Kiveniskumassat.

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Helmikuu 20. 17:38:45 2015

Osaisko joku kertoa ,millä kiveniskumassalla saa aikaiseksi semmoisen röpelöisen appelssiinipinnan,mitä näkee välillä autoissa tehtaan jäljiltä.
Esim Tectylin spraymassalla ei tule sellainen pinta. Lähemmäs matan pohjamaalin kaltainen ja aine on vielä tosi ohutta.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Helmikuu 20. 18:43:37 2015

Kaikki ruiskulla ammuttavat aineet?
En muista ainakaan että olis ikinä sileää pintaa tullut.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

kossuvortti
Viestit: 240
Liittynyt: Su Tammikuu 9. 15:23:31 2005

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja kossuvortti » Pe Helmikuu 20. 19:46:49 2015

Ohentaa tarpeeks niitä ruiskulla laitettavia niin saa sileempää pintaa. oon joskus maaliruiskullakin laittanut kun ohentaa tarpeeks ja iso suutin, niin tulee appelsiini pintaa.. Jos siltään ruiskuttaa ettei ohenna niin aika kauheeta pintaa tulee tai sit mä en vaan osaa :)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Helmikuu 20. 21:07:45 2015

Ootko koittanut pienemmällä paineella?
Mun massaruiskulla ainakin se 8bar on liikaa, roiskii joka puolelle ja tyhjenee purkkikin ihan hetkessä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » Pe Helmikuu 20. 21:57:57 2015

Ite ainakin tuputtanut superloni sienellä kiveniskumassat. Tulee siistein pinta, just semmonen kunnon appelsiinipinta.
Coupe Taunus 302cid

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Helmikuu 22. 11:53:28 2015

Ktk, sul on tod näk ne kiinteät aineet siellä purkin pohjalla mitkä sen röpöpinnan tekee. Saa välillä ravistella ihan tosissaan. Nimimerkillä samana vibaan mennyt.

Ku ravisteli niin prkleesti tectylin spray kiveniskusuoja purnukkaa ja sit alko huiskimaan niin joha tuli röpöpintaa. Huomaa oikee ku suuttimesta lentää semmosta kiinteää tavaraa massan seassa.
(Ei kuuluisi olla "tosi ohutta")
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Helmikuu 23. 11:49:16 2015

Kiitti vinkeistä ,testailen johonkin pellinpalaan tuota Tectylin pulloa vielä. Ravistelin purnukkaa kyllä ,mut voi olla että en riittävästi. Kun muistutti tavara tosiaan enemmänkin maalia.

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja bomble » Ma Helmikuu 23. 11:58:22 2015

mitäs porukka on tän alle laittanut? Esim jos helmaan hitsataan lätkä niin jotain pellinpäälle ja sit massa? Vai ootteko suoraan massalla vaan?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Helmikuu 23. 12:32:02 2015

Hieman jämäkämpää tavaraa löytyy yllätys yllätys 3M:n valikoimista.
Sivulta 57 löytyy jotain
Saumaushommia kaivellessa tuli vastaan tämmöinen:
Vaikka jotain tällasta Nämä tuolla luettelossa sivulla 46.

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » Ma Helmikuu 23. 13:48:17 2015

Jaa, millä ootte ohennellut noita?
Tectylillä pohjamassan ohjeissa oli että jos ruosteiset pinnat niin pohjalle kotelonruosteenesto-aine ja sitten päälle varsinainen pohjamassa. No, alatukivarret vedin tollain vaikkei ruostetta ollutkaan (hiekkapuhalluksen jälkeen ja pohjalle vedin zinc ruosteenestomaalin) niin tuntui ettei se massa ikinä kuivu.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

Möhkö
Viestit: 426
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja Möhkö » Ma Helmikuu 23. 14:26:58 2015

MikkoJayEm kirjoitti:Jaa, millä ootte ohennellut noita?
Tectylillä pohjamassan ohjeissa oli että jos ruosteiset pinnat niin pohjalle kotelonruosteenesto-aine ja sitten päälle varsinainen pohjamassa. No, alatukivarret vedin tollain vaikkei ruostetta ollutkaan (hiekkapuhalluksen jälkeen ja pohjalle vedin zinc ruosteenestomaalin) niin tuntui ettei se massa ikinä kuivu.

Etkö oo koskaan maalannu? Eka kerros kuivuu jossain 2-4vrk kosketuskuivassa 23 asteessa ja 50% kosteudessa. Toinen kerros kestää sitten 50% enemmän.
Peltikattomaali saavuttaa maksimi kuivuuden vasta NOIN 4 viikonkuluttua. Maalasin vaihdelaatikon kannakkeen kaksi kerrosta primer pohjamaalia ja sen päälle 2 kerrosta hammeriteä.
Oli kuivumassa vähän yli kuukauden silti ei oli vähän pehmeää ei siis ollut kuivunut koska itsellä on tallissa koko talven 12-18 astetta. Maali tarvitsee kuivumiseen yli 20 astetta.
Tuo aliarvostettu Cologne

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Helmikuu 23. 15:24:15 2015

Möhkö kirjoitti:
MikkoJayEm kirjoitti:Jaa, millä ootte ohennellut noita?
Tectylillä pohjamassan ohjeissa oli että jos ruosteiset pinnat niin pohjalle kotelonruosteenesto-aine ja sitten päälle varsinainen pohjamassa. No, alatukivarret vedin tollain vaikkei ruostetta ollutkaan (hiekkapuhalluksen jälkeen ja pohjalle vedin zinc ruosteenestomaalin) niin tuntui ettei se massa ikinä kuivu.

Etkö oo koskaan maalannu? Eka kerros kuivuu jossain 2-4vrk kosketuskuivassa 23 asteessa ja 50% kosteudessa. Toinen kerros kestää sitten 50% enemmän.
Peltikattomaali saavuttaa maksimi kuivuuden vasta NOIN 4 viikonkuluttua. Maalasin vaihdelaatikon kannakkeen kaksi kerrosta primer pohjamaalia ja sen päälle 2 kerrosta hammeriteä.
Oli kuivumassa vähän yli kuukauden silti ei oli vähän pehmeää ei siis ollut kuivunut koska itsellä on tallissa koko talven 12-18 astetta. Maali tarvitsee kuivumiseen yli 20 astetta.
Kokeileppas joskus 2-komponentti maalia. Tuskin viitsii sen jälkeen hammertite purkkia aukasta...

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Helmikuu 23. 16:01:05 2015

En ole massoja ohentanut ikinä mutta ihan normi maalin ohenne ainakin pesee ruiskun helvetin hyvin, joten luulis toimivan.
Happomaalin olen vetänyt alle.
Koteloihin happomaali ja kotelosuoja.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Helmikuu 24. 11:41:56 2015

bomble kirjoitti:mitäs porukka on tän alle laittanut? Esim jos helmaan hitsataan lätkä niin jotain pellinpäälle ja sit massa? Vai ootteko suoraan massalla vaan?
Vastaavissa jutuissa olen pellin päälle aina vetänyt nopeasti kuivuvan ruosteenestomaalin pohjamaaliksi (esim bilteman punainen tavara tuntuu olevan hyvä) ja sen jälkeen sitten pintaamaali tai massaus. Tuntui toimivan hyvin Mondeon kittisaumakorjauksissa. Harmaa sinkkimaali ei toimi yhtä hyvin ,siinä ei pysy massat tai maalit päällä kovin hyvin.

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: Kiveniskumassat.

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » Ti Helmikuu 24. 22:27:25 2015

Möhkö kirjoitti:Etkö oo koskaan maalannu? Eka kerros kuivuu jossain 2-4vrk kosketuskuivassa 23 asteessa ja 50% kosteudessa. Toinen kerros kestää sitten 50% enemmän.
Peltikattomaali saavuttaa maksimi kuivuuden vasta NOIN 4 viikonkuluttua. Maalasin vaihdelaatikon kannakkeen kaksi kerrosta primer pohjamaalia ja sen päälle 2 kerrosta hammeriteä.
Oli kuivumassa vähän yli kuukauden silti ei oli vähän pehmeää ei siis ollut kuivunut koska itsellä on tallissa koko talven 12-18 astetta. Maali tarvitsee kuivumiseen yli 20 astetta.
Massan kuivumista mä odottelin 2-3kk, edelleen oli tahmea ja massaa jäi alustalle missä ikinä alatukivarsi olikaan, vaikka butaanipolttimollakin kuivatteli huuruja irti möhnästä.

Edit: Voi olla että kirjoitin epäselvästi, siis maalin kanssa ei mitään ongelmaa vaan itse massa ei ikinä tahtonut kuivua. Maalaus oli viikkoja ennen massausta ja maalin kuivuminen tapahtui saunassa.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

Vastaa Viestiin