menee liian paksulle?!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
menee liian paksulle?!
Moi. auto siis vm90 sierra cosa 4x4 ja ongelma seuraava: tyhjäkäynti vaeltaa pahasti ja käy tajuttoman paksulla, on 2 lamdaa ja seosmittarille oma, kumpikin uusia!! Autossa on vihreille lastu, vihreet suuttimet, 3bar map cooleri, t35 ja 3" putki downpipesta loppuun!! Katit poistettiin, siitä noin 2vk niin kävi jo niin paksulla et ei voi ajaa, ongelma ei vielä selvinnyt!!! Ei pitäs saada ilmaa väliin downpipen ja turbon/pakosarjan välistä..?! Jos joku vähän viittii hjelppiä!!
edit: tosiaan menee paksulle koko kierrosalueella ja paukkuu niin pirusti + meinaa/sammuu vähän väliä
edit: tosiaan menee paksulle koko kierrosalueella ja paukkuu niin pirusti + meinaa/sammuu vähän väliä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tuo arvo on jotain 10-20c eli jos kone on kylmä niin ei se anturi ehkä ole rikki.Montune kirjoitti:Mikäli oikein muistan, se on tuo vaaleansininen imusarjan takana, 2 napainen, pitäisi olla vissiiin 50-600 ohmia... näytti 4.32 kiloa eli paska se sitten täytyy olla!!
edit: eikös sitä pystyis huijaamaan kun laittaa vastuksen siihen päähän jolloin auton pitäisi käydä normaalisti?!
270 ohmia olisi 90c pistä sellainen vastus kiinni niin kone luulee olevansa lämmin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Eikös helpompi ole ostaa suosiolla uusi? Ei se niin kauheasti maksa varaosaliikkeissä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Motonetissa noin 10€(tarvike malli) näistä ollut montaa kokemusta mutta itsellä toiminut kohta vuoden.paperman kirjoitti:Eikös helpompi ole ostaa suosiolla uusi? Ei se niin kauheasti maksa varaosaliikkeissä.
Varaosaliikkeessä pitää sitten tietää aikas tarkkaan mitä haluaa.Kaikki kirjat eivät tunne noita antureita.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
jos se oli viileä kone, niin anturin arvot on ihan spekseissä. huoneenlämmössä about 2 - 3 kohmia.
Onko mapille menevä letkulähtö painekotelosta tarkistettu ?
Mulla oli se orig muovinen murtunut juuresta, ja teki kiusaa minkä kerkes sen yhen iltapäivän...
p.
Onko mapille menevä letkulähtö painekotelosta tarkistettu ?
Mulla oli se orig muovinen murtunut juuresta, ja teki kiusaa minkä kerkes sen yhen iltapäivän...
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Autoracingin luettelosta kattelin niin uus maksaisi 214e... törkee hinta prkl!! mapin letkun painekotelolle olen kyllä nopeasti vilassut mutta täytyy vielä tutkia se kunnolla!! miten toi arvo voi olla 20c?! kun siis 4.32 kilo ohmia antoi... no täytyy yrittää tuolla vastuksella se ohittaa huomenna, samalla täytyy kattoa se mapin letku ja mappi, onko tuo morjestanu!!! Jos motonetistä saa 10e tjsp niin kyllä sieltä sen ensin tilaan kunhan varmistuu että tuo on hajalla ja ongelman aiheuttaja!!
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Taitaa tarkoittaa lämpötilaa toi 20cMontune kirjoitti:Autoracingin luettelosta kattelin niin uus maksaisi 214e... törkee hinta prkl!! mapin letkun painekotelolle olen kyllä nopeasti vilassut mutta täytyy vielä tutkia se kunnolla!! miten toi arvo voi olla 20c?! kun siis 4.32 kilo ohmia antoi... no täytyy yrittää tuolla vastuksella se ohittaa huomenna, samalla täytyy kattoa se mapin letku ja mappi, onko tuo morjestanu!!! Jos motonetistä saa 10e tjsp niin kyllä sieltä sen ensin tilaan kunhan varmistuu että tuo on hajalla ja ongelman aiheuttaja!!
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Juu, ymmärsin mutta mietin että miten se voi silti olla se 20cVoortikari kirjoitti:Taitaa tarkoittaa lämpötilaa toi 20cMontune kirjoitti:Autoracingin luettelosta kattelin niin uus maksaisi 214e... törkee hinta prkl!! mapin letkun painekotelolle olen kyllä nopeasti vilassut mutta täytyy vielä tutkia se kunnolla!! miten toi arvo voi olla 20c?! kun siis 4.32 kilo ohmia antoi... no täytyy yrittää tuolla vastuksella se ohittaa huomenna, samalla täytyy kattoa se mapin letku ja mappi, onko tuo morjestanu!!! Jos motonetistä saa 10e tjsp niin kyllä sieltä sen ensin tilaan kunhan varmistuu että tuo on hajalla ja ongelman aiheuttaja!!

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minä otin arvot ilman lähdekriittisyyttä L8 ECUn testausohjeesta, joka jossain netissä on tullut vastaan.
+10c 6 kohm ja +20c 3,75kohm.
270ohmin vastuksella saa ainakin huijattua ECUa luulemaan käyntilämmön olevan optimi eikä varmasti tule mitään käynnistysrikastuksia.
Tälläisi arvoja löytyy Bosch anturista, joka tietääkseni vastaa Cosan anturia:
0 280 130 026 veden lämpöanturi
TEKINISET TIEDOT
Mittausalue: -30-+1300C
Resistanssi +20oC: 2.28-2.72kohm+-5%
Resistanssi -10oC: 8.26-10.56kohm
Resistanssi +80oC: 0.29-0.364kohm
+10c 6 kohm ja +20c 3,75kohm.
270ohmin vastuksella saa ainakin huijattua ECUa luulemaan käyntilämmön olevan optimi eikä varmasti tule mitään käynnistysrikastuksia.
Tälläisi arvoja löytyy Bosch anturista, joka tietääkseni vastaa Cosan anturia:
0 280 130 026 veden lämpöanturi
TEKINISET TIEDOT
Mittausalue: -30-+1300C
Resistanssi +20oC: 2.28-2.72kohm+-5%
Resistanssi -10oC: 8.26-10.56kohm
Resistanssi +80oC: 0.29-0.364kohm
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Onko tuo mitattu kylmästä koneesta vai lämpöisestä?Montune kirjoitti:Mikäli oikein muistan, se on tuo vaaleansininen imusarjan takana, 2 napainen, pitäisi olla vissiiin 50-600 ohmia... näytti 4.32 kiloa eli paska se sitten täytyy olla!!
edit: eikös sitä pystyis huijaamaan kun laittaa vastuksen siihen päähän jolloin auton pitäisi käydä normaalisti?!
Mittaa muuttuuko vastusarvo koneen lämmön noustessa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Jep..siipicossu kirjoitti:Onko tuo mitattu kylmästä koneesta vai lämpöisestä?Montune kirjoitti:Mikäli oikein muistan, se on tuo vaaleansininen imusarjan takana, 2 napainen, pitäisi olla vissiiin 50-600 ohmia... näytti 4.32 kiloa eli paska se sitten täytyy olla!!
edit: eikös sitä pystyis huijaamaan kun laittaa vastuksen siihen päähän jolloin auton pitäisi käydä normaalisti?!
Mittaa muuttuuko vastusarvo koneen lämmön noustessa.
Mulla oli anturi paskana silleen, että kylmänä näytti ihan ok arvoja, mutta lämpimänä heitti tosi paljon. Mitä enemmin lämmitti sitä enemmän arvot heitti.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Tallissa on alle 20c lämmintä, joten kyllä voi kutinsa pitää!! Arvot mitattu kylmästä koneesta, ei viitti käyttää kun vaeltaa ja just just pysyy käynnissä kun on niin pirun rikkaalla!! Täystyy kai se lämpöselläkin koneella mitata!! Lähden hakemaan sitä vastusta, ja huomasin et on joskus yritetty korjata jollai pikaliimalla noi 90asteen kulmat tossa letkussa mikä menee mapista painekoteloon!! Ovat murtuneet siis.. täytyy uusia!! Samalla haen ton boschin vastaavan mittarin sinne jos vaikka tapahtuisi "ihme parantuminen"
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Noniin, vastus haettu ja kokeiltu, oli joku 290ohmia tai vähän alle... auto ei edes inahtanut, sitten laitettiin takasin kiinni vanhaa anturii ja taas kävi tasasesti sen 4s ja sitten ihme vaellus ja menee niin pirun paksulle->sammu!! Kaikki mapin johdot kokeiltu ei mitään.. otin kyllä auto käyttäessä mapin alipaineletkun irti ja mun muistin mukaan(jos mappi ehjä) auton pitäisi sammua, ei sammunu vaan kävi tasasta tyhjäkäyntiä?! Eli onkos tuo mappi nyt sitten paskana, isot pojat kertokoon...DAVID
edit: kokeilin vanhalla mapilla, ilm. 2bar ku musta!! auto käy nyt tasasesti, ei sammu ei vaella pahasti!! MUTTA EDELLEEN kun virrat laitat päälle ni ennenku auto edes käynnissä ni seosmittari ihan tapissa ja kun auto käy niin samassa pysyy?! Olisko se sitten paskana vai väärin asennettu
edit: kokeilin vanhalla mapilla, ilm. 2bar ku musta!! auto käy nyt tasasesti, ei sammu ei vaella pahasti!! MUTTA EDELLEEN kun virrat laitat päälle ni ennenku auto edes käynnissä ni seosmittari ihan tapissa ja kun auto käy niin samassa pysyy?! Olisko se sitten paskana vai väärin asennettu

-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Saa se signaalin mapilta vaikka letku irti (se arvo joka on nolla tilanteessa).Montune kirjoitti:Eli nyt tarttis apuja.. voiko ton 3bar mapin mitata että onko kunnossa?? Toinen ongelma, auto ei tosiaan sammu kun ottaa alipaineletkun irti.. eikös se meinaa perjaatteessa silloin sitä että ECU ei saa signaalia anturilta?! Ja jos jännitettä ei tule niin ecu on rikki?! Vaikeita ja tyhmiä kysymyksiä
Mutta signaali ei muutu paineen mukaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
mäkin haluan rikastua rikastumistani..
no joo huono..
tuossa on samaan suuntaista vikaa mitä ollaan jaken escort cosworth:ista etitty tuloksetta, mut se ei kyll kovin rikkaalla käy..
jos jotain apua tästä.
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=93393
huikaas jos vika löytyy niin vois tuosta "ekkeristä" hakea samaa.

tuossa on samaan suuntaista vikaa mitä ollaan jaken escort cosworth:ista etitty tuloksetta, mut se ei kyll kovin rikkaalla käy..
jos jotain apua tästä.
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=93393
huikaas jos vika löytyy niin vois tuosta "ekkeristä" hakea samaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Juu, kiitoksia paljon.. täytyy taas tutkia!!! Mua joskus varotettiin että se voi olla noi valmiit lastutkin(lastu vihreille mulla) mitä ei meinaa saada säätöihin millään, en tiedä vaikuttaisko vaihtaminen säädettävään moottorinohjausjärjestelmään mutta kyllä kohta loppuu ideat tän kanssa
Eikö nuo valmislastut ole tehty sillai et jos sellasen laitat ni joudut vaihtaa kaiken mitä ne vaatii kuten nää stage1,2 ja 3... 3bar map, suuttimet jne... tuntuis että ei sitten oikein sopeudu jos vaihdat uutta ja erilaista osaa sinne?!

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Yleensä on kyllä 3 bar mappi vihreille.ckolli kirjoitti:Ainakin tähän asti vihreiden lastulle on käytetty 2bar mappia, onko sulla joku modattu versio?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Siltä vaikuttaackolli kirjoitti:Pätkiikös mun muisti noin pahasti, näköjään.

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
ainakin se tuli kuntoon.Aksu kirjoitti:Vanhoja juttuja selaillessa niin tormäsin tähän.
Selvisikös mikä autoa vaivasi ?
vikaa en muista tai sitten en edes kysynyt.
olisiko sarkkolan perttu laittanut smt-6 kiinni?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa