cossu escortin vaeltava tyhjäkäynti ja korkea häkä-arvo....?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

cossu escortin vaeltava tyhjäkäynti ja korkea häkä-arvo....?

Viesti Kirjoittaja Markki » Ma Toukokuu 9. 17:21:37 2005

Olin sitten konttorilla näyttämässä tätä uusinta ostosta eli vakiokuntoista vm.97 escorttia. Eihän se mennyt läpi :cry:

Itse kysymykseen: Auton tyhjäkäynti vaeltaa välillä n.900 --> n.200. Eli meinaa välillä sammua. Myös ajettaessa esiintyy melko pahaa nykimistä. Katsastussetä hylkäsi häkä-arvojen vuoksi, muut ok.

Mistä lähden etsimään vikaa? Voisiko syynä olla viallinen lambda-anturi, kenties katit paskana?? Neuvoja otetaan vastaan :?

Ps. Ei kovin hyvä alku cosworthin parissa....
Escort Cosworth
Jäsen 33

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

cossu esko

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Toukokuu 9. 17:54:24 2005

Toden näköisesti sulla on siinä imuvuoto joko egr venttiili laskee läpi tai siinä kannen päässä vasemmalla puolella oleva kuminen t-kappale vuotaa
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Toukokuu 9. 17:59:58 2005

Unohda se kuminen t-kappale ei sitä cossusta löydy. Osta varaosa kaupasta vaikka break kliineriä ja suihkuttele sitä imusarjan lähettyville. Kliineri on tarpeeksi ohutta tunkeutukseen pienimmästkin raosta. Vuodon huomaa siitä kun kierroksen nousevat kun kliineri rupee palamaan sylinterissä
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Ma Toukokuu 9. 18:06:13 2005

Eli sen verran korjausta et myös lambda-arvo on alhaalla, vain 0.74. vika saattas olla myös anturissa.... tutkailen asiaa kunhan hermotasapaino palautuu normaalille tasolle :twisted:
Escort Cosworth
Jäsen 33

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

cossu esko

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Toukokuu 9. 19:03:40 2005

Oliko sinulla auto lämmin ja/tai pyörikö sulla auto? Entä oliko johdot irti mitatessasi lambdan? Koska lambdan oma jännite on n.0,5v. Paljonko se hc arvo oli ja mikä O2:n ja co:n arvo on tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Toukokuu 9. 20:13:49 2005

Ainakin mun cossulla täytyy vedätellä ja ajella kunnolla lämpimaksi, ennen kun arvot laskee sallitulle tasolle!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Toukokuu 15. 22:03:32 2005

paperman kirjoitti:Ainakin mun cossulla täytyy vedätellä ja ajella kunnolla lämpimaksi, ennen kun arvot laskee sallitulle tasolle!
Sama homma.. Ja ilmanputsarista kannattaa poistaa viiriäisen pesät ja rotan kolot.. :roll:

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Toukokuu 16. 13:35:39 2005

tuo on vissiin eec-4 ohjauksella.?
akunkengän kun ottaa vartiksi irti niin nollaa säätömuistin.
sitten ajamaan niin pitäisi itsellään hakea uusia säätöjä.
toisaalta tuo kuitenkin kuulostaa oikealta vialta.
cossuesko varmaan tietää enemmän tuosta uudemman mallin
moottorinohjauksesta.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Ma Toukokuu 16. 23:14:52 2005

Auto on nyt korjaamolla tutkittavana, kun omat taidot ei oo viel karttuneet tarpeeks... :roll: Asiaa ehkä sivuten, olisin kiitollinen aivan perustiedoista liittyen escon tekniikkaan. Eli tietoa antureista (toiminta, vaikutus, mahdolliset viat, niiden seuraukset yms.) Ei viitsisi opetella kaikkea kantapään kautta, tulee turhan kalliiksi. Haluja ois opetella tuo escon tekniikkapuoli läpikotaisin,. mutta näin alkuun olisi perustiedoista apua. :)

Ps. Haen koko ajan tietoa netistä (mm. google) ja kirjastokin tulee varmasti tutuksi, joten näihin en tarvitse viittauksia. :wink:
Escort Cosworth
Jäsen 33

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: cossu esko

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 17. 8:23:53 2005

Voortikari kirjoitti:Oliko sinulla auto lämmin ja/tai pyörikö sulla auto? Entä oliko johdot irti mitatessasi lambdan? Koska lambdan oma jännite on n.0,5v. Paljonko se hc arvo oli ja mikä O2:n ja co:n arvo on tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
MIkä oma jännite????? 0.5v?????
Mitä sää oikei höpötät :D :D :D :D :shock:
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Toukokuu 17. 10:34:16 2005

Markki kirjoitti:Auto on nyt korjaamolla tutkittavana, kun omat taidot ei oo viel karttuneet tarpeeks... :roll: Asiaa ehkä sivuten, olisin kiitollinen aivan perustiedoista liittyen escon tekniikkaan. Eli tietoa antureista (toiminta, vaikutus, mahdolliset viat, niiden seuraukset yms.) Ei viitsisi opetella kaikkea kantapään kautta, tulee turhan kalliiksi. Haluja ois opetella tuo escon tekniikkapuoli läpikotaisin,. mutta näin alkuun olisi perustiedoista apua. :)

Ps. Haen koko ajan tietoa netistä (mm. google) ja kirjastokin tulee varmasti tutuksi, joten näihin en tarvitse viittauksia. :wink:
Google sauhuamaan , niin löydät kaiken mitä tarvitset 8)
ex Jäsen #10

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Toukokuu 17. 13:00:34 2005

Markki kirjoitti:Eli sen verran korjausta et myös lambda-arvo on alhaalla, vain 0.74. vika saattas olla myös anturissa.... tutkailen asiaa kunhan hermotasapaino palautuu normaalille tasolle :twisted:
Sehän käy ihan hullun rikkaalla, aloita vaikka siitä, että katsot pensapaineet vähän hehtaarille...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: cossu esko

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ti Toukokuu 17. 17:48:14 2005

sierra friikki kirjoitti:
Voortikari kirjoitti:Oliko sinulla auto lämmin ja/tai pyörikö sulla auto? Entä oliko johdot irti mitatessasi lambdan? Koska lambdan oma jännite on n.0,5v. Paljonko se hc arvo oli ja mikä O2:n ja co:n arvo on tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
MIkä oma jännite????? 0.5v?????
Mitä sää oikei höpötät :D :D :D :D :shock:
Elikkäpäs tarkoitan sitä kun mitataan lambdan jännite silloin kun auto ei pyöri niin ohjaus johdosta (musta) mitataan jännite niin sen tulisi olla 0,5v luokkaa
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: cossu esko

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Toukokuu 17. 18:16:01 2005

Voortikari kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
Voortikari kirjoitti:Oliko sinulla auto lämmin ja/tai pyörikö sulla auto? Entä oliko johdot irti mitatessasi lambdan? Koska lambdan oma jännite on n.0,5v. Paljonko se hc arvo oli ja mikä O2:n ja co:n arvo on tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
MIkä oma jännite????? 0.5v?????
Mitä sää oikei höpötät :D :D :D :D :shock:
Elikkäpäs tarkoitan sitä kun mitataan lambdan jännite silloin kun auto ei pyöri niin ohjaus johdosta (musta) mitataan jännite niin sen tulisi olla 0,5v luokkaa
Jos auto ei käy niin lambdakaan ei näytä mitään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: cossu esko

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Toukokuu 17. 19:38:42 2005

siipicossu kirjoitti:Jos auto ei käy niin lambdakaan ei näytä mitään.
Ei ainakaan mitään järkevää lukemaa..
Toyota Supra TT

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Ti Toukokuu 17. 22:34:05 2005

No niin.... Alkaa taas hermo kiristymään :evil: Auto ollut nyt 2 päivää korjaamolla, sitä on tutkittu ja käytetty testerissä. Mitään vikaa eivät ole löytäneet. Silti tyhjäkäynti on mitä sattuu ja ajossa esiintyy ajoittaista nykimistä. Huomenna haen auton kotiin, ja alan itse etsimään vikaa. Vinkkejä, mitä pitäisi tutkiskella? Bensapaineet tuossa aikaisemmin jo mainittiinkin...
Escort Cosworth
Jäsen 33

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

cossu esko

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ti Toukokuu 17. 23:36:56 2005

Ei helvata mä oon nukkunu koko tän topicin ajan :oops: . Nyt iski pahemman laatuinen lukihärö että huh huh.
Elikkä tosiaan kannattaa mitata bensan paineet ja tuotto (mikä ilmeiseti ei ole ongelma sinun tapauksessa). Moottorin lämpötilatunnistin (ei jäähdytysnesteen) kannattaa myös mitata. Anturista kannattaa ottaa vastusarvot kylmänä, lämpinä ja kuumana. Muistaakseni vastuksen pitäisi kasvaa lämpötilan noustessa.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: cossu esko

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Toukokuu 18. 9:42:51 2005

Voortikari kirjoitti:Moottorin lämpötilatunnistin (ei jäähdytysnesteen) kannattaa myös mitata. Anturista kannattaa ottaa vastusarvot kylmänä, lämpinä ja kuumana. Muistaakseni vastuksen pitäisi kasvaa lämpötilan noustessa.
Eikun pienentyä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Toukokuu 18. 10:09:18 2005

olitko tietoinen tosta viasta? luulis että jp-cars olisi kuntoon laittanut jos jokin helpponakki, koska jonkun verran cossuista kokemuksia heillä.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Ke Toukokuu 18. 13:11:04 2005

qreippi kirjoitti:olitko tietoinen tosta viasta? luulis että jp-cars olisi kuntoon laittanut jos jokin helpponakki, koska jonkun verran cossuista kokemuksia heillä.
Ei ollu tietoa viasta..
Escort Cosworth
Jäsen 33

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Pe Toukokuu 20. 17:45:27 2005

No niin... Hain auton kotiin korjaamolta, jossa se oli 4 päivää. Siellä eivät löytäneet mitään vikaa. Aikani kuluksi otin irti tyhjäkäyntisolenoidin ja liotin sitä hetken bensassa. Sisältä tuli kirjaimellisesti mustaa p*skaa. Noh, laitoin palikat takas paikalleen ja ihmetys oli suuri, sillä nyt tyhjäkäynti on kohdallaan, eikä ajossakaan ilmene enää nykimistä :shock: Otan sen vielä uudelleen irti ja suoritan tarkemman putsauksen.

Otin siitä päädystä sen metallikorkin auki, alta paljastui musta muovinen "korkki". Mitenköhän se lähtee irti, että pääsen purkamaan koko venttiilin :?:
Escort Cosworth
Jäsen 33

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Toukokuu 20. 23:40:44 2005

Markki kirjoitti:No niin... Hain auton kotiin korjaamolta, jossa se oli 4 päivää. Siellä eivät löytäneet mitään vikaa. Aikani kuluksi otin irti tyhjäkäyntisolenoidin ja liotin sitä hetken bensassa. Sisältä tuli kirjaimellisesti mustaa p*skaa. Noh, laitoin palikat takas paikalleen ja ihmetys oli suuri, sillä nyt tyhjäkäynti on kohdallaan, eikä ajossakaan ilmene enää nykimistä :shock: Otan sen vielä uudelleen irti ja suoritan tarkemman putsauksen.

Otin siitä päädystä sen metallikorkin auki, alta paljastui musta muovinen "korkki". Mitenköhän se lähtee irti, että pääsen purkamaan koko venttiilin :?:
Johtuen tästä koneen sekoilusta en voi heittää suoraa linkkiä, mutta tekniikan yläasass infoksi laitettuna oli jokin ohje..

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » La Toukokuu 21. 20:02:21 2005

uudemmassa eskocossussa on erilainen tyhjäkäyntisolenoidi.
ohje ei välttämättä täsmää, vai täsmääkö?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Toukokuu 21. 20:11:18 2005

Käy se normi sierran ohje.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » La Toukokuu 21. 20:32:59 2005

Jeps, eli se muovinen tsydeemi on myös kierteillä. Oli muuten aika piukassa :shock:
Escort Cosworth
Jäsen 33

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Ti Syyskuu 13. 17:53:48 2005

Sori et nostan vanhan aiheen vielä ylös, mut nyt on tyhjäkäynti kunnossa ja äsken kävin mittauttamassa päästöt. Alittaa kirkkaasti päästörajat :D Mitään muuta en tehnyt, kuin liottelin tyhjäkäyntivenan bensassa ja vaihdoin uudet platinatulpat...

On se välillä pienestä kiinni tai sit koko homma on henkimaailman juttuja :twisted: Nyt vaan täytyy sit alkaa juhlimaan tätäkin tapahtumaa kera vodkan :twisted:

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Syyskuu 15. 18:58:20 2005

Ja vastaus ongelmiin olisi ollut tekniikan ensimmäisellä sivulla :)

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » To Syyskuu 15. 21:18:07 2005

ckolli kirjoitti:Ja vastaus ongelmiin olisi ollut tekniikan ensimmäisellä sivulla :)
Näiden ohjeiden ansiosta tämä ongelma selvisikin, kiitos siitä :D

Vastaa Viestiin