Escort Cosworth yskii

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Escort Cosworth yskii

Viesti Kirjoittaja Jake » La Heinäkuu 31. 13:51:17 2004

Kirjoitin vähän ennemmin viasta , jossa kylmänä startatessa ei lähde käyntiin , Toisella kerralla käynnistyy heti mutta sammuu jos kierroksia ei pidä yli 3000 rpm . Pintakaasulla tuntuu tukehtuvan . Ajoitettiin nokat ja vaihdettiin stage 2 L8 ecu , vihreät suuttimet ja 3bar map . Vika paheni : Startatessa lyö starttimoottorin päältä , parin kerran jälkeen käynnistyy mutta tyhjäkäynti seilaa 500-1300 rpm , pintakaasutuksella tukehtuu , ajossa nykii ja paukkuu .
Myöskään tehot eivät ole tallella . Olisiko sytty pielessä ?

ehdotuksia :cry:
Viimeksi muokannut Jake, La Heinäkuu 31. 15:46:46 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Jäsen #10

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Heinäkuu 31. 15:44:48 2004

Nyt se tempun teki , pienellä värkkäämisellä parani hiukan . Nostin ahdot 1.5 bar . Vetää puolikaasulla kohtuullisen hyvin , mutta täyskaasulla hyytyy
Onko ideoita mitä pitäisi tarkistaa ? Minkä merkkien mukaan sytkäpyörä käännetään
Viimeksi muokannut Jake, Pe Heinäkuu 27. 0:13:00 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Jäsen #10

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » La Heinäkuu 31. 17:32:19 2004

Eihän ainakaan cossu sierrassa voi sytkää säättää jakajaa kääntämällä?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » La Heinäkuu 31. 17:39:26 2004

Dob kirjoitti:Eihän ainakaan cossu sierrassa voi sytkää säättää jakajaa kääntämällä?
Jakajaa voi kääntää niin kauan että hyppää kipuna väärään pyttyyn. Kampikulman asentotunnistimesta se, muttei pitäisi muuttua millään...


Tutkis mappia
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Heinäkuu 31. 20:10:40 2004

Tarkoitan jakopäässä olevaa sytkän pyörää .

Pitää tutkia huomenna
Viimeksi muokannut Jake, Pe Heinäkuu 27. 0:13:23 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Jäsen #10

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Su Elokuu 1. 13:53:11 2004

Eli oot vaihtanu sierran (4x4) ecun, ei oo omassa tullu tota L8:a koitettua, L6:lla ajelin vuodenverran stg2 ja vihreet, toimi suht.hyvin kun kaasläp.as.tunnistin vaihettiin myös. Sit sain ton vakio boxin P8 vaihettua samalaiseen jossa oli stg2 lastu ja nyt toimii kun junnanvessa. Toimikos se omalla eculla normisti P8?
Ex. #28
Escort RS Cosworth

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Elokuu 1. 16:06:36 2004

Ei se tahtonut toimia , ei vaikuttanut oikeastaan yhtään vaikka vaihtoi Ecun , siittimet ja mapin . Ottaako Ecu mistä maita , onko kuoressa mitään maadoituksia ? Ajattelin myös kaasuläpän asentoanturin tarkastaa .
ex Jäsen #10

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Su Elokuu 1. 17:50:41 2004

Voisko syynä olla esimerkiksi veenläömpötilaanturi(sininen)? Kokeiles se vaihtaa ja kokeile mites sit toimii.. :roll:

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Elokuu 1. 21:10:44 2004

Jake kirjoitti:Ottaako Ecu mistä maita , onko kuoressa mitään maadoituksia ?
Boxille menee maat nastoihin 1 ja 19. Boxi pitäisi olla maadoitettu myös rungosta, katso kytkiksestä clubin kotisivulta. Mulla on joskus tapahtunut jotain ton maadoituksen kanssa, koska boxi näyttäis olevan uudenkarhea Weberin sinetteineen päivineen. Boxin maadoitusjohdot näyttäis saaneen joskus hiukan lämpöä. Ilmeisesti akun maajohdoissa on ollut ongelmia ja boxin läpi on kulkenut hiukan liian suuria virtoja.

Laitoin kunnollisen lyhyen piuhan boxin rungosta maihin kuten kytkiksessä sanotaan. Lisäksi vedin vielä varmistukseksi akulta uuden kunnollisen maajohdon sekä runkoon että koneeseen.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Elokuu 1. 21:59:26 2004

Kokeillaan tuota maadoitusta vielä . Tyhjäkäyntiventtiili on puhdistettu . Kaasuläpän asentoanturi voisi olla viallinen , otin liittimen irti ja kokeilin käyntiin , enää ei tukehtunut pintakaasulla mutta tyhjäkäyntiä ei tietenkään ollut . Pitää kokeilla tuota veden lämpötilaanturia .
ex Jäsen #10

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Su Elokuu 1. 22:08:39 2004

herätin anturi sytkä kopasta syynäykseen......

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Elokuu 1. 22:09:03 2004

Missä kunnossa on virranjakajan sisällä olevan hall-anturin piuhat?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Elokuu 1. 22:27:45 2004

cossuesco kirjoitti:Missä kunnossa on virranjakajan sisällä olevan hall-anturin piuhat?
Ei tää nyt tähän vikaan mitenkään liity, mutta Cossussa ei koneessa ole HALL-antureita ne on 3-piuhaisia ja niihin tulee myös käyttöjännite. HALL-anturi tuottaa kanttiaaltoa ja induktiivinen siniä muistaakseni.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Elokuu 1. 22:42:26 2004

SLEI kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Missä kunnossa on virranjakajan sisällä olevan hall-anturin piuhat?
Ei tää nyt tähän vikaan mitenkään liity, mutta Cossussa ei koneessa ole HALL-antureita ne on 3-piuhaisia ja niihin tulee myös käyttöjännite. HALL-anturi tuottaa kanttiaaltoa ja induktiivinen siniä muistaakseni.
Aivan, tuli vaan äkkiseltään mieleen escocossu T25:n "jakaja" jossa on hall-anturi. Pari kuvaa:
http://www.kontu.com/T25/PICT0004.jpg
http://www.kontu.com/T25/PICT0008.jpg

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Elokuu 1. 23:07:42 2004

cossuesco kirjoitti:
SLEI kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Missä kunnossa on virranjakajan sisällä olevan hall-anturin piuhat?
Ei tää nyt tähän vikaan mitenkään liity, mutta Cossussa ei koneessa ole HALL-antureita ne on 3-piuhaisia ja niihin tulee myös käyttöjännite. HALL-anturi tuottaa kanttiaaltoa ja induktiivinen siniä muistaakseni.
Aivan, tuli vaan äkkiseltään mieleen escocossu T25:n "jakaja" jossa on hall-anturi. Pari kuvaa:
http://www.kontu.com/T25/PICT0004.jpg
http://www.kontu.com/T25/PICT0008.jpg
:oops: Muutetaan sitten lause niin ettei L1, L6 ja L8 ECUssa ole HALL-antureita.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Elokuu 1. 23:42:28 2004

SLEI kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:
SLEI kirjoitti: Ei tää nyt tähän vikaan mitenkään liity, mutta Cossussa ei koneessa ole HALL-antureita ne on 3-piuhaisia ja niihin tulee myös käyttöjännite. HALL-anturi tuottaa kanttiaaltoa ja induktiivinen siniä muistaakseni.
Aivan, tuli vaan äkkiseltään mieleen escocossu T25:n "jakaja" jossa on hall-anturi. Pari kuvaa:
http://www.kontu.com/T25/PICT0004.jpg
http://www.kontu.com/T25/PICT0008.jpg
:oops: Muutetaan sitten lause niin ettei L1, L6 ja L8 ECUssa ole HALL-antureita.
ok :wink:

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Elokuu 1. 23:47:17 2004

Ei taida olla kaasuläpän asentoanturissakaan vika . Seokset , tulpat ja piuhat tarkistettu , ok . Pitää huomenna noudattaa Rubberduckin vinkkiä . Kiitokset kaikille tähänastisista vastauksista :)
ex Jäsen #10

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Elokuu 2. 19:21:07 2004

Ei perkele :twisted:

Ei sitten millään , nyt vedetty eculle uudet maat , akun maat tarkistettu , imuilman lämpötila-anturi vaihdettu , paineletkut tarkistettu jne. Eihän lambdalle tarvitse rehdä mitään vaikka vaihtaa suuttimia ja muuta ?

käynti on hieman parantunut , johtuen ehkä paremmista maista . Tyhjäkäynti edelleen seilaa , mutta nyt pysyy kuitenkin käynnissä . Pintakaasulla rykii ja paukkuu . Kaasu pohjassa vetää hyvin 5500 rpm asti mutta sitten hyytyy ja alkaa paukkua .
Viimeksi muokannut Jake, Pe Heinäkuu 27. 0:14:44 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Jäsen #10

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Elokuu 2. 19:42:24 2004

Kato nyt sinne virranjakajan sisään

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Elokuu 3. 0:19:09 2004

cossuesco kirjoitti:Kato nyt sinne virranjakajan sisään
Virranjakajan reluktanssianturi kertoo vain, ollaanko sytytyksessä vai ei, eli mikä on tahti.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Elokuu 3. 1:50:55 2004

Nyt on puolakin vaihdettu uuteen ja jakaja tarkistettu . Ei auttanut
Viimeksi muokannut Jake, Pe Heinäkuu 27. 0:15:07 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Jäsen #10

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ti Elokuu 3. 4:07:05 2004

Jake kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Kato nyt sinne virranjakajan sisään
Virranjakajan reluktanssianturi kertoo vain, ollaanko sytytyksessä vai ei, eli mikä on tahti.
käynti on hieman parantunut , johtuen ehkä paremmista maista . Tyhjäkäynti edelleen seilaa , mutta nyt pysyy kuitenkin käynnissä . Pintakaasulla rykii ja paukkuu . Kaasu pohjassa vetää hyvin 5500 rpm asti mutta sitten hyytyy ja alkaa paukkua .
joo mutta ne piuhat (suojus) siitä herätin anturista ei tarvi olla ku vähän rikki niin soon kabut.
ja samalla kattoo että se on oikein päin öröörr.
välykset oikeiksi antureihin ja mittaus yleis mittarilla.
kampuran asento anturi on myös kelju..

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Ti Elokuu 3. 11:06:29 2004

Onkos escocossussa sitä vikakoodi pistoketta?
====RS2K====

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Elokuu 3. 21:55:45 2004

En tiedä tuosta vikapistokkeesta ?

vj-kansi oli paskanen ja pyörijä "kaput" , kannen sain uuden , pyörijä pitää hakea aamulla . Nyt lämpimänä pysyy kohtuullisella tyhjäkäynnillä mutta prötää vielä .
Johdot oli ok .

Oliko sytytysjärjestys 1 3 4 2 ?
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 3. 22:28:13 2004

On se 1-3-4-2
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Elokuu 3. 23:20:55 2004

Selvä , kiitti :D
ex Jäsen #10

Rule
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rule » Ke Elokuu 4. 8:53:47 2004

Onks muuten EcuCossussa sytytksenmodulia missä?? aattelin vaan kun muistaakseni luenneeni niistä.. Ne alkaa pelailee ihan ihmeemoisesti ku on ajettu suunnilleen 100tkm... aattelin vaan kysyä koska vaihoin omalle escolle (ei cossu valitettavasti :? ) sitä modulia koska se ei tahtonu pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä (oli pakko nostaa kierroksia et se pysyis edes hieman) ja oli vaikea saada käyntiin.. Vaihdon jälkeen se on toiminu ku unelma..

sanokaa jos olen väärässä..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Syyskuu 16. 22:39:55 2004

Vähän päivityksiä .

Startti oli ihan paskana , joten se rempattiin . Myös imuilman lämpöanturi oli paskana jonka juuri vaihdoin 2WD:stä peräisin olevaan :shock:
bensapaineita ei häävisti ollut , hikisesti 1 bar (paikalla 803:set), joten ihme ettei koko moottori ole paskana eikä ole kummakaan kun paukutteli :shock: Tulossa tehokkaampi pumppu . Auto myös saatiin käymään tyhjää kun lisäsi painetta kuristamalla paluuletkua ja irroittamalla anturin piuha , uusi on nyt paikallaan .

parempi säädin laitetaan kunhan pumpun saa .

Onko varmaa että tuo L8 toimii tuossa moitteetta , siinä on A-ryhmäläisen , ford motorsportin lastu . Autossa on vihreet ja 3bar map .
ex Jäsen #10

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Syyskuu 24. 18:05:04 2004

Päivityksiä .

Katti oli sulanut , tulpat paskana , pumppu tehoton .

systeemit korjattu ja nyt toimii kuin junan vessa . Kylmänä yskii hieman vieläkin :twisted:
ex Jäsen #10

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Syyskuu 24. 18:07:03 2004

Eikös sinulla ollut uusi katti?

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Syyskuu 24. 19:59:46 2004

Melkoista touhua, miten siinä voi olla kaikki paskana :? tässä hyvä käytännön esimerkki miksi käytän joskus sanontaa katsokaa kaikki perusasiat kondikseen.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 24. 20:23:08 2004

Eikös näistä bensapumppujen tuotoista ole ollut paljonkin puhetta aiemmin. Esco Cossun pumppu ei taida kestää edes STG1 viritystä ja näyttää ihan Sierra DOHCin pumpulta.
Kyllähän se laiha seos tulpat ja KATin korventaa toivottavasti ei ole muuta kärventynyt.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Syyskuu 25. 14:13:48 2004

Oli uusi kisaversio , aargh :twisted:

Nyt tuottaa 3.8 bar painetta . Myös imuilman lämpötila-anturi oli rikki . Ei vielä raaski ajaa kovempaa . Seosmittari ja pakokaasun lämpömittari ensin :roll:
ex Jäsen #10

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Syyskuu 25. 15:06:41 2004

Itse tein ja säästin...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Vastaa Viestiin