Cossu korppari käy vajaalla..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tuppux
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 21:58:11 2003
Paikkakunta: Ei Ilmajoella, ei Kauhajoella, vaan siinä välis..
Viesti:

Cossu korppari käy vajaalla..

Viesti Kirjoittaja Tuppux » Pe Heinäkuu 4. 18:47:51 2008

elikkäs -91 mallin Cossu korppari käy vajaasti vaihde päällä, kun laitan vapaalle tai p-asentoon kone käy kuin pitääkin.

missä voisi olla vika, auton huolto historiasta ei ole minkäänlaista tietoa.

voisiko vika olla laatikon johtosarjassa?
Ford Puma 1.7i -98
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973

TaunusTomi
Viestit: 522
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi » Pe Heinäkuu 4. 22:29:32 2008

Käykö ns.humputtaen heti kun lyö vaihteen pesään?tuli mieleen eräs toinen auto vastaavalla tekniikalla jossa oli alipaineletku imusarjalta löysässä,oli niin herkässä koneen toiminta ettei käyny tyhjäkäyntiä vaihde päällä :roll:
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta

Taunus 78 Cosworth BOA

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Heinäkuu 5. 0:08:04 2008

koita vääntää konetta kädellä tai jollain kakkosnelosella sinne suuntaan mihin se kallistuu vaihde päällä niin selviää onko johdoissa vika.
Jäsen #606

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Heinäkuu 6. 13:08:30 2008

Laatikon johtosarja saattaapi tietysti olla syytä tarkistaa myös. Ja toisaalta kahden ison johtosarjan liittimien kunto siitä ohjaustehostimen öljysäiliön alapuolelta.

Omassa tosin ongelmana oli pikemminkin ylimääräiset kuin vajaat kierrokset vaihde päällä ollessa, jolloin tosin vaihteisto piti kierrokset rajoissa mutta näkyi hyvin kulutuksen muodossa ja heti vapaalle vaihdettaessa... mutta joskus se yltyi humppaamaankin ja sammuilemaan...

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Tuppux
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 21:58:11 2003
Paikkakunta: Ei Ilmajoella, ei Kauhajoella, vaan siinä välis..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuppux » Su Heinäkuu 6. 21:54:41 2008

no niin..

kävin konetilasta liittimet läpi (putsasin), ja parantelin liitoksia.

käytin akunkengät irti, joten vikakoodit nollaantuu.

sama vika edelleen, tyhjäkäynnilla käy kaikilla mutta kun laitan vaihteen päälle niin ei käy kaikilla pytyillä.

luin vikakoodit:

- kick-down switch
- throtle position (TP) switch/sensor-voltage low
- heated oxygen sensor (HO2S) 1, blank 1 - weak/rich mixture
- mass air flow (MAF) sensor - voltage low
- exhaust gas recirculation (EGR) solenoid
- exhaust pressure (EP) sensor/exhaust gas recirculation (EGR)
solenoid
Ford Puma 1.7i -98
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Heinäkuu 7. 0:27:52 2008

Eikä vaikuta vaikka konetta koittaa kallistaa? Vikakoodien määrästä päätellen sieltä vois löytyä kyllä hankautunut tai katkoksessa oleva johtonippu.. Jos joku jännitesyöttö vaikka sattuu katkeemaan niin tulee tolla tavalla paljo noita koodeja. Ootko koittanu tuleeko noi heti kun auton laittaa käyntiin/virran päälle, vai pitääkö laittaa vaihde päälle ennenkun noi ilmenee?
Jäsen #606

Tuppux
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 21:58:11 2003
Paikkakunta: Ei Ilmajoella, ei Kauhajoella, vaan siinä välis..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuppux » Ma Heinäkuu 7. 20:44:25 2008

nonnii.. räpläsin tuota johtosarjaa joka lähtee sieltä ohj.tehostimen säiliön alta.

kone kävi hienosti tyhjäkäyntiä, sammutin auton ja nollasin vikakoodit.

virrat päälle ja luin vikakoodit, nr. 512 antoi kaksi kertaa (engine control module ECM).

käynnistin auton ja tyhjäkäynti oli epätasainen, vaihde päällä sama juttu.
luin vikakoodit sen jälkeen, nr. 111 eli system ok tuli parikertaa, ei muita koodeja.

eli vikakoodit lähti, mutta auto käy samalla lailla edelleen.. :?
Ford Puma 1.7i -98
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Heinäkuu 8. 16:19:02 2008

Tuppux kirjoitti: nr. 512 antoi kaksi kertaa (engine control module ECM).

:?
Viimeksi luettaessa noita minun Skorpistani esiintyi tuo häikkä myöskin - ja oli mielestäni boksin maatoshäiriö.

Mutta, pitäisi laittaa tulille tuo omakin vikakoodari. Näistä ongelmista olisi aina helpompi päästä selvyyteen, kun olisi tuota (näinkin tyhmän) auton tuottamaa omaa faktaa... :D

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Tuppux
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 21:58:11 2003
Paikkakunta: Ei Ilmajoella, ei Kauhajoella, vaan siinä välis..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuppux » Ti Heinäkuu 8. 21:14:07 2008

ite olen lukenut lainassa olevalla ledilamppu lukijalla..
Ford Puma 1.7i -98
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ke Heinäkuu 9. 0:09:36 2008

Kas Kas... Mulla tekee samaa vaan silloin tällöin. Tänään irrottelin kaikki liittimet mihin pääsin käsiks ja tsekkasin alipaineletkut, mut ei mitään vaikutusta. Mullakin käy ihan ok jos P tai N päällä silloinkun alkaa kräkkyämään.Laatikosta tuskin vika löytyy koska kolmella eri laatikolla tehny just samaa.Vikakoodinlukijaa en oo vielä saanu kasattua,se vois kyl kertoo jotain enemmän.Mulla on kyllä uus puola ja johdot tuos hyllyllä kun aattelin vian johtuvan niistä?!?!

Tuppux
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 21:58:11 2003
Paikkakunta: Ei Ilmajoella, ei Kauhajoella, vaan siinä välis..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuppux » Ke Heinäkuu 9. 20:28:41 2008

olisko kellään heittää kytkentäkaavoja Scorpioon, vm.-91?
Ford Puma 1.7i -98
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973

Tuppux
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 21:58:11 2003
Paikkakunta: Ei Ilmajoella, ei Kauhajoella, vaan siinä välis..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuppux » Ma Heinäkuu 14. 21:28:22 2008

Nyt korppari pelaa taas, ainakin äskeisen testilenkin ajan..
pari johtoa oli päässyt hinkkaatumaan niin että pinnassa oli karvat jälellä, ja ne hapettunut.

korjasin ne ja vedin teippiä päälle.

koitetaan jos huomenna vaikka pääsisi töihin oikealla autolla taas.
Ford Puma 1.7i -98
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 15. 19:24:37 2008

Hieno juttu että vika löytyi. Mistä kohdasta ne muuten oli hankautuneet?
Jäsen #606

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Heinäkuu 15. 19:29:45 2008

minkä takia aina teippiä? :cry: ...Hankkikaa hyvät ihmiset kutistesukkaa. Vielä liimapintasena niin ei takuulla tee kosteus tuhojaan ja kestää vähän kulutustakin.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Tuppux
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 21:58:11 2003
Paikkakunta: Ei Ilmajoella, ei Kauhajoella, vaan siinä välis..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuppux » Ti Heinäkuu 15. 21:20:36 2008

johdot löytyi enne imusarjaa siitä johtosarjasta.

ei ollut tuohon hätään muuta kuin teippiä laittaa.
Ford Puma 1.7i -98
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Ti Heinäkuu 15. 21:30:04 2008

Tuppux kirjoitti:johdot löytyi enne imusarjaa siitä johtosarjasta.

ei ollut tuohon hätään muuta kuin teippiä laittaa.
Mites se johtosarja vanhemmassa menee, mulkkarissa painuu siitä lohkojen väliin ja sieltä vasta ongelmat alkaakin...ei selviä useammallakaan teippirullalla/kutistesukalla, ainakaan ilman uusia johtoja!
http://s251.photobucket.com/albums/gg28 ... ohtosarja/
kuvasarjan viimeinen kuva on juuri imusarjan alta kun on kääntynyt alle...näin mulkkarissa, miten lie vanhemman korpin laita! :?:
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 15. 23:35:13 2008

No hyi helvetti minkä näköstä johtosarjaa.
Jäsen #606

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Heinäkuu 15. 23:38:43 2008

olafu kirjoitti:No hyi helvetti minkä näköstä johtosarjaa.
OLI 8)

No jospas se ei ois johtasarjasta kiinni tulevaisuudessa ;)
Pikkuprojekti...numeroidut johdot saatto helpottaa hommaa kummasti.
Toki uudet liittimetkin ois tehny hyvää mutta rajansa se on budjetillaki :wink:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Heinäkuu 15. 23:43:01 2008

Ei oikein hyvältä johtosarja näyttänyt. Ei ihme jos aiheuttaa ongelmia.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Heinäkuu 16. 11:50:32 2008

Eikä varmasti ole yksittäinen tapaus!
Mondeoissa näyttää olevan samanlaisia ominaisuuksia johdotuksissa.
Saa siinä sitten ihmetellä mikä autossa on vikana.

Vastaa Viestiin