Cossun täristävä tyhjäkäynti.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Cossun täristävä tyhjäkäynti.
Elikkä cossu lähtee kyllä hyvin käymään kylmänä ,mutta käy hetken aikaa aivan kuin kolmella ja välillä on tullut bensanhajua. Ihan sama onko lohkolämmitin ollut päällä vai ei. Tästä oli muistaakseni juttua hiukan aikaa sitten ,mutten löydä aihetta kun foorumi ei oo vielä täydessä kondiksessa. Liittyikö jotenkin kannen lämpötila-anturiin boxille?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Eikö kellään ole ollut vastaavaa probleemaa ,alkoi taas paheta toi ongelma. En ole kerinnyt kunnolla käymään tallilla autoa rukkaamassa viime aikoina ,mutta täytyy ilmeisesti kohta mennä ,kun alkaa vaivaamaan toi rytyyttävä tyhmäkäynti startin jälkeen. Saako foordilta noita ruiskusuuttimien johtosarjoja ,kun hieman epäilyttää niiden toimivuus. Voiko kannen lämpöanturi boxille aiheuttaa tollasta hetkellistä sekoilua.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
taitaa olla kaikki moottorin ohjauskaapelit samassa nipussa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Voihan siitä olla joku anturikin rikki mutta jos auto toimii moitteetta lämpimänä ja kylmän koneen käynti on vaivalloista ja tyhjäkäynti pyörii 400 tuntumassa niin ensiksi purkaisin tyhjäkäyntiventtiilin. Nopea ja helppo homma..
Katsot vaan tönärillä tai vastaavalla kuinka syvässä mutteri on kieritettynä, avaat sen ja otat hilut pois. Sitten pesu jollakin liuottimella ja kamat takaisin. Itse laitoin mäntään hieman hienoa öljyä kasausvaiheessa. Uusi O-rengas tiivistekään ei tee pahaa ( siihen kannattaa laittaa vaseliinia paikoilleen asetettaessa niin saat venttiilin joskus toistekin pois tarvittaessa )
Jos mäntä jumii niin tekee tuollaista oiretta. Toinen oire on tyhjäkäynnin humputtaminen.
Katsot vaan tönärillä tai vastaavalla kuinka syvässä mutteri on kieritettynä, avaat sen ja otat hilut pois. Sitten pesu jollakin liuottimella ja kamat takaisin. Itse laitoin mäntään hieman hienoa öljyä kasausvaiheessa. Uusi O-rengas tiivistekään ei tee pahaa ( siihen kannattaa laittaa vaseliinia paikoilleen asetettaessa niin saat venttiilin joskus toistekin pois tarvittaessa )
Jos mäntä jumii niin tekee tuollaista oiretta. Toinen oire on tyhjäkäynnin humputtaminen.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Tarkastin ja öljysin aseöljyllä kesällä tyhjäkäyntivenan juuri edellämainitulla tavalla. Täytyypi ottaa se irti varmaan uusiksi ja herkistellä taas. Ruiskusuuttimetkin hieman arvelluttaa ,josko niistä joku jumii? Onko jollain kokemusta suuttimien ultraäänipuhdistuksesta ,jota alan liikkeissä tehdään. Ulkomaisissa mainoksissa kehutaan suuttimien toimivan uusien lailla homman jälkeen.
Vanhoista vakiosuuttimista (keltaiset) yksi meni puoli pimeäksi pari vuotta sitten ja sen kuuli äänestä ,joka ei ollut tasaista nipsutusta niinkuin kuuluu ja pakoputki aivasteli silloin tällöin. Voiko joku puhdistus muka auttaa tollaseen suuttimeen? Luulis et jos suuttimen "solenoidi" on kulunut ,niin ei puhdistukset auta.
Vanhoista vakiosuuttimista (keltaiset) yksi meni puoli pimeäksi pari vuotta sitten ja sen kuuli äänestä ,joka ei ollut tasaista nipsutusta niinkuin kuuluu ja pakoputki aivasteli silloin tällöin. Voiko joku puhdistus muka auttaa tollaseen suuttimeen? Luulis et jos suuttimen "solenoidi" on kulunut ,niin ei puhdistukset auta.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Kahdet eri tulpat ja johdot testattu ,ei vaikutusta. Viikonloppuna täytyy koittaa jaksaa perehtyä paremmin ,jos jaksaa töiden jälkeen. On hirveä ylityöputki päällä nyt.
Ahneella on paskanen loppu tai kiukutteleva cossie. Ei ole saanut huomiota kai tarpeeksi viime aikoina. Täytyy vähän silitellä ja puhella mukavia sille
Ahneella on paskanen loppu tai kiukutteleva cossie. Ei ole saanut huomiota kai tarpeeksi viime aikoina. Täytyy vähän silitellä ja puhella mukavia sille

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kyllähän ne suuttimet likaantuvat, mutta silloin yleensä auto lähtee huonosti käyntiin, koska suuttimet vuotaa ja se suuttimesta tuleva "keila" on epämuodostunut. Likainen suutin ei sulkeudu kunnolla ja tiputtelee paineet pois putkista ja sitten saa shailla pitempään.
Likaisten suuttimien tuotoissa voi olla usean kymmenen prosentin ero ja putsaamalla ne yleensä saadaan tasoittumaan, mutta kyllähän se neula ja seeti joskus loppuu.
Likaisten suuttimien tuotoissa voi olla usean kymmenen prosentin ero ja putsaamalla ne yleensä saadaan tasoittumaan, mutta kyllähän se neula ja seeti joskus loppuu.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Olin tänään roplaamassa autoa ja säädin virranjakajan ja kammen anturien välykset. Kammen anturin välys oli turhan iso ,about 1mm. ja tarkistin tyhjäkäyntivenan ,liikkui hyvin. Crc:tä liittimiin. Ja kiristin pakosarjan ,kun oli taas muttereita löysällä. Täytyy laittaa metalli "nylocit" sellaiset toisesta reunasta tyssätyt mutterit ,niin ei aukea.
Jotain muuttui ,kun joutui seokset säätään uudestaan. Huomen aamulla sen huomaa ,oliko apua säätelystä.
Jotain muuttui ,kun joutui seokset säätään uudestaan. Huomen aamulla sen huomaa ,oliko apua säätelystä.
-
- Ylläpitäjä
Re: Cossun täristävä tyhjäkäynti.
Liikaa kakkua startissa. Hanki talveksi hiukan kuumemmat tulpat.KtK kirjoitti:Elikkä cossu lähtee kyllä hyvin käymään kylmänä ,mutta käy hetken aikaa aivan kuin kolmella ja välillä on tullut bensanhajua. Ihan sama onko lohkolämmitin ollut päällä vai ei. Tästä oli muistaakseni juttua hiukan aikaa sitten ,mutten löydä aihetta kun foorumi ei oo vielä täydessä kondiksessa. Liittyikö jotenkin kannen lämpötila-anturiin boxille?
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Tekihän se taas aamulla röpötyksen ,mutta ei töistä lähtiessä perrrrr.
Tulpat vaihdoin aiemmin niihin vanhoihin fordin suosittelemiin tulpiin ,kun oli lähes iskemättömät varalla ,ennen niitä oli motorcraftin platinat.
Toi boxi homma täytyy testata ,kun on semmonenkin hyllyssä varalla. Kun ostin -99 cossun ,se ei antanut kunnon kipinää ja päästöt oli huipussaan. Tappelin aikani ,kunnes vein sen korjaajalle ,joka oli kuulemma cossujakin säätänyt. Se sanoi ,et boxi on paskana ,noh ostin uuden käytetyn ja homma ei parantunut. Vika oli moottorin ja akun maadoituksessa , joka poltti boxin maanastan startatessa.
Sellainen hassu homma tossa röpöttämisessä on ,et se lakkaa usein juuri silloin kun mittaristossa sammuu toi abs/jarrujen keltainen merkkivalo.
Kompurahan lataa sen abs systeemin paineiseksi aina kun on auto pidempään seissyt.
Tulpat vaihdoin aiemmin niihin vanhoihin fordin suosittelemiin tulpiin ,kun oli lähes iskemättömät varalla ,ennen niitä oli motorcraftin platinat.
Toi boxi homma täytyy testata ,kun on semmonenkin hyllyssä varalla. Kun ostin -99 cossun ,se ei antanut kunnon kipinää ja päästöt oli huipussaan. Tappelin aikani ,kunnes vein sen korjaajalle ,joka oli kuulemma cossujakin säätänyt. Se sanoi ,et boxi on paskana ,noh ostin uuden käytetyn ja homma ei parantunut. Vika oli moottorin ja akun maadoituksessa , joka poltti boxin maanastan startatessa.
Sellainen hassu homma tossa röpöttämisessä on ,et se lakkaa usein juuri silloin kun mittaristossa sammuu toi abs/jarrujen keltainen merkkivalo.
Kompurahan lataa sen abs systeemin paineiseksi aina kun on auto pidempään seissyt.
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Suuttimet olivat huollossa ja hain ne aivan viime tingassa.
Eroa oli kuulemma 20% kahden suutinparin kesken. Testaaja ei ollut enää paikalla ,joten en tiedä oliko tämä ennen vai jälkeen puhdistuksen.
Lapulle oli kirjoitettu tällaiset lukemat:
8/6000/3ms 1 2 3 4
48 35 35 50
6/6000/6ms 60 60 61 62
12 10 10 13
42 41 41 43
30 26 26 33
Suuttimet 2+3 hieman heikompia.
Elikkä mitä toi puhdistus mahtoi tehdä? Mitkä noista luvuista on lopulliset arvot. Maanantaina se tietty selviää ,mutta jos joku osaa tulkata niin kertokaa ihmeessä.
Eroa oli kuulemma 20% kahden suutinparin kesken. Testaaja ei ollut enää paikalla ,joten en tiedä oliko tämä ennen vai jälkeen puhdistuksen.
Lapulle oli kirjoitettu tällaiset lukemat:
8/6000/3ms 1 2 3 4
48 35 35 50
6/6000/6ms 60 60 61 62
12 10 10 13
42 41 41 43
30 26 26 33
Suuttimet 2+3 hieman heikompia.
Elikkä mitä toi puhdistus mahtoi tehdä? Mitkä noista luvuista on lopulliset arvot. Maanantaina se tietty selviää ,mutta jos joku osaa tulkata niin kertokaa ihmeessä.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
hmm. Mulla tekee luultavasti samaa . Joskus kylmämä startatessa heti käyntiin lähdettyään kierrokset tippuu 300-400 rpm , muutaman sekunnin heiluu tuolla paikkeilla , joskus sammuu . kohta tyhjäkäynti kuitenkin tasoittuu . Bensaa menee raakasti . myös kun lähtee liikkeelle ja kone on yhä "kylmä" niin kun nostaa kaasun ja painaa uudestaan niin auto miettii aika kauan , 1-2 sek . Lämmetessään toimii , vika esiintyy kunnes moottori lämpenee . Sytkä ok , ja tyhjäkäynti muuten tasainen , ei pätki ajossa .
Mikähän tähän auttaisi ? Jostain luin että lastussa oli virhe . Kohta tulee kokonaan uusi boksi niin sitten näkee jos auttaa .
Mikähän tähän auttaisi ? Jostain luin että lastussa oli virhe . Kohta tulee kokonaan uusi boksi niin sitten näkee jos auttaa .
ex Jäsen #10
-
- Ylläpitäjä
Mullakin on sama ongelma farmarissa. Siihen auttoi bensapaineiden lasku hieman, mulla on wolfin purkki,Bosch motorsportin paineensäädin 3-6bar säätö,paineet ovat aika kovat,suuttimina keltaiset. Lämpimänä ei mitään ongelmaa. Kylmänä toimii ok,jos ajelee kevyellä jalalla. Herkästi alkaa röpöttämään,jos runttauttaa kaasua. Täydellä kaasulla taas ok. Tyhjäkäynti aina kylmällä koneella n.700rpm. Dynossa kuitenkaan ei mitään vikaa,kaikki arvot ok.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Ei vaikuttanut suuttimien puhdistus.
Nyt on testattuna: Toinen boxi,tulpat+johdot,induktioanturit säädetty (kammen ja virranjakajan),ilman ja vedenlämpöanturien ohmit mitattu,tyhjäkäyntivena tarkastettu,akun jännite startin jälkeen,seokset ok.
Seuraavaksi testaukseen menee bensansyöttö puoli. Josko bensapaineensäätimessä on häikkää tai bensapumpussa. Paineita on nostettu karvan verran normaalista 3barista. Joskus aiemmin joku kirjoitteli säätimessä ilmenneistä ongelmista. Jos vaikka paineet on liian suuret jostain syystä.
Millainen painemittari tohon kantsii laittaa ,sellainen kokoajan paikallaan oleva olis aika herkullinen. Mut jos sellaisia ei ole alle 200€ saatavilla
(hintava thyyning osa) ,niin käykö siihen joku hydrauliikkapuolen mittari testaukseen.
Tuplien paineen aikoinaan testasin öljylämmittimen vesipuolen painemittarilla,mut sen skaala ei riitä tähän hommaan.
Nyt on testattuna: Toinen boxi,tulpat+johdot,induktioanturit säädetty (kammen ja virranjakajan),ilman ja vedenlämpöanturien ohmit mitattu,tyhjäkäyntivena tarkastettu,akun jännite startin jälkeen,seokset ok.
Seuraavaksi testaukseen menee bensansyöttö puoli. Josko bensapaineensäätimessä on häikkää tai bensapumpussa. Paineita on nostettu karvan verran normaalista 3barista. Joskus aiemmin joku kirjoitteli säätimessä ilmenneistä ongelmista. Jos vaikka paineet on liian suuret jostain syystä.
Millainen painemittari tohon kantsii laittaa ,sellainen kokoajan paikallaan oleva olis aika herkullinen. Mut jos sellaisia ei ole alle 200€ saatavilla

Tuplien paineen aikoinaan testasin öljylämmittimen vesipuolen painemittarilla,mut sen skaala ei riitä tähän hommaan.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
bensanpaineen mittarin voit rakentaa vaikka sähköisestä öljynpainemittarista. mittari voi sitten olla kokoajan auton sisällä.
ja sen anturikellon sijoittaa kunnon letkuilla ja liittimillä sellaiseen paikkaan ettei tärise ,ja jos alkaa vuotaan niin ei aiheuta palovaaraa...
maalaisjärjellä...
ja mittarin voi purkaa ja tulostaa uudet taustat...
ja sen anturikellon sijoittaa kunnon letkuilla ja liittimillä sellaiseen paikkaan ettei tärise ,ja jos alkaa vuotaan niin ei aiheuta palovaaraa...
maalaisjärjellä...
ja mittarin voi purkaa ja tulostaa uudet taustat...
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Nonni , nyt alkoi kunnolla temppuileen . kävin tänään tekemässä pienen lenkin ja nyt pykälää vaihtaessa ja kaasua painaessa hyytyy ja paukkuu putkessa . Voisiko kenties olla b.pummpu tai suodatin ? Koska kun tallan lyö tiskiin niin sitten kiihtyy normaalisti rajoittimelle asti . Kosteus voisi olla yksi syy , joutui ladata akkua konepelti raollaan ja moottoritilaan meni hiukan lunta .
ex Jäsen #10
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Nyt rupes epäilyttämään kansipahvi. Paisuntasäiliö haisee jotenkin pahalle ,bensansekainen tunkkainen haju ja turbolta tuleva vesi ei tule puhtaana "pissana" ulos ,vaan siinä on välillä kuplia joukossa.
Voiko ton itse jotenkin testata ,onko jäähdytysnesteen joukossa häkää ,ymm epäpuhtauksia. Autokorjaamot sen jotenkin mittaavat paisuntasäiliön korkista,niin olen kuullut.
Voiko ton itse jotenkin testata ,onko jäähdytysnesteen joukossa häkää ,ymm epäpuhtauksia. Autokorjaamot sen jotenkin mittaavat paisuntasäiliön korkista,niin olen kuullut.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
mulla oli silloin aikanaan hiushalkeama kannessa ja se teki juuri tuon että käynnistyksissä kävi hetken kolmella. ja useinmiten se ilmeni kun oli vedätellyt rankemmin ja sen jälkeen sammutti. vartin päästä (tai seuraavan kerran) kun käynnisti niin kävi hetken kolmella, ja vaikka antoi kierroksia niin ei heti kolmospytty herännyt. joskus lähti ihan hyvinkin käyntiin. tulppa oli hieman erivärinen kuin muut (vihertävä), ja paisuntasäiliössä oli normaalia enemmän painetta. muita oireita ei ollut (paitsi sitten tuli vedet ulos kun laitettiin ahtoa päälle 1.2bar)
ootko katsonut suuttimen piuhoja vuorotellen irti nyppimällä mikä pytty jätättää (siis silloin kun se käy kolmella)..? useimmiten kolmonen on se mikä antaa periksi, jostakin syystä..?
ootko katsonut suuttimen piuhoja vuorotellen irti nyppimällä mikä pytty jätättää (siis silloin kun se käy kolmella)..? useimmiten kolmonen on se mikä antaa periksi, jostakin syystä..?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Kävin tutkimassa hommaa ja kiristin kantta karvan verran piukempaan ja tuntui auttavan. Enää ei tullut kuplia turbon paluusta. Aika näyttää onko tosta apua. Kakkosen tulppa oli päästään hieman erilainen kuin muut.
Ahdoilla toi ei pöräytä vesiä pihalle ,mutta ilmeisesti yön aikana tihkuttaa pyttyyn. Kansirempasta ei ole aikaa kuin 2.5 vuotta ja jo se alkaa vittuilemaan.
Kestäis nyt kevääseen saakka ,kun muutenkin kansi lähtee vaihtoon ja virittely alkaa.
Oiskohan tollanen cometic kannentiiviste parempi kuin vakio.Tuleva Kansi on kyllä plaanattu ,mutta lohko ei. En millään jaksais taas repiä konetta pois sen takia. Lohko kyllä tarkastettiin viime rempan yhteydessä ja ei ollut kiero.
Ahdoilla toi ei pöräytä vesiä pihalle ,mutta ilmeisesti yön aikana tihkuttaa pyttyyn. Kansirempasta ei ole aikaa kuin 2.5 vuotta ja jo se alkaa vittuilemaan.
Kestäis nyt kevääseen saakka ,kun muutenkin kansi lähtee vaihtoon ja virittely alkaa.
Oiskohan tollanen cometic kannentiiviste parempi kuin vakio.Tuleva Kansi on kyllä plaanattu ,mutta lohko ei. En millään jaksais taas repiä konetta pois sen takia. Lohko kyllä tarkastettiin viime rempan yhteydessä ja ei ollut kiero.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
jos lohkon pinta on suora(mittaa viivottimella) niin miks sen pinta pitäis plaanata
plaanaus on tärkeää tehdä alumiiniselle kannelle joka kiertyy.
ja sekään ei ole pakollinen tehdä jos ei halua ,kestävyys =aika seuraavaan kannen tiivisteen vuotamiseen on kyllä lyhyempi silloin kun kantta ei plaanaa.
Suuttimen johdon irrotusta en kyllä harrastais.
Suuttimiin tuleva virta tulee boxista tyristoreilta jotka saattavat vioittua jos kuorma(suutin käämi) poistuu kytkennästä.
varmempi tapa on ottaa jokainen tulpan johto vuorotellen irti hieman tulpasta jolloin kipinä muodostuu tulpan ulko kärjen ja johdon väliin
ja jos on epä varma koskea tulpan johtoon kun kone käy niin sitten vaan yksitellen johtoa irti ja ylimääräiseen tulppaan kiinni ja käynnistys nin huomaa että kläykö moottori vielä kolmella vai löytyikö viallinen syllinteri ja moottori käy kahdella.muista maadoittaa tulppa ettei se vaan roiku johdossa.
plaanaus on tärkeää tehdä alumiiniselle kannelle joka kiertyy.
ja sekään ei ole pakollinen tehdä jos ei halua ,kestävyys =aika seuraavaan kannen tiivisteen vuotamiseen on kyllä lyhyempi silloin kun kantta ei plaanaa.
Suuttimen johdon irrotusta en kyllä harrastais.
Suuttimiin tuleva virta tulee boxista tyristoreilta jotka saattavat vioittua jos kuorma(suutin käämi) poistuu kytkennästä.
varmempi tapa on ottaa jokainen tulpan johto vuorotellen irti hieman tulpasta jolloin kipinä muodostuu tulpan ulko kärjen ja johdon väliin
ja jos on epä varma koskea tulpan johtoon kun kone käy niin sitten vaan yksitellen johtoa irti ja ylimääräiseen tulppaan kiinni ja käynnistys nin huomaa että kläykö moottori vielä kolmella vai löytyikö viallinen syllinteri ja moottori käy kahdella.muista maadoittaa tulppa ettei se vaan roiku johdossa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Joo ,tuskin lohkossa on mitään tarvetta tasotukseen. Paikalla oleva kansi on varmaan jotenkin kiero ,kun on niin herkästi vuotava. Tuleva kansi on kertaalleen plaanattu entisen omistajan toimesta ja tuskin vaatii lisää siivutusta.
Ja vapaaehtoisesti en puristuksia lisää tahdo ,ellei pakko ole.
Nyt käy kone kunnolla aamuisin sekä iltaisin ja ilmaa ei kierrossa näy ja paisuntasäiliökään ei haise enää pahemmin. ,huh.
Olipas se vaikea häiriö löytää ,kun ei aluksi ollut mitään merkkejä vuodosta. Puristuspaineet ok,ei kuplia turbon paluulta. Valkea savu hetkellisesti aamuisin tossa uudenvuoden tienoilla antoi ekat viitteet.
Se oli sitten siinä tää homma (ainakin vähäksi aikaa). Kiitti vinkeistä.
Ja vapaaehtoisesti en puristuksia lisää tahdo ,ellei pakko ole.
Nyt käy kone kunnolla aamuisin sekä iltaisin ja ilmaa ei kierrossa näy ja paisuntasäiliökään ei haise enää pahemmin. ,huh.
Olipas se vaikea häiriö löytää ,kun ei aluksi ollut mitään merkkejä vuodosta. Puristuspaineet ok,ei kuplia turbon paluulta. Valkea savu hetkellisesti aamuisin tossa uudenvuoden tienoilla antoi ekat viitteet.
Se oli sitten siinä tää homma (ainakin vähäksi aikaa). Kiitti vinkeistä.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
kannattaa harkita kannen koeponnistusta. ja kannen suoruus kannattaa joka tapauksessa tarkastaa. mulla ei sitä halkeamaa silmällä erottanut ja muutamaan kertaan harjoittelin kansi pura-kasaa juttua ennenkuin se vika löytyi. epäilin myös ensin kannen suoruutta, sitten kun se oli suora ja vika uusi, tasohiottiin lohko ja taas sama juttu, kone auki ja sekä kansi että lohko suoraksi ja vielä kerran kasaan ja eikun ..kele vuoti edelleen.. niin ja kansi kyllä jo alkuvaiheessa koeponnistettiin mutta silloin halkeamaa ei löytynyt, vasta myöhemmin kun uudelleen koeponnistettiin ja samalla kantta lämmitettiin löytyi se pienen pieni halkeama.. no tulipahan cossun kone tutuksi..
mut toivottavasti on "vain" kannentiivistevika..
itse olen asiasta enempää tietämättä nyppinyt niitä suuttimen piuhoja satoja kertoja auton käydessä, silloin kun sitä käynnistysvikaa etsittiin, ei onneksi ainakaan mulla hajottanut mitään..
mut toivottavasti on "vain" kannentiivistevika..
itse olen asiasta enempää tietämättä nyppinyt niitä suuttimen piuhoja satoja kertoja auton käydessä, silloin kun sitä käynnistysvikaa etsittiin, ei onneksi ainakaan mulla hajottanut mitään..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Minä olen kerran nykäissyt suuttimen piuhan irti ja edelleen boxi korjaamatta , oli helpompi vaihtaa toinen boxi tilalle.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Normaalissa käytössä kossusta ei mene ekana kannentiiviste vaan kansi on ensin löystynyt ja sitten liekkirengas rasituksessa falskaa jolloin se lopulta antautuu ja menee vesi pesään. No miksi se kansi löystyy, pultit prikkoineen päivineen uppoaa lämpö ja painerasituksista siihen torniin, kaikissa näkemissäni kansissa on ollut jonkinlaiset poterot ja jotkut niitä ajaa tasaiseksi ja käyttävät 4wd pultteja joissa on isompi prikka painopintaa suurentamaa. Tarkistus momentti on n. 11kg jos epäilee että lätsä olisi löystynyt, ja eiköhän se venyväpulttikin jotenkin elä. Kovat lämpö ja painerasitukset ovat myrkkyä kossun kannelle jossa alumiini on aika purua verrattuna tiukkaan aluun. Edelleenkään en ymmärrä miksi kossun kannessa ei ole minkään maan kiinnitysohjureita, tiiviste mukava mittailla paikalleen, Cosworth on kuitenkin osannut tehdä ohjaimet 70 luvulla BDA koneeseen.