Pidemmät kanget kossuun

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Pidemmät kanget kossuun

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Marraskuu 5. 20:03:02 2006

Onko klubilaisilla käyttössä pidempiä kankia kossun YB koneissa? Mietin vaan kun talven aikana olis tarkotus purkaa oma kone ja vois samalla vaihtaa kanget. Lähinnä niitä hyviä ja huonoja puolia mietin.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Marraskuu 6. 12:00:55 2006

Huonoja puolia ei kai ole kuin rahan kuluminen.
Pidemmällä kangella vipusuhde paranee ja lyhyempi mäntä lienee kevyempi. Oikein lyhyellä männällä öljyrengas tulee tapin uraan ja huonontaa toimintaa?
Jos haluaa pysyä YB osissa niin 33mm korkeita WRC tms. mäntiä on olemassa ja sille sitten kaveriksi 136 tai 136,5mm kiertokanki.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Marraskuu 7. 11:50:41 2006

Mulla on JE:n männät, mitkä on 10mm cossun omaa matalammat. Niihin täytys kanget hommata. 10V TQO:n kanget sopii kampura hiomalla, mutta eivät ole kovin kestävät. Vastaavalla mitoilla saattaa sitten löytyä valmiitakin. Niin ja tietysti PO...

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Marraskuu 30. 12:39:41 2006

Sen verran mitä nettiä selailin niin ilmeisesti huipputeho (vetoalue?) siirtyy pidemmillä kangilla ylemmäs. Ymmärsin myös niin että ainakin teoriassa pidemmillä kangilla pitäisi tulla koko vetoalueelle lisää tehoa.

Vastaa Viestiin