cossun etuvakaaja
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
cossun etuvakaaja
sopiiko 2wd cossun etuvakaaja -88 is sierraan suoraan vai täytyykö vaihtaa muitaki osia,kun se on vahvempi kuin tuo alkuperänen.kyselee tietämätön.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
käy hyvinkin
pari asiaa kannattaa huomioida
etu pyörät tulevat eteenpäin pikkasen
muista vaihtaa myös kiinnitys kumit runkoon (reikä isompi)
tarkasta aurauskulmat(säädä jos tarvii)
laitoin itse aikoinaan -86 diesel farmariin kyseisen vakaajan
ja oli muuten jäykkä keula mennä mutkiin
sai kiusata alastarolla bensa vehkeitä mutkissa
pari asiaa kannattaa huomioida
etu pyörät tulevat eteenpäin pikkasen
muista vaihtaa myös kiinnitys kumit runkoon (reikä isompi)
tarkasta aurauskulmat(säädä jos tarvii)
laitoin itse aikoinaan -86 diesel farmariin kyseisen vakaajan
ja oli muuten jäykkä keula mennä mutkiin
sai kiusata alastarolla bensa vehkeitä mutkissa

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Cossussa on renkaat hiukan edempänä kuin vakiossa kyllä (ottaa helposti kiinni sisälokarin etureunaan renkaat linkussa uusilla 15/55/195 talvi skemmeillä)
Työntääkö cossun vakaaja alatukivarsia eteenpäin vakioon verrattuna,eli hiukan etuvinoon? Vai onko alatukivarren kiinnityspiste rungossa edempänä. Vai onko alatukivarressa muutakin eroa kuin erilainen niveltappi ,samanlaisilta ne näyttää vakioon verrattuna.
Työntääkö cossun vakaaja alatukivarsia eteenpäin vakioon verrattuna,eli hiukan etuvinoon? Vai onko alatukivarren kiinnityspiste rungossa edempänä. Vai onko alatukivarressa muutakin eroa kuin erilainen niveltappi ,samanlaisilta ne näyttää vakioon verrattuna.
-
- Ylläpitäjä
joo ne pannat ja kumit mulle tuli vakaajan mukana (toinen scorppiosta kun oma oli hukkunut oli saman kokonen kuin cossun.toi ktk:n kysymys jäi vähän kans kaiveleen.täytyy kans tutkia kun sellasetki tossa paketissa mukana tuli,vai olikohan täällä joku asiaa jo tutkinu?täytyykö mun ne alatukivarret laittaa jos kerran alatukivarren niveltappikin on erilainen.KtK kirjoitti:Cossussa on renkaat hiukan edempänä kuin vakiossa kyllä (ottaa helposti kiinni sisälokarin etureunaan renkaat linkussa uusilla 15/55/195 talvi skemmeillä)
Työntääkö cossun vakaaja alatukivarsia eteenpäin vakioon verrattuna,eli hiukan etuvinoon? Vai onko alatukivarren kiinnityspiste rungossa edempänä. Vai onko alatukivarressa muutakin eroa kuin erilainen niveltappi ,samanlaisilta ne näyttää vakioon verrattuna.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
alatukivarsia ei tarvi vaihtaa
tulemme taas tähän cossun kori >muut korit
minun tietojeni mukaan
kossun koria ei ole olemassa se on vain kattoluukullinen kori
tieto perustuu fordin mikro filmiin
cossun filmisissä varaosakorin numero on sama kuin sierran kattoluukullinen kori
eli
kallistuksen vakaajan kiinnitys on sama sierrassa ja cossussa
jos jollain on käytössä autorobotin mitta tiedot niin voi tarkistaa asian koska kallistuksen vakaan luona on yksi mitta pistereikä jos muistan oikein.
kallistuksen vakaaja on ilmeisesti pitempi kossusa mutta pituutta ei ole paljon rengas tulee eteenpäin korkeintaan 2cm mutta sen verran että silmällä näkee kun pyörä on lokarin sisällä
tämä raidenvälin pidennys tulee rallikäytön takia......(mutua).
tulemme taas tähän cossun kori >muut korit
minun tietojeni mukaan
kossun koria ei ole olemassa se on vain kattoluukullinen kori
tieto perustuu fordin mikro filmiin
cossun filmisissä varaosakorin numero on sama kuin sierran kattoluukullinen kori
eli
kallistuksen vakaajan kiinnitys on sama sierrassa ja cossussa
jos jollain on käytössä autorobotin mitta tiedot niin voi tarkistaa asian koska kallistuksen vakaan luona on yksi mitta pistereikä jos muistan oikein.
kallistuksen vakaaja on ilmeisesti pitempi kossusa mutta pituutta ei ole paljon rengas tulee eteenpäin korkeintaan 2cm mutta sen verran että silmällä näkee kun pyörä on lokarin sisällä
tämä raidenvälin pidennys tulee rallikäytön takia......(mutua).
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
sierra friikki: kuulin sitte taas hieman luotettavammalta lähteeltä ku esson baarista, että jos teoriassa leikkaisi nokusierran korin keulan irti ja yrittäisi sovittaa siihen cossun keulaa ni tulis ongelmia ku ne ei kuulemma mee kohdalleen. Oli meinaan joku hullu yrittäny asiakkaan pyynnöstä jotain vastaavaa tehdä(autokorjaaja/peltikorjaaja). tosin nyt päästiin taas aiheeseen josta ei ois kyl oikeutta muilla puhuu ku fordin insinööreillä koska ketää meistä tuskin on pistänyt cossun koria silpuks ja vielä toista sierran koria ja tutkinu niitä eroja millimitalla.. ja faktaahan asiasta ei näytä saavan mistään.
-
- Ylläpitäjä
heh!jos noin on niin sithän mulla on on sama kori kuin cosassa,tossa -88 is nimittäin alkuperänen kattoluukku.rupesin epäileen et kai toi mun vakaaja nyt on cosan,enkä päässy tänään auton alle varmistaan,eli ton uuden halkasija on 28mm,tietääkö joku onko onko kyseessä cosan tuote?sierra friikki kirjoitti:alatukivarsia ei tarvi vaihtaa
tulemme taas tähän cossun kori >muut korit
minun tietojeni mukaan
kossun koria ei ole olemassa se on vain kattoluukullinen kori
tieto perustuu fordin mikro filmiin
cossun filmisissä varaosakorin numero on sama kuin sierran kattoluukullinen kori
eli
kallistuksen vakaajan kiinnitys on sama sierrassa ja cossussa
jos jollain on käytössä autorobotin mitta tiedot niin voi tarkistaa asian koska kallistuksen vakaan luona on yksi mitta pistereikä jos muistan oikein.
kallistuksen vakaaja on ilmeisesti pitempi kossusa mutta pituutta ei ole paljon rengas tulee eteenpäin korkeintaan 2cm mutta sen verran että silmällä näkee kun pyörä on lokarin sisällä
tämä raidenvälin pidennys tulee rallikäytön takia......(mutua).
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Ylläpitäjä
no hyvä kun tuli toikin selväksi,näillä tiedoilla tuntus siltä että ei kun ryhtyä hommaan ilman sen kummempia lisäosien ostoa.kiitos kaikille hyvistä vastauksista näillä kelpaa jatkaa...pylvis kirjoitti:cossussa on 28mm vakaaja , normi sierassa on 22mm vakaaja , ite laitoin omaani cosan 28mm ja ne kiinnikkeet ilman mitään ongelmia
-
- Ylläpitäjä
joo sitäkin olen miettinyt,mukana tuli myös alatukivarret joihin oli laitettu kallistuksenvakaimen reikiin nailoniset puslat,mut kun toisesta alatukivarresta on sulanu niveltapin ympäriltä kumi.ei voi sitä käyttää,täytyy koittaa jos sais ne nailonit irti ehjänä ja laittas vaihtaen autossa olevaan niin siinä kyllä samalla uretaanitki vaihtus.KtK kirjoitti:Heitä samantien uretaanipuslat tai ainakin kovemmat orkkikset tukivarteen ,ellei jo ole. Samalla ne menis helposti ,kun kumminkin kaikki on irtonaisena.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
pyydän kovati anteeksi teiltä epähuomiossa antaamaani vaillinaista tietoa
harrastan sierraa mutta pää osin mk1 sarjaa
ja kyseinen korin samanlaisuus tieto kuuluu mk1 ,siipi,flygel,-cossuun.
kun verrataan tavan 3-ovista kattoluukulla olevaa koria ja cossua.
muunmuassa itse cossuun tehtyjä osia ei le siivessä montaa esim.
johtosarjahan on siipicossussa otettu xr4istä (katso ovimonitoorin kuvaa).
uusi koppainen mk2 siitä en tiedä yhteneväisyyttä mutta luulen että vahvistuksia on tehty kun vanhassa mallissa jo löydettii heikkoja katkeavia kohtia,kun käytettiin linjalta otettua koria.
mutta vakaajista muutama tieto.
22mm ei tietoa malleista.
24mm moni malli (mulla muutama niitä)
26mm esim.85 2.0is,86 2.0is
27mm esim 88 2.9 4x4 stw
että silleen tällä kertaa
p.s
uusi koppaisessa on sitten kossuissakin eri korimalleja riippuen ilmastoinnin läsnä olosta.
harrastan sierraa mutta pää osin mk1 sarjaa
ja kyseinen korin samanlaisuus tieto kuuluu mk1 ,siipi,flygel,-cossuun.
kun verrataan tavan 3-ovista kattoluukulla olevaa koria ja cossua.
muunmuassa itse cossuun tehtyjä osia ei le siivessä montaa esim.
johtosarjahan on siipicossussa otettu xr4istä (katso ovimonitoorin kuvaa).
uusi koppainen mk2 siitä en tiedä yhteneväisyyttä mutta luulen että vahvistuksia on tehty kun vanhassa mallissa jo löydettii heikkoja katkeavia kohtia,kun käytettiin linjalta otettua koria.
mutta vakaajista muutama tieto.
22mm ei tietoa malleista.
24mm moni malli (mulla muutama niitä)
26mm esim.85 2.0is,86 2.0is
27mm esim 88 2.9 4x4 stw
että silleen tällä kertaa
p.s
uusi koppaisessa on sitten kossuissakin eri korimalleja riippuen ilmastoinnin läsnä olosta.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
siivessä on pari senttiä pidemmät alatukivarret kuin tavallisessa sierrassasierra friikki kirjoitti:alatukivarsia ei tarvi vaihtaa
tulemme taas tähän cossun kori >muut korit
kallistuksen vakaajan kiinnitys on sama sierrassa ja cossussa
jos jollain on käytössä autorobotin mitta tiedot niin voi tarkistaa asian koska kallistuksen vakaan luona on yksi mitta pistereikä jos muistan oikein.
kallistuksen vakaaja on ilmeisesti pitempi kossusa mutta pituutta ei ole paljon rengas tulee eteenpäin korkeintaan 2cm mutta sen verran että silmällä näkee kun pyörä on lokarin sisällä
tämä raidenvälin pidennys tulee rallikäytön takia......(mutua).
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Missä muussa kuin Cossussa on 3-ovisessa Mk1 korissa rintapellissä ABS-tehostimelle sopiva neliön mallinen reikä?sierra friikki kirjoitti:pyydän kovati anteeksi teiltä epähuomiossa antaamaani vaillinaista tietoa
harrastan sierraa mutta pää osin mk1 sarjaa
ja kyseinen korin samanlaisuus tieto kuuluu mk1 ,siipi,flygel,-cossuun.
kun verrataan tavan 3-ovista kattoluukulla olevaa koria ja cossua.
muunmuassa itse cossuun tehtyjä osia ei le siivessä montaa esim.
johtosarjahan on siipicossussa otettu xr4istä (katso ovimonitoorin kuvaa).
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Kuulin kans kaverilta että ainakin Sierroissa vm.92-> on kaikissa jo tuo 28mm vakaaja...Spuler kirjoitti:Mulla oli DOHC 2wd -91 mallissa 28mm vakaaja, joten kansanmallistakin voi löytää jämäkkää osaa...
Väitän että tuo 27mm vakaajakin on kyllä oikeesti ihan perus 28mm ja jos joku muuta väittää niin laittaa sit vaikka kuvia ja mittatuloksia kummastakin 27mm ja 28mm, ku ite en oo vieläkään vertailu tuloksia saanu vaikka muutamat "huhuilee" kyllä muuta, eli todistakaa väitä 27mm vakaajasta todeksi!

Ei kai Fordin insinörtitkään niin tyhmiä oo että tekis joka millin välikoon vakaajat ja ja käyttäis kaikkia milloin mihinkin, ihan sekasin...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Sierrasta en tiiä mutta Scorpiosta 27mm löytyy 100% varmasti. Ainakin 85-87 hinnat alkaen malleista, uudemmissa ilmeisesti 28mm aina?? Useampia olen käpistellyt, ja yks löytyy hyllystäkin. Miksei sitä Sierrassakin olis ollu, vai liekkö sierra/scorpio osissa joku nanomillin leveys ero.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Eilen tossa vertasin -87 scorpin ja 2wd sedan cossun etuvakaajia. Paksuuksissa on eroa 1,1mm eli scorppi 27,25 ja cossu 28,35 digitönällä mitattuna. Muuten muodot ovat suunnilleen yhtenevät, mutta irrallaan kierteiden päästä katsottuna scorpin vakaaja on 20mm leveämpi, joten menee varmasti sierraankin ilman, että vaikuttaa pyöriin sen enempää kuin toi cossun vakaaja.
Sen verran pitää tässä vielä itsekkin kysästä, että onko joku tutkinut noiden mk1 koristen kutossierrojen vakaajia. Mulla itellä on sellainen käsitys, että ne ois samat kuin IS eli edessä 26mm ja takana 10mm.
PS. Toi scorpin etuvakaaja tilpehööreineen olis edelleen kaupan 50e.
Sen verran pitää tässä vielä itsekkin kysästä, että onko joku tutkinut noiden mk1 koristen kutossierrojen vakaajia. Mulla itellä on sellainen käsitys, että ne ois samat kuin IS eli edessä 26mm ja takana 10mm.
PS. Toi scorpin etuvakaaja tilpehööreineen olis edelleen kaupan 50e.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Eli siis XR4 Sierraa tarkotat?MikkoT kirjoitti:Sen verran pitää tässä vielä itsekkin kysästä, että onko joku tutkinut noiden mk1 koristen kutossierrojen vakaajia. Mulla itellä on sellainen käsitys, että ne ois samat kuin IS eli edessä 26mm ja takana 10mm.
Tietääkseni mk1 kutos Sierroissa on 26mm ainakin siis XR4, muista ei kokemusta ja XR4 Siepassa ei kyllä tietääkseni oo vakiona taka vakaajaa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Tuossa asentelin cossun vakaajan eteen iskarin ja jousen vaihdon yhteydessä. Kävin nyt koeajolla ja ei se ihan hyvältä tunnu, eli joku on muuttunut. Jarruttaessa puoltaa oikeelle, ei kuitenkaan voimakkaasti, mutta sillai kuitenkin että tuntuu hassulta
Miten päin alatukivarteen tulee ne kumit kiinni joista vakaaja tulee läpitse? Eli toisessa kumissa on pieni olake joka menee tukivarren keskireikään tukien ja toinen menee vain siihen isoon koloon. Oli vanhassa meinaan kummallakin puolella eripäin se
Ja kiristäessä ei ne kumit uponneet kyllä kokonaan sinne tukivarren sisälle, pitäisikö mennä ihan siististi molemmin puolin sisälle, niin että prikan ja tukivarren väliin jäisi n. 1-2mm rakoa? Nyt jäi meinaan aika reilusti näkyville. Mietin vaan jotta joutuuko irrottaan vielä kerran tuon pirulaisen 
Edit: Ei tietysti iso homma olis käydä ostaan uudet kumit tukivarsiin motonetistä, ainoo vaan että vituttaa taas irrottaa sitä vakaajaa



Edit: Ei tietysti iso homma olis käydä ostaan uudet kumit tukivarsiin motonetistä, ainoo vaan että vituttaa taas irrottaa sitä vakaajaa

-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Itselläkin on tällä hetkellä mk1 sierran takavakaajia pari kappaletta ja niistä on toinen IS:stä 10mm paksu ja toinen xr4:sta myös 10mm paksu, joten tulin nyt siihen tulokseen, että molemmissa samat vakaajat. Sen verran vielä tuosta 10mm vakaajan vaikutuksesta, että se on yllättävän jäykkä vääntää toimintasuunnassaan (tuli joskus Upin kanssa kokeiltua vakaaja irrallaan) ja muutenkin, kun se on leveämpi kuin sedanin/scorpin vakaaja niin vaikuttaa paremmin tukivarren liikkeeseen.CossuH kirjoitti:10mm oli omassa, tuasta ei paljo hyötyä taida olla.
Tosta Sultzi:n ongelmasta eli puollosta jarrutuksessa pitää kysästä sen verran, että onko etuiskarit varmasti molemmat yhtä hyvässä kunnossa? Täällähän oli joku aika sitten topicki, jossa jollakulla oli alkanut auto puoltaa jarrutuksessa etupään palikoiden vaihdon jälkeen ja silloin vika oli iskareissa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Kysymys kuuluukin, että joko pyöränkulmat on säädetty tai edes mitattu?Sultzi kirjoitti:Tuossa asentelin cossun vakaajan eteen iskarin ja jousen vaihdon yhteydessä. Kävin nyt koeajolla ja ei se ihan hyvältä tunnu, eli joku on muuttunut. Jarruttaessa puoltaa oikeelle, ei kuitenkaan voimakkaasti, mutta sillai kuitenkin että tuntuu hassultaMiten päin alatukivarteen tulee ne kumit kiinni joista vakaaja tulee läpitse? Eli toisessa kumissa on pieni olake joka menee tukivarren keskireikään tukien ja toinen menee vain siihen isoon koloon. Oli vanhassa meinaan kummallakin puolella eripäin se
Ja kiristäessä ei ne kumit uponneet kyllä kokonaan sinne tukivarren sisälle, pitäisikö mennä ihan siististi molemmin puolin sisälle, niin että prikan ja tukivarren väliin jäisi n. 1-2mm rakoa? Nyt jäi meinaan aika reilusti näkyville. Mietin vaan jotta joutuuko irrottaan vielä kerran tuon pirulaisen
Edit: Ei tietysti iso homma olis käydä ostaan uudet kumit tukivarsiin motonetistä, ainoo vaan että vituttaa taas irrottaa sitä vakaajaa

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
On eroa. Samaa valitteli muistaakseen "puuhapete" Ahvenistolla silloin kun oli omaansa tuon vakaajan vaihtanut.Sultzi kirjoitti:Kaveri pulttas -86 mk1 farkkuunsa cossun etuvakaajan, kertoi renkaan nyt ottavan loksuun kiinni. Onko mk1 ja mk2 cossun vakaajilla eroa? Itsellä ei niin rajusti tullut rengas eteenpäin kuin kaverilla. Jotkut 17" vanteet sillä on.
puuhapete kirjoitti:Edit: Vakaaja oli ihan hyvä, ei puskenut liikaa/ollenkaan.- kauhe duuni laittaa sedanin vakaaja mk1.n. Pyörät tulee ihan liikaa eteenpäin mahtuakseen kääntymään.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Hah. Tuli könyttyä tuon 1,6-talvisierran alla, ja silmät osuivat etuvakaajaan, ihmeen paksulta näytti.. Tönäri käteen ja-----28mm! Ja toi on valmistettu jo 90 lokakuussa, käyttöönotto 91 lokakuussa. Eli, joko tuohon muuten orkkikseen sirpaan on joku vaihtanut vakaajan, tai se on ollut jo tehtaalta sellainen..tumppe kirjoitti:Kuulin kans kaverilta että ainakin Sierroissa vm.92-> on kaikissa jo tuo 28mm vakaaja...Spuler kirjoitti:Mulla oli DOHC 2wd -91 mallissa 28mm vakaaja, joten kansanmallistakin voi löytää jämäkkää osaa...
Väitän että tuo 27mm vakaajakin on kyllä oikeesti ihan perus 28mm ja jos joku muuta väittää niin laittaa sit vaikka kuvia ja mittatuloksia kummastakin 27mm ja 28mm, ku ite en oo vieläkään vertailu tuloksia saanu vaikka muutamat "huhuilee" kyllä muuta, eli todistakaa väitä 27mm vakaajasta todeksi!![]()
Ei kai Fordin insinörtitkään niin tyhmiä oo että tekis joka millin välikoon vakaajat ja ja käyttäis kaikkia milloin mihinkin, ihan sekasin...
Ja mitä takavakaajiin tulee, tuohon 2,3:seen oon laittamassa takavakaajaa 86 scorpiosta, se on paksuudeltaan 17mm.. Tuleekohan jo liiankin jäykkä...?
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
vm.91 en oo varma, mutta vm.92 taitaa kaikissa Sierroissa olla jo tuo 28mm etu vakaaja, ainakin kaikissa dohc malleissa...Ville K kirjoitti:tumppe kirjoitti:Kuulin kans kaverilta että ainakin Sierroissa vm.92-> on kaikissa jo tuo 28mm vakaaja...Spuler kirjoitti:Mulla oli DOHC 2wd -91 mallissa 28mm vakaaja, joten kansanmallistakin voi löytää jämäkkää osaa...
Väitän että tuo 27mm vakaajakin on kyllä oikeesti ihan perus 28mm ja jos joku muuta väittää niin laittaa sit vaikka kuvia ja mittatuloksia kummastakin 27mm ja 28mm, ku ite en oo vieläkään vertailu tuloksia saanu vaikka muutamat "huhuilee" kyllä muuta, eli todistakaa väitä 27mm vakaajasta todeksi!![]()
Ei kai Fordin insinörtitkään niin tyhmiä oo että tekis joka millin välikoon vakaajat ja ja käyttäis kaikkia milloin mihinkin, ihan sekasin...
Hah. Tuli könyttyä tuon 1,6-talvisierran alla, ja silmät osuivat etuvakaajaan, ihmeen paksulta näytti.. Tönäri käteen ja-----28mm! Ja toi on valmistettu jo 90 lokakuussa, käyttöönotto 91 lokakuussa. Eli, joko tuohon muuten orkkikseen sirpaan on joku vaihtanut vakaajan, tai se on ollut jo tehtaalta sellainen..
Ja mitä takavakaajiin tulee, tuohon 2,3:seen oon laittamassa takavakaajaa 86 scorpiosta, se on paksuudeltaan 17mm.. Tuleekohan jo liiankin jäykkä...?
Onko noita takavakaajiakin joka millin kokoa vai, eikös 2wd Cossussa ollut 16mm ja 4wd.ssä 18mm, eli Scropissako taas jotain vammasia välikokoja...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No, kyl toi jo alkaa mullekin todistelemaan sellasta faktaa, eli nyt tiedetään mihin nää suteen tehdyt Cossun vakaajat on heitetty Fordilla...Ville K kirjoitti:Kyllä vain, mittasin sen useasta kohdasta, ja sain tuloksia välillä 16,9-17,2mm. Taitaa scorpeissa tosiaan olla ihan omat paksuudet!

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)