
2wd taxikossun jakohihnan vaihtoväli?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
2wd taxikossun jakohihnan vaihtoväli?
joo, elikkä tälläst tietoo tarvisin, ja myos mielipiteitä kantsiiko tarvike hihnaa harkita vai hakeeks suoraa fordilta? kiitos etukäteen 

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
mikä juttu tää yleensäkin on, ton suojakopan pois ottaminen. se on ihan oikeasti lähestulkoon tyhmin asia, mitä voi koneelleen tehdä. joka kerta kun näen avoimen jakopään, tulee pakollakin mieleen että toi auto ei voi olla hyvin pidetty, tai osaavissa käsissä.Bliz kirjoitti:Puuttuva jakohihnan suojakoppa luonnollisesti syö osansa vaihtovälistä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Thuuning, thuuningHectori kirjoitti:mikä juttu tää yleensäkin on, ton suojakopan pois ottaminen. se on ihan oikeasti lähestulkoon tyhmin asia, mitä voi koneelleen tehdä. joka kerta kun näen avoimen jakopään, tulee pakollakin mieleen että toi auto ei voi olla hyvin pidetty, tai osaavissa käsissä.Bliz kirjoitti:Puuttuva jakohihnan suojakoppa luonnollisesti syö osansa vaihtovälistä.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Oman 2wd cosan ostettuani sen koneen jakopäänkopasta puuttui yksi kiinnike ja se hinkkasi jakohihnaan.
Vuosi sitten konerempan yhteydessä ostin 4wd jakopäänkopan ja koppa laitettiin paikalleen. Olin ajanut kalliin rempan jälkeen autollani 600 km, kun se alkoi hukkaamaan jäähdytysnestettä. Otin jakopäänkopan pois, koska epäilin vesipumppua. Nestehukka oli tosiaan vesipumpun aikaansaannoksia, mutta kopan alta paljastui muutakin. Jakohihna oli ottanut ulkosyrjästään todella pahasti osumaa. Muutama säijekin oli jo poikki. Syy hihnan nopeaan kulumiseen selvisi sitten myöhemmin viallisesta jakajan pyörästä, joka siirsi hihnaa muutaman millin ulospäin ja hihna hankasi pyöriessään. Minkäänlaisista ääntä ei kuitenkaan kopan alta kuulunut vaikka hihna hankasi. 1000 kilometriä, kun olisin vielä ajellut,niin olisikin saanut tehdä uuden konerempan katkenneen hihnan takia. Sen jälkeen mulla ei ole enää koppaa ollut paikallaan ja jakohihnan kuntoa tarkaillaan säännöllisesti.
Yhdelle tutulle kävi ohraisesti, kun jakopäänkoppa oli paikallaan. Hänen koneensa alkoi käymään vähän epätasasisesti. Hän avasi konepellin ja samalla hetkellä jakokopan välistä alkoi lentelemään jakohihnan hampaita ja venat asuivat mäntiin. Syy oli myös tässä tapauksessa jossakin kuluneessa jakopään hihnapyörässä.
Tottakai on turvallisempaa, jos koppa on paikallaan. Mitään kiviä, hiekkaa ym. epäpuhtauksia ei pääse jakohihnan- ja pyörien väliin. Itse ajan ilman koppaa, mutta jakohihnalla ei ajeta koskaan vaihtovälin eli 60 tkm verran ja tosiaan hihnan kuntoa tarkaaillaan säännöllisesti.
Vuosi sitten konerempan yhteydessä ostin 4wd jakopäänkopan ja koppa laitettiin paikalleen. Olin ajanut kalliin rempan jälkeen autollani 600 km, kun se alkoi hukkaamaan jäähdytysnestettä. Otin jakopäänkopan pois, koska epäilin vesipumppua. Nestehukka oli tosiaan vesipumpun aikaansaannoksia, mutta kopan alta paljastui muutakin. Jakohihna oli ottanut ulkosyrjästään todella pahasti osumaa. Muutama säijekin oli jo poikki. Syy hihnan nopeaan kulumiseen selvisi sitten myöhemmin viallisesta jakajan pyörästä, joka siirsi hihnaa muutaman millin ulospäin ja hihna hankasi pyöriessään. Minkäänlaisista ääntä ei kuitenkaan kopan alta kuulunut vaikka hihna hankasi. 1000 kilometriä, kun olisin vielä ajellut,niin olisikin saanut tehdä uuden konerempan katkenneen hihnan takia. Sen jälkeen mulla ei ole enää koppaa ollut paikallaan ja jakohihnan kuntoa tarkaillaan säännöllisesti.
Yhdelle tutulle kävi ohraisesti, kun jakopäänkoppa oli paikallaan. Hänen koneensa alkoi käymään vähän epätasasisesti. Hän avasi konepellin ja samalla hetkellä jakokopan välistä alkoi lentelemään jakohihnan hampaita ja venat asuivat mäntiin. Syy oli myös tässä tapauksessa jossakin kuluneessa jakopään hihnapyörässä.
Tottakai on turvallisempaa, jos koppa on paikallaan. Mitään kiviä, hiekkaa ym. epäpuhtauksia ei pääse jakohihnan- ja pyörien väliin. Itse ajan ilman koppaa, mutta jakohihnalla ei ajeta koskaan vaihtovälin eli 60 tkm verran ja tosiaan hihnan kuntoa tarkaaillaan säännöllisesti.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Minun tapauksessani jakohihna oli oikein asennettu, mutta viallinen jakajanpyörä siirsi hihnaa hieman ulospäin ja aiheutti kulumisen.RubberDuck kirjoitti:voi sen siis asentaa väärinpäin myös??Hectori kirjoitti:kun jakonaru on oikein asennettu, ei jakohihnan ennenaikaisesta kulumisesta ole vaaraa.Mankka kirjoitti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Itse olen ajanut omalla cossulla 50tkm ja kolmas jakohihna menossa.
Aina tullut vaihdettua kun ollut kone levällään.
Aina tullut vaihdettua kun ollut kone levällään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
niin siis kiristinrullan vaihto kuuluu jakohihnanvaihtoon. samoin kaikkien jakorattaiden silmämääräinen tarkistaminen. jos viallinen kiristinrulla on jätetty paikoilleen, on tehty virheellinen asennus.
ja itseasiassa jakonaruissa saattaa olla merkitty asennus suunta, jolloin sitä on noudatettava.
ja itseasiassa jakonaruissa saattaa olla merkitty asennus suunta, jolloin sitä on noudatettava.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Niin ja sen kiristinrullan voi asentaa kyllä näppärästi väärin. Itellä 50-75% viimeisen vuoden aikana vaihdetuista oli kiristetty edellisen vaihtajan toimesta väärään suuntaan, joten toisissa oli jo keskellä selkeä viiru termostaatin kopan reunaan hankaamisesta. Eli ohjeen mukaan kiristintä käännetään myötäpäivään ja sitten kiristetään. En tiedä ottaako aina kiinni, mutta paskaako sitä riskeeraamaan.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
juuri niin. ja se ottaa aina kiinni siihen termostaattikotelon reunaan, jos väärin asennettu. toinen tärkeä pointti siinä on se että kun kiristinrulla asennetaan oikein, niin hihnan kireyden vuoksi kiristinrullan pyrkiessä kääntymään aukipäin, kiristinrulla pyrkii kiristämään lukitus pulttia. päinvastoin kuin siinä tapauksessa, jolloin kiristinrulla on kiristetty vastapäivään kiristämällä, jolloin kiristinrulla pyrkii aukaisemaan pulttia.Popi kirjoitti:Eli ohjeen mukaan kiristintä käännetään myötäpäivään ja sitten kiristetään. En tiedä ottaako aina kiinni, mutta paskaako sitä riskeeraamaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
siipicossu kirjoitti:Itse olen ajanut omalla cossulla 50tkm ja kolmas jakohihna menossa.
Aina tullut vaihdettua kun ollut kone levällään.

Tuohonhan kannattaisi harkita jotakin näppärää pikakiinnityssysteemiä kanteen ja koneeseen

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Nyt ei ole tarkoitus aukoa vähäänaikaan jos vaan muuten pysyy kone nipussa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.