Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Itsellä 2 ääripää esimerkkiä aiheesta. 2005 ST 150 alustasarjaa lukuunottamatta vakio, eibach jouset, konit takana ja ilm. bilsteinit edessä. On niin ruosteessa että ei tunnista enää. Mainio radalla, jaksaa niin kauan kiertaa rataa väsymättä että ohjaustehostinöljyt alkaa kiehua, ajat on mulle ihan hyviä ja kivaa on. Isommilla radoilla teho loppuu. Toimii ympärivuoden käyttöautona, ja on siinäkin hyvä. Ei viittis alkaa virittämään ettei mene pilalle ja homma paisuu taas.
Toinen auto 1994 Cobra, 2003 Terminator tekniikka swap lootaa lukuunottamatta. Mikään ei oikein enää ole vakiota. Mainio kesäkäyttöauto, kaikki pelaa ja on hiljainen. Ei voi oikein enää ajaa talvella, pito on kadonnut ahtimen myötä. Radalla menis kovaa, liiankin kovaa. Pitää opetella ihan uudestaan ajamaan, Ahvenistolla jo suorastaan pelottava. Pesämäellä ajan Fiestalla
kovempaa.
Mutta kun halu olis ajaa radalla enemmän ja kovempaa. Vaihtokuumekin olis, viimeistään ens kesänä. Fiesta ST 1.6 / Focus RS 2.5 / Focus ST 2.0 mietinnässä. Kaikki ST 2.0:t mitä olen koittanut ei tuntunut sellaiselta, pehmeä/laiska/pilattu
Suuria muutoksia en haluaisi tehdä, Fiesta olisi siinä helpoin mutta kun vaimolla on jo samanlainen...
Toinen auto 1994 Cobra, 2003 Terminator tekniikka swap lootaa lukuunottamatta. Mikään ei oikein enää ole vakiota. Mainio kesäkäyttöauto, kaikki pelaa ja on hiljainen. Ei voi oikein enää ajaa talvella, pito on kadonnut ahtimen myötä. Radalla menis kovaa, liiankin kovaa. Pitää opetella ihan uudestaan ajamaan, Ahvenistolla jo suorastaan pelottava. Pesämäellä ajan Fiestalla
kovempaa.
Mutta kun halu olis ajaa radalla enemmän ja kovempaa. Vaihtokuumekin olis, viimeistään ens kesänä. Fiesta ST 1.6 / Focus RS 2.5 / Focus ST 2.0 mietinnässä. Kaikki ST 2.0:t mitä olen koittanut ei tuntunut sellaiselta, pehmeä/laiska/pilattu
Suuria muutoksia en haluaisi tehdä, Fiesta olisi siinä helpoin mutta kun vaimolla on jo samanlainen...
Focus ST 2014, Mustang Cobra -94 Project Whiteout
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ma Syyskuu 15. 23:23:19 2014
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Mk2 RS ei ainakaan ole hyvä käyttöauto. Lähinnä sen takia, että esim. korin osia saa odotella jo kauan kun kaiken joutuu tilaamaan tehtaalta.
Osta mk7 ST Fiesta MP215 Mountune-paketilla tai mk8 ST Fiesta. Ei tartte ku kunnon renkaat alle ja menoks.
Mulla sekä toi mk2 RS ja 215 Fiesta, ja Fiesta on hauskempi ajaa. Aivan tajuttoman kiva auto, samoin toi mk8. Oikeastaan uskomatonta miten tehdasvakio auto voi tuntua noin hyvältä.
Osta mk7 ST Fiesta MP215 Mountune-paketilla tai mk8 ST Fiesta. Ei tartte ku kunnon renkaat alle ja menoks.
Mulla sekä toi mk2 RS ja 215 Fiesta, ja Fiesta on hauskempi ajaa. Aivan tajuttoman kiva auto, samoin toi mk8. Oikeastaan uskomatonta miten tehdasvakio auto voi tuntua noin hyvältä.
Focus RS mk2 Fiesta ST MP215
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Juttelinkin Pesämäellä sun kanssa, ja olin sen toisen RS:n kyydissä radalla. Fiesta on varteenotettava vaihtoehto, mutta kun RS on niin paljon paremman näköinen.
Autossa pitäisi 4 asiaa osua kohdalle: tuntuu hyvälle, näyttää hyvälle, kuulostaa hyvälle ja loput on järkisyyt (ylläpitokulut). Ekoihin pystyy vaikuttamaan rahalla.
Ajattelin että budjetti on n. 24-25 ke. Fiestaan tarttis laittaa lukko, Mountune:a vastaavat muutokset tekisin itse kun säätövehkeet löytyy. 3-pyttyistä en halua. Johtuuko Fiestan keveydestä, mutta alusta on melko pompottava täällä Suomen maantiemuseossa. Ja miksi kaikki Fiestat on niin olemattoman värisiä.
RS:n kanssa pärjäisi vähän pienemmillä muutoksilla, ja siihen olisi helpompi rakentaa vähän parempaa äänentoistoa.
Focus 2.0 ST taas tuntuisi vaativan sen verran muutoksia että pysyykö budjetissa, harmi että sellaista ei ole 3 -ovisena. Samoin kuin Fiestat, nämäkin ovat melko väärän värisiä.
Onneksi edes merkki on tiedossa, tauti on alkanut nuorena kun oon tullut ekan kerran kotia GT Cortinan kyytissä.
Autossa pitäisi 4 asiaa osua kohdalle: tuntuu hyvälle, näyttää hyvälle, kuulostaa hyvälle ja loput on järkisyyt (ylläpitokulut). Ekoihin pystyy vaikuttamaan rahalla.
Ajattelin että budjetti on n. 24-25 ke. Fiestaan tarttis laittaa lukko, Mountune:a vastaavat muutokset tekisin itse kun säätövehkeet löytyy. 3-pyttyistä en halua. Johtuuko Fiestan keveydestä, mutta alusta on melko pompottava täällä Suomen maantiemuseossa. Ja miksi kaikki Fiestat on niin olemattoman värisiä.
RS:n kanssa pärjäisi vähän pienemmillä muutoksilla, ja siihen olisi helpompi rakentaa vähän parempaa äänentoistoa.
Focus 2.0 ST taas tuntuisi vaativan sen verran muutoksia että pysyykö budjetissa, harmi että sellaista ei ole 3 -ovisena. Samoin kuin Fiestat, nämäkin ovat melko väärän värisiä.
Onneksi edes merkki on tiedossa, tauti on alkanut nuorena kun oon tullut ekan kerran kotia GT Cortinan kyytissä.
Focus ST 2014, Mustang Cobra -94 Project Whiteout
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Kolmipyttynen on ihan huippu, yks auton parhaita puolia! Johan sitä oli 4-pyttysiin kyllästynyt.
Tehtaalta ei saanut kivoja värejä, siksi kaikki on vähän tylsän näkösiä. Onneksi meillä tykätään mustasta ja se kyllä oli valikoimassa.
On hiukan pompottava kaupungissa kyllä, performance-alusta vois korjata mutta ei kaikkeen ole varaa. Yleensä päivittäisajossa melko täydellinen ja aina hymyilyttää startata ja usein naurattaa ajaa. Radalla niin mukava ja viihdyttävä kun voi olla, ainakin Pilot Sport 4lla myös sateella. Lukko tosiaan tekee etuvedosta melko elämyksen
Tehtaalta ei saanut kivoja värejä, siksi kaikki on vähän tylsän näkösiä. Onneksi meillä tykätään mustasta ja se kyllä oli valikoimassa.
On hiukan pompottava kaupungissa kyllä, performance-alusta vois korjata mutta ei kaikkeen ole varaa. Yleensä päivittäisajossa melko täydellinen ja aina hymyilyttää startata ja usein naurattaa ajaa. Radalla niin mukava ja viihdyttävä kun voi olla, ainakin Pilot Sport 4lla myös sateella. Lukko tosiaan tekee etuvedosta melko elämyksen
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Antakaas jotain kommentia 2.0 ST:stä, bongasin että siitä voi saada paremman näköisen : https://projectrst.com/collections/focu ... -flare-kit
Focus ST 2014, Mustang Cobra -94 Project Whiteout
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi
-
- Viestit: 8036
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Älä väriä murehdi, kivenheiton päässä susta onnistuu yliteippaus, jolloin vain taivas on rajana.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ma Syyskuu 15. 23:23:19 2014
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Joutuu noihin kaariin laittamaan niin karseet spacerit tai niin leveet vanteet että on tasavarmasti ihan kamala ajaaPappacosworth kirjoitti: ↑Su Marraskuu 15. 13:10:24 2020Antakaas jotain kommentia 2.0 ST:stä, bongasin että siitä voi saada paremman näköisen : https://projectrst.com/collections/focu ... -flare-kit

https://pumaspeed.co.uk/car-Fiesta-ST180-Mk7_1_326.jsp mk7 Fiesta ja vaikka Pumaspeediltä joku tommonen paketti. Jos nyt lähtisin itse kasaamaan katuauto/ratapeli-hybridiä, toi olisi myös mun valinta.
Focus RS mk2 Fiesta ST MP215
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Vaikka mä tosi paljon tuosta Fiestasta tykkään, niin mieli tekis silti jotain muuta, Fiestan ulkonäössä on jotain miksi se näyttää liian pieneltä tms. Jopa Focus St farmari on mielessä. Ja mullakin järki yritää välillä esiin, levitykset varmaan kannattaa unohtaa ajettavuudenkin takia. Maltilliset muutokset mielessä, vanteet+renkaat, alustan parannus+madallus, jarrupalaa/punosletkua, lukko ja mukavuuten panostaminen.
Focus ST 2014, Mustang Cobra -94 Project Whiteout
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi
-
- Viestit: 5506
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Focus ST farmarista tuli mieleen kaverin kysely. Eli löytyykö jotain asiallisia iskareita moisen kikattimeen (2014 malli) jostain? B4 Bilsteinit löyty kuulema taakse mutta eteen ollu vähän huonompi tarjonta! Kaikki neljä tötteröö pitäs vaihtaa!
Jos vinkkejä/ajatuksia ni privalla voi laitella vaikka linkkejä. Kiitos!
Jos vinkkejä/ajatuksia ni privalla voi laitella vaikka linkkejä. Kiitos!
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Se vakio tarvike B4 löytyy autodociltakin, tai sit tuolta vähän tiukempaa mallia jos toi on sama autoPopi kirjoitti:Focus ST farmarista tuli mieleen kaverin kysely. Eli löytyykö jotain asiallisia iskareita moisen kikattimeen (2014 malli) jostain? B4 Bilsteinit löyty kuulema taakse mutta eteen ollu vähän huonompi tarjonta! Kaikki neljä tötteröö pitäs vaihtaa!
Jos vinkkejä/ajatuksia ni privalla voi laitella vaikka linkkejä. Kiitos!
https://www.summitracing.com/search/dep ... d=Bilstein
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 5506
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Joo autodocilta saattas saada takaset mutta etusia ei. Joku väitti että normi ST:n ja farkun etusetkin on erilaiset mikä kyllä vähän hämmästytti.
Täytyy tsekata vielä summitin tarjonta ja kysyä löytyykö. Kiitos vinkistä.
Joissakin paikoissa tuntu olevan kamaa tarjolla netissä mutta tilaukset menis tehdastilaukseksi eli toimitusaika ihan mitä vaan.
Täytyy tsekata vielä summitin tarjonta ja kysyä löytyykö. Kiitos vinkistä.
Joissakin paikoissa tuntu olevan kamaa tarjolla netissä mutta tilaukset menis tehdastilaukseksi eli toimitusaika ihan mitä vaan.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 413
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Tämä homma meni hyvin seuraavaan vaiheeseen, löytyi hyvä pilaamaton 2.0 ST ja Fiesta jäi liikkeelle. Auto on valm. 2012 puolella, mallivuosi 13 ja rekattu 14. Ajettu reilu 235tkm mutta kunto on virheetön. Vakiota kaikki, ei softia yms ja kulkee paljon paremmin kuin ne mitä ennemmin koeajoin, lastuttettuja ja viriteltyjä. Meinaan kulmat kattoa ja jarrunesteet vaihtaa ennen syysratapäivää, ja sittehän sen näkee kuinka se kulkee.
Focus ST 2014, Mustang Cobra -94 Project Whiteout
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi
https://texelectric.webnode.fi/
www.botniaperformance.fi
-
- Viestit: 5506
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Oma kippo sai eibach jouset ja sachs iskarit. Kyllä tolla nyt kauppareissut tekee. Mutta täytyy myöntää että inva-hondan jälkeen on ihan viriili peli... eikä oo enää tarvinnu skipata 80% ohitusyrityksistä 

Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Su Syyskuu 9. 12:37:39 2007
- Paikkakunta: Siikainen
Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto
Kukaan ei vielä maininnut mk3 focus rs:ää.
Kannattaako kyseistä automallia vieläkään ostaa otsikon mukaiseen tarkotukseen vai onko siitä jo lapsentaudit korjailtu takuisiin ja kampanjoissa? Ja olisi mukava kuunnella ihan ko. automallien omistajilta.
Vai kannattaako koko räsä kiertää kaukaa ja ostaa ennemmin mk3 tai mk4 st jos focusta haluaa? Mk4 focuksessahan on jo eri ajotilojakin ja siihen heti se mountunen m330 ohjelma.
Kannattaako kyseistä automallia vieläkään ostaa otsikon mukaiseen tarkotukseen vai onko siitä jo lapsentaudit korjailtu takuisiin ja kampanjoissa? Ja olisi mukava kuunnella ihan ko. automallien omistajilta.
Vai kannattaako koko räsä kiertää kaukaa ja ostaa ennemmin mk3 tai mk4 st jos focusta haluaa? Mk4 focuksessahan on jo eri ajotilojakin ja siihen heti se mountunen m330 ohjelma.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
2003 Mondeo ST220