mitkä nokat 500hv+ cossuun

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

mitkä nokat 500hv+ cossuun

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 13. 11:21:06 2005

selasin vanhat topicit läpi ja sieltä jotakin vinkkiä sai, mutta onko oikeaa tietoa/kokemusta minkä asteisia/nostoisia nokkia kannattaa laittaa? liika on liikaa nokan jyrkkyydessäkin mutta nuo nykyiset hiotut ei miellytä.. (teho nousi vakioihin verrattuna ~50hv ja vääntö laski ~30nm..) teholuokka sinne 550-600hv..

ja jjs, älä edes kerro niistä mitkä sulla on... :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ti Syyskuu 13. 15:28:31 2005

mikä nosto ja asteet sul nois hiotuis oli?
omat hiotut hyllyllä vielä...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 13. 16:03:58 2005

en tarkkaan tiedä, mutta ne on bd10 vastaavat, eli lähes vakio nosto ja asteita parikymmentä enemmän.. lähinnä tuo väännön heikentyminen harmittaa, aiemmin kun oli niin poikkeuksellisen loistava vääntökäyrä, laakea ja korkea..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » Ti Syyskuu 13. 16:08:54 2005

550hv kone alkaa vaatia vähintäänkin 240 asteiseiset millistä milliin ja nostoa +12mm.Eli on siirryttävä jo mekaanisiin nokkiin,koska hydraulisia ei noin rankkoja enää löydy.
+XXXhv

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Syyskuu 13. 16:14:00 2005

bd16 on hytikoilla ja riittää melko pitkälle.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 13. 16:39:13 2005

löytyykös noille bd-mallin nokille jotkut hyvät sivustot missä on eroteltuna mallit/hinnat /ym..?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Syyskuu 13. 16:40:24 2005

Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ke Syyskuu 14. 9:35:44 2005

Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.

Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä: Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Syyskuu 14. 9:44:21 2005

glue kirjoitti:Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.

Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä: Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
swecosin koneessa oli noi nokat mitkä mulla on. Eli 231 astetta ja 9,75mm.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Syyskuu 14. 12:33:48 2005

glue kirjoitti:Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.

Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä: Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.

kyllä sitä virtausta saa paremmaksi 7mm jälkeenkin kun viilaa OIKEASTA PAIKASTA.. :wink: kaverilla virtaa pako 205hv/10mm

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 14. 15:58:02 2005

glue kirjoitti:Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.

Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä: Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
Pakko sitä nostoa ja asteita on lisätä, että saadaan mahdollisimman paljon sitä virtausikkunaa, nokan profiili ei voi olla kulmikas ellei venoja ohjata solenoideilla tai hydraulisesti/pneumaattisesti. Nokkaprofiilissa on tietyt lainalaisuudet esim. paljonko sitä voidaan kiihdyttää painimien kokoon nähden ja paljonko nostoa saadaan minkäkin kokoisella painimella/nostajalla. Pötkähti pari päivää sitten postista n. 290 asteiset nokat hydr. painimille ja about 11mm nostoa, mitähän niillä saisi aikaan?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: mitkä nokat 500hv+ cossuun

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 14. 20:52:50 2005

Timo kirjoitti:ja jjs, älä edes kerro niistä mitkä sulla on... :wink:
Viet vanhalta mieheltä viimeisetkin ilonaiheet.... Ei pääse edes kehumaan. Oon tainnut mainita niistä liian usein :oops:
Vakavasti, epäilen niiden olevan liian julmat järkevään käyttöön.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Syyskuu 14. 21:02:15 2005

Mulla oli +500hv moottorissa 9mm nostoa ja 265 astetta. Toimivat hienosti, ja tuli hienot käyrät.. 8)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Syyskuu 14. 21:31:45 2005

no voit sä jjs kertoa.. :wink:

nyt lyödään kortit pöytään, mulla kävi näin kun vaihdoin nokat vakioista hiottuihin, hiotut on lähes vakionostolla mutta asteita hieman enemmän:

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2281167

jokainen tulkitkoon itse mitä tuo käytännössä tarkoittaa..

eli "peruslappu" on tehot ennen ja siihen piirretyt lisäykset on tehot nyt..

p.s katsokaapa vakionokkien vääntökäyrää... sanoisin vau!

p.s2 kuva on hieman pieni mutta kyllä siitä näkee..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 14. 21:39:38 2005

Timo kirjoitti:nyt lyödään kortit pöytään, mulla kävi näin kun vaihdoin nokat vakioista hiottuihin, hiotut on lähes vakionostolla mutta asteita hieman enemmän:

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2281167

jokainen tulkitkoon itse mitä tuo käytännössä tarkoittaa..

eli "peruslappu" on tehot ennen ja siihen piirretyt lisäykset on tehot nyt..

p.s katsokaapa vakionokkien vääntökäyrää... sanoisin vau!

p.s2 kuva on hieman pieni mutta kyllä siitä näkee..
On kyllä melkoinen ero.
Saa nähdä tuleeko mullakin tuonäköiset (siltä vähän tuntuu) ylävireiset jos vaan joskus pääsisi penkittään.
Vaikka mulla ei ihan samat palikat ole kuin sulla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin