cossun tyhjäkäynti

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hulkki
Ylläpitäjä

cossun tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hulkki » La Kesäkuu 4. 11:34:35 2005

mahtaakos toi tyhjäkäynti venttiilin lika vaikutta myös kierroksiin kylmänä kierrokset n.1000 rpm lämpimänä n.1400 rpm vai onkos joku muu vika ?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Kesäkuu 4. 12:50:04 2005

Kyllä se voi vaikuttaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » La Kesäkuu 4. 13:09:06 2005

mulla vaikutti kierrosten käyttäytymiseen myös lämpimänä. (MUTU)
Escort Cosworth
Jäsen 33

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: cossun tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 7. 12:11:53 2005

hulkki kirjoitti:mahtaakos toi tyhjäkäynti venttiilin lika vaikutta myös kierroksiin kylmänä kierrokset n.1000 rpm lämpimänä n.1400 rpm vai onkos joku muu vika ?
Tuo oire saattaa johtua aukijuuttuneesta venttiilistä... purkuun vaan, jos ei auta, niin ruuvista pienemmälle...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Elokuu 1. 10:40:25 2005

Minulla taas seuraavan kaltainen ongelma! Kun auton käynnistää, niin tyhjäkäynti pomppaa heti 3000rpm. Joskus jopa enemmän. Johtuuko nyt tuokin sitten paskaisesta solenoidista, kun tuntuu vetävän sen kokonaan auki? Otin piuhan irti, mutta en ole vielä lämpimänä kokeillut mitä sitten tapahtuu kun laittaa johdon takaisin. Aikaisemmin toimi muuten hyvin, mitä nyt sitten joskus kun antoi kierroksia, niin jäi huutamaan tuon 3000! Kun sammutti virrat, niin toimi taas normaalisti.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Elokuu 1. 13:21:41 2005

paperman kirjoitti:Minulla taas seuraavan kaltainen ongelma! Kun auton käynnistää, niin tyhjäkäynti pomppaa heti 3000rpm. Joskus jopa enemmän. Johtuuko nyt tuokin sitten paskaisesta solenoidista, kun tuntuu vetävän sen kokonaan auki? Otin piuhan irti, mutta en ole vielä lämpimänä kokeillut mitä sitten tapahtuu kun laittaa johdon takaisin. Aikaisemmin toimi muuten hyvin, mitä nyt sitten joskus kun antoi kierroksia, niin jäi huutamaan tuon 3000! Kun sammutti virrat, niin toimi taas normaalisti.
Saattaa johtua solenoidista, mutta epäilisin enemmän moottorin lämpötilatunnistinta tai liitintä/johtoa. Mulla ainakin kyseinen ongelma johtui siitä. Ilmeisesti jos tunnistimelta boksille tuleva tieto on ääretön, boksi avaa solenoidin selälleen, jolloin kierrokset pomppaa 3000 tuntumaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Elokuu 1. 22:05:51 2005

Miissäs tuo anturi majailee 4wd:ssä?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Elokuu 1. 22:47:23 2005

Öljytikun takana , vesiletkun alapuolella
ex Jäsen #10

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Elokuu 2. 9:55:53 2005

Kiitän! Pitääpä tänään vähän putsailla liittimiä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Elokuu 2. 10:01:43 2005

paperman kirjoitti:Minulla taas seuraavan kaltainen ongelma! Kun auton käynnistää, niin tyhjäkäynti pomppaa heti 3000rpm. Joskus jopa enemmän. Johtuuko nyt tuokin sitten paskaisesta solenoidista, kun tuntuu vetävän sen kokonaan auki? Otin piuhan irti, mutta en ole vielä lämpimänä kokeillut mitä sitten tapahtuu kun laittaa johdon takaisin. Aikaisemmin toimi muuten hyvin, mitä nyt sitten joskus kun antoi kierroksia, niin jäi huutamaan tuon 3000! Kun sammutti virrat, niin toimi taas normaalisti.
sul on todennäköisesti kaasuläppäanturi väärässä asennossa, se tekee myös tuollaisen efektin.. se on "etuosasta liikaa ylöspäin, eli jos ottaa siitä johdon juuresta kiinni ja nostaa", ymmärsikö tosta...?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Elokuu 2. 12:12:28 2005

Timo kirjoitti:
paperman kirjoitti:Minulla taas seuraavan kaltainen ongelma! Kun auton käynnistää, niin tyhjäkäynti pomppaa heti 3000rpm. Joskus jopa enemmän. Johtuuko nyt tuokin sitten paskaisesta solenoidista, kun tuntuu vetävän sen kokonaan auki? Otin piuhan irti, mutta en ole vielä lämpimänä kokeillut mitä sitten tapahtuu kun laittaa johdon takaisin. Aikaisemmin toimi muuten hyvin, mitä nyt sitten joskus kun antoi kierroksia, niin jäi huutamaan tuon 3000! Kun sammutti virrat, niin toimi taas normaalisti.
sul on todennäköisesti kaasuläppäanturi väärässä asennossa, se tekee myös tuollaisen efektin.. se on "etuosasta liikaa ylöspäin, eli jos ottaa siitä johdon juuresta kiinni ja nostaa", ymmärsikö tosta...?
Käänsin hieman kaasuläppäanturia ja nyt tuntuis toimivan ainakin sen suhteen! Eikä humppaakaan tyhjäkäynnillä, joten toistaiseksi onnistunut toimenpide. Mittasin vielä boksin päästä johdoista, että läppäanturilta tulee oikeita lukemia ja kyllä sieltä tulee! Kiitän taas kovasti asiassa auttaneita. :D
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin