin cossun.

Omalla harkinnalla sellaiset jos haluaa säästää muutaman kympin. Toisaalta joskus on van tyhmää maksaa ylimääräistä... :roll:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

AleSrs
Viestit: 845
Liittynyt: Ti Marraskuu 14. 18:28:43 2006
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja AleSrs » Pe Marraskuu 23. 9:26:30 2007

Yrkesman kirjoitti:
AleSrs kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Orkkis pultit on fordilla 8e kpl. Ne volkkarin pultit ei kyllä taida olla samat, tosin tästä on vähän väliä pientä epäselvyyttä ilmassa.
Kyllä ne volkkarin pultit samat on..
Sä oot testannu että niissä on sama kovuus?
En, mutta volkkarin pultteja olen käyttäny cossussa ilman ongelmia.
Faktaa pulttien kovuudesta ei ole, mutta ehkäpä pystyn sen asian selvittää.

Diesel volkkarin kansi joo ainakin vedetään tiukempaan kun cossun
(40nm -> 60nm -> 90astetta -> 90astetta)
Sierra Cosworth -89
Ford Mondeo STW -01

Ex -Ford Fiesta XR2i -91
Ex -Ford Sierra 2.0 -90
Ex -Ford Mondeo GT -97
Ex -Ford Focus 2.0 -99
Ex -Ford Escort 1.8i -92
Ex -Ford Escort xr3i -86
Ex -Ford Scorpio Ghia -85

AleSrs
Viestit: 845
Liittynyt: Ti Marraskuu 14. 18:28:43 2006
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja AleSrs » Pe Marraskuu 23. 12:20:51 2007

Ja mitäpä väliä sillä pienellä kovuuserolla on, volkkarin pultti saattaa olla vähän kovempi, eikös se sitkeys siinä enemmän ratkase, venyviä pultteja kummatkin kun on.
Säästö on 65e kun ostaa volkkarin pultit...
Sierra Cosworth -89
Ford Mondeo STW -01

Ex -Ford Fiesta XR2i -91
Ex -Ford Sierra 2.0 -90
Ex -Ford Mondeo GT -97
Ex -Ford Focus 2.0 -99
Ex -Ford Escort 1.8i -92
Ex -Ford Escort xr3i -86
Ex -Ford Scorpio Ghia -85

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Marraskuu 23. 12:37:09 2007

AleSrs kirjoitti:Ja mitäpä väliä sillä pienellä kovuuserolla on, volkkarin pultti saattaa olla vähän kovempi, eikös se sitkeys siinä enemmän ratkase, venyviä pultteja kummatkin kun on.
Säästö on 65e kun ostaa volkkarin pultit...
no kyllähän sillä on merkitystä, jos on valulohko, alukansi, ja xx-tiiviste, on joku viisas sen miettinyt paljonko pitää pultin joustaa/mikä kovuus tulee olla, paljonko se pitää venyä milläkin momentilla, jne.. ei ole ihan sama mitä laittaa. mutta kuten sanoin, ainakin cometicin kanssa wolkkarin pultti toimi hyvin. ja siitäkin on paljon esimerkkejä kun jotkut laittoi cometicin arp-pinnapulttien kanssa niin eipä enää pysynytkään nipussa.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Marraskuu 23. 14:11:49 2007

Mulle voi lähettää yhden molempia pultteja niin teen niille kovuusmittaukset. Ja hyvällä onnella niistä voi tekaista vetosauvatkin niin saapahan venymätkin selville.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Marraskuu 25. 19:29:19 2007

LT volkkarin pultit 16€ sarja koneistamolla= FEBI Bilstein.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Lokakuu 3. 22:26:53 2008

Olikos noi LT Volkkarin pultit saman mittaset ku Cossun vai onko vähä pidemmät?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Lokakuu 3. 22:28:57 2008

tumppe kirjoitti:Olikos noi LT Volkkarin pultit saman mittaset ku Cossun vai onko vähä pidemmät?
saman mittaset

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Lokakuu 3. 23:47:45 2008

THR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Olikos noi LT Volkkarin pultit saman mittaset ku Cossun vai onko vähä pidemmät?
saman mittaset
Malli on ilmeisesti se 2.4 turbo, mutta onko tarkempia tietoja, eli onko muissa malleissa ja mikä/mitkä vuosimallit?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 4. 8:32:43 2008

tumppe kirjoitti:
THR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Olikos noi LT Volkkarin pultit saman mittaset ku Cossun vai onko vähä pidemmät?
saman mittaset
Malli on ilmeisesti se 2.4 turbo, mutta onko tarkempia tietoja, eli onko muissa malleissa ja mikä/mitkä vuosimallit?
MOTONET:

KANSIPULTIT VOLKSWAGEN LT-SARJA 75--96
Hinta / 1 kpl

2,4-D/TD 81-- KANSIPULTTI M12x1,75-kierre. . . . . . . . . 25-1419 1.50 ???

Macumba
Viestit: 18
Liittynyt: La Syyskuu 20. 17:30:48 2008

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja Macumba » Ma Joulukuu 15. 20:27:49 2008

Noi vw LT pultit ovat 1mm pidempiä kuin cossun orkkikset johtuen prikan paksuudesta, tuskin pohjaa kuitenkaan mihinkään. Ja sama kanta molemmissa.
Sierra Cosworth 4x4 -91

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » Ke Kesäkuu 27. 0:35:49 2012

Minkä näköinen on (4wd) Cossun vakio kannentiiviste? Itsellä (koneessa kiinni olevassa pahvissa) lukee reunoilla ''Victor Reinz'' niin tuo tuskin on vakio tiiviste, vaan ennemmin joku Gr. A tms.
Sierra Cosworth 4x4 -91

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Kesäkuu 27. 10:13:34 2012

Cossu92 kirjoitti:Minkä näköinen on (4wd) Cossun vakio kannentiiviste? Itsellä (koneessa kiinni olevassa pahvissa) lukee reunoilla ''Victor Reinz'' niin tuo tuskin on vakio tiiviste, vaan ennemmin joku Gr. A tms.
Victor Reinz voi olla ihan vakio.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Sampo78
Viestit: 84
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:38:12 2011

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja Sampo78 » Ke Kesäkuu 27. 17:49:59 2012

Itsellä volkkarin pultit ja athena kynsirengas tiiviste mitä tuolla THR:llä myynnissä hyvin toiminut ja kestänyt tämän kesän rääkkäykset kovimmillaan paineita ollut 2,7baria ja 2,3-2,4 barilla ajettu melkein koko ajan ilman murheita!. Voimaa n. 550hv/650nm.

-Samuli
Ford sierra cosworth -88
Bmw e36 s54b32 turbo
Ex Ford escort cosworth 2wd

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ke Kesäkuu 27. 18:22:02 2012

itellä a-ryhmän pahvi ja volsun pultit, kerranki sellainen paketti et ei itke öljyä kannen välistä eikä muualtakaa, ennen oli cometicci, mut tää on kyl paljon parempi. paineet max, 2,0bar normi 1,5. enkä nyt sano että cometicci olis huono, aika usein vaan meinaa pientä hikoilua olla. tosin toinen huomiotava asia on nokkien tiiveys, jos sieltä itkettää, niin valuu just kanspahvin kohdille ja näyttää et kannen välistä vuotaa :!:
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Kesäkuu 28. 6:10:27 2012

Noi pultit ei varmaankaan käy ohc kannen kanssa?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » To Kesäkuu 28. 9:06:51 2012

Jallu kirjoitti:
Cossu92 kirjoitti:Minkä näköinen on (4wd) Cossun vakio kannentiiviste? Itsellä (koneessa kiinni olevassa pahvissa) lukee reunoilla ''Victor Reinz'' niin tuo tuskin on vakio tiiviste, vaan ennemmin joku Gr. A tms.
Victor Reinz voi olla ihan vakio.
Löytysköhän jostain kuvia tuosta vakiosta kansipahvista, itse olen ettinyt mutten löytänyt.
Sierra Cosworth 4x4 -91

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Kesäkuu 28. 18:53:35 2012

Cossu92 kirjoitti:
Jallu kirjoitti:
Cossu92 kirjoitti:Minkä näköinen on (4wd) Cossun vakio kannentiiviste? Itsellä (koneessa kiinni olevassa pahvissa) lukee reunoilla ''Victor Reinz'' niin tuo tuskin on vakio tiiviste, vaan ennemmin joku Gr. A tms.
Victor Reinz voi olla ihan vakio.
Löytysköhän jostain kuvia tuosta vakiosta kansipahvista, itse olen ettinyt mutten löytänyt.
Näyttää lähes samalta ku Gr.A Victor Reinz, mutta valmistus numero kertoo varmasti mikä se on...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » Pe Kesäkuu 29. 13:45:37 2012

Näyttää lähes samalta ku Gr.A Victor Reinz, mutta valmistus numero kertoo varmasti mikä se on...
Prkl kun ei ole tuota valmistusnumeroa tallessa kun kaiken muun hälinän ohessa jäi kysymättä auton alkuperäiseltä (ruottalaiselta) omistajalta nuo paperit... :evil: Stage 2 -kitti tuohon oli laitettu ja myynti-ilmoitusta muistellessani joku koneen remontointi tehty, joten luulisi että sinne olisi samassa uudempi tiiviste vaihdettu. Mutta kaipa tuo vakiokin tiiviste kestää kun pitää paineet kohtuuden rajoissa. Pieni vainoharhaisuus vaan iskee kun niin paljon lukee noista Cossujen kannentiivisteongelmista, vaikkei itsellä ole ollut mitään probleemia. :shock: Millähän turboilla/ahtopaineilla noita 200:sten koneiden pahveja on saatu rikottua? :?:
Sierra Cosworth 4x4 -91

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 29. 19:48:46 2012

Cossu92 kirjoitti:
Näyttää lähes samalta ku Gr.A Victor Reinz, mutta valmistus numero kertoo varmasti mikä se on...
Prkl kun ei ole tuota valmistusnumeroa tallessa kun kaiken muun hälinän ohessa jäi kysymättä auton alkuperäiseltä (ruottalaiselta) omistajalta nuo paperit... :evil: Stage 2 -kitti tuohon oli laitettu ja myynti-ilmoitusta muistellessani joku koneen remontointi tehty, joten luulisi että sinne olisi samassa uudempi tiiviste vaihdettu. Mutta kaipa tuo vakiokin tiiviste kestää kun pitää paineet kohtuuden rajoissa. Pieni vainoharhaisuus vaan iskee kun niin paljon lukee noista Cossujen kannentiivisteongelmista, vaikkei itsellä ole ollut mitään probleemia. :shock: Millähän turboilla/ahtopaineilla noita 200:sten koneiden pahveja on saatu rikottua? :?:
Mulla hajos vesiletku ja hetkellisesti hiukan nousi lämmöt, niin oli pahvi heti sökö ja kannen pultitkin oli kovemmat 10.9, jotkut LT Volkkarin ne vissiin oli.
Ahtopaineet oli 1bar luokkaa ja ahdin HX40 vastaava H1E Holsetti.
Paskoja ne vakio pahvit on ja Rally Racesta taitaa saada A-ryhmän pahvin halvemmallakin kuin vakio pahvin.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja Popi » Pe Kesäkuu 29. 23:12:33 2012

Eiköhän se suurin syy kuitenkin jollain 1bar painella ole että pinnat ei oo kunnossa? Viisaammat filosoi enempi jos siltä tuntuu... ja tuskin niissä ulkopuolelta mitään näkyvää eroa on ihan sama millä merkinnöillä niitä myyvät! Tietty joku Cometic on siten ulkosestikin jo erilainen. Vai olikos niissä joku vesireikäeroavaisuus???
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja pontsei » La Kesäkuu 30. 8:43:54 2012

kyllä se niin on, 1,5 bar paineella nyt kestää melkein vakio ohc pahvi, jos on kaikki kunnossa, ei ole nakutuksia ja saa kunnolla bensaa yms...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Kesäkuu 30. 11:02:05 2012

pontsei kirjoitti:kyllä se niin on, 1,5 bar paineella nyt kestää melkein vakio ohc pahvi, jos on kaikki kunnossa, ei ole nakutuksia ja saa kunnolla bensaa yms...
Kyllä se niinkin on että jos 5-10 jätkällä on tuurilla kestänyt, jonku pikku garretin 1.5 bar vikinää, niin se ei oo mikään takuu, vaan sitä kutsutaan hyväksi tuuriksi. :wink:

Onhan jotkut saanu vakiosta (sisuskalut) Cossun koneesta onnistuneesti +600hv tehojakin... Mut täälä kamppaillaan jo 500hv kanssa...

Kyllä se vakio pahvikin kestää, jos kestää... :cha
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja pontsei » La Kesäkuu 30. 21:48:13 2012

no joo... pointti nyt oli että ku muutki asiat kunnossa, niin ei se kannentiivistekkää heti pala. ei mullakaa nyt ohc pahvia ole kiinni :cha mut toi a-ryhmän pahvi tuntuu olevan ihan jees. sen ku laittaa, niin ei kovinkaan monen tartte sen kestosta murehtia...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » Pe Heinäkuu 20. 8:57:19 2012

Cossu92 kirjoitti:
Näyttää lähes samalta ku Gr.A Victor Reinz, mutta valmistus numero kertoo varmasti mikä se on...
Prkl kun ei ole tuota valmistusnumeroa tallessa kun kaiken muun hälinän ohessa jäi kysymättä auton alkuperäiseltä (ruottalaiselta) omistajalta nuo paperit... :evil: Stage 2 -kitti tuohon oli laitettu ja myynti-ilmoitusta muistellessani joku koneen remontointi tehty, joten luulisi että sinne olisi samassa uudempi tiiviste vaihdettu. Mutta kaipa tuo vakiokin tiiviste kestää kun pitää paineet kohtuuden rajoissa. Pieni vainoharhaisuus vaan iskee kun niin paljon lukee noista Cossujen kannentiivisteongelmista, vaikkei itsellä ole ollut mitään probleemia. :shock: Millähän turboilla/ahtopaineilla noita 200:sten koneiden pahveja on saatu rikottua? :?:
Selvitetty nyt että löytyy A-ryhmän pahvi. Tuonhan pitäisi kestää sitten ainakin 400hv asti... :shock:
Sierra Cosworth 4x4 -91

Vastaa Viestiin