Uutena harrastuksena ostin itselleni auton ja innostuin oikopäätä tutkailemaan foorumia jos täältä saisi hyviä vinkkejä. Tämäkin keskustelu on varmasti jo monta kertaa kaluttu läpi mutta kiinnostaisi kuitenkin vaihtaa Sierra 2.0iS tilalle Cosworthin tekniikka tai vaihtoehtoisesti turbottaa nykyinen OHC kone jossa tällä hetkellä 170hv (takarenkailla 156).
Onko cosworthin tekniikka helppoo sujauttaa konepellin alle vai pitääkö kannattimia / kiinnikkeitä muutella. Miten on vaihdelaatikon, kardaanin ja muiden osien laita. Jarrut tietenkin joutuu vaihtamaan mutta jos keskitytään tuohon konetilaan.
Sitten asia joka on vaivannut minua tässä jo jonkin aikaa, mitä cosworthien "värikoodit" kansissa tarkoittaa. Olen nähnyt jäsenautojen kuvissa mustia, keltaisia ja punaisia ainakin. Mitä ne merkitsevät?
Sitten OHC turbotukseen, onko homma kuinka vaikea toteuttaa? Yksi jäsen minulle ilmoitti että paksulla cossun kansipahvilla (?) puristukset saataisiin laskemaan turbolle sopivaksi. Millä paineilla vakiokonetta tulisi ajaa, miten on öljynkierto turboon.
Ja vielä viimeiseksi, onko hyötyä vaihtaa OHC -> DOHC ja onko kyseisissä koneissa sama lohko joten voiko 16v kannen pultata 8v kannen sijaan ja vaihtaa imu ja pakosarjat? Kuinka kannattavaa?
Olen niin uusi näissä asioissa että toivoisin että te kaikki mukavat jäsenet auttaisitte hieman selventämään tuota niin ylitsepääsemättömän vaikealta vaikuttavasta aiheesta