8v dohc kestävyydestä

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

kazle
Viestit: 5
Liittynyt: La Tammikuu 26. 8:56:45 2008
Paikkakunta: Vantaa

8v dohc kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja kazle » Pe Marraskuu 13. 20:30:21 2009

Onko näissä 8v ollut niitä halkeamis ongelmia vai koskeeko pitkälti niitä 16v ja siis kyseessä sierrasta peräisin olevia kansia nyt meinaan. kun kuullut huhuja että kannet olisivat kovia halkeilemaan??????
Ford Taunus 1,6ohc (project)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 8v dohc kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Marraskuu 13. 20:47:11 2009

Missäs sierrassa on 16v ollut jos cossut jätetään pois laskuista :wink:
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

hexi
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: 8v dohc kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja hexi » Pe Marraskuu 13. 21:05:37 2009

Kyllä, siis 8v halkee imu- ja pakokanavan välistä. Broidin sierrassa oli sen verran harmittoman olonen että rempattiin kone muilta osin ja lyötiin uudella pahvilla nippuun. Nyt ajettu n. 80tkm ilman ongelmia.

Muistathan-> Tekniikkakysymykset

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 8v dohc kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Marraskuu 13. 21:10:59 2009

Ei se dokkisierran kansi ole yhtään huonompi kuin muutkaan. Kaikki ongelmat siinä johtuvat flektien anturin liian korkeasta kytkeytymislämpötilasta, jonka takia flektit ovat käytännössä virattomia. sitten sen yhden kerran kun niitä tarvis, ovat jumissa. Seurauksena haljennut kansi, tai ainakin palanut pahvi. Ja siinä illan ilmaiset maisitiaiset, nyt menee liian tekniseksi, lukkoon.
Pedal tu tö metal!

Lukittu