kysymys cossun ryypystä?!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
kysymys cossun ryypystä?!
Eli nyt viileällä on alkanut huomaamaan, että kun pamauttaa auton käyntiin niin ei kierroksia nosta edes kylmänä.. nousee vaan siihen n.900rpm ja siinä pysyy oli sitten lämmin tai kylmä.... eli missä mahtaisi olla vika että ei nosta kierroksia edes kylmänä?
tyhjäkäyntivena vissiin toimii ihan hyvin kun ottaa piuhan irti niin alkaa käymään huonosti.
sitte aasinsiltaa vielä toiseen kyssäriin, kuuluuko flektien pyöriä _aina_ auton sammutuksen jälkeen jonkunaikaa?
auto 4x4 cossu redhat.
tyhjäkäyntivena vissiin toimii ihan hyvin kun ottaa piuhan irti niin alkaa käymään huonosti.
sitte aasinsiltaa vielä toiseen kyssäriin, kuuluuko flektien pyöriä _aina_ auton sammutuksen jälkeen jonkunaikaa?
auto 4x4 cossu redhat.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re: kysymys cossun ryypystä?!
Tuntuu että tuo cossujen epämääräinen käynti kylmänä on ominaisuus, omakin tekee mitä ihmeellisempiä kuvoita kylmänä. Flektit pyörivät sammutuksenkin jälkeen mikäli moottori on tarpeeksi lämmin, joka on mulla ainakin käytännössä aina.Stefa kirjoitti:Eli nyt viileällä on alkanut huomaamaan, että kun pamauttaa auton käyntiin niin ei kierroksia nosta edes kylmänä.. nousee vaan siihen n.900rpm ja siinä pysyy oli sitten lämmin tai kylmä.... eli missä mahtaisi olla vika että ei nosta kierroksia edes kylmänä?
tyhjäkäyntivena vissiin toimii ihan hyvin kun ottaa piuhan irti niin alkaa käymään huonosti.
sitte aasinsiltaa vielä toiseen kyssäriin, kuuluuko flektien pyöriä _aina_ auton sammutuksen jälkeen jonkunaikaa?
auto 4x4 cossu redhat.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: kysymys cossun ryypystä?!
Lämpöisellä koneella ei pitäisi olla paljoa vaikutusta.Stefa kirjoitti:
tyhjäkäyntivena vissiin toimii ihan hyvin kun ottaa piuhan irti niin alkaa käymään huonosti.
auto 4x4 cossu redhat.
Mutta kuten tuossa jo oli lämpötila-anturista että jos ei saa tietoa koneen lämmöstä niin voi olla tyhjäkäynti mitä sattuu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kaasuläpän ohitusventtiili ei "ohita" tarpeeksi. Säädä seuraavasti: venttiilin pistoke irti, romu käyntiin, säädä kaasuläpän alta (edestäpäin, klo 6) perustyhjäynti n.700-750rpm, sitten pistoke kiinni.
Jos ei toimi, eli nosta tyhjäkäyntiä 850-900 ja tai kylmänä/kuumastarttauksen jälkeen kierroksia hetkeksi (1000-1200), pura ja puhdista klubbenin ohjeiden mukaisesti tk.venttiili.
Jos vika on lämpötilatunnistimessa, seuraa yleensä muitakin ongelmia....
Jos ei toimi, eli nosta tyhjäkäyntiä 850-900 ja tai kylmänä/kuumastarttauksen jälkeen kierroksia hetkeksi (1000-1200), pura ja puhdista klubbenin ohjeiden mukaisesti tk.venttiili.
Jos vika on lämpötilatunnistimessa, seuraa yleensä muitakin ongelmia....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Mahtaako sama toimia korpparissakin?jjs kirjoitti:Kaasuläpän ohitusventtiili ei "ohita" tarpeeksi. Säädä seuraavasti: venttiilin pistoke irti, romu käyntiin, säädä kaasuläpän alta (edestäpäin, klo 6) perustyhjäynti n.700-750rpm, sitten pistoke kiinni.
Jos ei toimi, eli nosta tyhjäkäyntiä 850-900 ja tai kylmänä/kuumastarttauksen jälkeen kierroksia hetkeksi (1000-1200), pura ja puhdista klubbenin ohjeiden mukaisesti tk.venttiili.
Jos vika on lämpötilatunnistimessa, seuraa yleensä muitakin ongelmia....
On ja kylmänä sohlannu tyhjäkäynti ja koitin sitä säätää tolla konstilla.
Nyt alko kyllä heti kylmänä pysymään kierrokset siinä 750 kohdalla kun ennen meinas kokoajan sammua.
Ei vaan missään vaiheessa nosta niitä tonne 1000 nurkille niinkuin ennen.
Tyhjäkäyntivena on vaihdettu ja sille tulee sähköä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96