Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pappacosworth
Viestit: 413
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Marraskuu 12. 20:21:00 2020

Itsellä 2 ääripää esimerkkiä aiheesta. 2005 ST 150 alustasarjaa lukuunottamatta vakio, eibach jouset, konit takana ja ilm. bilsteinit edessä. On niin ruosteessa että ei tunnista enää. Mainio radalla, jaksaa niin kauan kiertaa rataa väsymättä että ohjaustehostinöljyt alkaa kiehua, ajat on mulle ihan hyviä ja kivaa on. Isommilla radoilla teho loppuu. Toimii ympärivuoden käyttöautona, ja on siinäkin hyvä. Ei viittis alkaa virittämään ettei mene pilalle ja homma paisuu taas.
Toinen auto 1994 Cobra, 2003 Terminator tekniikka swap lootaa lukuunottamatta. Mikään ei oikein enää ole vakiota. Mainio kesäkäyttöauto, kaikki pelaa ja on hiljainen. Ei voi oikein enää ajaa talvella, pito on kadonnut ahtimen myötä. Radalla menis kovaa, liiankin kovaa. Pitää opetella ihan uudestaan ajamaan, Ahvenistolla jo suorastaan pelottava. Pesämäellä ajan Fiestalla
kovempaa.

Mutta kun halu olis ajaa radalla enemmän ja kovempaa. Vaihtokuumekin olis, viimeistään ens kesänä. Fiesta ST 1.6 / Focus RS 2.5 / Focus ST 2.0 mietinnässä. Kaikki ST 2.0:t mitä olen koittanut ei tuntunut sellaiselta, pehmeä/laiska/pilattu
Suuria muutoksia en haluaisi tehdä, Fiesta olisi siinä helpoin mutta kun vaimolla on jo samanlainen...
Focus ST 2014, Mustang Cobra -94 Project Whiteout
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi

W1ltsu
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Syyskuu 15. 23:23:19 2014

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja W1ltsu » La Marraskuu 14. 15:39:41 2020

Mk2 RS ei ainakaan ole hyvä käyttöauto. Lähinnä sen takia, että esim. korin osia saa odotella jo kauan kun kaiken joutuu tilaamaan tehtaalta.

Osta mk7 ST Fiesta MP215 Mountune-paketilla tai mk8 ST Fiesta. Ei tartte ku kunnon renkaat alle ja menoks.

Mulla sekä toi mk2 RS ja 215 Fiesta, ja Fiesta on hauskempi ajaa. Aivan tajuttoman kiva auto, samoin toi mk8. Oikeastaan uskomatonta miten tehdasvakio auto voi tuntua noin hyvältä.
Focus RS mk2 Fiesta ST MP215

Pappacosworth
Viestit: 413
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Marraskuu 15. 11:14:17 2020

Juttelinkin Pesämäellä sun kanssa, ja olin sen toisen RS:n kyydissä radalla. Fiesta on varteenotettava vaihtoehto, mutta kun RS on niin paljon paremman näköinen.
Autossa pitäisi 4 asiaa osua kohdalle: tuntuu hyvälle, näyttää hyvälle, kuulostaa hyvälle ja loput on järkisyyt (ylläpitokulut). Ekoihin pystyy vaikuttamaan rahalla.
Ajattelin että budjetti on n. 24-25 ke. Fiestaan tarttis laittaa lukko, Mountune:a vastaavat muutokset tekisin itse kun säätövehkeet löytyy. 3-pyttyistä en halua. Johtuuko Fiestan keveydestä, mutta alusta on melko pompottava täällä Suomen maantiemuseossa. Ja miksi kaikki Fiestat on niin olemattoman värisiä.

RS:n kanssa pärjäisi vähän pienemmillä muutoksilla, ja siihen olisi helpompi rakentaa vähän parempaa äänentoistoa.

Focus 2.0 ST taas tuntuisi vaativan sen verran muutoksia että pysyykö budjetissa, harmi että sellaista ei ole 3 -ovisena. Samoin kuin Fiestat, nämäkin ovat melko väärän värisiä.

Onneksi edes merkki on tiedossa, tauti on alkanut nuorena kun oon tullut ekan kerran kotia GT Cortinan kyytissä.
Focus ST 2014, Mustang Cobra -94 Project Whiteout
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja RD » Su Marraskuu 15. 12:16:50 2020

Kolmipyttynen on ihan huippu, yks auton parhaita puolia! Johan sitä oli 4-pyttysiin kyllästynyt.
Tehtaalta ei saanut kivoja värejä, siksi kaikki on vähän tylsän näkösiä. Onneksi meillä tykätään mustasta ja se kyllä oli valikoimassa.
On hiukan pompottava kaupungissa kyllä, performance-alusta vois korjata mutta ei kaikkeen ole varaa. Yleensä päivittäisajossa melko täydellinen ja aina hymyilyttää startata ja usein naurattaa ajaa. Radalla niin mukava ja viihdyttävä kun voi olla, ainakin Pilot Sport 4lla myös sateella. Lukko tosiaan tekee etuvedosta melko elämyksen
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

Pappacosworth
Viestit: 413
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Marraskuu 15. 13:10:24 2020

Antakaas jotain kommentia 2.0 ST:stä, bongasin että siitä voi saada paremman näköisen : https://projectrst.com/collections/focu ... -flare-kit
Focus ST 2014, Mustang Cobra -94 Project Whiteout
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi

samiharju
Viestit: 8036
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 17. 10:36:03 2020

Älä väriä murehdi, kivenheiton päässä susta onnistuu yliteippaus, jolloin vain taivas on rajana.

W1ltsu
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Syyskuu 15. 23:23:19 2014

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja W1ltsu » Pe Marraskuu 27. 19:41:19 2020

Pappacosworth kirjoitti:
Su Marraskuu 15. 13:10:24 2020
Antakaas jotain kommentia 2.0 ST:stä, bongasin että siitä voi saada paremman näköisen : https://projectrst.com/collections/focu ... -flare-kit
Joutuu noihin kaariin laittamaan niin karseet spacerit tai niin leveet vanteet että on tasavarmasti ihan kamala ajaa :lol:

https://pumaspeed.co.uk/car-Fiesta-ST180-Mk7_1_326.jsp mk7 Fiesta ja vaikka Pumaspeediltä joku tommonen paketti. Jos nyt lähtisin itse kasaamaan katuauto/ratapeli-hybridiä, toi olisi myös mun valinta.
Focus RS mk2 Fiesta ST MP215

Pappacosworth
Viestit: 413
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Pe Marraskuu 27. 21:14:47 2020

Vaikka mä tosi paljon tuosta Fiestasta tykkään, niin mieli tekis silti jotain muuta, Fiestan ulkonäössä on jotain miksi se näyttää liian pieneltä tms. Jopa Focus St farmari on mielessä. Ja mullakin järki yritää välillä esiin, levitykset varmaan kannattaa unohtaa ajettavuudenkin takia. Maltilliset muutokset mielessä, vanteet+renkaat, alustan parannus+madallus, jarrupalaa/punosletkua, lukko ja mukavuuten panostaminen.
Focus ST 2014, Mustang Cobra -94 Project Whiteout
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi

Popi
Viestit: 5506
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Popi » La Marraskuu 28. 22:46:42 2020

Focus ST farmarista tuli mieleen kaverin kysely. Eli löytyykö jotain asiallisia iskareita moisen kikattimeen (2014 malli) jostain? B4 Bilsteinit löyty kuulema taakse mutta eteen ollu vähän huonompi tarjonta! Kaikki neljä tötteröö pitäs vaihtaa!
Jos vinkkejä/ajatuksia ni privalla voi laitella vaikka linkkejä. Kiitos!
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Joulukuu 9. 18:40:27 2020

Popi kirjoitti:Focus ST farmarista tuli mieleen kaverin kysely. Eli löytyykö jotain asiallisia iskareita moisen kikattimeen (2014 malli) jostain? B4 Bilsteinit löyty kuulema taakse mutta eteen ollu vähän huonompi tarjonta! Kaikki neljä tötteröö pitäs vaihtaa!
Jos vinkkejä/ajatuksia ni privalla voi laitella vaikka linkkejä. Kiitos!
Se vakio tarvike B4 löytyy autodociltakin, tai sit tuolta vähän tiukempaa mallia jos toi on sama auto

https://www.summitracing.com/search/dep ... d=Bilstein
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Popi
Viestit: 5506
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Popi » Pe Joulukuu 18. 18:31:18 2020

Joo autodocilta saattas saada takaset mutta etusia ei. Joku väitti että normi ST:n ja farkun etusetkin on erilaiset mikä kyllä vähän hämmästytti.
Täytyy tsekata vielä summitin tarjonta ja kysyä löytyykö. Kiitos vinkistä.
Joissakin paikoissa tuntu olevan kamaa tarjolla netissä mutta tilaukset menis tehdastilaukseksi eli toimitusaika ihan mitä vaan.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Pappacosworth
Viestit: 413
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Pe Elokuu 20. 17:13:49 2021

Tämä homma meni hyvin seuraavaan vaiheeseen, löytyi hyvä pilaamaton 2.0 ST ja Fiesta jäi liikkeelle. Auto on valm. 2012 puolella, mallivuosi 13 ja rekattu 14. Ajettu reilu 235tkm mutta kunto on virheetön. Vakiota kaikki, ei softia yms ja kulkee paljon paremmin kuin ne mitä ennemmin koeajoin, lastuttettuja ja viriteltyjä. Meinaan kulmat kattoa ja jarrunesteet vaihtaa ennen syysratapäivää, ja sittehän sen näkee kuinka se kulkee.
Focus ST 2014, Mustang Cobra -94 Project Whiteout
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi

Popi
Viestit: 5506
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Popi » Su Elokuu 22. 23:55:46 2021

Oma kippo sai eibach jouset ja sachs iskarit. Kyllä tolla nyt kauppareissut tekee. Mutta täytyy myöntää että inva-hondan jälkeen on ihan viriili peli... eikä oo enää tarvinnu skipata 80% ohitusyrityksistä ;)
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Billie
Viestit: 89
Liittynyt: Su Syyskuu 9. 12:37:39 2007
Paikkakunta: Siikainen

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Billie » Ti Heinäkuu 19. 21:28:21 2022

Kukaan ei vielä maininnut mk3 focus rs:ää.

Kannattaako kyseistä automallia vieläkään ostaa otsikon mukaiseen tarkotukseen vai onko siitä jo lapsentaudit korjailtu takuisiin ja kampanjoissa? Ja olisi mukava kuunnella ihan ko. automallien omistajilta.
Vai kannattaako koko räsä kiertää kaukaa ja ostaa ennemmin mk3 tai mk4 st jos focusta haluaa? Mk4 focuksessahan on jo eri ajotilojakin ja siihen heti se mountunen m330 ohjelma.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220

Vastaa Viestiin