
Duratec v6 EGR
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Duratec v6 EGR
Onkos kukaan kytkenyt pois pelistä tätä pakokaasun takaisin kierrätystä? Pitääkös siitä tukkia joku alipaineletku ja missähän tämä sijaitsee? Vaikuttaako miten päästöihin/auton toimintaan, kannattaako tehdä em. operaatio? Kokemuksia, mielipiteitä, faktaa kellään jaettavaksi 

-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
en tiedä miten bensavehkeiden EGR venttiilin toiminta eroaa omasta turbodiiselistä ( Saab ), mutta jos se toimii niin miksi se pitäisi pois ottaa? Tosin kokemuksesta tiedän, että diiselissä se paskaa imusarjan sekoittimen aivan tukkoon. Se tieto, että venttiilin poistosta saisi jopa kymmenen hevosvoimaa lisää on ainakin täyttä paskaa. Todennäköisesti venttiilin poistolla / tukkimisella saat vaan vikakoodin aikaiseksi. Mutta sehän on helppo kokeilla. Katsot, että venttiili on kiinni ja otat plugin pois.
Siinä jossain imusarjan kupeessa on se on sinunkin autossasi? Ilman egr auton käyntiääni muuttuu terävämmäksi...näin ainakin diiselissä.
Siinä jossain imusarjan kupeessa on se on sinunkin autossasi? Ilman egr auton käyntiääni muuttuu terävämmäksi...näin ainakin diiselissä.
S a a b & F o r d
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Eli olisiko em. operaatio helpoimmillaan tehtävissä egr venttiilin alipaineletkun tukkimisella. Egr venttiili säätää siis pakokaasun virtausta takaisin imusarjaan. Alipaineella ohjautuva egr venttiili ei saisi sitten tietoa imusatsin alipaineesta? Mutta jääkö venttiili sitten kiinni kun alipaineletkun tukkii?
Vai pitääkö egr painetunnistimelta irroittaa/tukkia joku letku. Paineentunnistinhan lähettää tiedon ohjausyksikölle pakokaasun paineesta...
Kiinnostaa vaan tietää, kun joku joskus puhui ko. asiasta ja oli tehnyt operaation onnistuneesti
Vai pitääkö egr painetunnistimelta irroittaa/tukkia joku letku. Paineentunnistinhan lähettää tiedon ohjausyksikölle pakokaasun paineesta...
Kiinnostaa vaan tietää, kun joku joskus puhui ko. asiasta ja oli tehnyt operaation onnistuneesti

-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su Huhtikuu 7. 22:42:08 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Ylläpitäjä
Näytä vaikka kuvalla se kyseinen alipaineletku.
Eilen tein jenkkien ohjeiden mukaan ja imasin pari purkillista suuttimienpuhdistusainetta kummastakin imusarjassa olevasta alipaineletku liitännästä läpi koneen käydessä tyhjäkäyntiä, kokopiha oli sankan valkoisen savun peitossa hetken aikaa ja auto kävi ihan päin helvettiä.
Kaasuun vastaavuus kuitenkin parani huomattavasti.
Eilen tein jenkkien ohjeiden mukaan ja imasin pari purkillista suuttimienpuhdistusainetta kummastakin imusarjassa olevasta alipaineletku liitännästä läpi koneen käydessä tyhjäkäyntiä, kokopiha oli sankan valkoisen savun peitossa hetken aikaa ja auto kävi ihan päin helvettiä.
Kaasuun vastaavuus kuitenkin parani huomattavasti.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su Huhtikuu 7. 22:42:08 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kuvassa oikeassa yläreunassa on ruskea Egr-venttiili, ja siihen tulee se vihreä ohut muovinen alipaineletku. Kuva on huono mutta kai siitä selvän saa.
Putsasitko
tämän ohjeen mukaan?
Putsaantuuko näillä ohjeilla myös toisiokanavat, kun läpät on kiinni pienillä kierroksilla?
Putsasitko
tämän ohjeen mukaan?
Putsaantuuko näillä ohjeilla myös toisiokanavat, kun läpät on kiinni pienillä kierroksilla?
-
- Ylläpitäjä
Juu juuri tuolla ohjeella.
Ja välillä kyllä kierrätin ihan kunnolla sinne 7000:een saakka.
Miten tuon EGR:n sitten ohitan ja meneekö silti päästömittauksista läpi? Vaikuttaako mitenkään muuten tuon EGR:n poisto?
Putsauksen jälkeen vaihdoin sisään Kendall:in GT-1 10W-40 öljut ja paremmin ne tuntuvat Duratecille sopivan kuin edelliset Castroll:in RS 0W-40 öljyt.
Seuraavaksi uudet tulpat paikalleen ilman imusrjan purkamista ja sitten K&N:n 57i kitti.

Jonkin verran se kampiakselin pässä oleva moniurahihnapyörä vispaa mun autossani mutta kun laitta hetkeksi lisää kierroksia niin lakkaa...?
Pitäisiköhän tilata 2001 mallin DMD siihen kävisi vielä hiljaisemmalla äänelläkin ainakin alle 3000rpm kierroksilla.
Eikä ole edes kallis se Dual Mass Damper plus pultti ja prikka maksavat Fordilla jotain 70EUR yhteensä.
Ja välillä kyllä kierrätin ihan kunnolla sinne 7000:een saakka.
Miten tuon EGR:n sitten ohitan ja meneekö silti päästömittauksista läpi? Vaikuttaako mitenkään muuten tuon EGR:n poisto?
Putsauksen jälkeen vaihdoin sisään Kendall:in GT-1 10W-40 öljut ja paremmin ne tuntuvat Duratecille sopivan kuin edelliset Castroll:in RS 0W-40 öljyt.
Seuraavaksi uudet tulpat paikalleen ilman imusrjan purkamista ja sitten K&N:n 57i kitti.

Jonkin verran se kampiakselin pässä oleva moniurahihnapyörä vispaa mun autossani mutta kun laitta hetkeksi lisää kierroksia niin lakkaa...?
Pitäisiköhän tilata 2001 mallin DMD siihen kävisi vielä hiljaisemmalla äänelläkin ainakin alle 3000rpm kierroksilla.
Eikä ole edes kallis se Dual Mass Damper plus pultti ja prikka maksavat Fordilla jotain 70EUR yhteensä.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su Huhtikuu 7. 22:42:08 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Eikös tuo EGR putoa pelistä kun tuo alipaineletku otetaan pois käytöstä? EGR ei vaikuta katsastuksen päästömittauksiin. Eikä sillä taida olla moottorin toimintaan muutakaan vaikutusta kuin jotain saastepäästöihin viittaavaa.Miten tuon EGR:n sitten ohitan ja meneekö silti päästömittauksista läpi? Vaikuttaako mitenkään muuten tuon EGR:n poisto?
-
- Ylläpitäjä
Hehee.
Löytyy kyllä Autoracingista saa 220EUr tai enemmän.
Mutta jos on hiukankin enemmän kielitaitoa(babelfish) mukana niin suosittelen osoitetta www.ebay.com ja sieltä advanced search -> available to Finland ja Eurot päälle.
Tässä yksi:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... gory=44191
Löytyy kyllä Autoracingista saa 220EUr tai enemmän.
Mutta jos on hiukankin enemmän kielitaitoa(babelfish) mukana niin suosittelen osoitetta www.ebay.com ja sieltä advanced search -> available to Finland ja Eurot päälle.
Tässä yksi:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... gory=44191