2wd cossun putkisto

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

2wd cossun putkisto

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Su Tammikuu 20. 19:43:54 2008

Eli millaisiin teholukemiin riittää hyväkuntoinen alkuperäinen putkisto, josta on poistettu ne litteät vierekkäin olevat vaimentimet.

Tarkoitus olisi ottaa n. 300hv. Kone on 4wd:n punakantinen, johon tulee 803:set, 31-kello, 3bar map, ja karalan tekemä lastu. Mieli tekisi pitää tuo hiljainen alkuperäisputki, kun on vielä huippu kunnossakin. Mietityttää vaan että rupeeko tuo putkisto jo ahistamaan liikaa noilla tehoilla, mitä vois pitää järkevänä rajana.
Sierra Cosworth -88

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2wd cossun putkisto

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 20. 19:55:59 2008

vesa79 kirjoitti:Eli millaisiin teholukemiin riittää hyväkuntoinen alkuperäinen putkisto, josta on poistettu ne litteät vierekkäin olevat vaimentimet.

Tarkoitus olisi ottaa n. 300hv. Kone on 4wd:n punakantinen, johon tulee 803:set, 31-kello, 3bar map, ja karalan tekemä lastu. Mieli tekisi pitää tuo hiljainen alkuperäisputki, kun on vielä huippu kunnossakin. Mietityttää vaan että rupeeko tuo putkisto jo ahistamaan liikaa noilla tehoilla, mitä vois pitää järkevänä rajana.
Penkitin keväällä lähes vastaavalla paketilla

4wd kone josta kansi käyty jollain asteella läpi,4wd puhallin escon konpurasiivellä,3bar map,vihreet,löysä kello,vuotava b-paineen säädin ja vakio putkisto,lastu baby bordilla
Väännön kohdalla oli paineet 1,4 josta pippui 1000rmp jälkeen 0,9:n

Edit. ja paikoillaan oli kaikki vainentajat.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Tammikuu 20. 20:19:06 2008

No voisihan ainakin downpipen vaihtaa 3":ksi.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Su Tammikuu 20. 22:54:07 2008

jouni kirjoitti:No voisihan ainakin downpipen vaihtaa 3":ksi.
Mistähän sais tuollasia downpipejä.
Sierra Cosworth -88

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Tammikuu 21. 6:36:41 2008

vesa79 kirjoitti:
jouni kirjoitti:No voisihan ainakin downpipen vaihtaa 3":ksi.
Mistähän sais tuollasia downpipejä.
mulle yks kloppi sano et downpipe on 3" vakio ja et hoitaa esikatin vaa sielt pois, nii sit ois hyvä?

onkohan se 3" vakio vai minkä kokonen? eihän pelkkii downpipejä mistään saa. voishan sitä kävellä johkii putki liikkeeseen downpipe kädessä ja sanoo et tehkää tommonen 3" :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Tammikuu 21. 6:54:42 2008

Paskat , kyllä se lähempänä 2,5" on , esikatilla heittää kuikkaa . 3" ja pari vaimenninta+katti niin on hiljainen . Nakkaa vielä kolmannen paikalleen jos ei mitään ääntä halua .
ex Jäsen #10

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Tammikuu 21. 8:28:11 2008

60mm on aika tarkka mitta tuosta 2wd:n ja 4wd:n downpipestä. 3" downpipen saa aika nopeasti itsekin tehtyä muutamasta varaosaliikkeestä hankitusta 3" mutkasta. Ja kuten Jake sanoi, ei se mustasta raudasta tehty 3" putki kahdella vaimetimella pahan ääninen ole. Tai ei ainakaan minulla ollut 625mm ja 385mm vaimentimilla. Ilmeisesti myös vaimentimien sijoittelulla pystyy vaikuttamaan aika paljon ääneen.

Se Mongoosen 3" rosteriputki nelikossa olikin sitten "vähän" äänekkäämpi :lol: Mutta ero vakioputkeen 1,2...1,4bar ahdoilla oli ihan älytön.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: 2wd cossun putkisto

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Tammikuu 21. 13:14:21 2008

vesa79 kirjoitti:Eli millaisiin teholukemiin riittää hyväkuntoinen alkuperäinen putkisto, josta on poistettu ne litteät vierekkäin olevat vaimentimet.

Tarkoitus olisi ottaa n. 300hv. Kone on 4wd:n punakantinen, johon tulee 803:set, 31-kello, 3bar map, ja karalan tekemä lastu. Mieli tekisi pitää tuo hiljainen alkuperäisputki, kun on vielä huippu kunnossakin. Mietityttää vaan että rupeeko tuo putkisto jo ahistamaan liikaa noilla tehoilla, mitä vois pitää järkevänä rajana.
Ehdottomasti pidä vakio. Vakioputkiston selvästi ahtain paikka on vakio downpipe kun ajatellaan poikkipintaa ja kaasunlämpöä. Halvin viritys on katsoa että perän edessä olevat vierekkäiset kastelukannun näköiset pöntöt on läpivirtaavia ja tekis 3" downpipen kunnolla uudella 3bolt isolla kiinnitysraudalla.
Itse olen kellottanu todellista 300plus hv virityksellä vakioputkistolla 0-200kmh gps tuloksen 15.5 sekkaa. 2 päällä kesäkuumalla normikantatiellä.
Monet kovin viritetyt menee 14 luokkaa niin ei vakioon kannata pakoputkee virittää.
Pörinän, murinan ja suhinan tarve laskee suhteessa ikään :wink:

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 2wd cossun putkisto

Viesti Kirjoittaja lappis » Ma Tammikuu 21. 18:31:19 2008

SHR kirjoitti:Pörinän, murinan ja suhinan tarve laskee suhteessa ikään :wink:
Toi on niin totta :wink:

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Tammikuu 21. 22:43:02 2008

Niinpä..itsekin ajelin vakiodumpilla viimeiset pari kuukautta Paten sijaan. Mongoosen vaihtaminen lienee ollut lopullinen niitti kyllästymiseen Cossuun... :oops:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Re: 2wd cossun putkisto

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Ke Tammikuu 23. 6:08:41 2008

Mulla nuo perän edessä olevat vaimentimet on korvattu suorilla putkilla. Mites tuo downpipe onko jollain tuollasia isoja kiinnitysrautoja, entä se putken kartio joka lähtee turbolta.
Sierra Cosworth -88

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Ti Helmikuu 5. 0:42:11 2008

Tuollanen siitä tuli. Turbolta haaraan asti 3". kartio on itse taottu ja kiinnityslaippa on muokattu alkuperäisestä.

http://www.fotopankki.fi/vesa79/kuva/1854240764322816
Sierra Cosworth -88

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Helmikuu 5. 19:21:45 2008

siitähän tuli ihan mallikkaan näköinen. :)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 5. 22:58:40 2008

Näytti kyllä tosi hyvältä, sit vaan kattoo vaimentimien kunto jne.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin