Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 13. 11:21:06 2005
selasin vanhat topicit läpi ja sieltä jotakin vinkkiä sai, mutta onko oikeaa tietoa/kokemusta minkä asteisia/nostoisia nokkia kannattaa laittaa? liika on liikaa nokan jyrkkyydessäkin mutta nuo nykyiset hiotut ei miellytä.. (teho nousi vakioihin verrattuna ~50hv ja vääntö laski ~30nm..) teholuokka sinne 550-600hv..
ja jjs, älä edes kerro niistä mitkä sulla on...

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
Viesti
Kirjoittaja mettis » Ti Syyskuu 13. 15:28:31 2005
mikä nosto ja asteet sul nois hiotuis oli?
omat hiotut hyllyllä vielä...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 13. 16:03:58 2005
en tarkkaan tiedä, mutta ne on bd10 vastaavat, eli lähes vakio nosto ja asteita parikymmentä enemmän.. lähinnä tuo väännön heikentyminen harmittaa, aiemmin kun oli niin poikkeuksellisen loistava vääntökäyrä, laakea ja korkea..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
ect
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
Viesti
Kirjoittaja ect » Ti Syyskuu 13. 16:08:54 2005
550hv kone alkaa vaatia vähintäänkin 240 asteiseiset millistä milliin ja nostoa +12mm.Eli on siirryttävä jo mekaanisiin nokkiin,koska hydraulisia ei noin rankkoja enää löydy.
+XXXhv
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ti Syyskuu 13. 16:14:00 2005
bd16 on hytikoilla ja riittää melko pitkälle.
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 13. 16:39:13 2005
löytyykös noille bd-mallin nokille jotkut hyvät sivustot missä on eroteltuna mallit/hinnat /ym..?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ti Syyskuu 13. 16:40:24 2005
-
glue
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja glue » Ke Syyskuu 14. 9:35:44 2005
Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.
Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä:
Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Ke Syyskuu 14. 9:44:21 2005
glue kirjoitti:Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.
Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä:
Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
swecosin koneessa oli noi nokat mitkä mulla on. Eli 231 astetta ja 9,75mm.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
bpasi
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Viesti
Kirjoittaja bpasi » Ke Syyskuu 14. 12:33:48 2005
glue kirjoitti:Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.
Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä:
Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
kyllä sitä virtausta saa paremmaksi 7mm jälkeenkin kun viilaa OIKEASTA PAIKASTA..

kaverilla virtaa pako 205hv/10mm
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 14. 15:58:02 2005
glue kirjoitti:Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.
Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä:
Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
Pakko sitä nostoa ja asteita on lisätä, että saadaan mahdollisimman paljon sitä virtausikkunaa, nokan profiili ei voi olla kulmikas ellei venoja ohjata solenoideilla tai hydraulisesti/pneumaattisesti. Nokkaprofiilissa on tietyt lainalaisuudet esim. paljonko sitä voidaan kiihdyttää painimien kokoon nähden ja paljonko nostoa saadaan minkäkin kokoisella painimella/nostajalla. Pötkähti pari päivää sitten postista n. 290 asteiset nokat hydr. painimille ja about 11mm nostoa, mitähän niillä saisi aikaan?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 14. 20:52:50 2005
Timo kirjoitti:ja jjs, älä edes kerro niistä mitkä sulla on...

Viet vanhalta mieheltä viimeisetkin ilonaiheet.... Ei pääse edes kehumaan. Oon tainnut mainita niistä liian usein
Vakavasti, epäilen niiden olevan liian julmat järkevään käyttöön.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » Ke Syyskuu 14. 21:02:15 2005
Mulla oli +500hv moottorissa 9mm nostoa ja 265 astetta. Toimivat hienosti, ja tuli hienot käyrät..

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » Ke Syyskuu 14. 21:31:45 2005
no voit sä jjs kertoa..
nyt lyödään kortit pöytään, mulla kävi näin kun vaihdoin nokat vakioista hiottuihin, hiotut on lähes vakionostolla mutta asteita hieman enemmän:
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2281167
jokainen tulkitkoon itse mitä tuo käytännössä tarkoittaa..
eli "peruslappu" on tehot ennen ja siihen piirretyt lisäykset on tehot nyt..
p.s katsokaapa vakionokkien vääntökäyrää... sanoisin vau!
p.s2 kuva on hieman pieni mutta kyllä siitä näkee..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 14. 21:39:38 2005
Timo kirjoitti:nyt lyödään kortit pöytään, mulla kävi näin kun vaihdoin nokat vakioista hiottuihin, hiotut on lähes vakionostolla mutta asteita hieman enemmän:
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2281167
jokainen tulkitkoon itse mitä tuo käytännössä tarkoittaa..
eli "peruslappu" on tehot ennen ja siihen piirretyt lisäykset on tehot nyt..
p.s katsokaapa vakionokkien vääntökäyrää... sanoisin vau!
p.s2 kuva on hieman pieni mutta kyllä siitä näkee..
On kyllä melkoinen ero.
Saa nähdä tuleeko mullakin tuonäköiset (siltä vähän tuntuu) ylävireiset jos vaan joskus pääsisi penkittään.
Vaikka mulla ei ihan samat palikat ole kuin sulla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.