Escort mk1 tuulilasinpyyhkijän moottori
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Escort mk1 tuulilasinpyyhkijän moottori
Joku varmaan tietää kätevästi mikä johto on mikä? Tällä hetkellä mulla on asennettuna moottori siten että se tottelee yhtä nopeutta. Nyt näinä suomen "vähälumisina" kesinä tarviaisi vähän lisää nopeutta. Johtoja olikin enemmän kun luulin, joten en viitsinyt arpoa.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: La Marraskuu 8. 19:31:33 2003
- Paikkakunta: Oulunsalo,Varjakka city =)
- Viesti:
Niin on mullakin kolme nopeutta: pois-todella hidas-hidas
. Onko sprint:llä alkuperäinen katkaisija ja johdot paikallaan?

Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0(ex)
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Mulla on ainoastaan yksi nappi josta moottoria ohjataan. Moottorin päässä on liuta johtoja kytkemättä. Kokeilin eilen vähäsen ja tällä hetkellä on kytketty hidas, sieltä löytyi todella hidas ja kyllähän se pysähtyykin, joten kaikki kolme asentoa taitavat toimia.Jaska1 kirjoitti:Niin on mullakin kolme nopeutta: pois-todella hidas-hidas. Onko sprint:llä alkuperäinen katkaisija ja johdot paikallaan?

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Ylläpitäjä
Katsastuksessa nuo sähköt mitä tarvitsee on toimineet mutta Ilmeisesti entiset omistajat on tehneet sähkötöitä -71 GT:n (on myös jotain muuta pientä vikaa pakkivalot ja sisävalot ei täyd.toimi) ja näin sokeana ei itse pysty tekemään nuihin mitään, katkaisijoistahan löytyy 3 eri asentoa mutta ei kahta eri nopeutta, joten jos jollakin on haluja tai kiinnostusta auttaa niin ois sähkömiehelle töitä, Oulun alueella.
Korvaus työstä maksetaan (sähköjen korjaus tai kokonaan uusinta)
Jos täältä ei löydy niin vinkkejä edullisesta ja osaavasta sähkömiehestä kaivataan.
Auttakee avutonta
Sähkökaavio -71 1300 GT eskosta olisi hyvä
t. kimmo 050 349 3874 tai privaa
Korvaus työstä maksetaan (sähköjen korjaus tai kokonaan uusinta)
Jos täältä ei löydy niin vinkkejä edullisesta ja osaavasta sähkömiehestä kaivataan.
Auttakee avutonta

Sähkökaavio -71 1300 GT eskosta olisi hyvä
t. kimmo 050 349 3874 tai privaa
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
pyyhkijä toimii 2 nopeudella jos ko.mooottori on oikeaa mallia, ja kytkin 2-nopeuksinen ja oikein kytketty. Huomasin noita kokeillessa, että ainakin mulla vaati sen jalkakytkimen joka on pisssapojan yhteydessä mukaan siihen johdotukseen että toimi oikein, eli johdot ei sopinu suoraan kytkimeen. Lieko joissain malleissa ollu ilman ko hässäkkää`?
puhallin on 2-nopeuksinen siten että nopeudella 1 virta menee kojetaulun takana olevan vastusjohdon kautta ja nopeudella 2 suoraan.
puhallin on 2-nopeuksinen siten että nopeudella 1 virta menee kojetaulun takana olevan vastusjohdon kautta ja nopeudella 2 suoraan.
-
- Ylläpitäjä
Pyyhkijät pelaa nyt kahdella nopeudella kun vähän "ropeloi" johtoja mutta tuo tuuletin toimii vain nopealla elikkäs koska hitaammalla ei toimi niin tuossa koetaulun taakse menevässä vastusjohdossa on jotain vikaa
jos vastus on rikki niin mistähän semmosen saa ja minkähänlainen ?
... vinkkejä kaivataan

jos vastus on rikki niin mistähän semmosen saa ja minkähänlainen ?
... vinkkejä kaivataan
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
niinkö?MouTine kirjoitti:Capri-mies nauraa lattialla...
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Ylläpitäjä
Joo vika löyty ja aika selkeesti ...
Katkaisijasta "nopeasta" johto menee suoaan moottoriin ja "hitaasta" lähtevä johto päättyi ei mihinkään vaan se oli tepattuna irrallaan toisessa johtonipussa kiinni ja johdon päässä oli naaras laatta-abiko. Eipä näkyny missään sopivaa johtoa mihin ois laittanu sen kiinni.
Että semmosta niin ja sakuhan se tämä auto on.
Katkaisijasta "nopeasta" johto menee suoaan moottoriin ja "hitaasta" lähtevä johto päättyi ei mihinkään vaan se oli tepattuna irrallaan toisessa johtonipussa kiinni ja johdon päässä oli naaras laatta-abiko. Eipä näkyny missään sopivaa johtoa mihin ois laittanu sen kiinni.
Että semmosta niin ja sakuhan se tämä auto on.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo
Jos sitä etuvastusta ei löydy, etkä mistään moista saa ostettua, kokeileppa tätä:
Ota vastukseksi sytytyspuolan etuvastus, jollainen löytyy yleensä japsiautoista ja jossa vastuslanka on pakattu keraamisen palikan sisään.
Keraamisena kestää kuumuutta ja on suunniteltu jatkuvaan käyttöön ilman jäähdytyspuhallusta. Liittimet tai liitinruuvit on vastuspalikan päissä valmiina.
Uusikaan ei ole hinnankiroissa, joten kokeilu tuskin on kallis.
Toki silti sijoituspaikka kannattaa valita harkiten, ettei paikat pala.
Ota vastukseksi sytytyspuolan etuvastus, jollainen löytyy yleensä japsiautoista ja jossa vastuslanka on pakattu keraamisen palikan sisään.
Keraamisena kestää kuumuutta ja on suunniteltu jatkuvaan käyttöön ilman jäähdytyspuhallusta. Liittimet tai liitinruuvit on vastuspalikan päissä valmiina.
Uusikaan ei ole hinnankiroissa, joten kokeilu tuskin on kallis.
Toki silti sijoituspaikka kannattaa valita harkiten, ettei paikat pala.

Mm. 8 litran alumiini Ford FE
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo
Itellä kokemukset on välikopasta ja näin ne oli siinä kun viikko sitten lämppärin moottorin vaihdoin:
Sulakkeen kautta akulta virtaa (+) suoraan lämppärin moottoriin.
Katkaisija on maattopuolella (-).
Nopea asento antaa suoraan maata (-) moottorille.
Hidas asento antaa maan (-) tuon etuvastuksen kautta.
Välikopassahan tuo vastus on sijoitettu puhallinkopan kylkeen jäädyttävään ilmavirtaan (vanhakopassa ?). kts ed. viestini.
Jos moottori pyörii yhtä nopeasti hitaalla ja nopealla asennolla, kun kytket tuon irtojohdon runkoon (niin kuin olet ymmärtääkseni jo kokeillut), niin vastus tulee tuon johdon ja rungon (-) väliin.
Se virta (+) tulee siihen irtojohtoon lämppärin moottorin kautta kun sinulla on kytkin asennossa hidas.
Käyttämällä virtakynää tai yleismittaria voit tuon virrankulun suunnan varmistaa, ettei se kaikki toimivaksi tekevä savu pääsee laitteista tai sulakkeesta karkuun.
Mutta kyllä varmaan joku vanhakopan omistajakin on tuohon lämppäri asiaan perehtynyt.
Sulakkeen kautta akulta virtaa (+) suoraan lämppärin moottoriin.
Katkaisija on maattopuolella (-).
Nopea asento antaa suoraan maata (-) moottorille.
Hidas asento antaa maan (-) tuon etuvastuksen kautta.
Välikopassahan tuo vastus on sijoitettu puhallinkopan kylkeen jäädyttävään ilmavirtaan (vanhakopassa ?). kts ed. viestini.
Jos moottori pyörii yhtä nopeasti hitaalla ja nopealla asennolla, kun kytket tuon irtojohdon runkoon (niin kuin olet ymmärtääkseni jo kokeillut), niin vastus tulee tuon johdon ja rungon (-) väliin.
Se virta (+) tulee siihen irtojohtoon lämppärin moottorin kautta kun sinulla on kytkin asennossa hidas.
Käyttämällä virtakynää tai yleismittaria voit tuon virrankulun suunnan varmistaa, ettei se kaikki toimivaksi tekevä savu pääsee laitteista tai sulakkeesta karkuun.

Mutta kyllä varmaan joku vanhakopan omistajakin on tuohon lämppäri asiaan perehtynyt.
Mm. 8 litran alumiini Ford FE
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Rupesi kinnostamaan tämä probleemi ihan akateemisessa mielessä, ja kaivelin noita kytkiksiä;
Se on se ruskea/valkea johto, johon on noissa vakio-escoissa piirretty liittimen kautta joku vastus, mutta ei mainita muuta;
Enkkulan RS-mallien kytkiksissä on erikseen piirretty heater blower resistor bloc tai joku, ja siihen menee sama johto. Löyty RS:stä siitä pellista mikä on mittariston takan ja tukee ohjausakselin kiinnitystä, siinä on semmonen 2x 4 senttinen ruskeahko laatikko, joka toimittaa vaskuksen virkaa, ko.-pelti ilmeisesti toimii jäähdytyslevynä.
Onkos kellään vakio-kopissa ko. mötiikkää ?
Se on se ruskea/valkea johto, johon on noissa vakio-escoissa piirretty liittimen kautta joku vastus, mutta ei mainita muuta;
Enkkulan RS-mallien kytkiksissä on erikseen piirretty heater blower resistor bloc tai joku, ja siihen menee sama johto. Löyty RS:stä siitä pellista mikä on mittariston takan ja tukee ohjausakselin kiinnitystä, siinä on semmonen 2x 4 senttinen ruskeahko laatikko, joka toimittaa vaskuksen virkaa, ko.-pelti ilmeisesti toimii jäähdytyslevynä.
Onkos kellään vakio-kopissa ko. mötiikkää ?
-
- Ylläpitäjä
Hommasin tuommosen Corollan etuvastuksen ja pitää nyt sitte testata että alkaako toimiin nyt sitten mietin tuota paikkaa mihin sen laitan, Oisko tuo paikka mistä TAp on löytäny tuon RS:n vastuksen hyvä ?soppa kirjoitti:Jos sitä etuvastusta ei löydy, etkä mistään moista saa ostettua, kokeileppa tätä:
Ota vastukseksi sytytyspuolan etuvastus, jollainen löytyy yleensä japsiautoista ja jossa vastuslanka on pakattu keraamisen palikan sisään.
Keraamisena kestää kuumuutta ja on suunniteltu jatkuvaan käyttöön ilman jäähdytyspuhallusta. Liittimet tai liitinruuvit on vastuspalikan päissä valmiina.
Uusikaan ei ole hinnankiroissa, joten kokeilu tuskin on kallis.
Toki silti sijoituspaikka kannattaa valita harkiten, ettei paikat pala.
Vastus on keraaminen ja koko on n.2x4 cm