Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
Voitteks kuvitella, vuonna 1997, siis markka-aikaan katsastus maksoi 100mk ja päästömittaus 40 mk
Nyt katsastuksen hinta espoossa on 40 €
päästömittaus 13€
Eihän leiman hinta ole kun puolitoistakertaistunut.
Tarkistusmaksukin on vain 19€, sama kun katsastus aikoinaan.
Kävin rekisteröintikatsastamassa asuntovaunun. Hinta oli 70€ ja toimenpide kesti about 5 minuuttia. Tunnissa katsastusmies periaatteessa tekee 12 samanlaista keikkaa ja rahaa kilisee laariin 840€. Aika hulppeeta tuloa vai mitä.
On se ryöstöö, ei voi muuta sanoa !
Eiköhän panna pystyyn oma katsastulaitos. CRSC-katsastus. Eikö olis upee homma. Jäsenille -50% muille +50% ja rahaa tulis kun suokuokalla.
No, eipäs nyt ruveta höntyilemään.
Ahistaa vaan niin maan helvetisti kun ajelen itsekkin 400€ sierralla ja leimaaminen maksaa yli 10% auton hinnasta kun laskee tarkistusmaksun mukaan (eihän ne kerralla laske 88-mallista sierraa läpi, se on varma).
Valittakaa tähän perään ihan vapaasti. Vai ootteko sitä mieltä, että hinnat on linjassa.
Mä vaikka lähetän koosteen kaikista mielipiteistä AKE:een kun on saatu kunnolla avauduttua.
-esko perusurputtaja
Nyt katsastuksen hinta espoossa on 40 €
päästömittaus 13€
Eihän leiman hinta ole kun puolitoistakertaistunut.
Tarkistusmaksukin on vain 19€, sama kun katsastus aikoinaan.
Kävin rekisteröintikatsastamassa asuntovaunun. Hinta oli 70€ ja toimenpide kesti about 5 minuuttia. Tunnissa katsastusmies periaatteessa tekee 12 samanlaista keikkaa ja rahaa kilisee laariin 840€. Aika hulppeeta tuloa vai mitä.
On se ryöstöö, ei voi muuta sanoa !
Eiköhän panna pystyyn oma katsastulaitos. CRSC-katsastus. Eikö olis upee homma. Jäsenille -50% muille +50% ja rahaa tulis kun suokuokalla.
No, eipäs nyt ruveta höntyilemään.
Ahistaa vaan niin maan helvetisti kun ajelen itsekkin 400€ sierralla ja leimaaminen maksaa yli 10% auton hinnasta kun laskee tarkistusmaksun mukaan (eihän ne kerralla laske 88-mallista sierraa läpi, se on varma).
Valittakaa tähän perään ihan vapaasti. Vai ootteko sitä mieltä, että hinnat on linjassa.
Mä vaikka lähetän koosteen kaikista mielipiteistä AKE:een kun on saatu kunnolla avauduttua.
-esko perusurputtaja
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 365
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 12. 23:58:11 2002
Tarkasta kuitenkin ensin millaista tulosta katsastusasemat tekevät, ennen kuin alat isoon ääneen syyttämään rahastuksesta.
Ihan hyvin kilisisi jos joku olisi viiden minuutin tulossa rekisteröintikatsastamaan vaunun.Kävin rekisteröintikatsastamassa asuntovaunun. Hinta oli 70€ ja toimenpide kesti about 5 minuuttia. Tunnissa katsastusmies periaatteessa tekee 12 samanlaista keikkaa ja rahaa kilisee laariin 840€. Aika hulppeeta tuloa vai mitä.
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
2001 oli täällä vielä 150 markkaa. Nyt kun kävin katsastamassa niin 50 € kiitos ja näkemiin. Ja tässä on siis mukana katsastus ja päästömittaus. Kallista. Emäntä on.
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
Ei tossa enään tuloksella ole väliä niin suuresti, kun tuolla tavalla nostetaan ja nostetaan hintoja. Itse en ikään nähden ole ehtinyt paljon autoja katsastelemaan 8-10 kertaa. Mutta se perkele karu totuus joka toistuu joka vuosi on että JOKU hinta noista on aina noussut.
Hyvä mennä kohta leimalle jollain 150€ "käyttöautolla" ja maksaa siitä kolmasosa hinnasta kun leimaat sitten kun paskan myy eteenpäin vaikka samana vuonna, saat autosta tyyliin 50€ käteen.
Tähän olisi aika vitusti suomeks sanottuna kirjotettavaa, mutta muut täällä varmaan avautuvat asiasta, niin jätetään niille tilaa. Pointsit Eskolle aiheesta, joka kuitenkin on meidän harrastuksessa aina jossain vaiheessa edessä.
Hyvä mennä kohta leimalle jollain 150€ "käyttöautolla" ja maksaa siitä kolmasosa hinnasta kun leimaat sitten kun paskan myy eteenpäin vaikka samana vuonna, saat autosta tyyliin 50€ käteen.
Tähän olisi aika vitusti suomeks sanottuna kirjotettavaa, mutta muut täällä varmaan avautuvat asiasta, niin jätetään niille tilaa. Pointsit Eskolle aiheesta, joka kuitenkin on meidän harrastuksessa aina jossain vaiheessa edessä.

Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no suoritettuun työhön nähden veloitus on mielestäni suhteettoman kova. iskunvaimennin testikin on lähinnä suuntaa antava naurettavuus, jolla varsinainen hinnankorotus tällä kertaa perusteltiin. on meinaan kokemusta useammallakin kevyt peräisellä autolla, että täysin kunnossa olevilla iskunvaimentimilla on ongelmia päästä testistä läpi, jos ei ole yhtään lisäpainoa perässä. edes uusilla iskunvaimentimilla ei asia juurikaan aina muutu. ja iskari testi itsessään tuo minuutin lisää jarrudynolla käyntiin. muutenhan toimitus on aivan samanlainen kuin ennenkin, lukuunottamatta EOBDtä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Euroaika ja nykyinen hintojen nostobuumi sen tekee..
Sitä nostetaan nyt esim 2€ ennen tää olis tapahtunu 10mk (esimerkki). Ja kun pikkuhiljaa nostetaan niin ihmiset ei huomaa/välitä. Jos olisit markka-aikana nostanut hintoja vaikka 20mk niin haloohan se olisi ollut. Nyt vastoin esim 4€ korotus ei "tunnu missään". Sokeiksi tuo valuutta on meidät tehnyt.. yleensä tämä hintojen korottelu ei koske katsastusta vaan sitä on myös nähtävillä monessa muussa:
- pysäkointirikemaksut
- bussilipun hinta
- jne
Aina tällätään kaikki tasarahaan, senteillä ei ole mitään merkitystä..
esko, olkoon voima kanssasi..
Sitä nostetaan nyt esim 2€ ennen tää olis tapahtunu 10mk (esimerkki). Ja kun pikkuhiljaa nostetaan niin ihmiset ei huomaa/välitä. Jos olisit markka-aikana nostanut hintoja vaikka 20mk niin haloohan se olisi ollut. Nyt vastoin esim 4€ korotus ei "tunnu missään". Sokeiksi tuo valuutta on meidät tehnyt.. yleensä tämä hintojen korottelu ei koske katsastusta vaan sitä on myös nähtävillä monessa muussa:
- pysäkointirikemaksut
- bussilipun hinta
- jne
Aina tällätään kaikki tasarahaan, senteillä ei ole mitään merkitystä..
esko, olkoon voima kanssasi..
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Meinasin kanssa lentää perseelleni kun muutoskatsastus+normaali katsastus+päästömittaus yhteensä 122,-
Olisi kyllä muutoskatsastuksen hintaan voinut kuulua normaali katsastus myös, nyt sekin veloitettiin erikseen
Minkäs teet kun kaikilla asemilla tuntuu olevan samanlaiset hinnat....
Hectorin kanssa samaa mieltä iskaritestistä. viime vuonna takaiskarit takuuseen vaihtoon, ei vaikutusta testin tulokseen. Eli vika ei ollut iskareissa... Tänä vuonna laitoin takarenkaiden paineet mataliksi että edes renkaat joustaisi, nyt testi oli ok. Wanhan fiestan perä kun ei tunnetusti paljoa paina ja on alla melkoisen jäykkä alustakin.
Olisi kyllä muutoskatsastuksen hintaan voinut kuulua normaali katsastus myös, nyt sekin veloitettiin erikseen

Minkäs teet kun kaikilla asemilla tuntuu olevan samanlaiset hinnat....
Hectorin kanssa samaa mieltä iskaritestistä. viime vuonna takaiskarit takuuseen vaihtoon, ei vaikutusta testin tulokseen. Eli vika ei ollut iskareissa... Tänä vuonna laitoin takarenkaiden paineet mataliksi että edes renkaat joustaisi, nyt testi oli ok. Wanhan fiestan perä kun ei tunnetusti paljoa paina ja on alla melkoisen jäykkä alustakin.
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
johtunee siitä että autot on pakko katsastaa...Hessu kirjoitti:Käsittääkseni katsastusalalla vallitsee vapaa kilpailu ja alalla on useita itsenäisiä toimijoita. Hinnoittelu on kuitenkin noussut tosiaan roimasti ja kaikilla asemilla hinnat ovat käytännössä samat. Ilmiöllä on nimikin: Kartelli.

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
JOOPA JOO-On tosi hienoa käydä katsastamassa auto näillä hinnoilla...etenkin kun joka toinen vuosi on perässä iso jarrullinen traileri...josta menee sama maksu(ei onneksi vielä tarvitse sille teettää päästömittausta
,kenties sekin määrätään kaikille vekottimille vaikka ei olisi edes pakoputkea),tuon kärryn katsastushan on se että nykäistään jarrukahvasta rullien päällä ja katsotaan että renkaat on senverran linjassa että pysyy kaistalla...
Olisko ideaa
,jos vaikka varovasti kysyisi joku clubin porukasta joltain katsastusketjulta tarjousta jäsenten autojen(siis JÄSENTEN,eli sama nimi oltava omistajan kohdalla) katsastuksesta 
Eihän hintojen PITÄISI olla kiinteitä,mitä helvetin kilpailua se on ettei voi hinnoilla kilpailla...jaa-niin,kartellihan se olikin...

Olisko ideaa


Eihän hintojen PITÄISI olla kiinteitä,mitä helvetin kilpailua se on ettei voi hinnoilla kilpailla...jaa-niin,kartellihan se olikin...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Niinpä. Takavetoescortin katsastuksessa kysyivät; "mitkä iskarit täs on?" -Bilsteinit "aijaa, no sitte." Testitulokset näyttivät puutaheinää.PasiL kirjoitti:Hectorin kanssa samaa mieltä iskaritestistä. viime vuonna takaiskarit takuuseen vaihtoon, ei vaikutusta testin tulokseen. Eli vika ei ollut iskareissa... Tänä vuonna laitoin takarenkaiden paineet mataliksi että edes renkaat joustaisi, nyt testi oli ok. Wanhan fiestan perä kun ei tunnetusti paljoa paina ja on alla melkoisen jäykkä alustakin.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
RaimoS; Fiestalla kävi sama juttu bilsteinien kanssa, kevyt auto ja jäykät iskarit/jouset niin eihän ne pyörät levyillä pysy. ...periaatteessa ei pitäis pysyä tiessäkään
Kun joka saatanan vuosi on hinnat nousseet, niin olen aina kysynyt mussutuksen jälkeen perusteita hinnan nousulle. Vastaus on yleensä ollut "Ne nyt vaan on noussut". Itse katsastan joka vuosi 2-5 autoa, ja muutoskatsastan 1-4 kertaa niin kyllä se alkaa pikkuhiljaa tuntumaan kukkarossakin.
Eikä siinä mitään jos nousseelle hinnalle saisi vastinetta jonkin lisäpalvelun muodossa, mutta kun meininki näkyy olevan "mahdollisimman monta katsastusta, mahdollisimman pienessä ajassa, mahdollisimman hyvään hintaan".
Laadusta on turha urputtaa, välillä menee leimaan vaikka on päänmentävä reikä pohjassa, välillä ei mene kun on väärän sävyiset vilkut muuten virheettömässä autossa.
Nykyään vien autot aina samalle katsarille jolloin homma hoituu molemminpuolisessa ymmärryksessä ja turha itkeminen jää pois.
ensi vuoden hintoja odotellessa..


Kun joka saatanan vuosi on hinnat nousseet, niin olen aina kysynyt mussutuksen jälkeen perusteita hinnan nousulle. Vastaus on yleensä ollut "Ne nyt vaan on noussut". Itse katsastan joka vuosi 2-5 autoa, ja muutoskatsastan 1-4 kertaa niin kyllä se alkaa pikkuhiljaa tuntumaan kukkarossakin.
Eikä siinä mitään jos nousseelle hinnalle saisi vastinetta jonkin lisäpalvelun muodossa, mutta kun meininki näkyy olevan "mahdollisimman monta katsastusta, mahdollisimman pienessä ajassa, mahdollisimman hyvään hintaan".
Laadusta on turha urputtaa, välillä menee leimaan vaikka on päänmentävä reikä pohjassa, välillä ei mene kun on väärän sävyiset vilkut muuten virheettömässä autossa.
Nykyään vien autot aina samalle katsarille jolloin homma hoituu molemminpuolisessa ymmärryksessä ja turha itkeminen jää pois.
ensi vuoden hintoja odotellessa..

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Toimenpiteiden hinnat on mitä on, niistä on kuitenkin turha katsurille narista, ylempi taho sorvaa maksut mielestään "sopiviksi". Iskunvaimennintesti on juurikin suuntaa-antava, ei kuitenkaan naurettavuus. Laitteen antamien lukemien perusteella ei vielä päätöksiä tehdä, ellei saman akselin toinen puoli näytä selkeää nollaa. Maalaisjärki on edelleen nosturin ja ajokäytöksen tarkkailun ohella käytössä, ainakin pitäisi olla joka asemalla ja katsurilla.
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Niin se on kyllä totta että ei sille katsastusäijälle ole mitään hyötyä valittaa hinnoista, se vaan haistattaa paskat takaisin. Tätä se perkeleen byrokratia juuri on, ne jotka on vastuussa hinnoista, piiloutuu lukkojen taakse laskemaan katteita hullun kiilto simuissa samalla kun muut alakerrassa kiroilee partaansa.
Kyllä tää enemmän kuin paljon haiskahtaa joltain kartellilta, niinkuin todettu, autot on lakisääteisesti pakko katsastaa jossain, tästä seuraa se, että pakko maksaa mitä pyydetään. Ei toi katsastuksen yksityistäminen mitään auttanut, päinvastoin nyt ne voi yhdessä tuumin nostaa hintojaan kenenkään puuttumatta peliin ja taas sitä pientä ihmistä kustaan suoraan silmään! On sitä hermostuttu joskus pienemmistäkin!
Kyllä tää enemmän kuin paljon haiskahtaa joltain kartellilta, niinkuin todettu, autot on lakisääteisesti pakko katsastaa jossain, tästä seuraa se, että pakko maksaa mitä pyydetään. Ei toi katsastuksen yksityistäminen mitään auttanut, päinvastoin nyt ne voi yhdessä tuumin nostaa hintojaan kenenkään puuttumatta peliin ja taas sitä pientä ihmistä kustaan suoraan silmään! On sitä hermostuttu joskus pienemmistäkin!
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kilpailuviranomaiset saavat edelleen eniten toimenpidepyyntöjä liittyen teleyhtiöihin. Vuoden aikana Kilpailuviraston saamista noin 400 toimenpidepyynnöstä yli 70 liittyi teleyhtiöihin.
Myös autokatsastusten hinnat poikivat nivaskan toimenpidepyyntöjä.
Digitoday lehdestä 30.6.2005
Ei me olla ainoita joiden mielestä hinnat on nousseet turhan rivakasti.
Toi kanta-autotarkastus on kyllä huipputörkee.
Tässä on tullut jo monta hyvää pointtia. Lisää kaivataan kommentteja. Pakko tästä on AKE:een laittaa palautetta. En laita palautetta ihan copy pastella, vaan karsin voimasanat ym. pois
Myös autokatsastusten hinnat poikivat nivaskan toimenpidepyyntöjä.
Digitoday lehdestä 30.6.2005
Ei me olla ainoita joiden mielestä hinnat on nousseet turhan rivakasti.
Toi kanta-autotarkastus on kyllä huipputörkee.
Tässä on tullut jo monta hyvää pointtia. Lisää kaivataan kommentteja. Pakko tästä on AKE:een laittaa palautetta. En laita palautetta ihan copy pastella, vaan karsin voimasanat ym. pois

#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Kyllä masenti rahastus, kun tarvin pikasesti työmatka-auton ja ostin kalliin -83 mallin escortin ( 60 e ). Hitsasin äkkiä leimauskuntoon ja vein konttorille kaks viikkoa ennen virallista katsastusaikaa. Sain edellisvuoden leiman joka oli jääny väliin ja sit parin viikon päästä uudestaa hakemaa tämän vuoden leimaa samalta konttorilta. Eli katsastamalla kolminkertaistin auton hinnan... 

-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Kanta-autotarkastuksen hintaa luultavasti nostettiin osittain Mersu-huijareiden ansiosta, tokihan niitä identiteettömiä palapelejä on muistakin merkeistä väsätty. Korinvaihtohan on itsekantavan rakenteen omaavan auton ollessa kyseessä nykyään kokonaan kielletty. Näistä Suomen prosenttirajoista ei varmasti kannata tässä sen enempää ruikuttaa, perseestähän ne ovat, sehän on jo selväksi tullut. Asia kuitenkin on niin, että tavallinen harrastaja tuossa kohtaa kärsii, kun rikollista toimintaa pyritään hinnan nostamisellakin karsimaan... 

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eikö ne olisi voineet antaa samantien uutta leimaa?rikke kirjoitti:Kyllä masenti rahastus, kun tarvin pikasesti työmatka-auton ja ostin kalliin -83 mallin escortin ( 60 e ). Hitsasin äkkiä leimauskuntoon ja vein konttorille kaks viikkoa ennen virallista katsastusaikaa. Sain edellisvuoden leiman joka oli jääny väliin ja sit parin viikon päästä uudestaa hakemaa tämän vuoden leimaa samalta konttorilta. Eli katsastamalla kolminkertaistin auton hinnan...
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Jooh kohta pitääs tbo riesakin mennä katastaan kuhan sais ne uudet etujarrut alle niin saa taas muutoskatsastaa, euroja menee... Ja tulee ekat prosentit otteeseen... byääh... 

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
[quote="PasiL"]Meinasin kanssa lentää perseelleni kun muutoskatsastus+normaali katsastus+päästömittaus yhteensä 122,-
Olisi kyllä muutoskatsastuksen hintaan voinut kuulua normaali katsastus myös, nyt sekin veloitettiin erikseen
Ei voi olla totta. Itse muutoskatsastin viime vuonna vanteet ja samassa normaali katsastus niin se tais olla 55 egeä. En kyllä tiedä onko hinta eri riippuen siitä mitä muutoskatsastaa. Katoin tuolta katsastus sivuilta ja siellä oli 28/65 euroa. Mitäköhän toikin nyt sitten tarkoittaa. Kyllä mä luulen että sua on kustu nyt silmään
Olisi kyllä muutoskatsastuksen hintaan voinut kuulua normaali katsastus myös, nyt sekin veloitettiin erikseen

Ei voi olla totta. Itse muutoskatsastin viime vuonna vanteet ja samassa normaali katsastus niin se tais olla 55 egeä. En kyllä tiedä onko hinta eri riippuen siitä mitä muutoskatsastaa. Katoin tuolta katsastus sivuilta ja siellä oli 28/65 euroa. Mitäköhän toikin nyt sitten tarkoittaa. Kyllä mä luulen että sua on kustu nyt silmään

-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Perisuomalainen mentaliteetti (johon itsekin syyllistyn) on juuri sitä, että napistaan kyllä omassa porukassa (Vänrikki Stoolin tarinoissa on tälle jännä termi: 'salanurku'), mutta asialle ei oikeasti tehdä mitään.
Itse kanta-autotarkastutin yhden menopelin eli Jesterin kanta-auton syksyllä '99. Nykyrahaksi käännettynä toimenpide maksoi 84,- ja se sisälsi myös rekisteröintikatsastuksen. Nykyään saa varmaan laittaa nollan perään tuohon hintaan. Olisi kiintoisaa tietää, mistä moiset kustannuspaineet ovat aiheutuneet....
Jos perustetaan CRSC-katsastus, joka erikoistuu muutoskatsastuksiin ja kanta-autotirkistyksiin, niin lähden ilman muuta äänettömäksi yhtiömieheksi
Itse kanta-autotarkastutin yhden menopelin eli Jesterin kanta-auton syksyllä '99. Nykyrahaksi käännettynä toimenpide maksoi 84,- ja se sisälsi myös rekisteröintikatsastuksen. Nykyään saa varmaan laittaa nollan perään tuohon hintaan. Olisi kiintoisaa tietää, mistä moiset kustannuspaineet ovat aiheutuneet....

Jos perustetaan CRSC-katsastus, joka erikoistuu muutoskatsastuksiin ja kanta-autotirkistyksiin, niin lähden ilman muuta äänettömäksi yhtiömieheksi

Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Yksi neuvo kun menette katsastukseen, ja jotain uutta on autoon laitettu, esim. jarrut isommat, alut jne. Älkää mainitko niistä, antakaan katsastajan huomata jos yleensä huomaa mitään. Itse katsastin farkkusierrani, johon olin laittanut cossun jarrut eteen. Katsastaja ei niistä maininnut mitään, ei huomannut koko asiaa.
En tiedä onko tää nyt laitonta kehottaa moiseen, mutta minähän paransin autoani ja tein siitä turvallisemman. Myöskään koskaan en ole muutoskatsastanut aluvanteita.
Hessu sen jo totesikin, aina nuristaan, mutta mitään ei tehdä. Tää on nyt ainakin jonkilainen vastaveto kovaan rahastukseen.
En tiedä onko tää nyt laitonta kehottaa moiseen, mutta minähän paransin autoani ja tein siitä turvallisemman. Myöskään koskaan en ole muutoskatsastanut aluvanteita.
Hessu sen jo totesikin, aina nuristaan, mutta mitään ei tehdä. Tää on nyt ainakin jonkilainen vastaveto kovaan rahastukseen.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003
Mulla oli granadaan laitettu ruisku kaasarin tilalle, ja muutenkin oli piristetty. Virkamies rykäisi pellin auki, katseli hiukka ihmeissään. Kysy multa että "on vissiin jälkiasennus tää ruisku" Mä tietysti ajattelin että nyt sataa paskaa lattialle, tuumasin vaan että "niin" Ukko löi pellin kiinni, eikä siitä keskusteltu sen enempää.
Joskus kauan sitten kävin Bemarilla konttorilla. Ukko tuumas kun meni auton alle "aina tälläsia paskoja, olis kerrakin niin paljo rahaa että voi ostaa kunnon auton" Olisko vittuillu mulle vai mikäköhän sille tuli, en tiedä.
Sitäpaitsi kaikki maksaa nykyään ihan vitusti liikaa. Vaikkei se euro mitään muuttanu, paskat. Tai sitten palkka on pienentyny kanssa. Kyllä se vaan köyhää vituttaa, ei sille mitään voi.
Joskus kauan sitten kävin Bemarilla konttorilla. Ukko tuumas kun meni auton alle "aina tälläsia paskoja, olis kerrakin niin paljo rahaa että voi ostaa kunnon auton" Olisko vittuillu mulle vai mikäköhän sille tuli, en tiedä.
Sitäpaitsi kaikki maksaa nykyään ihan vitusti liikaa. Vaikkei se euro mitään muuttanu, paskat. Tai sitten palkka on pienentyny kanssa. Kyllä se vaan köyhää vituttaa, ei sille mitään voi.
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Mitäs menit bimmerilläVilkki kirjoitti: Joskus kauan sitten kävin Bemarilla konttorilla. Ukko tuumas kun meni auton alle "aina tälläsia paskoja, olis kerrakin niin paljo rahaa että voi ostaa kunnon auton" Olisko vittuillu mulle vai mikäköhän sille tuli, en tiedä.


Edit: Joo otan myös osaa, eli aivan turhan kallista on.
Viimeksi muokannut nprteam, Ti Heinäkuu 5. 9:39:10 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003
Joo oma syyhä se tietty oli. En viitsinyt kirjoittaa kaikkea mitä se sanoi.
Kyselin meinaan rehellisenä miehen, jos olisin vaihtanyt 1,6 kaasarikoneen tilalle 1,8 ruiskun. Siis ulkokuoriltaan 1,8, mutta sitä en sanonut. No siitähän se oikeen innostui, käski ostaa isompikoneisen auton suoraan, ja kehoitti jättämään kaikki korinvaihto sierrat myyjälle. Tai ei kuulemma olisi sitä itse ainakaan katsastanut.
No vanha mies, vanhat mielipiteet.
En muuten ole koskaan ostanut korinvaihto autoa, en bemaria enkä sierraa, enkä todennäköisesti osta.
Kyselin meinaan rehellisenä miehen, jos olisin vaihtanyt 1,6 kaasarikoneen tilalle 1,8 ruiskun. Siis ulkokuoriltaan 1,8, mutta sitä en sanonut. No siitähän se oikeen innostui, käski ostaa isompikoneisen auton suoraan, ja kehoitti jättämään kaikki korinvaihto sierrat myyjälle. Tai ei kuulemma olisi sitä itse ainakaan katsastanut.
No vanha mies, vanhat mielipiteet.
En muuten ole koskaan ostanut korinvaihto autoa, en bemaria enkä sierraa, enkä todennäköisesti osta.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
katsastusmiehillä pitää olla jonkinlaiset raja-arvot jonka mukaan hylkäävät tai hyväksyvät. ei he voi mielivaltaisesti päättää meneekö auto läpi vai ei. noin teoriassa. onneksi löytyy jonkin verran älykkyyttä omaavia leimamiehiäkin, joille ei tarvitse joka kerta jauhaa samaa asiaa.shr1 kirjoitti:Toimenpiteiden hinnat on mitä on, niistä on kuitenkin turha katsurille narista, ylempi taho sorvaa maksut mielestään "sopiviksi". Iskunvaimennintesti on juurikin suuntaa-antava, ei kuitenkaan naurettavuus. Laitteen antamien lukemien perusteella ei vielä päätöksiä tehdä, ellei saman akselin toinen puoli näytä selkeää nollaa. Maalaisjärki on edelleen nosturin ja ajokäytöksen tarkkailun ohella käytössä, ainakin pitäisi olla joka asemalla ja katsurilla.
ja juuri viimeviikolla vaihdoin transittiin uuden takaiskunvaimentimen, koska toisella puolella oli 9% iskuvaimennusteho kun toisella puolella oli jotain 40% nurkilla. eli eroa oli jonkin verran iskareiden välillä. tosin uudellakaan iskarilla se vaimennus teho ei olennaisesti muuttunut, taisi olla 11%. kyseessä oli viimevuoden transiitti, eikä sen takajousituksessa tai akselistorakenteessa ollut mitään vikana, se iskari testi vain on niin naurettava testi, kuten sanoinkin. sillä ei oikeasti saa edes suuntaa antavaa tulosta, jos puhutaan kevyt peräisistä autoista.
nykyisillä säädöksillä ei saisi yhtään ainoata lyhyttä transittia leimalle, jos niitä pilkun tarkasti katseltaisiin. iskunvaimennusteho on noin 20% luokkaa uusillakin iskareilla. pari viikkoa takaperin vaihdettiin uudet takaiskunvaimentimet että saatiin auto leimaan, eikä tulos muuttunut miksikään. vasta sen jälkeen katsastusmiehelle kelpasi tulos, kun oli korvattu uudenveroiset iskarit uusilla iskareilla.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Aluvanteethan ei sinällään kuulu muutoskatsastuksen piiriin, tarpeeksi suuri halkaisijan muutos kylläkin.En tiedä onko tää nyt laitonta kehottaa moiseen, mutta minähän paransin autoani ja tein siitä turvallisemman. Myöskään koskaan en ole muutoskatsastanut aluvanteita.
Onhan tuossa perää, laitteet ei välttämättä täysin todenmukaisesti "keskustele" keveiden akseleitten / jäykistetyn alustan kanssa, tuossa vaiheessa kaivataankin sitä maalaisjärjen käyttöä...nykyisillä säädöksillä ei saisi yhtään ainoata lyhyttä transittia leimalle, jos niitä pilkun tarkasti katseltaisiin. iskunvaimennusteho on noin 20% luokkaa uusillakin iskareilla. pari viikkoa takaperin vaihdettiin uudet takaiskunvaimentimet että saatiin auto leimaan, eikä tulos muuttunut miksikään. vasta sen jälkeen katsastusmiehelle kelpasi tulos, kun oli korvattu uudenveroiset iskarit uusilla iskareilla.
-
- Viestit: 365
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 12. 23:58:11 2002
Vaan eihän se testi vaimennustehoa testaakkaan vaan renkaan kykyä seurata sen testilevyn liikkeitä.Hectori kirjoitti:nykyisillä säädöksillä ei saisi yhtään ainoata lyhyttä transittia leimalle, jos niitä pilkun tarkasti katseltaisiin. iskunvaimennusteho on noin 20% luokkaa uusillakin iskareilla. pari viikkoa takaperin vaihdettiin uudet takaiskunvaimentimet että saatiin auto leimaan, eikä tulos muuttunut miksikään. vasta sen jälkeen katsastusmiehelle kelpasi tulos, kun oli korvattu uudenveroiset iskarit uusilla iskareilla.
-
- Viestit: 365
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 12. 23:58:11 2002
Tuo väite on kyllä sitä itseään. Sano mulle yksikin maa jossa tuloerot olisivat olennaisesti Suomea pienemmät. Meidän piilokommunistinen sosdem-vetoinen turvaverkkoyhteiskuntamme lähtee siitä perusajatuksesta, että kaikille vähän mutta ei missään nimessä kenellekkään paljon. Suomen sisällä on melkein yksi ja sama mitä teet tai mikä on koulutuksesi, ainakin jos reaaliansioita ajatellaan.Ares kirjoitti:Tää on vaan suomi täälä köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu...
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
jos on raja-arvot, niin silloin ei ole maalaisjärkeä. eli koko testi on täysin hyödytön, jos uuden ajoneuvon iskunvaimentimet ei mene arvoihin, vaikka ko.ajoneuvo on tyypitetty juuri sellaisena.shr1 kirjoitti: Onhan tuossa perää, laitteet ei välttämättä täysin todenmukaisesti "keskustele" keveiden akseleitten / jäykistetyn alustan kanssa, tuossa vaiheessa kaivataankin sitä maalaisjärjen käyttöä...
jos testi olisi edes hivenen totuudenmukainen, niin silloin siitä voisi olla jotain hyötyäkin.
no mikähän siihen vaikuttaa, kuinka hyvin rengas pysyy siinä testilevyn päällä? olisiko pääasiassa iskunvaimennin? se miten asiaa mitataan, ei varsinaisesti muuta sitä mitä sillä testataan.MikkoL kirjoitti: Vaan eihän se testi vaimennustehoa testaakkaan vaan renkaan kykyä seurata sen testilevyn liikkeitä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 365
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 12. 23:58:11 2002
Monet asiat vaikuttavat siihen testin tulokseen. Iskunvaimennus on varmasti yksi tekijä, mutta paljon on muitakin. Kuten tuo Transitin esimerkki osoittaa, jousitetun ja jousittamattoman massa suhde on erittäin olennainen tekijä noissa. Itsellä on Sierrasta sellainen kokemus, että auto sai varsin hyvät lukemat totaalisen vasyneillä pumpuilla. Bilsteinin Sporteilla tulos olikin jo sellainen että, ainoastaan jotku uudet autot pääsevät katsastajan mukaan samaan. Mutta oman ja vähän muidenkin kokemuksen mukaan aivan totaalisen lopussa olevat iskarit voivat antaa oikein hyviä tuloksia. Se ei tue tuon testin arvoa iskarien testaajana, parempi puhua mielestäni kyvystä seurata epätasaisuuksia.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Mutta kun niitä raja-arvoja ei ole! Jos jollakin asemalla ukko sokeasti tuijottaa jotain taulukkoa ja tekee sen perusteella päätöksiä tuossa asiassa, niin metsässä ollaan ja pahasti. Jokin testerimerkki saattaa antaa ohjeelliset prosenttilukemat, mutta niillä ei ole mitään tekemistä katsastuspäätöksen kanssa! Kehotan ottamaan yhteyttä katsastusaseman päällikköön, mikäli näin on mielestäsi toimittu. Laitteen tarkoitus on toimia nimenomaan päätöksen tukena, siitähän on tietysti helppo perustella asiakkaalle, että katso nyt, tollasta se näyttää, ellei omaa muuten kykyä perustella asioita / tehdä ratkaisuja.jos on raja-arvot, niin silloin ei ole maalaisjärkeä. eli koko testi on täysin hyödytön, jos uuden ajoneuvon iskunvaimentimet ei mene arvoihin, vaikka ko.ajoneuvo on tyypitetty juuri sellaisena.
jos testi olisi edes hivenen totuudenmukainen, niin silloin siitä voisi olla jotain hyötyäkin.

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Tuohon iskarikeskusteluun voin vielä sen verran lisätä että taannoin kun fiestan toinen Takaiskari (bilstein) sanoi sopimuksen totaalisesti irti, oli testitulos luokkaa 40-9. Toisella turkulaisella asemalla hylättiin, menin toiselle asemalle jossa sama testitulos ja leima paperiin.
Ja se numeerinen arvo mikä sinne taululle ilmestyy on prosentteina paljonko pyörällä olevasta painosta pysyy levyn päällä testin aikana. Ensimmäiset taulun luvut kertovat pyörällä olevan painon... Fiestalla tulee Bilsteinien kanssa 20-30% lukemia.
Kiinteällä akselilla yksi rikkinäinen iskari parantaa ehjän antamaa tulosta jos ratajäykkä alusta.
Periaatteessa mitä pienempi tulos, sitä huonommin iskari pitää renkaan tiessä epätasaisella pinnalla. Fiestan tapauksessa homma on helppo sisäistää jos yrittää ajaa hiekkatiellä, peräpää luistaa pienimmästäkin montusta tai sepelistä.
Ja se numeerinen arvo mikä sinne taululle ilmestyy on prosentteina paljonko pyörällä olevasta painosta pysyy levyn päällä testin aikana. Ensimmäiset taulun luvut kertovat pyörällä olevan painon... Fiestalla tulee Bilsteinien kanssa 20-30% lukemia.
Kiinteällä akselilla yksi rikkinäinen iskari parantaa ehjän antamaa tulosta jos ratajäykkä alusta.
Periaatteessa mitä pienempi tulos, sitä huonommin iskari pitää renkaan tiessä epätasaisella pinnalla. Fiestan tapauksessa homma on helppo sisäistää jos yrittää ajaa hiekkatiellä, peräpää luistaa pienimmästäkin montusta tai sepelistä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
1800 kiloa ja sitä painavempia autoja ei tarvi testata iskaritestissä.Itse käytin RS2000 kuun alussa maahantuontirekisteröintikatsastuksessa konttorille meni 138 euroa päästöjen kanssa
Iskaritesti näytti KW säädettävällä alustalla 96% eteen ja taakse.

Iskaritesti näytti KW säädettävällä alustalla 96% eteen ja taakse.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Tein näin muutaman vuoden -86:lla Scorpiolla ja kyllä tuli halvemmaksi vaikka kahet sakot ja tokalla kertaa veivät kilvet!! Nooh tuumasin siihen ja ruuvasin toisesta Scorpiosta "uudet" kilvet kiinni (josta oli myös leima TODELLA PITKÄNÄ)Tomppeli kirjoitti:Kohta varmaan alkaa olemaan halvempaa ajaa katsastamattomalla autolla ja ottaa ennemmin sakot kun maksaa katsastuksesta..

-
- Viestit: 365
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 12. 23:58:11 2002
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Raahen konttorilla sanoivat kun olin chevy pakua leimaamassa että tähän ei tehdä iskaritestiä koska painaa yli 1800kg auton omamassa otteessa 1810kg.katsastamottamalla autolla ajosta tulee sama sakko kuin turvavöistä eli 35€ ja jos on väärän auton kilvet mutta malli ja merkki sama niin tuskin kannattaa kehua että eipä olekkaan tästä autosta kytät ei kyllä rupea runkonumeroa katseleen.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no kumma kyllä, jostain syystä noita autoja on pompannut vain tuon iskaritestin perusteella. jos ei mitään raja-arvoa ole, niin mihin he sitten perustavat päätöksensä? liian isoon tasapainoeroon vai? no mikä on liian iso tehotasapaino, jos ei kerran mitään raja-arvoja ole.shr1 kirjoitti: Mutta kun niitä raja-arvoja ei ole!
laissahan rajoja ei ole asetettu, mutta varmasti suositukset on olemassa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 365
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 12. 23:58:11 2002
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Kyllä se ero samalla akselilla taitaa suurin syy hylkyyn olla. Tuohon juttuun, että eri konttoreillakin saa erilaista kohtelua, saattaa olla jonkinlaisena selityksenä se, että AKE:n katsastuksen arvosteluperusteissa, joilla toimintaa pyritään yhtenäistämään ja jotka osaltaan toimivat pohjana koko touhulle, saatetaan antaa jollekin tietylle vialle useampi arvostelumalli, vielä kun työtä tekee ihminen (kulloisenkin tekijän älykkyyteen en ota kantaa), eikä kone, niin em. kaltaiset tapaukset on joskus täysin mahdollisia. Kaikesta huolimatta lisätään Eskon "adressiin" vielä yksi nimi, eli turhan hintavaa on!
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
http://www.ake.fi/pdf/katsastuksen_arvo ... E-2002.pdf
ei tuolla katsastusperusteissakaan (s.25) mitään puhuta iskaritestin raja-arvoista
ei tuolla katsastusperusteissakaan (s.25) mitään puhuta iskaritestin raja-arvoista