Cossun jarrulevyt
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
- Paikkakunta: Villähde/Nastola
Cossun jarrulevyt
olisin tiedustellut mitkä olis hyvät etujarrulevyt cossuun kun tuolla ratapäivilläkin tulee käytyä joskus, sais olla uritetut tai reijitetyt hintakaan ei nyt ole olennainen kun olis vaan hyvät.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei taida Suomesta muualta löytyäcossu65 kirjoitti:kukahan muu myy noita taroxeja kuin autoracing
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Cossun jarrulevyt
Nostellaan vaikka tätä topiccia kun haulla ei muuta löytynyt. Noista jarrulevyistä siis, uritettu tai reijitetty tai molemmat samassa. Mikä on "the juttu" eli mitä hyötyä, entä mitä haittaa. Olen ymmärtänyt että uritetut putsaisi palan välistä jarrupölyä yms pois ja estää kuumilla jarruilla "lasittumista" joten säilyy jarrut paremmin mutta vastaavasti palat kuluu nopeammin. Missä suhteessa tuosta on hyötyä/haittaa lähinnä katuajoa ajatellen? Entä vastaavasti hyödyt/haitat reijistä ja mitä ne tekee
Escorttiin tarvisi hommata uudet levyt ja ebaystä löyty sopivaan hintaan noita Caprin 2.8i jäähdytettyjä levyjä ja samaan hintaan saisi uritetun, reijitetyn tai uritetun ja reijitetyn levyn, mietin vaan mitä ottaisi. Suomesta saa tavan "blankkoa" levyä 55e, 65e ja 110e kappalehintoihin joten 65£ puntaa parista ja 30£pk kuulostaa ihan hyvältä
Escorttiin tarvisi hommata uudet levyt ja ebaystä löyty sopivaan hintaan noita Caprin 2.8i jäähdytettyjä levyjä ja samaan hintaan saisi uritetun, reijitetyn tai uritetun ja reijitetyn levyn, mietin vaan mitä ottaisi. Suomesta saa tavan "blankkoa" levyä 55e, 65e ja 110e kappalehintoihin joten 65£ puntaa parista ja 30£pk kuulostaa ihan hyvältä
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Cossun jarrulevyt
mulla oli joskus perus sierrassa black diamond uritetut/reijitetyt levyt eessä. mitään haittoja ei ainakaan ilmennyt normi ajossa, en ihan hirveitä kerennyt jarruilla ajelee, ehkä max.5tkm ja ei mitään kulumisia ollut.VesQ kirjoitti:Nostellaan vaikka tätä topiccia kun haulla ei muuta löytynyt. Noista jarrulevyistä siis, uritettu tai reijitetty tai molemmat samassa. Mikä on "the juttu" eli mitä hyötyä, entä mitä haittaa. Olen ymmärtänyt että uritetut putsaisi palan välistä jarrupölyä yms pois ja estää kuumilla jarruilla "lasittumista" joten säilyy jarrut paremmin mutta vastaavasti palat kuluu nopeammin. Missä suhteessa tuosta on hyötyä/haittaa lähinnä katuajoa ajatellen? Entä vastaavasti hyödyt/haitat reijistä ja mitä ne tekee
Escorttiin tarvisi hommata uudet levyt ja ebaystä löyty sopivaan hintaan noita Caprin 2.8i jäähdytettyjä levyjä ja samaan hintaan saisi uritetun, reijitetyn tai uritetun ja reijitetyn levyn, mietin vaan mitä ottaisi. Suomesta saa tavan "blankkoa" levyä 55e, 65e ja 110e kappalehintoihin joten 65£ puntaa parista ja 30£pk kuulostaa ihan hyvältä
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: Cossun jarrulevyt
Mulla nyt itellä cossus noi black diamond:in uritetut/ rei'itetyt sekä edessä, että takana.Kyllä jarruttaa tasaseen.V-lopun jälkeen tiiän mitä meinaa pidemmästä reisusta.Radalle asti en ole vielä kerennyt lähteen kokeileen...juusto_pallero kirjoitti:mulla oli joskus perus sierrassa black diamond uritetut/reijitetyt levyt eessä. mitään haittoja ei ainakaan ilmennyt normi ajossa, en ihan hirveitä kerennyt jarruilla ajelee, ehkä max.5tkm ja ei mitään kulumisia ollut.VesQ kirjoitti:Nostellaan vaikka tätä topiccia kun haulla ei muuta löytynyt. Noista jarrulevyistä siis, uritettu tai reijitetty tai molemmat samassa. Mikä on "the juttu" eli mitä hyötyä, entä mitä haittaa. Olen ymmärtänyt että uritetut putsaisi palan välistä jarrupölyä yms pois ja estää kuumilla jarruilla "lasittumista" joten säilyy jarrut paremmin mutta vastaavasti palat kuluu nopeammin. Missä suhteessa tuosta on hyötyä/haittaa lähinnä katuajoa ajatellen? Entä vastaavasti hyödyt/haitat reijistä ja mitä ne tekee
Escorttiin tarvisi hommata uudet levyt ja ebaystä löyty sopivaan hintaan noita Caprin 2.8i jäähdytettyjä levyjä ja samaan hintaan saisi uritetun, reijitetyn tai uritetun ja reijitetyn levyn, mietin vaan mitä ottaisi. Suomesta saa tavan "blankkoa" levyä 55e, 65e ja 110e kappalehintoihin joten 65£ puntaa parista ja 30£pk kuulostaa ihan hyvältä
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Re: Cossun jarrulevyt
Varmaan aika karu mielipide, mutta olen sitä mieltä että jättää ne poratut/reijitetyt sinne kauppaan vaan, jos meinaa oikeasti jarrutella.Tavallisessa ajossa menee ok mutta....ne halkeaa todella helposti reikien välistä jos vähänkään kuluneet ja sitten kun tulee kova jarrutus niin lähtee joskus viellä koko levyn pinta irti. Tosin ääritapaus mutta näin teoriassa ja taitaa tuolla olla yhdet ton kohtalon kokeneet levyt viellä tallessakin.Ei tosin lähteneet irti mutta näkyi murtuma lähes levyn läpi jo.
Eikä ne reiät mun mielestä tee siinä levyssä mitään jälkevää vaan ura, josta pääsee pois levyn ja palan välinen paine ja tosiaan puhdistaa palaa ja lisää jäähdytysalaa levyssä ym.
Eli ei ne reiälliset huonoja ole mutta jokainen päättäköön itse mitä haluaa.
Eikä ne reiät mun mielestä tee siinä levyssä mitään jälkevää vaan ura, josta pääsee pois levyn ja palan välinen paine ja tosiaan puhdistaa palaa ja lisää jäähdytysalaa levyssä ym.
Eli ei ne reiälliset huonoja ole mutta jokainen päättäköön itse mitä haluaa.
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Re: Cossun jarrulevyt
Lainataanpa aihetta hiukan....
Onkos etulevyt samat 283mm:set siivessä ja 2wd 4ovisessa?
Onkos etulevyt samat 283mm:set siivessä ja 2wd 4ovisessa?
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: Cossun jarrulevyt
Käsittääkseni ovat samat.Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.Eemeli kirjoitti:Lainataanpa aihetta hiukan....
Onkos etulevyt samat 283mm:set siivessä ja 2wd 4ovisessa?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Re: Cossun jarrulevyt
Joo se selviskin jo... samat ovat.CosworthPower kirjoitti:Käsittääkseni ovat samat.Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.Eemeli kirjoitti:Lainataanpa aihetta hiukan....
Onkos etulevyt samat 283mm:set siivessä ja 2wd 4ovisessa?
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Cossun jarrulevyt
Tässäpä sopiva topikki jo valmiiksi kysyä semmoista kun..
2wd cossun takalevyjen paksuus uutena ja mikä on minimi maksuus?
Uusien levyjen paksuushan selviäisi kun menee kauppaan, mutta jos nyt joku sattuu tietämään suoraan.
On varmaan olemassa jokin ohjearvo noille levyille.
Kiitti,
2wd cossun takalevyjen paksuus uutena ja mikä on minimi maksuus?
Uusien levyjen paksuushan selviäisi kun menee kauppaan, mutta jos nyt joku sattuu tietämään suoraan.
On varmaan olemassa jokin ohjearvo noille levyille.
Kiitti,
Escort XR3i cabriolet
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Cossun jarrulevyt
Minimi paksuuskin lukee monesti jossain siinä levyssä jos ei ihan mahottomasti oo ruosteessa.tommi.r kirjoitti:Tässäpä sopiva topikki jo valmiiksi kysyä semmoista kun..
2wd cossun takalevyjen paksuus uutena ja mikä on minimi maksuus?
Uusien levyjen paksuushan selviäisi kun menee kauppaan, mutta jos nyt joku sattuu tietämään suoraan.
On varmaan olemassa jokin ohjearvo noille levyille.
Kiitti,
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Cossun jarrulevyt
Muutama viikko takaperin pähkäilin vähän samaa asiaa ja selvis että minimi on 8,9mm. Orig paksuutta en tarvinnu joten siittä ei tietoa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: Cossun jarrulevyt
Black diamondin luettelosta löytyy levyn halkaisija ja paksuus uutena sekä minimi paksuus.
http://www.blackdiamondperformance.com/brakes_ford.htm
http://www.blackdiamondperformance.com/brakes_ford.htm
-
- Viestit: 313
- Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Cossun jarrulevyt
Tuo luettelo näyttää 10.1 , mutta mittasin uudesta Motorcraft in levystä 10.4
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: Cossun jarrulevyt
10.3 kun katsoo oikealta riviltäJTE kirjoitti:Tuo luettelo näyttää 10.1 , mutta mittasin uudesta Motorcraft in levystä 10.4

-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cossun jarrulevyt
Tuossa lehden projekti-Cossussa (Sierra 4WD) on edellisen omistajan toimesta asennetut Tarox G88:t ... jotka ovat menneet kieroiksi. Eivät pahasti, mutta kuitenkin. Vaihtoon ovat menossa, uudet levyt on jo hankittu.
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Cossun jarrulevyt
Kiitoksia auttavasta kädestä, mittalin tönärillä jotain +9mm paksuuksia, joten kait noilla vielä kehtaa leiman (joskus) hakea. Budjettisyistä en viitsi nyt uusiakaan ostaa.
Escort XR3i cabriolet
-
- Viestit: 313
- Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Cossun jarrulevyt
No niin oliki . Olimpas kömpelöhoopee kirjoitti:10.3 kun katsoo oikealta riviltäJTE kirjoitti:Tuo luettelo näyttää 10.1 , mutta mittasin uudesta Motorcraft in levystä 10.4

-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: Cossun jarrulevyt
cossuun jarrut jotka kestää rata-ajoa
Onkos porukalla kokemusta ebc reikä/ura levyistä radalla ajossa
sunnuntain kemora ajelujen jälkeen joudun kaikki jarrut pistämään uusiksi kun kaikki meni paskaks ja nuo nyt olis itellä vahvimpana vaihtoehtona.
Eteen 2wd kamat yellowstaff paloilla ja taakse 4wd paketti yellowstaff paloilla, lisäksi olis tarkoitus askarella etujarruille jäähdytystä ja korvata kumiletkut teräs punoksilla sekä kisa nesteet.
Olisiko tuohon vielä jotain parannus ehdotuksia en haluais kokeilla monen laisia settejä, mutta isompiin jarruihin en tähän autoo aio satsata vaan parannella orkkis satuloilla.

Onkos porukalla kokemusta ebc reikä/ura levyistä radalla ajossa
sunnuntain kemora ajelujen jälkeen joudun kaikki jarrut pistämään uusiksi kun kaikki meni paskaks ja nuo nyt olis itellä vahvimpana vaihtoehtona.
Eteen 2wd kamat yellowstaff paloilla ja taakse 4wd paketti yellowstaff paloilla, lisäksi olis tarkoitus askarella etujarruille jäähdytystä ja korvata kumiletkut teräs punoksilla sekä kisa nesteet.
Olisiko tuohon vielä jotain parannus ehdotuksia en haluais kokeilla monen laisia settejä, mutta isompiin jarruihin en tähän autoo aio satsata vaan parannella orkkis satuloilla.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Cossun jarrulevyt
Noi on semmosia prinsiippejä, jotka moni unohtaa mutta niillä on oikeasti tosi iso merkitys. Ehdottomasti!heka kirjoitti:...lisäksi olis tarkoitus askarella etujarruille jäähdytystä ja korvata kumiletkut teräs punoksilla sekä kisa nesteet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Cossun jarrulevyt
No ei suoranaisesti apua asiaan mutta mitä enduranceautossa noiden jarrujen kanssa pelleiltiin niin reijistä oli vaan murhetta. Yks kisa ja levyt halki. No ne oli jotku halpismallit joten jos ostaa ihan kunnon levyt niin kaipa ne kestää 
Urat leikkas palaa kun juustohöylä... ja taas vaihettiin paloja kesken kisan
Joku yhdistelmä saatiin kestämään kohtuu hyvin. Silee levy ja jotku EBC palat mutta nyt ei muista minkä väriset. Sillonen maahantuoja sponssaili meitä hivenen ja muutamia erilaisia paloja kokeiltiin. Jotku kulu pahemmin kuin tarvikepalat mutta oisko ollu punaset millä mentiin 6h ilman ongelmia ja vielä jäi treeneihin muutama milli.
Tietty Endurance on vähän rankempaa jarruille kun satunnainen rata-autoilu.
Ja noi kisanesteet tais kerätä enempi kosteutta kun siviililitkut joten pitäs vaihella tiuhemmin. No en tiä onko nykyset lisäaineet parempia.

Urat leikkas palaa kun juustohöylä... ja taas vaihettiin paloja kesken kisan

Joku yhdistelmä saatiin kestämään kohtuu hyvin. Silee levy ja jotku EBC palat mutta nyt ei muista minkä väriset. Sillonen maahantuoja sponssaili meitä hivenen ja muutamia erilaisia paloja kokeiltiin. Jotku kulu pahemmin kuin tarvikepalat mutta oisko ollu punaset millä mentiin 6h ilman ongelmia ja vielä jäi treeneihin muutama milli.
Tietty Endurance on vähän rankempaa jarruille kun satunnainen rata-autoilu.
Ja noi kisanesteet tais kerätä enempi kosteutta kun siviililitkut joten pitäs vaihella tiuhemmin. No en tiä onko nykyset lisäaineet parempia.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja
