Ainakin Camaroissa on BW T56.6-lovinen manuaali.
Mitesköhän luonais istuttaa tollanen loota tohon cossuun? Olis kivat välitykset,camarossa 1500rpm ja vauhtia 100km/h kutosella. Ja luonnollisesti 3000rpm ja vauhtia 200km/h...

Valvoja: CRSC Hallitus
Camaron perä jotain 3,5luokkaa,mut T56 lootassa kutosen välitys on 0,5 , niin aika sama mikä on perävälitys niin kyllä kulkee...mut saisko ton lootan istutettua sinne? Onko ketään pohtinu kyseistä hommaa? (Ja joo joo...kaikki saa kun tarpeeks hitsaa,mut kuitenki...siipicossu kirjoitti:Hieman taitaa olla camarossa eri perävälitys kuin cossussa?
eikös se ollut irrotettavalla kytkinkopalla se jenkki T5? jos on niin sitten kai taitaa olla sovellettavissa. kytkin vaihtoon tai muuttaa kytkinakselia, ja oikealla kytkinkopalla kiinni.JRZ kirjoitti:Camaron perä jotain 3,5luokkaa,mut T56 lootassa kutosen välitys on 0,5 , niin aika sama mikä on perävälitys niin kyllä kulkee...mut saisko ton lootan istutettua sinne? Onko ketään pohtinu kyseistä hommaa? (Ja joo joo...kaikki saa kun tarpeeks hitsaa,mut kuitenki...siipicossu kirjoitti:Hieman taitaa olla camarossa eri perävälitys kuin cossussa?)
Tommosen laatikon sain suomesta n.1000eskolla ja 6-lovinen olis cossussa kiva...
0.62:1 välityksellä löytyy myös kuutosvaihdettaJRZ kirjoitti:Camaron perä jotain 3,5luokkaa,mut T56 lootassa kutosen välitys on 0,5 , niin aika sama mikä on perävälitys niin kyllä kulkee...mut saisko ton lootan istutettua sinne? Onko ketään pohtinu kyseistä hommaa? (Ja joo joo...kaikki saa kun tarpeeks hitsaa,mut kuitenki...siipicossu kirjoitti:Hieman taitaa olla camarossa eri perävälitys kuin cossussa?)
Tommosen laatikon sain suomesta n.1000eskolla ja 6-lovinen olis cossussa kiva...
Sitten sutii 2wd:llä vaan hillittömänä ykkösellä. Nelikossa voi olla eri juttu, en ole koskaan sellaisella nelikkocossulla ajanutSkorppi kirjoitti:Tiheempi perä sais kyllä kossussa olla. Ykkönen on sika pitkä. Huiput ei ole vielä loppuneet kesken.
Mun mielestäni cossuun sopii paremmin hieman harvempi perä. Itselläni on nyt cossun orkkisperää astetta harvempi, 3.36 välityksinen perä ja mielestäni se on parempi. Motarinopeuksissa koneessa ei ole niin paljon kierroksia. Lisäksi mielestäni ykkösvaihteen pitääkin olla pitkä ja nykyisellä perällä cosani nappaa ykkösellä noin 70 km/h tauluun. Haittapuolena on se, että kakkosvaihteella ei ole enää, niin helppo kikkailla risteysalueilla, koska kiukaassa ei ole kierroksia yhtä paljon kuin orkkisperällä. Saahan niitä kierroksia koneeseen tietysti minun nykyisellä perälläkin, jos polkee cosaa risteysalueelle vähän kovempaa nopeutta, mutta silloin käyvät paikat helposti ahtaaksi ja jakajat lähestyvät.Skorppi kirjoitti:Tiheempi perä sais kyllä kossussa olla. Ykkönen on sika pitkä. Huiput ei ole vielä loppuneet kesken.
Samaa mieltä että pitäisi olla harvempi.Mankka kirjoitti:Mun mielestäni cossuun sopii paremmin hieman harvempi perä. Itselläni on nyt cossun orkkisperää astetta harvempi, 3.36 välityksinen perä ja mielestäni se on parempi. Motarinopeuksissa koneessa ei ole niin paljon kierroksia. Lisäksi mielestäni ykkösvaihteen pitääkin olla pitkä ja nykyisellä perällä cosani nappaa ykkösellä noin 70 km/h tauluun. Haittapuolena on se, että kakkosvaihteella ei ole enää, niin helppo kikkailla risteysalueilla, koska kiukaassa ei ole kierroksia yhtä paljon kuin orkkisperällä. Saahan niitä kierroksia koneeseen tietysti minun nykyisellä perälläkin, jos polkee cosaa risteysalueelle vähän kovempaa nopeutta, mutta silloin käyvät paikat helposti ahtaaksi ja jakajat lähestyvät.Skorppi kirjoitti:Tiheempi perä sais kyllä kossussa olla. Ykkönen on sika pitkä. Huiput ei ole vielä loppuneet kesken.
Nää välitysjutut on makuasioita joista ei kiistellä. Mun mielestä pitää olla potenttiaalia joka alueella, vähemmän harmittaa jos häviää pari kymppiä vartilla kun taas motarilla joku pyyhkäsee ohi ja selität että kyllä tää kulkee mutta on vaan lyhyt peräSkorppi kirjoitti:No 7,5krpm mulla on vaihtovalo ja sinne paikkeille vedän aina kun tosissaan mennään ja jos venyttää niin kyl se sen 8k kiertää. Mua vaan kiehtoo enemmin kiihtyvyys kun 300kmh huiput. 270 tienoilla huippuja riittä kyllä.
Mikään ei ikinä riitä. Se on kumma juttu miten se persus tottuu.Skorppi kirjoitti:Saahan kossun menemään vakio perälläkin ei tässä siitä ole kyse. Mulla on vaan tossa mopossa niin vähän tehoo että auttais se tiheempi perä. Joskus tuntus että 300 on paljon mut nyt huomaa ettei edes tää ~400 riitä
Sanoisin että eri tyyppisiä autoja ei sovi sekottaa keskenään, classic autoille sopii raju kiihtyvyys mutta esim kossun pitää mennä joka tilanteessa, kiihtyvyyden pitää vakuuttaa ja 200:sta lähdetään vasta vetämään, se vaan on nykyään niin. Kossujen on pidettävä maineestaan huolta, laiska savuttava kossu kantsii pitää tallissa ja korjata serazorass kirjoitti:Tarvitseeko sen auton yli 200 kulkea. Minä en saa ainakaan kovasta vauhdista mitään kiksejä. Tärkeintä on että kiihtyy. Jos motarilla haluaa kierrokset alas niin ostaa letukan piilofarkun loikkariautomaatilla ja 2.73 perällä.