Outo ääni cossussa?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Outo ääni cossussa?

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Elokuu 27. 14:11:54 2004

Tulee kiihdytellessä noin 1bar paineilla,jolloin auton keula kevenee.

Sellainen plotiseva/huliseva ääni jostain kuskin edestä vasemmalta puolelta. Laakerilta se ei tunnu,kun rengas ilmassa koittaa nykiä ja imuvuotoja en löytänyt.
Kaikki tuntuu normaalilta,mutta nyt on ahtimen puhkumisen lisäksi toi ärsyttävä plotina paineiden noustessa barin tuntumaan ja siitä yli.

Muistelisin ,että jollain olis ollut vastaavan kaltainen ongelma.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Outo ääni cossussa?

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 27. 14:28:11 2004

KtK kirjoitti:Tulee kiihdytellessä noin 1bar paineilla,jolloin auton keula kevenee.

Sellainen plotiseva/huliseva ääni jostain kuskin edestä vasemmalta puolelta. Laakerilta se ei tunnu,kun rengas ilmassa koittaa nykiä ja imuvuotoja en löytänyt.
Kaikki tuntuu normaalilta,mutta nyt on ahtimen puhkumisen lisäksi toi ärsyttävä plotina paineiden noustessa barin tuntumaan ja siitä yli.

Muistelisin ,että jollain olis ollut vastaavan kaltainen ongelma.
Kansipaffi kenties...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Elokuu 27. 14:49:15 2004

Vesitilaan ei kyllä tule paineita ,ja ei kai se suoraan ilmaan voi paineita päästää.

Toi kansipaffi on mulla peltinen cometic,minkä ei luulis pettävän kovin helposti.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 27. 15:22:49 2004

KtK kirjoitti:Vesitilaan ei kyllä tule paineita ,ja ei kai se suoraan ilmaan voi paineita päästää.

Toi kansipaffi on mulla peltinen cometic,minkä ei luulis pettävän kovin helposti.
Cometicista ollaan montaa mieltä, mutta ei kai sitten jos tiedät ettei paffi vuoda... Sitä vesitilaan päästöä juuri tarkoitin...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » La Elokuu 28. 20:44:50 2004

KtK kirjoitti:Vesitilaan ei kyllä tule paineita ,ja ei kai se suoraan ilmaan voi paineita päästää.

Toi kansipaffi on mulla peltinen cometic,minkä ei luulis pettävän kovin helposti.
Tuleeko valkosta höyryä pakoputkesta?
Mulla ei ainakaan kuulunut mitään plotinoita kun kansipahvi vuosi.. :lol:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Elokuu 31. 22:39:33 2004

Jokeri kirjoitti:
KtK kirjoitti:Vesitilaan ei kyllä tule paineita ,ja ei kai se suoraan ilmaan voi paineita päästää.

Toi kansipaffi on mulla peltinen cometic,minkä ei luulis pettävän kovin helposti.
Tuleeko valkosta höyryä pakoputkesta?
Mulla ei ainakaan kuulunut mitään plotinoita kun kansipahvi vuosi.. :lol:
Ei vuoda kansi"pahvi" ei, lukisit koko palstan ensin ,ennenkuin rupeat tyhmiä vastauksia kirjoitteleen :lol:

Ei ole kyse kansipahvin vuodosta tosiaankaan.
Cometic ei vuoda sylinterinpaineita harakoille ,kuten varmaan tiedät ,vedet ja öljyt on eri asia.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Syyskuu 1. 8:09:06 2004

Missa vaiheessa se aani tulee?
Kiihdytyksen jalkeen heti kun keula laskee vai ennen?
Talla ajan takaa sita etta ei se aani tulis iskarista joka on kulahtanu?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Syyskuu 1. 22:25:50 2004

ckolli kirjoitti:Missa vaiheessa se aani tulee?
Kiihdytyksen jalkeen heti kun keula laskee vai ennen?
Talla ajan takaa sita etta ei se aani tulis iskarista joka on kulahtanu?
Eikun ääni tulee koko ajan kiihdytyksen aikana ahtojen ollessa about 1bar tai yli. Heti kun päästää kaasusta ääni lakkaa.
Ohjaustehostin on poissuljettu,kun ajoin ilman remmiä.

Jakopään Ajoitus on oikein hihnasuoja irrotettu,ahtoputket ehjät ja letkut ehjät,seokset ok.
Ääni kuulostaa kumminkin hiukan laakerin ulvonnalta ,mutta miksi ihmeessä se huutaisi vain keulan keventyessä. Kyl on hankalaa välillä paljastaa jonkun äänen lähdettä,kun tarttis ajaa samalla kun kuuntelee ja vauhdit karkaa laittomiksi. Tarttis olla oma dyno ,jossa vois ajella paikallaan autoa.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Syyskuu 1. 23:36:10 2004

KtK kirjoitti:Ääni kuulostaa kumminkin hiukan laakerin ulvonnalta ,mutta miksi ihmeessä se huutaisi vain keulan keventyessä.
olisiko mahdollista että se ei ole se keulan keveneminen, vaan siitä että sinä kiihdytät. olisiko joku voimansiirrosta kuuluva ääni mahdollinen? käy lainaamassa tai ostamassa auton stetoskooppi ja kuuntele sillä konetta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Syyskuu 2. 6:57:39 2004

Kattelisin moottorin ja laatikon kiinnityksien suuntaan

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Syyskuu 2. 21:31:46 2004

Moottorin kumityynyt sisältävät jonkinlaista silikonia. Katso että ovat kunnossa.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Syyskuu 24. 16:11:43 2004

No löytyhän se vika lopulta.
Laitoin boschin bypass valven tilalle letkujen päähän 2 kpl puisia polkupuöränpumpun kahvoja tukkeeksi ja ei yhtään tullut omituisia plotinoita ja hulinoita ,mitä nyt ahdin kikatti sairaasti.

Ahdotkin nousivat 1.0-->1.4Bar. Paljon parempia noi puukapulat kuin toi boschin bypaska :D

Ei maars ,täytyy ruveta kattelemaan jotain kestävämpää ratkaisua. Vaihdoin tollasen boschin paikalle toukokuussa ja nyt jo paskana.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 24. 16:21:51 2004

Boschista on olemassa joku metallilla vahvistettu versio, joka kestää vähän kovempia ahtoja kuin vakio tai sitten jätät ne pumpun kahvat paikoilleen ja laitat coolerin ja läpän väliin vislaavan dumpin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Syyskuu 24. 17:34:11 2004

KtK kirjoitti:No löytyhän se vika lopulta.
Laitoin boschin bypass valven tilalle letkujen päähän 2 kpl puisia polkupuöränpumpun kahvoja tukkeeksi ja ei yhtään tullut omituisia plotinoita ja hulinoita ,mitä nyt ahdin kikatti sairaasti.

Ahdotkin nousivat 1.0-->1.4Bar. Paljon parempia noi puukapulat kuin toi boschin bypaska :D

Ei maars ,täytyy ruveta kattelemaan jotain kestävämpää ratkaisua. Vaihdoin tollasen boschin paikalle toukokuussa ja nyt jo paskana.
Älä sitten osta niitä alumiinisia pikkuisia p*skoja, sisältävät samat Boschin sisuskalut, yleensä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin