Cossun vesikierto

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Cossun vesikierto

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Elokuu 13. 15:09:53 2005

Noniin nyt on rempattua konetta käytetty muutamaan otteeseen, nyt jotain 5min. Huomasin, että ylävesiletkussa ei puristelemalla tuntunut olevan vettä ollenkaan. Mittaristokaan ei näytä vedenlämpötilan nousseen ollenkaan, kuitenkin kansi oli jo niin kuuma ettei kädellä voinut kunnolla koskettaa. Ja paisuntasäiliön vesi oli viileää. Mikä mättää?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » La Elokuu 13. 15:15:42 2005

Termari jumissa?
Onko vakio turbo kiinni?

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Elokuu 13. 15:17:18 2005

Juu vakio garret t03
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Elokuu 13. 15:46:27 2005

Termari näytti hyvältä ja aukeni kahdella peukalolla painettaessa, joten ei kait ollut ainakaan pahemmin jumissa? Kannen puolella oli vettä pohjalla, aika kuumaa, pystyi sormea pitämään muutaman sekunnin. Ylävesiletku oli tyhjä ja kuiva. Kai tuommoinen ehkä 60 asteinen vesikin pitäisi aukaista termaria jonkun verran? Ja varmasti oli kuumempaa käytön aikana... Sopisikohan dokkisierran termari? Toivottavasti niin voisi kokeilla tepsiikö. :wink:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Elokuu 13. 16:50:04 2005

SeppoJJ kirjoitti: Kai tuommoinen ehkä 60 asteinen vesikin pitäisi aukaista termaria jonkun verran? Ja varmasti oli kuumempaa käytön aikana... . :wink:
Ei reilu 80 asteinen termari vielä 60 asteella aukea.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » La Elokuu 13. 19:07:42 2005

siipicossu kirjoitti:
SeppoJJ kirjoitti: Kai tuommoinen ehkä 60 asteinen vesikin pitäisi aukaista termaria jonkun verran? Ja varmasti oli kuumempaa käytön aikana... . :wink:
Ei reilu 80 asteinen termari vielä 60 asteella aukea.
Niin juuri, aukeaa vasta kun lämpö saavutettu. Yleisesti moottorin lämmöt nousevat varmaan 90 astetta ennenkuin n.82 termari aukeaa. Kokeile ilman termari niin saat veden kiertämään. Paisuntasäiliön korkki auki että pääsee varmasti ilmat pois.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossun vesikierto

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 25. 1:26:54 2009

taas pulassa.
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... 009026.jpg
termarilta lähtee letku, menee tohon muovi haarottimeen, siitä lämppärille ja ö-jäähdyttimeen. ö-jäähyltä paluu kanteen.

mites tää nyt ratkastaa kun ö-jäähy jää pois? nyt syttykin kirjottaessa, ö-jäähdyttimen meno kanteen? oliko mun ratkasu nyt oikein?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossun vesikierto

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 25. 13:24:21 2009

Metalliputki sisäkennolle , toinen lähtö menee alunperin öljydonitsin kautta kanteen , mutta katkaiset letkun ja laitat suoraan kanteen , niin lauhdutin jää pois välistä

Mutta tuota systeemiä en ole ennen nähnyt , liittyykö ilmastointiin ? tunnistaa sillä veden lämpötilaa ?
Ohjeet kuitenkin pätee jättää sen paikalleen tai ei .
ex Jäsen #10

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: Cossun vesikierto

Viesti Kirjoittaja kari66 » Ke Marraskuu 25. 13:45:36 2009

Termostaatin runko-osaan yläreunaan kun poraa 1mm reiän ilmaantuu helposti. Jos joskus pääsee keittämään ei tee niin herkästi ilmalukkoa.
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossun vesikierto

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 25. 14:13:53 2009

Jake kirjoitti:Metalliputki sisäkennolle , toinen lähtö menee alunperin öljydonitsin kautta kanteen , mutta katkaiset letkun ja laitat suoraan kanteen , niin lauhdutin jää pois välistä

Mutta tuota systeemiä en ole ennen nähnyt , liittyykö ilmastointiin ? tunnistaa sillä veden lämpötilaa ?
Ohjeet kuitenkin pätee jättää sen paikalleen tai ei .
varmaan liittyy ilmastointiin jotenkin? enkös mä voi heittää ton paketin tollasenaan takasin ja ö-jäähyn letkun kanteen.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossun vesikierto

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 25. 16:12:04 2009

juusto_pallero kirjoitti:
Jake kirjoitti:Metalliputki sisäkennolle , toinen lähtö menee alunperin öljydonitsin kautta kanteen , mutta katkaiset letkun ja laitat suoraan kanteen , niin lauhdutin jää pois välistä

Mutta tuota systeemiä en ole ennen nähnyt , liittyykö ilmastointiin ? tunnistaa sillä veden lämpötilaa ?
Ohjeet kuitenkin pätee jättää sen paikalleen tai ei .
varmaan liittyy ilmastointiin jotenkin? enkös mä voi heittää ton paketin tollasenaan takasin ja ö-jäähyn letkun kanteen.
Joo mutta etkö sä ollu laittamassa sitä erillistä lauhdutinta ?
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossun vesikierto

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 25. 16:51:13 2009

juu erillinen ö-jäähy tulossa.

tossa kun on toi letku nippu. lähtee termarilta, tuolta muovi palikasta lähtee kennolle ja sitten ö-jäähylle. sehän on sitten erillinen letku mikä palaa sieltä ö-jäähyltä kanteen.

että jos laitan vaan saman nipun takasin ja siitä toi ö-jäähyn letku kanteen? vähän huonosti vissiin taas selitetty :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossun vesikierto

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 25. 20:04:09 2009

Se lauhduttimen jalka tulee sen nykyisen tilalle joten ohjaat sen nykyisen öljyjäähylle menevän letkun suoraan kanteen . Jos laitat sen uuden jalan suodattimen alle niin siittä ei oikeen hyötyä enää ole .
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossun vesikierto

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Marraskuu 26. 1:11:25 2009

asia ymmärretty ja toteutettu näin:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... 009029.jpg
iso kiitos jälleen avusta ja tiedosta!
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Cossun vesikierto

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Joulukuu 2. 19:57:59 2009

kari66 kirjoitti:Termostaatin runko-osaan yläreunaan kun poraa 1mm reiän ilmaantuu helposti. Jos joskus pääsee keittämään ei tee niin herkästi ilmalukkoa.
Toimii kyllä tossa ilmavaivassa mutta kannattaa olla varovainen sen koon kanssa, jossain tapauksissa toi 1mm on ollut vielä liian iso eli virtaa liikaa termarista läpi eikä tahdo lämmitä kunnolla pakkasella
Kesällä ei niin justiinsa

Vastaa Viestiin