Cossu 2WD kardaanin tukilaakeri
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
Cossu 2WD kardaanin tukilaakeri
onko helppo nakki vaihtaa? ei ole vaan kertaakaan tullut vaihdettua ko. osaa.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ihan sen samalla tavalla saa vaihdettua kuin tavan Sierrassakin. Mikäli on vakioputki paikoillaan, saattaa tulla ongelmia saada kardaani pois irroittamatta pakoputkistoa. Mutta jos meinaat vaihtaa sen laakerin, suosittelen että viet koko kardaanin koneistamolle ja huollatat samalla koko pötikän. Uudet ristikot, keskilaakeri sekä tukikumi ja komeuden päälle sitten tasapainoitus. Kustantanee luokkaa 150-200 euroa ja taas kardaani kestää sen 200tkm ( tietenkin hieman tehoista, puslien kunnosta yms. riippuen )
Kyllähän tuon homman voi tehdä kokonaan itsekin mutta tasapainoitus on kyllä hankalaa ilman koneita
Mutta mikäli kolahtaa liikkeelle lähdössä ( tai rynkytyksessä ) niin vika tuskin on kardaanissa. Perästä löytyneepi väljää...
Tukikumi voi tietenkin antaa periksi, mutta jos antaa niin paljon että kolahtaa niin silloin kyllä kardaanikin tuppaa jyrisemaan jo aika paljon
ja itse kysymykseen. Homma ei ole mahdoton, kardaani irti, tukikumi pois, laakeri pois vaikkapa ulosvetäjällä, uusi laakeri sekä tukikumi paikoilleen ja kardaani samassa asennossa takaisin ( ei taida mennäkään kuin yhdessä asennossa )
Eikös toi keskilaakerikin muuten ole sama kuin kaikissa sierroissa? Ristikot ovat muistaakseni hieman jytäkämpää tekoa, mutta löytyivät tilaamalla paikalliselta SKF -kauppiaalta. Ristikon numeroa en enää muista, mutta joku varmaan muistaa.
Kyllähän tuon homman voi tehdä kokonaan itsekin mutta tasapainoitus on kyllä hankalaa ilman koneita

Mutta mikäli kolahtaa liikkeelle lähdössä ( tai rynkytyksessä ) niin vika tuskin on kardaanissa. Perästä löytyneepi väljää...
Tukikumi voi tietenkin antaa periksi, mutta jos antaa niin paljon että kolahtaa niin silloin kyllä kardaanikin tuppaa jyrisemaan jo aika paljon
ja itse kysymykseen. Homma ei ole mahdoton, kardaani irti, tukikumi pois, laakeri pois vaikkapa ulosvetäjällä, uusi laakeri sekä tukikumi paikoilleen ja kardaani samassa asennossa takaisin ( ei taida mennäkään kuin yhdessä asennossa )
Eikös toi keskilaakerikin muuten ole sama kuin kaikissa sierroissa? Ristikot ovat muistaakseni hieman jytäkämpää tekoa, mutta löytyivät tilaamalla paikalliselta SKF -kauppiaalta. Ristikon numeroa en enää muista, mutta joku varmaan muistaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
kardaani
entä miten on, paljo väljää pitää olla? kun kokeilin heiluttaa kardaanii, ni heilui n.2-3cm. mistä varmistun että perässä on väljää ja mistä tiedän mikä perä autossa on kun on tekniikanvaihto?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: kardaani
Siis heiluttaa sivusuunnassa vai pyörittää? Kyllä se tukikumi sivusuunnassa antaa jonkin verran periksi.laze666 kirjoitti:entä miten on, paljo väljää pitää olla? kun kokeilin heiluttaa kardaanii, ni heilui n.2-3cm. mistä varmistun että perässä on väljää ja mistä tiedän mikä perä autossa on kun on tekniikanvaihto?
Kato ensin että on laippavetarit ( sisemmässäkin päässä on laippakiinnitys ) ja levyt takana

Viimeksi muokannut ukormi, Ke Heinäkuu 14. 9:52:03 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015