Työkaveri tilasi uuden pitkän 4wd transun joka saapunee näillä viikoilla.
Saa nähdä miten tyytyväinen on hankintaansa, varsinkin kun vaihdon aika taas koittaa.
Hinta varmaan hiukka eri tavalla tippuu kun jossain hiasessa.
Tuosta yhdestä koeajosta luin että järjestelmä pitää kammo äänen kytkeytyessään, ei kuulosta kovin hyvältä vrt joku crv kun on täysin äänetön.
Keskustelua hyötyajoneuvoista. Mm. Transit 4x4 2010.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Keskustelua hyötyajoneuvoista. Mm. Transit 4x4 -07.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Keskustelua hyötyajoneuvoista. Mm. Transit 4x4 -07.
Eli 3,5x4-vetojärjestelmäRiSa kirjoitti:Siinähän sanotaan seuraavasti:olafu kirjoitti:Systeemi vaikuttaa joltain insinöörin aivopierulta, mikäli tohon lehtijutun selostukseen on uskominen. Luulis että siinä nyt etutasauspyörästö on, muutenhan siinä pitää olla kaks kytkintä tai muuten etuakseli on tönkkö ilman nelivetoakin...
Tai sitten kirjottajalla on mennyt puurot ja vellit sekaisin, eli puhuu tasauspyörästöistä vaikka tarkottaa tasauspyörästön lukkoja.Eli kummellekin etuvetoakselille on omakytkin. Normaali tilanteessa auto on takavetoinen.Voima siirtyy jatkuvasti vaihteistolta moottorin vasemmalla puolella olevaan pumppu- ja kytkinyksikköön. Sieltä se siirtyy kiinteällä akselilla oikealle puolelle samanlaiseen yksikköön.
Pitävällä kelillä etuvedon rattaat ja akselit pyörivät vapaasti, voimaa siirtämättä.
Tarvittaessa neliveto ilman etu- ja keskitasauspyörästöä. Tällöin neliveto kytkeytyneenä molemmat eturenkaat pyörivät nopeamman(eli luistavan) takarenkaan tahtiin ja etenemiskyky on paras mahdollinen.

No, aika näyttää kummonen systeemi on kyseessä

Jäsen #606
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Keskustelua hyötyajoneuvoista. Mm. Transit 4x4 -07.
Jotenkin sitä luottas toiminnallisuuden puolesta vanhanaikaseen tasauspyörästö-planeetta-tasauspyörästöön joissa pyörillä on valmiiksi vetoa. Tuntuu äkisti fiksummalta kuin vedon siirto vapaille pyörille kun kusi on jo sukassa
Tässä voi toki olla semmoinen juttu taloudellisten syiden ohella että etutasauspyörästö joka on tarpeeks järee 2t-3t pakuun ei välttämäti sopis olemassaolevaan autoon ilman dramatillisia muutoksia. Ja kun tota systeemiä miettii niin sehän ei oikeestaan ole ollenkaan pöllömpi. Vapaana kumpikaan eturengas ei joudu pyörittään kuin omaa akseliaan ja kiinteenä etuakseli on periaatteessa kiinteä. Luulis ainakin vetävän! Kysymys onkin enää että onko järjestelmä tarpeeksi nopea(tai osaako kuski laittaa vedon päälle jos maasto näyttää pahalta) ja että kestääkö se oikeasti? Kovasti tekis mieli päästä kokeilemaan...
Lukkoperiähän noissa ei kai enää ole ollut luistoneston esittelyn jälkeen. Onko sen toiminnasta muuten kellään kokemuksia?
Omat kokemukset rajottuu viimeseen lukolliseen malliin joka oli yks prkle tyhjänä talvisäällä, turbopotkun huomas siitä kun kahva siirtyi edelle. Kuormattuna ei kuitenkaan pahaa sanaa.

Tässä voi toki olla semmoinen juttu taloudellisten syiden ohella että etutasauspyörästö joka on tarpeeks järee 2t-3t pakuun ei välttämäti sopis olemassaolevaan autoon ilman dramatillisia muutoksia. Ja kun tota systeemiä miettii niin sehän ei oikeestaan ole ollenkaan pöllömpi. Vapaana kumpikaan eturengas ei joudu pyörittään kuin omaa akseliaan ja kiinteenä etuakseli on periaatteessa kiinteä. Luulis ainakin vetävän! Kysymys onkin enää että onko järjestelmä tarpeeksi nopea(tai osaako kuski laittaa vedon päälle jos maasto näyttää pahalta) ja että kestääkö se oikeasti? Kovasti tekis mieli päästä kokeilemaan...
Lukkoperiähän noissa ei kai enää ole ollut luistoneston esittelyn jälkeen. Onko sen toiminnasta muuten kellään kokemuksia?
Omat kokemukset rajottuu viimeseen lukolliseen malliin joka oli yks prkle tyhjänä talvisäällä, turbopotkun huomas siitä kun kahva siirtyi edelle. Kuormattuna ei kuitenkaan pahaa sanaa.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 3618
- Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
- Paikkakunta: Tampere #376
Re: Keskustelua hyötyajoneuvoista. Mm. Transit 4x4 2010.
Saas nähdä millainen on Vuoden Pakettiautoksi 2010 valittu Nissan NV200.
Olisiko siinä työpaikan Datsuni Primastarin seuraajaksi... ??
Nyt on koeajo varattu, eli jäädään odotteleen
Olisiko siinä työpaikan Datsuni Primastarin seuraajaksi... ??
Nyt on koeajo varattu, eli jäädään odotteleen
