4 wd cossun paisuntasäiliö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
4 wd cossun paisuntasäiliö
siinä säiliössä on kaksi samanpaksuista lähtöä , alempi menee syyläriin . mutta mihin ylempi menee alkuperäisesti ?
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jees. Ja nelikossa oli nuo lähdöt samankokoiset kun takatuupparissa ylempi on huomattavasti pienempi. Nyt jos ostat uuden 2wd:hen saat tuon nelikon pöntön + vesiletkun jossa tuo kokoero kuitataan (ahdin ulostulo n. 8-10mm, kuten orkkispöntössäkin, 4x4 -pöntössä 16-20mm).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Paitsi että se vesiletku olisi maksanut kolmisen vuotta sitten reilut 600 markkaa lisää tuon 212markan paisuntasäiliön hintaan. Itse tekaisin näppärän patentin entiseen letkuun. Jos joku tarttee tarkempia tietoja nin täältä löytyy. Tosin, kun itse tuota konstruktiota katsoo, huomaa kyllä miten homman saa toimimaan.. Suurin ero tuon letkun paksuuden lisäksi on että 2wd turbotulo on nestepinnan yläpuolella kun tässä 4wd mallissa se on nestepinnan alapuolella.jjs kirjoitti:Jees. Ja nelikossa oli nuo lähdöt samankokoiset kun takatuupparissa ylempi on huomattavasti pienempi. Nyt jos ostat uuden 2wd:hen saat tuon nelikon pöntön + vesiletkun jossa tuo kokoero kuitataan (ahdin ulostulo n. 8-10mm, kuten orkkispöntössäkin, 4x4 -pöntössä 16-20mm).
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
rs11 kirjoitti:pistätkö infoa kuinka toimii,olin omaan ohariini kans aatellu laittaa moisen pöntön ja en arvannu ostaa sitä juuri tuosta syystä että alkuperänen paluu sijaitsee yläreunassa,omassa cosan jäähdyttäjä ja sopis mukavammin toi pönttö kuskinpuolelle.
Joo voin ilmotella ! ei oo ihan vielä käynnistys kunnossa !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
- Ylläpitäjä
joo ei kiireitä,ei oo munkaan ajokunnossa tällä hetkellä.pistä vaikka privana jos viitsit.koiste7 kirjoitti:rs11 kirjoitti:pistätkö infoa kuinka toimii,olin omaan ohariini kans aatellu laittaa moisen pöntön ja en arvannu ostaa sitä juuri tuosta syystä että alkuperänen paluu sijaitsee yläreunassa,omassa cosan jäähdyttäjä ja sopis mukavammin toi pönttö kuskinpuolelle.
Joo voin ilmotella ! ei oo ihan vielä käynnistys kunnossa !
-
- Ylläpitäjä
moi!koiste7 kirjoitti:rs11 kirjoitti:pistätkö infoa kuinka toimii,olin omaan ohariini kans aatellu laittaa moisen pöntön ja en arvannu ostaa sitä juuri tuosta syystä että alkuperänen paluu sijaitsee yläreunassa,omassa cosan jäähdyttäjä ja sopis mukavammin toi pönttö kuskinpuolelle.
Joo voin ilmotella ! ei oo ihan vielä käynnistys kunnossa !
ootko kokeillu kuinka cosan painepönttö futaa?
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Vaaanha topikki, mutta nostetaan esille.
Nyt tuli myös itselle aiheelliseksi tämän tekeminen eli paisuntasäiliö jo löytyy ja siinä nämä on noin 2x21mm lähdöt. Tämä pitäisi sitten virittää ohc koneeseen kiinni, missä ei jälleen ole turbon vedenkiertoa.
Ongelmana on nuo letkukonversiot ja jotkut jo niitä ovat tehneetkin, mutta löytyykö suoraan jostain muusta autosta sopivat letkunpätkät vai joutuuko todella alkaa patentoimaan?
Lähinnä tuo ylivuotoletkun kohta on ongelmana OHC:ssa, koska letku menee vasemmalle ja pönttö onkin nyt oikealla.
Lisäksi olin mittaavinani, että vanhan paisuntasäiliön lähdöt ovat 18mm ja tuo pienempi noin 11mm. Eli pitäisi omassa pitäisi tehdä konversiot 18 => 21 ja 11 => 21. Tuo viimeinen ylivuotoletkun konversio hirvittää jo vähän, että jaksaako puskea noin pienellä letkulla ne ulos.
Onko jollain muulla kokemuksia sekä lähinnä kuvia tai osalistaa, millä tämän voisi turvallisesti toteuttaa? Omassa kun on vielä vaihdettu xr3:n syylari tilalle, jotta välijäähytin mahtuu...
---
Nyt tuli myös itselle aiheelliseksi tämän tekeminen eli paisuntasäiliö jo löytyy ja siinä nämä on noin 2x21mm lähdöt. Tämä pitäisi sitten virittää ohc koneeseen kiinni, missä ei jälleen ole turbon vedenkiertoa.
Ongelmana on nuo letkukonversiot ja jotkut jo niitä ovat tehneetkin, mutta löytyykö suoraan jostain muusta autosta sopivat letkunpätkät vai joutuuko todella alkaa patentoimaan?
Lähinnä tuo ylivuotoletkun kohta on ongelmana OHC:ssa, koska letku menee vasemmalle ja pönttö onkin nyt oikealla.
Lisäksi olin mittaavinani, että vanhan paisuntasäiliön lähdöt ovat 18mm ja tuo pienempi noin 11mm. Eli pitäisi omassa pitäisi tehdä konversiot 18 => 21 ja 11 => 21. Tuo viimeinen ylivuotoletkun konversio hirvittää jo vähän, että jaksaako puskea noin pienellä letkulla ne ulos.
Onko jollain muulla kokemuksia sekä lähinnä kuvia tai osalistaa, millä tämän voisi turvallisesti toteuttaa? Omassa kun on vielä vaihdettu xr3:n syylari tilalle, jotta välijäähytin mahtuu...
---
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No, kun broidilla oli omassa oharissa vesikierrolla oleva turbo kiinni niin silloin tukettiin toi ylivuotoletku kokonaan ja toimi ihan normaalisti. Tossa oli käytössä tavan paisuntasäiliö, mutta siinä ylivuotoreiän sisäänmenokoko oli vain pari milliä.Newis kirjoitti:Lisäksi olin mittaavinani, että vanhan paisuntasäiliön lähdöt ovat 18mm ja tuo pienempi noin 11mm. Eli pitäisi omassa pitäisi tehdä konversiot 18 => 21 ja 11 => 21. Tuo viimeinen ylivuotoletkun konversio hirvittää jo vähän, että jaksaako puskea noin pienellä letkulla ne ulos.
Tästä turbon vesikierron paluuletkun reiän koosta oli täällä joskus aikaisemminkin puhetta ja muistaakseni sen koko oli myös 2wd:n orkkissäiliössä vain jotain 2mm luokkaa, joten tosta vois päätellä, että toi 11mm on ihan riittävä halkaisija ylivuotoletkulle, koska joissakin vakiosäiliöissäkin sisäänmeno on ollut pieni.
Sitten toteutukseen sen verran, että eiköhän toi 18mm letku veny tohon 21mm:ään, joten siinä ei pitäisi olla ongelmaa.
Ton ylivuotoletkun kohdalle tuli mieleen tälläinen ajatus, että katkaisee sen siitä ylävesiletkun päästä ja "kääntää" sen sisäputken avulla menemään toiselle puolelle ja sitten vaan joku sovituskappale paisuntasäiliön päähän.