2wd taas laihalla

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

2wd taas laihalla

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Maaliskuu 19. 20:23:45 2007

no niin tätä taas , mitäs konstia kannattas kokeilla kun vetää yläpäätä laihalle?

tyhjäkäynti, tasakaasuseokset on ok mut kunnolla kiihdyttäessä vetää laihalle.. ahdot n, 1,3. b-paine n, 3,9bar. b painetta lisää??

autossa on lastu,vihreät, 3bar mappi, 3/4garretti. alkuperäset amalit sun muut poistettu.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Maaliskuu 19. 20:25:22 2007

B-suodatin tukossa, b-paineensäädin rikki, b-pumppu rikki. Tuossa joitakin. Aloita vaikka vaihtamalla suodatin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Maaliskuu 19. 20:30:31 2007

Skorppi kirjoitti:B-suodatin tukossa, b-paineensäädin rikki, b-pumppu rikki. Tuossa joitakin. Aloita vaikka vaihtamalla suodatin.
suodatin aika tuore, säädintä kun säätää niin painemittari ainakin liikkuu..
ja pumppukin kyllä pyörii. ja auto toimi ihan ok ennen viriosia.
mistä päättelit että noissa vois olla vikaa?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Maaliskuu 19. 20:33:16 2007

Se, että pumppu pyörii, ei kerro mitään. Nostit b-painetta eli pumppu joutuu kovemmalle kun pitäs työntää soppaa suuremmalla paineella, vanha ja väsynyt pumppu ei välttämättä enään jaksa ja kuolee kun ahdot alkaa nousta. B-paineensäädin voi silti olla rikki vaikka ruuvista vääntämällä säätyy, ei se välttämättä nosta enään ylipaineella painetta samassa suhteessa. Tai sitten sulla on vaan sopimaton lastu kys. kokoonpanolle.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Maaliskuu 19. 20:39:59 2007

Jos pumpusta loppuu tuotto, niin varmasti vetää ylhäällä laihalle! Pumpun kunnon tarkistaisin minäkin. Muistaakseni paineen kasvaessa taasen tuotto pienenee? Voin olla tässä väärässäkin. Noinkin kovilla bensanpaineilla, mitä sinullakin on saattaa alkuperäisestä pumpusta vain loppua vanhuuttaan jerkku.

Skorppi ehti ensin!
Viimeksi muokannut paperman, Ma Maaliskuu 19. 20:44:15 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Maaliskuu 19. 20:41:59 2007

Skorppi kirjoitti:Se, että pumppu pyörii, ei kerro mitään. Nostit b-painetta eli pumppu joutuu kovemmalle kun pitäs työntää soppaa suuremmalla paineella, vanha ja väsynyt pumppu ei välttämättä enään jaksa ja kuolee kun ahdot alkaa nousta. B-paineensäädin voi silti olla rikki vaikka ruuvista vääntämällä säätyy, ei se välttämättä nosta enään ylipaineella painetta samassa suhteessa. Tai sitten sulla on vaan sopimaton lastu kys. kokoonpanolle.
hmm.. pitää jotai alkaa kokeileen. pystyyköhän tuota b-paine säätimen toimintaa sitte testaamaan mitenkään? entäpä sellanen kertova säädin?
lastu kyllä pitäs olla noille rojuille.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Maaliskuu 19. 20:56:44 2007

mikä b paine noille rojuille on suunilleen se millä pitäs jo toimia?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Maaliskuu 19. 21:05:10 2007

hilteri kirjoitti:mikä b paine noille rojuille on suunilleen se millä pitäs jo toimia?
Kyllä tuo 3.9 bar pitäisi olla aika hyvä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Maaliskuu 19. 21:32:25 2007

Ennen kuin rupeaa vaihtamaan pumppua niin kannattaa mitata myös, että pumppu saa kunnolla virtaa. Siitä oli joskus aikaisemmin täällä puhetta, että pumppu ei saanut kunnolla virtaa ja sen vuoksi ei riittänyt enää tuotto.

Myös tota kertovaa säädintä kannattaisi ainakin kokeilla, kun juuri se auttaa yläpäässä. Toi koko kierrosalueen kattava bensanpaineen nosto vaikkuttaa huonontavasti alapäähän/keskialueeseen.

Tota alkuperäisen säätimen toimivuutta voi testata antamalla siihen vaikka kompuralla painetta ja katsomalla, että paine nousee myös mittarissa.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Re: 2wd taas laihalla

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ti Maaliskuu 20. 8:38:07 2007

hilteri kirjoitti:no niin tätä taas , mitäs konstia kannattas kokeilla kun vetää yläpäätä laihalle?

tyhjäkäynti, tasakaasuseokset on ok mut kunnolla kiihdyttäessä vetää laihalle.. ahdot n, 1,3. b-paine n, 3,9bar. b painetta lisää??

autossa on lastu,vihreät, 3bar mappi, 3/4garretti. alkuperäset amalit sun muut poistettu.
Uudenpikin suodatin saattaa tukkeutua jos tankista jostain syysltä lähtee ruostetta liikkeelle se kun harvalla, on aina täynnä .Tankin imupäässä on varmaan sihti isommille roskille ja sekin tukkeutuu ja ruoste velli menee siitä läpi.sinne kondensoituu aina vettä.Kun vaihdoin oman suodattimen ja kaadoin vanhat tyhjäksi sieltä tuli runsaasti vettä.Jos säädin temppuilee niin uuden saa noin 70e. Ei muuta kuin työn iloa :lol: :lol:
Voithan ottaa letkun jakotukista irti ja mitata todellinen tuotto,joku varmaan senkin tiiedon tällä foorumilla tietää :D
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Maaliskuu 20. 14:59:39 2007

tankki on muute ihan uusi.. 8)

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Maaliskuu 20. 15:15:57 2007

Tarkenuksena, että tuotto mitataan siis paluuletkusta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ti Maaliskuu 20. 16:18:32 2007

hilteri kirjoitti:tankki on muute ihan uusi.. 8)
Yhdellä tutulla oli sierraan vaihdettu uusi tankki ja jo parin kk:n kuluttua alkoi nykiminen.
Syyksi paljastui uudesta tankista irti lähtenyt "valssihilse" mitä lie peltiä ollut? Joten katoppas ne putsarit ja sihdit varman päälle !!
#295

Rstf
Xr2i

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

2wd taas laihalla,vika jatkuu

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Maaliskuu 29. 12:20:07 2007

no joo, nyt on uusi bensapumppu ja suodatin, sama vika jatkuu.. :?
mitähän kokeilis seuraavaksi..??

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: 2wd taas laihalla,vika jatkuu

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Maaliskuu 29. 13:20:27 2007

hilteri kirjoitti:no joo, nyt on uusi bensapumppu ja suodatin, sama vika jatkuu.. :?
mitähän kokeilis seuraavaksi..??
Mitä se seos on siellä ylhäällä? kenen tekemä lastu se on?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 2wd taas laihalla,vika jatkuu

Viesti Kirjoittaja THR » To Maaliskuu 29. 14:58:04 2007

Yrkesman kirjoitti:
hilteri kirjoitti:no joo, nyt on uusi bensapumppu ja suodatin, sama vika jatkuu.. :?
mitähän kokeilis seuraavaksi..??
Mitä se seos on siellä ylhäällä? kenen tekemä lastu se on?
laudersilta ostettu(oisko ollu performance stage 3)

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Re: 2wd taas laihalla,vika jatkuu

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Maaliskuu 29. 23:32:13 2007

Yrkesman kirjoitti:
hilteri kirjoitti:no joo, nyt on uusi bensapumppu ja suodatin, sama vika jatkuu.. :?
mitähän kokeilis seuraavaksi..??
Mitä se seos on siellä ylhäällä? kenen tekemä lastu se on?
autossa on normaali vpv racing ledimittari.
pintakaasulla normaalisti ajellessa palaa about yks vihreä sitten alat kunnolla kiihdyttää niin valot tippuvat reilusti punaiselle. auto toimii muuten ok, ei pätki tai nyhdä. lastu on tosiaan tollanen lauderssin kopsu lastuja.

mitä oireita on jos mappi on rikki?
pitäsköhän huvin vuoksi kokeilla 2,5 bar mappia, eikös se ole rikkaampi ylhäällä..
:roll:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Maaliskuu 30. 7:19:27 2007

Suosittelisin, että käyt jossain kattomassa ihan oikealla seosmittarilla, että mitä ne seokset ovat jos sulla itelläs on siinä vaan ledivilkku.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Maaliskuu 30. 8:07:18 2007

kyl se on penkityksen paikka. samalla saat katsottua penkityksen aikana pysyykö b-paineet, jos se oikeasti laihalle menee. toi ledien vihreenä-punaisena olo voi olla hyvin marginaalista, seos saattaa silti olla kohdallaan.. mut penkkiin..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Maaliskuu 30. 12:04:12 2007

Skorppi kirjoitti:Suosittelisin, että käyt jossain kattomassa ihan oikealla seosmittarilla, että mitä ne seokset ovat jos sulla itelläs on siinä vaan ledivilkku.
Tässä on yksi eritäin hyvä esimerkkisiitä mitä seokset saattavat olla jos luottaa siihen kapeakaista-lambdaan.
Tuossa seosmittari viellä näytti viimeistä vihreää rikkaan suuntaan(4:s maksimista/20 ledinen),todellista AFR 13,5 +5000rmp.
4500rmp jälkeen ollut jo laihalla parhaan tehon kannalta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Maaliskuu 30. 12:08:36 2007

pumpulta mitattuna virta 11,5 volttia

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Maaliskuu 30. 12:45:44 2007

Eihän vittuile se tappokytkin siellä kontissa? Mittasitko ennen sitä paljon voltteja?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Maaliskuu 31. 15:12:22 2007

pablo kirjoitti:Eihän vittuile se tappokytkin siellä kontissa? Mittasitko ennen sitä paljon voltteja?
11.6v

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Re: 2wd taas laihalla,vika jatkuu

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Huhtikuu 6. 18:20:23 2007

hilteri kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:
hilteri kirjoitti:no joo, nyt on uusi bensapumppu ja suodatin, sama vika jatkuu.. :?
mitähän kokeilis seuraavaksi..??
Mitä se seos on siellä ylhäällä? kenen tekemä lastu se on?
autossa on normaali vpv racing ledimittari.
pintakaasulla normaalisti ajellessa palaa about yks vihreä sitten alat kunnolla kiihdyttää niin valot tippuvat reilusti punaiselle. auto toimii muuten ok, ei pätki tai nyhdä. lastu on tosiaan tollanen lauderssin kopsu lastuja.

mitä oireita on jos mappi on rikki?
pitäsköhän huvin vuoksi kokeilla 2,5 bar mappia, eikös se ole rikkaampi ylhäällä..
:roll:
auto tosiaan toimi normaalisti,veti ihan ok.. ei nyhtäny tai paukkanu niinku pitäs tehä jos oikeasti tosiaa noin laihalle menis. vika löytyi, kaiken kokeilun jälkeen uusi lamda anturi paikalleen ja johan alkoi vihreätä palamaan!! vanha anturi näytti jotain siellä alakierroksilla mut tosiaan täysvedolla valot hävis melkeen kokonaan. eipä sitä ekana arvannu paskaksi. heti ekana vaikeimman kautta vikaa ettimään..

Vastaa Viestiin