rst laatikko

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

rst laatikko

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ma Elokuu 23. 20:33:48 2004

elikkäs kyseinen laatikko teki viime viikol tempun ajossa,. laatikko yhtäkkiä kun olin vaihtamassa pykälää veti jumii en saanut mtn.pykälää päälle,aikani sekasin keppiä.. niin rupesi toimimaan.. muut paitsi pakki..!?ensimmäisenä katsoin vaihde vipua joka menee kepiltä laatikolle, jotta onko laatikon päästä kiristys löystynyt tai mtn..!mt.sellaista ei ollut tapahtunut..!tutkittuani huomasin jotta vipu joka tulee laatikosta josta pykäliä vaihdellaan,,ei käänny siinä keski vaiheesta jossa on vapaa asento ja mistä vipun pitäisi kääntyä noin puoli rinkiä ja sitten mennä pakille..tätä se ei kuitenkaa tee??!!mikä vikana?????????

osaisiko joku sanoa mikä on syynä?!on laatikko finaalissa?!!

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ma Elokuu 23. 21:08:15 2004

ois kiva jos joku tiätäis asiasta jtk.!!ois vähän kiirekkin..

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ma Elokuu 23. 22:01:38 2004

eikö keneltäkään löydy tiatoo???!!!! :cry:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 23. 22:24:08 2004

Olisiko se pakkilukko mennyt rikki, joka estää että vitoselta ei voi laittaa suoraan pakille. Nuo laatikkohommat on ikävä kyllä vähän sellaisia, että paljon ei voi sanoa ilman laatikon avaamista, mutta sitten kun sen avaa, niin kaikki on itsestäänselvää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Elokuu 24. 11:33:54 2004

joskus vaihdetta "sorvatessa" on kytkentäholkki nylppäytyny silleen ettei se liuu boorillaan ku toiseen suuntaan. Ensin kyllä kattoisin sen vaihevivun ja laatikkoon sisään menevän siirtäjäakselin liitoksen, ettei se vaan ole kääntynyt.

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ti Elokuu 24. 17:48:22 2004

joo-o..pitää koittaa katsoa...!vähä vain pakkaa potuttamaan kun just sain projektin "valmiikx" jne.ni sit laatikko alkaa vittuilee..no mut tätähän se on!

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ti Elokuu 24. 19:36:35 2004

mahtuuko escon laatikko tulemaan pois.. ilman konee ottamista????!!!

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Elokuu 24. 21:21:56 2004

TulBOsliperi kirjoitti:mahtuuko escon laatikko tulemaan pois.. ilman konee ottamista????!!!
4-vaihteinen mahtuu, 5-vaihteisessa joutuu kallistamaan konetta aika epänormaalin paljon, helpompaa ottaa koko paketti
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 24. 21:47:12 2004

PasiZ kirjoitti:
TulBOsliperi kirjoitti:mahtuuko escon laatikko tulemaan pois.. ilman konee ottamista????!!!
4-vaihteinen mahtuu, 5-vaihteisessa joutuu kallistamaan konetta aika epänormaalin paljon, helpompaa ottaa koko paketti
Laatikko tulee pois suht helposti vaikka on 5-vaihdetta,
vasen alatukivarsi irti jos tulee tielle.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Elokuu 24. 23:12:30 2004

Varmuuden varoiksi kannattaa valmistaa esim. vanhoista vetareista tulpat laatikon vetarin reikiin. Nimim. öljyt muniinsa kaatanut. Kaikki öljy ei ilmeisestikkään tule propun kautta ulos. :lol:
Kuulemma tasauspyörästökin voi purkautua laatikon sisään jos laatikkoa pyörittelee ilman vetareita. Itselle näin ei ole käynyt, mutta kai sekin sitten on mahdollista. Enpäs ole sellaista laatikkoa purkanut.

En tiedä missä malleissa on sellaiset tripodimalliset vetarit, joidenka nivelet saa purettua helposti. Niistä kannattaa nivel purkaa ja jättää se tumppi sinne reikään. Kannattaa myöskin merkata osien puolet ja asennot keskenään, jos aikoo niitä purkaa.
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 25. 8:54:55 2004

Kyllä se laatikko tulee ihan nätisti alakautta ulos kun moottoria kallistaa. Laatikon öljyt kannattaa ottaa ulos siitä alimmaisesta kohdistustapista (tai mikä lie nimeltään). Se on alin paikka mistä niitä voi ottaa vuodattaa. Mitään tyhjennyspropppuahan laatikkossa ei ole ollenkaan. Paras olisi täyttöreikä+pumppu. Kannattaa sitten laskea öljyt ennen kuin nostaa keulan ilmaan. Tulee paljon enemmän ulos. Vetarit voi purkaa nivelestä jos haluaa. Se ei ole mitenkään kiinni vetarin tyyppistä. Tarkista nyt kuitenkin ennen laatikon poisottamista, että vika on laatikosta. Eli vaihteiden siirtovipu irti, meisseli laatikon siirtimen reikään ja kokeilet miten vaihteet löytyy. Vitoselta ei sitten kuulukaan saada pakkia päälle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ke Elokuu 25. 21:26:30 2004

joo..kyllä laatikko mahtui tulemaan pois just,ilman myllyn ottamist pois.. :D nyt pitäs sit vaan ruveta pärvöttämää lootaa..

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 25. 23:04:55 2004

JesseT kirjoitti:Vetarit voi purkaa nivelestä jos haluaa. Se ei ole mitenkään kiinni vetarin tyyppistä.
En tiedä sitten, mutta itte en o saanu ilman väkivaltaa niitä kuulavetareita purettua. Ei ne varmaan siitä pahemmin kärsi. Semmonen pellirengas menee vaan hieman mutkille kun sen nivelen nykii auki.
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 25. 23:47:10 2004

Ei ei ei. Ei sitä niveltä pureta, ainoastaan se vetarin tanko vain otetaan pois siitä nivelestä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin